![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar iemand schrijft dan wel : "Zonder die personen te kennen kan je daar geend eftige uitspraken voer doen." Terwijl dezelfde persoon ook schrijft : "Aan de hand van iemadns sociaal-economische situatie en culturele achtergrond kan je al vermoedens uitspreken." Dan is het niet meer nodig om die persoon te kennen; de naam verklaart dan de cultuur; religie en opvoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marie haalt de kern van de discussie aan, meisjes verven hun haren donker omdat ze anders worden lastig gevallen door jongeren op straat. Welke jongeren? Jongeren met een moslimachtergrond. Jongeren met een moslimachtergrond hebben een andere culturele achtergrond, waarin anders wordt omgegaan met begrippen zoals geweld, agressie en macht. Daarom vallen vooral jongeren met moslimachtergrond die meisjes lastig, mee nu? Dit is trouwens zo in zowat alle grote steden maar dat is volkomen onbelangrijk voor Artisjok, laten we het hebben over een verkrachter uit Retie! Alles is goed, zolang we maar zwijgen over waar het over zou moeten gaan,de ongelijkheid voor vrouwen binnen Islamitische culturen wat mannen aanzet tot onaanvaardbaar gedrag! Maar dat is geen probleem meer, hoera we hebben ook een verkrachter in Retie! Alsof het benoemen van het ene probleem ineens een verklaring is dat geweld tegen vrouwen niet overal voorkomt, een waarheid als een koe die niemand ontkent maar ook niet langer houdbaar is als drukkingsmiddel om de kern van deze discussie toch vooral uit de weg te gaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....46#post4778646 Citaat:
Mag ik ook iets schrijven over oorzaak, over cultuur en levensstijl van daders, over hoe de maatschappij omgaat met "bovengenoemde begrippen" van Alice? Of is het dan weer off-topic? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben dan ook zeer blij dat je eindelijk die "bovengenoemde begrippen" wil erkennen als on-topic. Ik ben ook blij dat je wil erkennen dat geweld tegen vrouwen overal voorkomt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat dus over de relatie tussen cultuur en begrippen zoals macht, geweld en agressie, is dit voor u binnen alle culturen gelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.
![]() |
![]() |
#467 | |
Banneling
|
![]() Klik op de link die ik je gaf.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie bijvoorbeeld hoe mijn vraag gelezen wordt; en het onderwerp van het topic ook selectief verandert. Indien dit topic nu plots gaat over "over hoe vanuit culturen wordt omgegaan met bovengenoemde begrippen" waarom zou mijn vraag dan off-topic zijn? Waarom is het volgende dan off-topic? "Helft vrouwen vindt dat schuld verkrachting bij slachtoffer ligt http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...fer-ligt.dhtml" "Om even in jouw gedachtentrein te blijven: Het weren van de door jouw zo gepromote superieure Westerse cultuur misschien op de Vlaamse tv in de vorm van JIM, TMF en MTV waarin vrouwen als hersenloze lustobjecten worden voorgesteld. 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, mbv (oa) Vlaams belastinggeld ?" http://forum.politics.be/showthread....93#post4799693 "Er zijn evenwel allochtone als autochtone verkrachters maar waarom roept en tiert iedereen hier alleen om de allochtone verkrachters? Los gezien van het artikel in het begin van dit topic... Is het dan minder erg als het 'door ene van uw eigen soort' word gedaan? Een gewone burger walgt van dit soort praktijken om wille van de actie: de verkrachting. En de racist walgt vooral om het feit dat dit door een allochtoon is gedaan. Wie draagt er nu kleppen en moet die eens dringend afzetten?!" http://forum.politics.be/showthread....00#post4783000 "Misschien zou het al een beetje helpen om een beetje meer energie te stoppen in het opsporen van de daders; en om die daders dan ook te straffen. Zo geven tenminste politie; parket en justitie het signaal dat ze dit ernstig nemen. Neen; ik wil daarmee niet zeggen dat het hun schuld is; maar ze spelen wel een rol. Ook de maatschappij speelt een rol. Lees jij in de krant iets over verkrachtingen? Als de dader een allochtoon is; ja. Of als er een serie verkrachtingen zijn. 10 verkrachtingen per dag zijn er in België; en geen mens die dit interesseert. Totdat Zweedse meisjes hun haren verven. Dan is het drummen om 1 bevolkingsgroep te beschuldigen." http://forum.politics.be/showthread....07#post4782807 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fout, natuurlijk is iedere verkrachting even erg, dat daar alleen aandacht aan wordt besteed wanneer de dader een allochtoon is, is de focus verplaatsen, wie dus aandacht geeft aan origine is een racist? Maar wat wanneer in zowat iedere grote Europese stad problemen zijn met seksueel getinte agressie vanuit de ene naar een andere groep juist omdat ze anders zijn en leven? Hoe noem je dat dan, dat is dan geen vorm van collectieve discriminatie, het zijn steeds vrouwen zonder hoofddoek die met die agressie te maken krijgen; Daarom verven zij hun haren donker in Zweden, moeten we daar over zwijgen omdat het allochtonen zijn? Dat is sensuur op basis van origine, wilt u dat bereiken? U lijkt daar maar niets over te kunnen zeggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zou(den) ze dat we willen? Natuurlijk. Doodzwijgen die boel.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat Artisjok Mocht je mijn post gelezen hebben; zou je vatten dat ik net aanklaag dat er in onze maatschappij eigenlijk niet zo zwaar getild wordt aan verkrachting.Mijn vraag was : Daarmee wordt de discussie gestart en daarover zou ik toch eens graag uw mening horen en uw gevoelens als vrouw kennen, gewoon over dit zinnetje.Dus probeer ik het nog maar eens op een andere manier te verwoorden : hebt u dan geen gewone sympathiegevoelens voor meisjes die zich moeten vermommen (haar verven, donkere klederen dragen) uit angst verkracht te worden door meestal moslimjongeren die gewone, vlotte, normale, Westerse kledij als een uitlokking zien? Eigenlijk verwacht ik geen antwoord, u hebt deze vraag al ontweken sinds het begin van de discussie. En wat betreft het tweede deel van uw antwoord hierboven : als meisjes bang zijn voor verkrachting, is dat omdat er verkrachtingen geweest zijn. Simpel toch! Verder staat er in het artikel dat het meestal om moslimjongeren gaat. U leest daar toch niet over?
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() Nog steeds het gezaag over feiten van enkele jaren terug ... deze zweedse dame heeft haar haren mooi blond gelaten . Wat kan de natuur toch mooi zijn
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een mooi plaatje om mannen op te winden maar met een echte vrouw heeft deze dame weinig te maken.
![]() |
![]() |
#475 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij windt ze niet op, dat is gewoon zo.
![]() |
#476 |
Banneling
|
![]() ![]() Mij wel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar dit zijn andere meiden.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 juli 2010 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker allemaal oké, maar mijn top 3 is er wel uit op te stellen. Niet dat ik het vrouwen zou laten merken indien de kaarten positiever zouden staan voor die middelsten.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 juli 2010 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster U vergeet een stukje in uw eerste zin :Daarom vroeg ik je "Waarom moet ik daarover mijn mening geven? Jij weet dit toch zonder dat ik mijn mening uit." Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |