Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 10:40   #441
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Ik denk dat we het een beetje met HIV kunnen vergelijken maar een zwakkere ziekte. Ik bedoel daarmee: Door een combinatie van factoren loop je een ziekte op (in dit geval slecht integratiebeleid). Het is onder controle te houden is en quasi geneesbaar (ik bedoel dus niet HIV maar iets gelijkaardigs). Behandel je het echter niet dan gaat het over naar een ergere ziekte die veel moeilijker te genezen is. Daarbij krijg je ook veel gelegenheidsziektes die de kop opsteken doordat de hoofdziekte de omstandigheden er ideaal voor gemaakt heeft (ik denk dan aan extremisme bvb.).

De ziekte is behandelbaar maar dan moet men wel durven erkennen dat er een probleem is. Ze moeten in kaart worden gebracht en de behandelende artsen moeten een behandeling afspreken die eerst de symptonen onder controle krijgt en ze zo snel mogelijk geneest. Voor dat dit gebeurt zal er echter nog veel water naar de zee vloeien denk ik. Van het racisme van de 19de en delen 20ste euw zijn we naar het ander kant van het spectrum doorgeschoten. Nu is blijkbaar problemen aankaarten ivm migratie bijna hetzelfde als in de tijd van Damiaan lepra hebben.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 10:45   #442
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Ik denk dat we het een beetje met HIV kunnen vergelijken maar een zwakkere ziekte. Ik bedoel daarmee: Door een combinatie van factoren loop je een ziekte op (in dit geval slecht integratiebeleid). Het is onder controle te houden is en quasi geneesbaar (ik bedoel dus niet HIV maar iets gelijkaardigs). Behandel je het echter niet dan gaat het over naar een ergere ziekte die veel moeilijker te genezen is. Daarbij krijg je ook veel gelegenheidsziektes die de kop opsteken doordat de hoofdziekte de omstandigheden er ideaal voor gemaakt heeft (ik denk dan aan extremisme bvb.).

De ziekte is behandelbaar maar dan moet men wel durven erkennen dat er een probleem is. Ze moeten in kaart worden gebracht en de behandelende artsen moeten een behandeling afspreken die eerst de symptonen onder controle krijgt en ze zo snel mogelijk geneest. Voor dat dit gebeurt zal er echter nog veel water naar de zee vloeien denk ik. Van het racisme van de 19de en delen 20ste euw zijn we naar het ander kant van het spectrum doorgeschoten. Nu is blijkbaar problemen aankaarten ivm migratie bijna hetzelfde als in de tijd van Damiaan lepra hebben.
Dat heb je goed verwoord!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:44   #443
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u zich aan het onderwerp houden?
Heeft u daarover wat te vertellen?
Ik begin dit echt wel erg beu te worden, wanneer u iets wel zeggen over en totaal andere zaak moet u daar een discussie over openen!
Gelieve u (eindelijk?) eens aan het onderwerp te houden!
Ik wens niet over een totaal andere zaak te discussiëren.
Ik wens te discussiëren over jouw : "opvoeding en milieu bepalen uiteraard voor een groot gedeelte gedrag van kinderen en pubers." naar aanleiding van
http://forum.politics.be/showthread....35#post4834535

Daarom vraag ik naar de opvoeding en het milieu van de daders van een andere verkrachting.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 17:49   #444
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wens niet over een totaal andere zaak te discussiëren.
Ik wens te discussiëren over jouw : "opvoeding en milieu bepalen uiteraard voor een groot gedeelte gedrag van kinderen en pubers." naar aanleiding van

Daarom vraag ik naar de opvoeding en het milieu van de daders van een andere verkrachting.
derde keer; dan moet je over die andere verkrachting een discussie openen, kunt u nu eens wat zeggen over het onderwerp van DEZE discusie?
Dat zou fijn zijn!
Oud 2 juli 2010, 18:19   #445
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Idd, over die zaak valt ook veel te zeggen maar dat is een compleet ander onderwerp. Dan is het onderwerp wat mensen aanzet tot verkrachting en hen in staat stelt het uit te voeren. Hier bespreken we dan autochtonen hun afkomst verbergen uit angst voor vergrijpen. Zal een deel overlappen maar niet veel.
Oud 2 juli 2010, 18:20   #446
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
derde keer; dan moet je over die andere verkrachting een discussie openen, kunt u nu eens wat zeggen over het onderwerp van DEZE discusie?
Dat zou fijn zijn!
In een draad moet je toch niet voor ieder argument; iedere wending een andere draad openen!

Oud 2 juli 2010, 18:24   #447
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, over die zaak valt ook veel te zeggen maar dat is een compleet ander onderwerp. Dan is het onderwerp wat mensen aanzet tot verkrachting en hen in staat stelt het uit te voeren. Hier bespreken we dan autochtonen hun afkomst verbergen uit angst voor vergrijpen. Zal een deel overlappen maar niet veel.
Verkrachting gaat over macht, agressie en geweld, en natuurlijk ook over seks. Maar die begrippen zijn cultureel bepaalt,wat niet betekent dat het in de ene cultuur helemaal niet voorkomt, maar wel hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen. Deze discussie gaat niet over verkrachting als gegeven maar over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen.
Het zou fijn zijn de discussie dan ook daar te houden ondanks alle pogingen van sommigen de focus te verplaatsen in de discussie!
Oud 2 juli 2010, 18:25   #448
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Artisjok onze glazen bol is kapot, zoek er zelf een. Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen. Wat het kan zijn? Een gevoel van wetteloosheid waardoor hun "beloning" groter is dan de kans op straf. Ze kunnen geenr ekening houden met de gevolgen van hun daden voor hunzelf/slachtoffer(s). Andere (sub)cultuur waar men neemt wat men wenst en al snel zaken ziet als een uitnodiging ("uitdagende kledij")... Een gevoel van geen cotnrole over hun leven en zo het gevoel wensen controle te hebben,...Ik neem aan dat je dat zelf wel kon bedenken door 10 seconden na te denken. Evenwel weinig verband met dit odnerwerp dus kunnen we nut erug OT gaan?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 2 juli 2010 om 18:26.
Oud 2 juli 2010, 18:26   #449
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een draad moet je toch niet voor ieder argument; iedere wending een andere draad openen!

Vierde keer; open daar een aparte discussie over!
Oud 2 juli 2010, 18:40   #450
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok onze glazen bol is kapot, zoek er zelf een. Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen. Wat het kan zijn? Een gevoel van wetteloosheid waardoor hun "beloning" groter is dan de kans op straf. Ze kunnen geenr ekening houden met de gevolgen van hun daden voor hunzelf/slachtoffer(s). Andere (sub)cultuur waar men neemt wat men wenst en al snel zaken ziet als een uitnodiging ("uitdagende kledij")... Een gevoel van geen cotnrole over hun leven en zo het gevoel wensen controle te hebben,...Ik neem aan dat je dat zelf wel kon bedenken door 10 seconden na te denken. Evenwel weinig verband met dit odnerwerp dus kunnen we nut erug OT gaan?
Inderdaad; zonder de personen te kennen; kan je daar geen deftige uitspraken over doen.

Toch zijn er hier wel wat forumgebruikers die; indien de daders tot een bepaalde groep behoren; menen dat ze daar deftige uitspraken over kunnen doen.

Die uitspraken worden dan niet als off-topic ervaren; wanneer je tegen die uitspraken iets durft in te brengen; is dit plots wel off-topic.

Zeer eigenaardig.
Oud 2 juli 2010, 19:35   #451
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Artisjok met alle respect maar stop met dom te spelen. Aan de hand van iemadns sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan je al vermoedens uitspreken. Mijn uitspraak kadert dat ik geen enkele info heb voer het feit dat je aanhaalt. Voorts negeer je, voor de zoveelste keer, dat dit topic gaat voer de angstv an dei vrouwen, niet over waarom die daders hun handelingen doen. Snap je dat nu ECHT niet? Het is nog maar een keer of 30 gezegd geweest in de loop van dit topic hoor.
Oud 2 juli 2010, 20:09   #452
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok met alle respect maar stop met dom te spelen. Aan de hand van iemadns sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan je al vermoedens uitspreken. Mijn uitspraak kadert dat ik geen enkele info heb voer het feit dat je aanhaalt. Voorts negeer je, voor de zoveelste keer, dat dit topic gaat voer de angstv an dei vrouwen, niet over waarom die daders hun handelingen doen. Snap je dat nu ECHT niet? Het is nog maar een keer of 30 gezegd geweest in de loop van dit topic hoor.
Aan de hand van iemands sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan men alle vooroordelen en clichés loslaten.

Indien dit topic enkel en alleen over de angst van die vrouwen gaat; is deze discussie al off-topic vanaf de eerste bladzijde.

Vertel nu eens eerlijk; is dit je nog nooit opgevallen?
Wanneer de dader (mogelijk) een bepaalde religie aanhangt; kunnen we stellen dat dit een gevolg is van zijn religie, opvoeding, cultuur.
Wanneer de dader niet een bepaalde godsdienst aanhangt is dit een uitzondering; dan weten wij niet hoe dit gekomen is.
Dan is het van "Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen." (let op de "" rond de laatste zin)
Oud 2 juli 2010, 22:10   #453
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Waar schrijft iemand "oh, het is geen moslim, god weet waarom hij dan dat gedaan heeft"? Sommigen hier discrimineren tav moslims maar dit is een kleine minderheid. je kan evenwel bezwaarlijk zeggen dat, globaal gezien, emancipatie van vrouwen en holebi's hoog gedragen wordt in de moslimgemeenschap. Met globaal bedoel ik dat de meningen variëren onder moslims (tussen geen probleem en knoop ze op) en er ijn wel initiatieven zoals merhaba maar over het algemeen is er toch een sterkere mate van homofobie.
Oud 3 juli 2010, 01:50   #454
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkrachting gaat over macht, agressie en geweld, en natuurlijk ook over seks. Maar die begrippen zijn cultureel bepaalt,wat niet betekent dat het in de ene cultuur helemaal niet voorkomt, maar wel hoe tolerant men is tegenover geweld, agressie tegenover vrouwen en ongelijke machtsverhoudingen. Deze discussie gaat niet over verkrachting als gegeven maar over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen.
Het zou fijn zijn de discussie dan ook daar te houden ondanks alle pogingen van sommigen de focus te verplaatsen in de discussie!

Blijkbaar lezen sommige forummers erg selectief, ik denk dat de discussie hier over gaat! De verschillen zitten in het omgaan met macht, agressie en geweld. Die verschillen kunnen zeer fundamenteel zijn!
Oud 4 juli 2010, 07:45   #455
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar schrijft iemand "oh, het is geen moslim, god weet waarom hij dan dat gedaan heeft"? Sommigen hier discrimineren tav moslims maar dit is een kleine minderheid. je kan evenwel bezwaarlijk zeggen dat, globaal gezien, emancipatie van vrouwen en holebi's hoog gedragen wordt in de moslimgemeenschap. Met globaal bedoel ik dat de meningen variëren onder moslims (tussen geen probleem en knoop ze op) en er ijn wel initiatieven zoals merhaba maar over het algemeen is er toch een sterkere mate van homofobie.
Niemand schrijft dit letterlijk indien het een niet-Moslim is..
Maar iemand schrijft dan wel : "Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen."
Terwijl dezelfde persoon ook schrijft : "Aan de hand van iemadns sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan je al vermoedens uitspreken."
Dan is het niet meer nodig om die persoon te kennen; de naam verklaart dan de cultuur; religie en opvoeding.
Oud 4 juli 2010, 08:23   #456
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar lezen sommige forummers erg selectief, ik denk dat de discussie hier over gaat! De verschillen zitten in het omgaan met macht, agressie en geweld. Die verschillen kunnen zeer fundamenteel zijn!
Er wordt inderdaad soms selectief gelezen.
Zie bijvoorbeeld hoe mijn vraag gelezen wordt; en het onderwerp van het topic ook selectief verandert.

Indien dit topic nu plots gaat over "over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen" waarom zou mijn vraag dan off-topic zijn?
Waarom is het volgende dan off-topic?

"Helft vrouwen vindt dat schuld verkrachting bij slachtoffer ligt
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...fer-ligt.dhtml"

"Om even in jouw gedachtentrein te blijven:
Het weren van de door jouw zo gepromote superieure Westerse cultuur misschien op de Vlaamse tv in de vorm van JIM, TMF en MTV waarin vrouwen als hersenloze lustobjecten worden voorgesteld. 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, mbv (oa) Vlaams belastinggeld ?"
http://forum.politics.be/showthread....93#post4799693

"Er zijn evenwel allochtone als autochtone verkrachters maar waarom roept en tiert iedereen hier alleen om de allochtone verkrachters?

Los gezien van het artikel in het begin van dit topic...
Is het dan minder erg als het 'door ene van uw eigen soort' word gedaan?

Een gewone burger walgt van dit soort praktijken om wille van de actie: de verkrachting.

En de racist walgt vooral om het feit dat dit door een allochtoon is gedaan.

Wie draagt er nu kleppen en moet die eens dringend afzetten?!"
http://forum.politics.be/showthread....00#post4783000

"Misschien zou het al een beetje helpen om een beetje meer energie te stoppen in het opsporen van de daders; en om die daders dan ook te straffen. Zo geven tenminste politie; parket en justitie het signaal dat ze dit ernstig nemen.
Neen; ik wil daarmee niet zeggen dat het hun schuld is; maar ze spelen wel een rol.
Ook de maatschappij speelt een rol. Lees jij in de krant iets over verkrachtingen? Als de dader een allochtoon is; ja. Of als er een serie verkrachtingen zijn.
10 verkrachtingen per dag zijn er in België; en geen mens die dit interesseert. Totdat Zweedse meisjes hun haren verven. Dan is het drummen om 1 bevolkingsgroep te beschuldigen."
http://forum.politics.be/showthread....07#post4782807
Oud 4 juli 2010, 10:09   #457
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de hand van iemands sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan men alle vooroordelen en clichés loslaten.

Indien dit topic enkel en alleen over de angst van die vrouwen gaat; is deze discussie al off-topic vanaf de eerste bladzijde.

Vertel nu eens eerlijk; is dit je nog nooit opgevallen?
Wanneer de dader (mogelijk) een bepaalde religie aanhangt; kunnen we stellen dat dit een gevolg is van zijn religie, opvoeding, cultuur.
Wanneer de dader niet een bepaalde godsdienst aanhangt is dit een uitzondering; dan weten wij niet hoe dit gekomen is.
Dan is het van "Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen." (let op de "" rond de laatste zin)
En weer geen woord over de blonde meisjes die a.h.w. verplicht zijn zich te vermommen uit angst voor verkrachting door vaak moslimjongeren die hen beschouwen als vrij wild.
Zoals het in de opening van deze thread te lezen is :
Een 'te Scandinavisch' uiterlijk zou het risico op aanrandingen vergroten. De meisjes hopen door neutrale kledij en donkerder haar aan de aandacht van potentiële verkrachters te ontsnappen. Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.
Enkel : Indien dit topic enkel en alleen over de angst van die vrouwen gaat ...
newsflash : daarover gaat het!
Oud 4 juli 2010, 10:28   #458
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En weer geen woord over de blonde meisjes die a.h.w. verplicht zijn zich te vermommen uit angst voor verkrachting door vaak moslimjongeren die hen beschouwen als vrij wild.
Zoals het in de opening van deze thread te lezen is :
Een 'te Scandinavisch' uiterlijk zou het risico op aanrandingen vergroten. De meisjes hopen door neutrale kledij en donkerder haar aan de aandacht van potentiële verkrachters te ontsnappen. Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.
Enkel : Indien dit topic enkel en alleen over de angst van die vrouwen gaat ...
newsflash : daarover gaat het!

Citaat:
Volgens jou gaat deze topic enkel over "de angst van de vrouwen"; volgens Alice gaat het nu over "hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen".
Oud 4 juli 2010, 10:42   #459
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens jou gaat deze topic enkel over "de angst van de vrouwen"; volgens Alice gaat het nu over "hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen".
Zweedse blondines verven haar donker uit angst voor verkrachting

Daarmee wordt de discussie gestart en daarover zou ik toch eens graag uw mening horen en uw gevoelens als vrouw kennen, gewoon over dit zinnetje.
Natuurlijk kunnen we geen 458 posts lang dit blijven herhalen zonder te bedenken wat eraan kan gedaan worden. Om er iets aan te kunnen doen, moeten we weten wat de oorzaak is. En dan komt de rest van de tekst naar boven waarin opvalt dat het meestal om moslimjongeren gaat. Een andere cultuur, levensstijl – en sommigen die deze cultuur en levensstijl aanhangen, zijn niet geneigd toegevingen te doen aan de cultuur en levensstijl van het land waarvan ze gekozen hebben er te gaan wonen. Dus wordt er nagegaan hoe verschillende culturen met bepaalde begrippen omgaan.
Oud 4 juli 2010, 11:20   #460
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand schrijft dit letterlijk indien het een niet-Moslim is..
Maar iemand schrijft dan wel : "Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen."
Terwijl dezelfde persoon ook schrijft : "Aan de hand van iemadns sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan je al vermoedens uitspreken."
Dan is het niet meer nodig om die persoon te kennen; de naam verklaart dan de cultuur; religie en opvoeding.
Ken je de betekenis van het woord vermoedens? Dan wist je dat ik evenmin op basis van religie etc. bindende uitspraken doe maar wel al vermoedens kan hebben. Het vermoeden dat moslims liever geen hamburger eten, dat atheïsten tenzij voor familie een plezier te doen/culturele uitstap niet naar een kerk gaan,...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be