![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoewel amnestie ooit een vlaamse eis was ... lijkt er hier unanimiteit onder de vlaamsgezinden ... belgie bezit de morele legitimiteit niet (meer) om amnestie te kunnen verlenen. |
|
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe Belgisch.
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Amnestie, nooit.
Ik heb familie die in de kampen hebben gezeten. Medewerkers aan de bezetting, en dus ook aan de deportaties (direct of indirect) horen vervolgd te worden tot het einde der tijden, of hun dood. Het is schandalig dat men dit als Vlaamse eis beschouwt. Dit heeft niks met Vlaanderen of de Vlamingen te maken. |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is dat toch met de Limburgers? Nergens in Vlaanderen vond je dergelijke toestanden. Zit daar iets speciaals in de lucht? Ik begrijp het gewoon niet. De oorlog behoort reeds 65 jaar tot het verleden en nog zijn er familie's die elkaar het zonlicht niet gunnen. Hoe kan je zo leven? Onbegrijpelijk. Natuurlijk is dit geen Limburgse exclusiviteit, maar het is wel vooral in Limburg het geval. Indien Peumans géén Vlaams-nationalist was geweest was je er nooit over begonnen. Je ontkent dit steevast, maar je hebt wel een bijna genetisch bepaalde afkeer voor de Vlaams-nationalisten. Je insinuaties omtrent de familie van BDW bevestigen dit. Ik gun iedereen zijn overtuiging, maar een klein tikje nuancering is niet te veel gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nouja, ik vind het wel vreemd dat ze dit langs Franstalige zijde op tafel gooien (kwam niet van BDW) terwijl men goed weet hoe gevoelig dat ligt bij heel wat Franstalige vaderlanders. Volgens de Mevr. van adel zitten Vlamingen nog met een onverwerkt verleden en zijn ze daarom zo Vlaams-nationalistisch/anti-belgisch.... tja....Wat moet je daarvan denken? Dat 99% procent van de hedendaagse Flaminganten geen oorlogsverleden heeft? Of geloven we in de erfzonde? Of wordt er postuum amnestie verleend? |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik veroordeeld gangster ben, ik dacht dat ik dat al had duidelijk gemaakt.
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wel.
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar voor de gemeenschap bleven het "zwarten"... Maar amnestie laten doorgaan als een "Vlaamse" eis, dezer dagen is inderdaad niet erg netjes... |
|
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem ze anders maar eens op, de Vlamingen die SS in een vernietigingskamp waren. Ik denk dat de lijst zeer kort gaat zijn.
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Degenen die door hun medeplichtigheid stierven worden wél terug tot leven gebracht? Hoe dan? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |