Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2010, 18:07   #5541
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
WAAROM is dat GEEN bewijs en wat is JOUW alternatieve theorie? Zo moeilijk lijkt deze vraag mij niet hoor. Ben jij echt van zo een slechte wil?

Ik zeg niet dat de evolutietheorie correct is, maar ik vraag aan u wat uw alternatieve theorie is. Hoe is het volgens U allemaal gegaan?

En omdat je er blijkbaar telkens over leest stel ik de vraag nog maar eens: "HOE IS HET VOLGENS U ALLEMAAL GEGAAN?"
al eerder gezegd, blijkbaar lees je niet, ik heb geen alternatieve theorie.
Dat hoeft ook niet want daar gaat het niet over. Ik zeg alleen dat er geen adequaat bewijs is voor de evolutie theorie! Ik heb nergens hier gezegd dat ik een alternatieve theorie heb, dat is de issue helemaal niet.
Issue is dat er geen adequate bewijzen zijn voor de achterlijke evolutieleer,
niet of ik een alternatieve theorie heb.
Waar komen deze onlogische mensen toch steeds vandaan?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 28 juni 2010 om 18:08.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 19:43   #5542
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
al eerder gezegd, blijkbaar lees je niet, ik heb geen alternatieve theorie.
Gezien je dat niet hebt blijft de huidige theorie dus overeind (tot iemand een betere of beter uitgewerkte vind natuurlijk)
Oud 28 juni 2010, 19:52   #5543
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Gezien je dat niet hebt blijft de huidige theorie dus overeind (tot iemand een betere of beter uitgewerkte vind natuurlijk)
vreemd, je hebt een theorie, de bewijzen er voor kloppen niet, maar omdat je geen alternatieve theorie hebt dien je hem toch te aanvaarden? En ik altijd maar denken dat de bewijzen de doorslag geven! niet of er wel of geen alternatieve theorie is. Wat voor opleiding heb je eigenlijk?

De wereld is echt gek!
Oud 28 juni 2010, 23:09   #5544
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO

Hij ruilt de ene single minded culture in voor de andere (de zijne) wat de geldigheid tot nul herleid in dit debat.
Zeker gezien de anti-conspiracy of anti-climate (pseudo)wetenschappers net datgene doen wat hij hun aanwrijft.

wel, leg eens beter uit. Klopt het dan niet wat hij beweert en waarom niet??
Wel ik had gehoopt dat men dat zelf (tussen de regels desnoods) kan uitvissen. Met al die knappe koppen hier moet dat probleemloos kunnen dacht ik zo. Hoop dat het mij dan ooktoegestaan is dat ik dit dan voorlopig zelf niet doe in de hoop dat er iemand anders het eens in mijn plaats uitlegt.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 02:03   #5545
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wel ik had gehoopt dat men dat zelf (tussen de regels desnoods) kan uitvissen. Met al die knappe koppen hier moet dat probleemloos kunnen dacht ik zo. Hoop dat het mij dan ooktoegestaan is dat ik dit dan voorlopig zelf niet doe in de hoop dat er iemand anders het eens in mijn plaats uitlegt.
wel ok ook wel makkelijk he?
Oud 29 juni 2010, 02:07   #5546
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
vreemd, je hebt een theorie, de bewijzen er voor kloppen niet, maar omdat je geen alternatieve theorie hebt dien je hem toch te aanvaarden? En ik altijd maar denken dat de bewijzen de doorslag geven! niet of er wel of geen alternatieve theorie is. Wat voor opleiding heb je eigenlijk?

De wereld is echt gek!
Er is ook helemaal geen experiment gedaan met bacteriën waarschijnlijk...
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 03:38   #5547
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Er is ook helemaal geen experiment gedaan met bacteriën waarschijnlijk...
wat bedoel je?
Oud 29 juni 2010, 08:24   #5548
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat bedoel je?
Tja, wil je de replieken hier niet lezen of kan je ze gewoon niet lezen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 09:09   #5549
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De wereld is echt gek!
Ik zal u de vraag nogmaals stellen want om 1 of andere reden lees je er telkens over: "WAAROM KLOPPEN DE BEWIJZEN NIET?"
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 09:19   #5550
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, wil je de replieken hier niet lezen of kan je ze gewoon niet lezen?
hi slimpie! Jawel hoor, maar ik vraag verduidelijking.
Toch niet weer met je verkeerde been uit bed gestapt he?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 29 juni 2010 om 09:21.
Oud 29 juni 2010, 09:21   #5551
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal u de vraag nogmaals stellen want om 1 of andere reden lees je er telkens over: "WAAROM KLOPPEN DE BEWIJZEN NIET?"

rustig foxie rustig!
Jij leest NOG slechter!

Laat me de vraag omdraaien, waarom kloppen de bewijzen wel?????????

Nou?

Jij geeft een simpel linkje naar een rare site en dan zeg je dat je het bewezen heb? Heb toch al eerder gezegd dat dat nogal maf is.
Jullie kunnen eerlijk gezegd erg erg erg weinig hebben.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 29 juni 2010 om 09:22.
Oud 29 juni 2010, 09:44   #5552
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rustig foxie rustig!
Jij leest NOG slechter!

Nou?

Jij geeft een simpel linkje naar een rare site en dan zeg je dat je het bewezen heb? Heb toch al eerder gezegd dat dat nogal maf is.
Jullie kunnen eerlijk gezegd erg erg erg weinig hebben.
Lol, wij leggen u de bewijzen voor, jij zegt dat ze niet waar zijn. Dus nogmaals, wat is er verkeerd aan?

Goed, u kan er dus duidelijk niet op antwoorden. Jammer, want ik ben oprecht geinteresseerd. Voorlopig hou ik het dus maar bij mensen die wel iets zinnig te zeggen hebben. Doe maar rustig verder Pindar.
Oud 29 juni 2010, 09:49   #5553
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, wij leggen u de bewijzen voor, jij zegt dat ze niet waar zijn. Dus nogmaals, wat is er verkeerd aan?

Goed, u kan er dus duidelijk niet op antwoorden. Jammer, want ik ben oprecht geinteresseerd. Voorlopig hou ik het dus maar bij mensen die wel iets zinnig te zeggen hebben. Doe maar rustig verder Pindar.
sure.
Je legt me bewijzen voor? jochie toch! Je geeft alleen een linkje!
Geen enkel commentaar, inzicht van jezelf, gewoon lui een linkje naar een
maffe site. Snap je het nu echt niet of wil je het niet snappen?
Oud 29 juni 2010, 09:57   #5554
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sure.
Van mij mag je hier eens een linkje plaatsen naar 1 inzicht dat van uzelf komt Pindar. 1 is genoeg.
Oud 29 juni 2010, 10:03   #5555
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij mag je hier eens een linkje plaatsen naar 1 inzicht dat van uzelf komt Pindar. 1 is genoeg.

wel kan ik doen, meer dan zat, maar dat is nu niet waar het over gaat, goh, je verplaatst de discussie steeds naar iets anders.wederom een zwaktebod.
Het enige wat ik gezegd heb ik dat het linken naar een rare site geen bewijs is, en dat er niks van jezelf op staat. Je hebt zelf helemaal niks geen jota ingebracht, noem nu zelf eens een geldig bewijs? dat is er nl niet!
En opletten jochie, niet weer met een link komen, dan kom je echt een beetje raar over
Oud 29 juni 2010, 10:09   #5556
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
sure.
Nee, ik vraag u al verschillende keren welk SOORT bewijzen je wil.
Er zijn er immers zoveel dat we moeten selecteren in welke discipline je wil beginnen.

Het gaat hier om een opgebouwde bewijslast van 130 jaar wetenschappelijk onderzoek die de evolutie-theorie ondersteunt en waar nog geen enkele fundamentele fout in werd gevonden.

Het experimentele bewijs door prof. Lenski van micro-evolutie bij Escheria Colli is mijn voorstel tot beginpunt.
Ondertussen heeft men de aanpassing van deze bacterie gedurende meer dan 50 000 generaties bestudeerd.

Hier heb je de website van het experiment : https://myxo.css.msu.edu/ecoli/overview.html

En een eenvoudige wikipedia pagina voor leken als jij (en ik ) :

http://en.wikipedia.org/wiki/E._coli...ion_experiment

Citaat:
In the early years of the experiment, there were several common evolutionary developments shared by the populations. The mean fitness of each population, as measured against the ancestor strain, increased—rapidly at first, but leveling off after close to 20,000 generations (at which point they grew about 70% faster than the ancestor strain). All populations evolved larger cell volumes and lower maximum population densities, and all became specialized for living on glucose (with declines in fitness relative to the ancestor strain when grown in dissimilar nutrients). 4 of the 12 populations developed defects in their ability to repair DNA, greatly increasing the rate of additional mutations in those strains. Although the bacteria in each population are thought to have generated hundreds of millions of mutations over the first 20,000 generations, Lenski has estimated that only 10 to 20 beneficial mutations achieved fixation in each population, with less than 100 total point mutations (including neutral mutations) reaching fixation in each population.[2]
In 2008, Lenski and his collaborators reported on a particularly important adaptation that occurred in one of the twelve populations: the bacteria evolved the ability to utilize citrate as a source of energy. Wild type E. coli cannot transport citrate across the cell membrane to the cell interior (where it could be incorporated into the citric acid cycle) when oxygen is present. The consequent lack of growth on citrate under oxic conditions is considered a defining characteristic of the species that has been a valuable means of differentiating E. coli from pathogenic Salmonella. Around generation 33,127, the experimenters noticed a dramatically expanded population-size in one of the samples; they found that there were clones in this population that could grow on the citrate included in the growth medium to permit iron acquisition. Examination of samples of the population frozen at earlier time points led to the discovery that a citrate-using variant had evolved in the population at some point between generations 31,000 and 31,500. They used a number of genetic markers unique to this population to exclude the possibility that the citrate-using E. coli were contaminants. They also found that the ability to use citrate could spontaneously re-evolve in populations of genetically pure clones isolated from earlier time points in the population's history. Such re-evolution of citrate utilization was never observed in clones isolated from before generation 20,000. Even in those clones that were able to re-evolve citrate utilization, the function showed a rate of occurrence on the order of once per trillion cells. The authors interpret these results as indicating that the evolution of citrate utilization in this one population depended on an earlier, perhaps non-adaptive "potentiating" mutation that had the effect of increasing the rate of mutation to citrate utilization to an accessible level (with the data they present further suggesting that citrate utilization required at least two mutations subsequent to this "potentiating" mutation). More generally the authors suggest that these results indicate (following the argument of Stephen Jay Gould) "that historical contingency can have a profound and lasting impact" on the course of evolution.[4]
Oud 29 juni 2010, 10:10   #5557
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
We hebben bepaalde "feiten". De verschillende vinkensoorten op de Galapagos eilanden, die door darwin zijn beschreven. De kweekmethodes van Mendel. De chemische structuur van DNA, en hoe genetische kenmerken tussen soorten verwantschap aanduiden.

Deze hele reeks van meetbare feiten geven de evolutietheorie, zoals die gestart is door Darwin een betere basis dan het creationisme.

Geen enkele link heb ik hiervoor nodig. U, kwajagan/Pindar/TinFoilBeanbeanie/GreenBemmie mag deze meetbare feiten proberen te weerleggen. Ik weet dat iedereen die er de tijd voor wil vrijmaken, en de minimale intelligentie beschikbaar heeft (zowat alles boven "zonnebloem dus), deze feiten kan herhalen.

Erwten kweken is niet zo moeilijk, en het begluren van vogels ook al niet.

DNA ontleden en vergelijken vergt vooral materiaal. En da's gewoon een kwestie van €€€ en basiskennis.
Oud 29 juni 2010, 10:10   #5558
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee, ik vraag u al verschillende keren welk SOORT bewijzen je wil.
Er zijn er immers zoveel dat we moeten selecteren in welke discipline je wil beginnen.

Het gaat hier om een opgebouwde bewijslast van 130 jaar wetenschappelijk onderzoek die de evolutie-theorie ondersteunt en waar nog geen enkele fundamentele fout in werd gevonden.

Het experimentele bewijs door prof. Lenski van micro-evolutie bij Escheria Colli is mijn voorstel tot beginpunt.
Ondertussen heeft men de aanpassing van deze bacterie gedurende meer dan 50 000 generaties bestudeerd.

Hier heb je de website van het experiment : https://myxo.css.msu.edu/ecoli/overview.html

En een eenvoudige wikipedia pagina voor leken als jij (en ik ) :

http://en.wikipedia.org/wiki/E._coli...ion_experiment
Kijk, Parci probeert nog! weliswaar wat sukkelig, maar het is beter dan een stompzinnig linkje geven, dus dank je voor de moeite Parci, je hebt toch nog een goede kant.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 29 juni 2010 om 10:11.
Oud 29 juni 2010, 10:14   #5559
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, Parci probeert nog! weliswaar wat sukkelig, maar het is beter dan een stompzinnig linkje geven, dus dank je voor de moeite Parci, je hebt toch nog een goede kant.
Mooi, nu kan je tonen dat je niet 100% waanzinnig bent door een poging tot antwoord te geven.

We wachten (alweer).
Haast je niet, het is mooi weer. Ik ga een beetje zonnen.
Liefst wel een antwoord voor het winter is.
Oud 29 juni 2010, 10:15   #5560
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

tiens, ik dacht dat "parci" op uwe "negeer" stond?...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be