![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
Belgisch links wordt weer hysterisch.
Minneke de Ridder, dat ze u viseren betekent dat je als Vlaamse goed bezig zijt. Dus wees gerust fier op uw standpunten en idealen.
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit weekend weer zo'n antifamongool tegengekomen die beweerde dat 'Vlaanderen tegen racisme' onmogelijk is omdat Vlaams altijd racistisch is. Er mee argumenteren heeft geen enkele zin, IQ van ver beneden de vijftig denk ik maar dat is wellicht normaal in die kringen.
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dit weekend weer zo iemand van het antifamongolenras tegengekomen die beweerde dat 'Vlaanderen tegen racisme' onmogelijk is omdat Vlaams altijd racistisch is. Er mee argumenteren heeft geen enkele zin, IQ van ver beneden de vijftig denk ik maar dat is wellicht normaal voor dat ras. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Antifas zijn inderdaad een ras apart volgens mij. Ik snap anders niet hoe je op zo'n hoog percentage zoveel idioten bij elkaar kan kweken.
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Minister
|
Citaat:
![]() ...en dat voor iemand die zelf nog een antifa avatar heeft gehad.
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 5 juli 2010 om 14:08. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb zelfs een t-shirt van de Occitaanse antifa gedragen dit weekend en deed dat met veel plezier. 't zijn vooral de Vlaamse (pardon Noord-Belgische) antifa's die debielen zijn.
Trouwens de foto die je plaatst is heel racistisch. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Lokaal Raadslid
|
Wel wat kort door de bocht, hé. Ik ga niet ontkennen dat er binnen de brede antifascistische beweging mensen te vinden zijn die een dogmatisch anti-nationalisme voorstaan, vanuit de (mijns inziens verkeerde) assumptie dat elk nationalisme exclusief, xenofoob, etc. is. Toch zou het verkeerd zijn om zich als links-nationalist of soevereinist van de antifascistische strijd af te keren. Antifascisme is voor de linkerzijde een must, althans wanneer het in combinatie wordt gebracht met de strijd tegen kapitalisme en het niet op een moralistische wijze wordt benaderd.
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#113 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Een drogreden uiteraard. Buiten wat concertjes en pamfletjes en nu en dan een gewelddadige betoging stelt deze 'beweging' geen zak voor.
(en toch zal ik ze missen moest ze niet meer bestaan) |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Lokaal Raadslid
|
Of ze een bedreiging vormen voor de Belgische autoriteit kan me eerlijk gezegd niet veel schelen. Het klopt dat (neo)fascistische groepjes vandaag vooralsnog geen massa-aanhang hebben kunnen verwerven, maar mits de juiste omstandigheden kan dat snel wijzigen. In die zin is het beter voorkomen dan genezen, de linkerzijde is niet vergeten wat het gevolg was van fascistische regimes (ik gebruik de term hier ruim) voor haar bestaan.
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En of antifascisme een must is voor de linkerzijde, hangt vooral af van de vraag wat onder fascisme begrepen wordt. De doorsnee antifa in dit land heeft daar geen flauw benul van en brult maar lekker mee met de rest van de groep. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar eerlijk is eerlijk, het racistische immigratiebeleid van de Belgische staat is wel een groter probleem dan een bende pet-en-lint fasco's of kale mini-hitlertjes.
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|