![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
| De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
|
32 | 36,78% |
| De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
|
29 | 33,33% |
| Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
|
21 | 24,14% |
| Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
|
5 | 5,75% |
| Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 |
|
Europees Commissaris
|
Hedentendage zal ik het hebben over een parkeerplaats en een spijkerbroek.
|
|
|
#822 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zelfs hier in Limburg kijken ze raar als ik een fruitsap vraag. Maar tijdens de match vanmiddag zal er genoeg jusdorange gedronken worden, of dat erna ook zo is.... En als de Juskes over den toog vliegen weten we hoe laat het is, maar tzal dan meer dat slootwater Heineken zijn, peisk..
|
|
|
|
#823 |
|
Europees Commissaris
|
Heel wat woorden en constructies die in Vlaanderen gebruikt worden, zoals uitbater in de horecawereld, hebben hun weg in (Noord-)Nederland al gevonden. Uiteraard, we zijn er nog niet, maar het proces is er. Naarmate Nederland en Vlaanderen ook in politieke en staatkundige zin hechter worden, zal het proces sneller gaan.
We hebben er goesting in. |
|
|
|
|
|
#824 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Hij doet wel voorkomen alsof wij een donkere agenda hebben met betrekking tot de verhollandsing van Vlaanderen, maar wij weten wel beter. Dat is slechts zijn dekmantel.
|
|
|
|
#825 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#826 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij is System bekommert om zijn Limburgs taal-patrimonium, wat U daar weer van maakt is verhelderend. |
|
|
|
|
|
|
#827 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#828 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#829 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#830 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...nsie-vla.dhtml
Misschien moet de Vlaamse regering er eens aan denken om samen te werken met de Nederlandse regering en een Dietse extensie maken. Ik denk dat dit voor bedrijven en instellingen handig kan zijn om hun identiteit aan te tonen. Laatst gewijzigd door bgf324 : 10 november 2010 om 19:55. |
|
|
|
|
|
#831 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#832 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat een Dietse extensie meer het Nederlandstalige identiteit benadrukt. Ik denk dat mensen die 'Dutch' spreken een betere hebben dan de 'french' sprekende mensen.
|
|
|
|
|
|
#833 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 10 november 2010 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#834 |
|
Gouverneur
|
De creatie van identiteiten is misschien een leuke bezigheid voor een aantal mensen, maar welke meerwaarde zou het leveren in economische termen? Niets waarschijnlijk?
|
|
|
|
|
|
#835 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Sjiek is miech dat: http://www.youtube.com/watch?v=zjhQc6j9RR0 |
|
|
|
|
|
|
#836 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#837 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#838 |
|
Europees Commissaris
|
Inderdaad. Andere opties (voor de Nederlanden in hun geheel) zijn krampachtige bedenksels om het segment der 'Ollander'aters' niet voor de borst te stoten. Sinds wanneer moet men gehoor geven aan accute bekrompenheid ? Ik dacht het ook.
Verder is .nld evenmin goed. Soevereine landen hebben immers het recht op tweeletterextensies. Regio's slecht op drieletterige. Het is ook dáárom dat men aan het gaan is voor .vla en niet voor .vl. Daar is nu geen toestemming voor te krijgen. Een tweeletterextensies komen sterker over.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 november 2010 om 02:57. |
|
|
|
|
|
#839 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien dat er zo hier en daar een paar zonderlingen rondlopen die buiten het scheppen van een zak geld ook nog aan andere dingen waarde hechten?
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Shadowke en ik stellen in onze documenten trouwens ook .dnl (De Nederlanden) voor. En moest de voorkeur dan toch uitgaan naar een tweeletterige extensie, dan is .nl een sterk merk. |
|
|
|
|