Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 13:15   #101
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niemand zou verplicht moeten deelnemen aan gewapende acties.
"Wat baat het dat de schapen veganisme tot wet maken, zolang de wolf daar anders over denkt"

citaat van ik zou niet weten wie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:34   #102
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Jammer dat de dienstplicht is afgeschaft.
Ja, de werkloosheid ging weer omhoog hé.

Citaat:
Dan kon je een jaartje proeven van het leger en het soldatenleven.
En als je dat niet wou?
Oud 2 juli 2010, 13:34   #103
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Wat baat het dat de schapen veganisme tot wet maken, zolang de wolf daar anders over denkt"

citaat van ik zou niet weten wie.
En wat is er intrinsiek aan dat citaat dat het weerleggen van mijn standpunt beargumenteert?
Oud 2 juli 2010, 13:39   #104
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is er intrinsiek aan dat citaat dat het weerleggen van mijn standpunt beargumenteert?
Dat het absurd is te ontwapenen wanneer zelfs pakweg Kongo moderner wapentuig bezit dan wij.
Oud 2 juli 2010, 13:39   #105
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan hier even niet volgen.

Citaat:
En als je dat niet wou?
Je kon ook voor burgerdienst kiezen: twee jaren dus.
Of je kon als "gewetensbezwaarde" proberen de legerdienst te ontlopen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:40   #106
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

En als je dat niet wou?
Dan werd je een betweterige langharige activist met astma en platvoeten of iets in die stijl.
Oud 2 juli 2010, 13:52   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Als schietschijf rondlopen noem jij werken ?? Uw leven in gevaar brengen voor 1320 euro ?? Dat noem jij een mooi loon ..?

Wat een onwetendheid... of luiheid? Dat kun je toch gemakkelijk googlen ?

Citaat:
http://www.vacature.com/blog/hoeveel...en-afghanistan

Soldaten in het buitenland verdienen tot 3x meer

Militairen die in het buitenland aan de slag gaan, krijgen al naargelang hun graad en de risico's ter plaatse een flink extraatje.

1. Aanvullend salaris: 5/1.850ste van het bruto jaarsalaris. Een bedrag waarop hij belastingen betaalt.

2. Ook voor weekendwerk krijgt hij een aanvullende vergoeding. Ook hier betaalt hij belasting op. De premie wordt geïndexeerd.

3. Risicopremie: hoe hoger het risico, hoe groter de premie. Een soldaat in Afghanistan krijgt bijvoorbeeld 1.666,80 euro extra, een bedrag waarop hij geen belastingen betaalt.

Conclusie: een soldaat in het buitenland verdient ongeveer 3x meer dan een soldaat die in België blijft. Al moet hij de risico's er natuurlijk wel bijnemen.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2010 om 13:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:58   #108
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het absurd is te ontwapenen wanneer zelfs pakweg Kongo moderner wapentuig bezit dan wij.
Dat zou een argument kunnen zijn tegen mijn steunen van het afschaffen van het (Belgisch) leger, maar toch niet tegen mijn afkeer van het verplicht tewerk stellen van mensen in een gewapende functie/situatie?
Oud 2 juli 2010, 14:01   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan hier even niet volgen.
Legerdienst en schoolplicht tot 18 zijn gekende voorbeelden van werkloosheidsbestrijding.

Citaat:
Je kon ook voor burgerdienst kiezen: twee jaren dus.
Of je kon als "gewetensbezwaarde" proberen de legerdienst te ontlopen.
Kiezen tussen Scylla en Charibdis is nu niet bepaald eerlijk. Je moet ook maar zien waar het op neerkomt. Een professor van me deed zijn burgerdienst... in het onderzoekscentrum waar hij zijn doctoraat haalde. Een oom van me die advocaat is deed zijn legerdienst... in een militair hospitaal waar hij gewoon niets kon doen. Maar wat doen lagere klassen? Die komen met zulke truukjes niet weg natuurlijk.
Oud 2 juli 2010, 14:02   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan werd je een betweterige langharige activist met astma en platvoeten of iets in die stijl.
Raf.
Oud 2 juli 2010, 14:30   #111
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou een argument kunnen zijn tegen mijn steunen van het afschaffen van het (Belgisch) leger, maar toch niet tegen mijn afkeer van het verplicht tewerk stellen van mensen in een gewapende functie/situatie?
Komt dat niet op hetzelfde neer?
Of bestaan er effectief legers waar men de soldaten niet kan verplichten te functioneren in een gewapende functie/situatie?
Oud 2 juli 2010, 20:27   #112
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is een tikje O.T. maar kijk eens naar de USA.

Idd.. kapitalisme op zijn ergst

Laatst gewijzigd door Wisord : 2 juli 2010 om 20:32.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 20:31   #113
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Wat een onwetendheid... of luiheid? Dat kun je toch gemakkelijk googlen ?
Je kan ervan uitgaan dat hij netto het dubbel van zijn salaris overhoud naargelang idd het gevaar ...en het trauma heb je zowiezo . Of ben je onze jongens die in bvb kosovo hebben gezeten vergeten ?

Onwetendheid en luiheid mag je bijhouden ...daar heb ik geen nood aan nog minder een boodschap.

Laatst gewijzigd door Wisord : 2 juli 2010 om 20:32.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 20:29   #114
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand zou verplicht moeten deelnemen aan gewapende acties.
Dat is dan ook niet verplicht. De legerdienst van De Crem is geen dienstplicht.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 17:28   #115
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En als je dat niet wou?
Indertijd bestond de "burgerdienst",je werkte in een organisatie,typisch van sociaal of algemeen belang,maar het duurde wel tweemaal zo lang als een "gewone legerdienst"...Niettemin hebben in al die decennia dat het systeem bestond vele tienduizenden aldus hun "burgerplicht" vervuld...

Een andere methode (zoals toegepast door een neef van me),was om "ongewapende legerdienst" aan te vragen.Mensen die op zich niks tegen het leger hadden,maar het van zichzelf niet over het hart konden krijgen iemand te doden.Principieel kreeg je de basisopleiding (netjes in rijen leren marcheren en zo) mee,en dan in de eenheid een baantje,net als iedere andere diensplichtige.Maar men kon U nooit vragen enig wapen ter hand te nemen,en in oorlogstijd werd je,neem ik aan,automatisch brancardier.Ook daarvan moeten er veel geweest zijn,en voor hen duurde de dienstplicht even lang als van de "gewapenden".

En tenslotte de "gezond verstand methode"....aannemen dat er toch geen derde wereldoorlog zou komen,en gewoon doen als de rest,zo zaten er bij mij evengoed ,agalev-adepten,macro-biotiekers,anti-kernwapenbetogers enz....die mensen "beten de kogel" door,voor die 10 maanden dat het duurde

Er waren mogelijkheiden..

Het principe "een jaar van uw leven voor de staat" heb ik altijd goed gevonden,maar het ging in de praktijk niet verder dan sleur voor een deel van de jongemannen....

fout dus....en ferm discriminerend...

Laatst gewijzigd door kelt : 7 juli 2010 om 17:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 19:44   #116
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Indertijd bestond de "burgerdienst",je werkte in een organisatie,typisch van sociaal of algemeen belang,maar het duurde wel tweemaal zo lang als een "gewone legerdienst"...Niettemin hebben in al die decennia dat het systeem bestond vele tienduizenden aldus hun "burgerplicht" vervuld...

Een andere methode (zoals toegepast door een neef van me),was om "ongewapende legerdienst" aan te vragen.Mensen die op zich niks tegen het leger hadden,maar het van zichzelf niet over het hart konden krijgen iemand te doden.Principieel kreeg je de basisopleiding (netjes in rijen leren marcheren en zo) mee,en dan in de eenheid een baantje,net als iedere andere diensplichtige.Maar men kon U nooit vragen enig wapen ter hand te nemen,en in oorlogstijd werd je,neem ik aan,automatisch brancardier.Ook daarvan moeten er veel geweest zijn,en voor hen duurde de dienstplicht even lang als van de "gewapenden".

En tenslotte de "gezond verstand methode"....aannemen dat er toch geen derde wereldoorlog zou komen,en gewoon doen als de rest,zo zaten er bij mij evengoed ,agalev-adepten,macro-biotiekers,anti-kernwapenbetogers enz....die mensen "beten de kogel" door,voor die 10 maanden dat het duurde

Het principe "een jaar van uw leven voor de staat" heb ik altijd goed gevonden,maar het ging in de praktijk niet verder dan sleur voor een deel van de jongemannen....

Ik kan zelf geen betere beschrijving geven van de ABL met dienstplichtigen
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 19:58   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Je kan ervan uitgaan dat hij netto het dubbel van zijn salaris overhoud naargelang idd het gevaar ...en het trauma heb je zowiezo . Of ben je onze jongens die in bvb kosovo hebben gezeten vergeten ?

Onwetendheid en luiheid mag je bijhouden ...daar heb ik geen nood aan nog minder een boodschap.
Goed dat je het weet voor de volgende keer, uw post zit er deze keer al véél korter bij als je onzin:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
Als schietschijf rondlopen noem jij werken ?? Uw leven in gevaar brengen voor 1320 euro ?? Dat noem jij een mooi loon ..?
btw, wat blaat jij nu over vergeten van Kosovo en trauma tegen mij ?

Toevallig heb ik wel zelf KFOR BELKOS I gedaan einde 99´...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:40   #118
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien iets voor sommigen van de mede forummers.

Er zijn witte raven gezocht.

http://vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/jobs...&action=DETAIL
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 21:06   #119
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien iets voor sommigen van de mede forummers.

Er zijn witte raven gezocht.

http://vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/jobs...&action=DETAIL
Citaat:
SESSION EXPIRED

Krijg je deze melding, kijk dan de volgende punten na, vermoedelijk heeft het probleem dat je thans ondervindt één van volgende oorzaken:
- je gebruikt een te lage browserversie. De browser is de toepassing die je nodig hebt om op het internet te kunnen surfen. De twee meest populaire browsers zijn Internet Explorer en Netscape Navigator. Om www.vdab.be optimaal te kunnen bekijken, heb je minstens de 4.5-versie nodig. Indien je een te lage browserversie hebt, kan je een hogere versie downloaden bijvoorbeeld op www.microsoft.com of www.netscape.com ).
- je browser dient cookies te aanvaarden. Dit kan je nakijken via Tools - Internet Options - Privacy - Advanced. Hier selecteer je de optie "always allow session cookies".
- surf je regelmatig op het internet (en bovenstaande optie is aangeduid) kan het zijn dat er cookies zijn blijven plakken op de harde schijf. Het is nodig dat je deze verwijdert. Ga naar start - search (of zoek) - for files or folders en typ 'cookies'. Klik een cookie aan en verwijder de adressen behalve 'index.dat'. Herhaal dit voor alle cookie-bestanden.
- Het zou kunnen dat de 'firewall' zodanig afgesteld is dat u onvoldoende tijd krijgt om de selectiesessie af te werken. Onze instellingen staan momenteel op 30 minuten, dit is ruim voldoende om een selectie op te bouwen zonder veiligheidsonderbreking.
- 2 schermen tegelijk open:

* indien het 2de scherm via 'new window' werd geopend, dan beschouwt de browser dit als eenzelfde sessie. Dit betekent dat wanneer je op het eerste scherm gedurende 15 minuten hebt gewerkt en dan een 2de opent via 'new window' je na 15 minuten op het 2de scherm gewerkt te hebben je een 'session expired' melding kan krijgen. Je bent in eenzelfde sessie immers 30 minuten bezig.
* indien het 2de scherm via de browser werd geopend, dan is dit een andere, aparte sessie. Dit betekent dat wanneer je bv. 10 minuten op het eerste scherm werkt en daarna een 2de scherm hebt geopend via 'new window' en hierop gedurende 20 minuten werkt, dit scherm afsluit/ of gewoon terug keert naar het eerste scherm dat er een 'session expired' melding zal verschijnen. Voor de browser is dit scherm immers 30 minuten gebruikt.

Blijf je problemen hebben nadat je bovenstaande stappen hebt doorgenomen, contacteer ons dan op [email protected] of via de servicelijn op het nummer 0800 30 700.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 16:10   #120
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

We betalen al jaren bijna de helft van ons loon aan de staat en de staat geeft er amper iets voor in de plaats. Geen enkele reden om dan nog eens een jaar gratis en voor niks voor de staat te gaan werken.

De staat zou er voor de burgers moeten zijn, en niet de burgers voor de staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be