Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 10:50   #101
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Om federaal minister te worden moet je geen parlementair zijn. Dat argument klopt dus niet.

Muyters daarentegen heeft groot gelijk om zich veilig te stellen. Niet vergeten dat hij, om minister te worden, alle schepen achter zich moest verbranden.
mwa, ja, ik geef je niet helemaal ongelijk. Maar waarom doét Bourgeois het dan? Zijn eigen uitleg is om te lachen.
Oud 5 juli 2010, 10:52   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
mwa, ja, ik geef je niet helemaal ongelijk. Maar waarom doét Bourgeois het dan? Zijn eigen uitleg is om te lachen.
Ik begrijp het zelf niet heel goed hoor.
De enige mogelijkheid is dat Bourgeois, indien nodig, zijn ministerpostje laat vallen om federaal opositie te gaan voeren in het parlement.
Oud 5 juli 2010, 10:53   #103
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
De enige mogelijkheid is dat Bourgeois, indien nodig, zijn ministerpostje laat vallen om federaal opositie te gaan voeren in het parlement.
Oud 5 juli 2010, 10:53   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat Bourgeois ervan droomt federaal minister te worden.

en omdat je van een federale regering ook al niet meer echt echt enige 'vastheid' van betrekking meer kan verwachten.
Anna List is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:53   #105
system
Banneling

Standaard

Citaat:
We? Jij bent hier woordvoerder of zo?

Ik vermoed dat dat laatste een retorische vraag was? Ik baseer op AL je uitlatingen jegens N-VA etc. En lees alles er nog maar eens op na: ik zeg bijlange niet hetzelfde als jij.
Ik mag toch kritiek hebben op de NVA als ik denk dat die gerechtvaardigd is. Dat is toch geen vooringenomenheid. Of wel? U geeft toch ook kritiek in deze. Of niet? En als u vindt dat mijn kritiek onjuist is, dan hebt u alle kansen om deze te ontzenuwen. Maar daar hoor ik allemaal maar weinig van.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 10:54.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:55   #106
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik mag toch kritiek hebben op de NVA als ik denk dat die gerechtvaardigd is. Dat is toch geen vooringenomenheid. Of wel? U geeft toch ook kritiek in deze. Of niet? En als u vindt dat mijn kritiek onjuist is, dan hebt u alle kansen om deze te ontzenuwen. Maar daar hoor ik allemaal maar weinig van.
Je mag zeker kritiek hebben en wij mogen deze kritiek weerleggen.
Oud 5 juli 2010, 10:56   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zou een heel moedige zet zijn ...
Anna List is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:58   #108
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag zeker kritiek hebben en wij mogen deze kritiek weerleggen.
Zo is dat.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:59   #109
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tuurlijk mag je kritiek hebben. Maar als je voor de zoveelste keer begint over graaien in de vetpotten etc, dan krijg ik stenen kloten. Ik ben daar destijds genoeg tegenin gegaan, maar van 'ontzenuwen' van uw kant was er weinig te merken.
Oud 5 juli 2010, 11:00   #110
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat Bourgeois ervan droomt federaal minister te worden.

en omdat je van een federale regering ook al niet meer echt echt enige 'vastheid' van betrekking meer kan verwachten.
ja maar zie uitleg van Guido: om federaal minister te worden moet je niet verkozen zijn in het parlement. Of geldt dat alleen voor het Vlaamse niveau?
Oud 5 juli 2010, 11:01   #111
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
BDW heeft nog NIKS verkozen.
Toch wel hoor...hij sluit de na hem grootste vlaams nationalistische partij uit van elk gesprek.
Let op hé: hij hoeft niet akkoord te gaan hé...hij spreekt wél met de meest corrupte partij van Europa...maar niet met de meest (VB) noch met de minst (LDD) radikale V partijen...

Citaat:
We zijn overigens nog geen maand na de verkiezingen en het moet voor de "regimepers",maar ook voor allerlei oude krokodillen echt wel zeer gaan doen dat er eigenlijk weinig of geen nieuwtjes lekken....Dit kost centjes aan de pers die nu ganse bladzijden met hun eigen speculaties moeten vullen (hetgeen wij hier op dit forum geheel gratis doen )

De "rustige informatieronde" heeft ongetwijfeld informatie opgebracht, die tegen woensdag op het bureau van de Koning zal liggen.Het zou me echter verbazen mocht er deze week nog een formatteur aangesteld worden...

Voor zover we begrijpen komt nu een volgend stapje,een voorakkoord tussen PS en NVA..Een MOEILIJKE klus,want het zou betekenen dat beide partijen zich aan elkaar engageren tov mogelijke andere coalitiepartners.BDW denkt waarschijnlijk dat hij deze ruggengraat nodig heeft.(de vorige regering vertoonde niet echt een stevige ruggengraat)

Ik zie dus echt NVA niet in een regering stappen zonder een vastgelegd plan deze keer.Ik zie NVA ook niet blijven in een regering als er "afgeweken" wordt van het plan.De tijd van de "vrije beloftes" is gewoonweg over....vraag maar aan "Yves".

yep
Oud 5 juli 2010, 11:02   #112
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk mag je kritiek hebben. Maar als je voor de zoveelste keer begint over graaien in de vetpotten etc, dan krijg ik stenen kloten. Ik ben daar destijds genoeg tegenin gegaan, maar van 'ontzenuwen' van uw kant was er weinig te merken.

Natuurlijk graaien ze. De NVA is geen sikkepit beter dan de andere partijen. En dat wordt nu alweer eens bewezen.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 11:04   #113
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk graaien ze. De NVA is geen sikkepit beter dan de andere partijen. En dat wordt nu alweer eens bewezen.
Bon. Hier gaan we dan.
Gelieve mij eens uit te leggen in welk opzicht de N-VA meedoet aan de 'graaicultuur' en de 'vetpotten'.
Oud 5 juli 2010, 11:04   #114
Another Jack
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;4853659]
Citaat:

Toch wel hoor...hij sluit de na hem grootste vlaams nationalistische partij uit van elk gesprek.
Let op hé: hij hoeft niet akkoord te gaan hé...hij spreekt wél met de meest corrupte partij van Europa...maar niet met de meest (VB) noch met de minst (LDD) radikale V partijen...

Het nut van praten met éénmanspartij?

yep

Het nut van praten met een éénmanspartij?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2010 om 11:05.
Another Jack is offline  
Oud 5 juli 2010, 11:09   #115
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ja maar zie uitleg van Guido: om federaal minister te worden moet je niet verkozen zijn in het parlement. Of geldt dat alleen voor het Vlaamse niveau?
nee, maar dan sta je wanneer die regering heel snel valt ... volledig zonder mandaat ...
Anna List is offline  
Oud 5 juli 2010, 11:10   #116
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Another Jack;4853667]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Het nut van praten met een éénmanspartij?
formeel respect voor de keuze van elke kiezer betuigen
Anna List is offline  
Oud 5 juli 2010, 11:11   #117
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon. Hier gaan we dan.
Gelieve mij eens uit te leggen in welk opzicht de N-VA meedoet aan de 'graaicultuur' en de 'vetpotten'.
Eén voorbeeld maar. Nu komt er dus in de plaats van Bourgeois een opvolger. Een persoon die dus niet verkozen is. Er wordt dus iemand door de staatskas uitbetaald die niet verkozen is omdat Bourgeois twee mandaten in verschillende parlementen heeft en slechts één kan uitoefenen.

Volksverlakkerij noem ik dit, en graaien in de staatskas op kap van de belastingbetaler
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 11:15   #118
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eén voorbeeld maar. Nu komt er dus in de plaats van Bourgeois een opvolger. Een persoon die dus niet verkozen is. Er wordt dus iemand door de staatskas uitbetaald die niet verkozen is omdat Bourgeois twee mandaten in verschillende parlementen heeft en slechts één kan uitoefenen.

Volksverlakkerij noem ik dit, en graaien in de staatskas op kap van de belastingbetaler
En dat verwijt jij de N-VA?
Waar was jij de voorbije jaren?

Kijk, als je zegt dat het systeem van opvolgers en dubbele mandaten immoreel is, dan geef ik je 100% gelijk. Om daar nu hard voor te staan roepen met de vinger in de richting van de N-VA, dat vind ik erover.

Maar overigens: Die plaats is gewonnen door de N-VA.Iemand moet daar gaan zitten. Er wordt niet meer of minder geld betaald, hoor. Als B in de Vl regering blijft, dan strijkt zijn opvolger dat loon op. Gaat B naar het parlement, wordt er een andere N-VA'er minister. De balans qua geld blijft in evenwicht, me dunkt.
Oud 5 juli 2010, 11:26   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vrees dat, als Bart woensdag geen goed plan bij de Bert kan voorleggen dat de kans groot is dat hij van zijn funtie ontheven zal worden.
Probeer ons nu toch niet wijs te maken dat uitgerekend jij "vreest" voor het lot van Bart De Wever. Zeg maar dat je hoopt dat je jezelf zult kunnen vermeien in een "mislukking" van BDW. Maar troost je. Als BDW blijkt neen te zeggen, dan zullen wij ons daar al evenzeer in verheugen. Want dan zou blijken dat hij van een ander hout gesneden is dan Leterme.
Oud 5 juli 2010, 11:41   #120
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Probeer ons nu toch niet wijs te maken dat uitgerekend jij "vreest" voor het lot van Bart De Wever. Zeg maar dat je hoopt dat je jezelf zult kunnen vermeien in een "mislukking" van BDW. Maar troost je. Als BDW blijkt neen te zeggen, dan zullen wij ons daar al evenzeer in verheugen. Want dan zou blijken dat hij van een ander hout gesneden is dan Leterme.
De vraag blijft hier natuurlijk of Olijke Bart, diep in zijn hart, wel ooit ernstig overwogen heeft om 'ja' te zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 11:48.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be