Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2010, 13:22   #101
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Belgisch links wordt weer hysterisch.

Minneke de Ridder, dat ze u viseren betekent dat je als Vlaamse goed bezig zijt.
Dus wees gerust fier op uw standpunten en idealen.
Oud 5 juli 2010, 11:34   #102
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dit weekend weer zo'n antifamongool tegengekomen die beweerde dat 'Vlaanderen tegen racisme' onmogelijk is omdat Vlaams altijd racistisch is. Er mee argumenteren heeft geen enkele zin, IQ van ver beneden de vijftig denk ik maar dat is wellicht normaal in die kringen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:38   #103
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dit weekend weer zo'n antifamongool tegengekomen die beweerde dat 'Vlaanderen tegen racisme' onmogelijk is omdat Vlaams altijd racistisch is. Er mee argumenteren heeft geen enkele zin, IQ van ver beneden de vijftig denk ik maar dat is wellicht normaal in die kringen.
Sla hem op z'n muil!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:40   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geen erg goede poging om te stoken, maar ik geef toch drie punten omdat je blijft proberen.
je wordt soft ... waar is de tijd dat je ze voor zoiets alleen maar punt 50 gaf ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:41   #105
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit weekend weer zo'n antifamongool ( van het antifamongolen ras) tegengekomen die beweerde dat 'Vlaanderen tegen racisme' onmogelijk is omdat Vlaams altijd racistisch is. Er mee argumenteren heeft geen enkele zin, IQ van ver beneden de vijftig denk ik (eigen aan dat ras) maar dat is wellicht normaal in die kringen.
vrij vertaald

Dit weekend weer zo iemand van het antifamongolenras tegengekomen die beweerde dat 'Vlaanderen tegen racisme' onmogelijk is omdat Vlaams altijd racistisch is. Er mee argumenteren heeft geen enkele zin, IQ van ver beneden de vijftig denk ik maar dat is wellicht normaal voor dat ras.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:49   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Antifas zijn inderdaad een ras apart volgens mij. Ik snap anders niet hoe je op zo'n hoog percentage zoveel idioten bij elkaar kan kweken.
Oud 5 juli 2010, 14:07   #107
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...en dat voor iemand die zelf nog een antifa avatar heeft gehad.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 5 juli 2010 om 14:08.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 14:18   #108
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb zelfs een t-shirt van de Occitaanse antifa gedragen dit weekend en deed dat met veel plezier. 't zijn vooral de Vlaamse (pardon Noord-Belgische) antifa's die debielen zijn.

Trouwens de foto die je plaatst is heel racistisch.
Oud 5 juli 2010, 14:50   #109
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zelfs een t-shirt van de Occitaanse antifa gedragen dit weekend en deed dat met veel plezier. 't zijn vooral de Vlaamse (pardon Noord-Belgische) antifa's die debielen zijn.
Noord-Belgisch is nog steeds een uitdrukking van territoriaal denken.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 15:00   #110
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antifas zijn inderdaad een ras apart volgens mij. Ik snap anders niet hoe je op zo'n hoog percentage zoveel idioten bij elkaar kan kweken.
Wel wat kort door de bocht, hé. Ik ga niet ontkennen dat er binnen de brede antifascistische beweging mensen te vinden zijn die een dogmatisch anti-nationalisme voorstaan, vanuit de (mijns inziens verkeerde) assumptie dat elk nationalisme exclusief, xenofoob, etc. is. Toch zou het verkeerd zijn om zich als links-nationalist of soevereinist van de antifascistische strijd af te keren. Antifascisme is voor de linkerzijde een must, althans wanneer het in combinatie wordt gebracht met de strijd tegen kapitalisme en het niet op een moralistische wijze wordt benaderd.
Oud 5 juli 2010, 15:02   #111
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Wel wat kort door de bocht, hé. Ik ga niet ontkennen dat er binnen de brede antifascistische beweging mensen te vinden zijn die een dogmatisch anti-nationalisme voorstaan, vanuit de (mijns inziens verkeerde) assumptie dat elk nationalisme exclusief, xenofoob, etc. is. Toch zou het verkeerd zijn om zich als links-nationalist of soevereinist van de antifascistische strijd af te keren. Antifascisme is voor de linkerzijde een must, althans wanneer het in combinatie wordt gebracht met de strijd tegen kapitalisme en het niet op een moralistische wijze wordt benaderd.
waarom ? hoeveel jaar is t nu geleden dat fascisme enige bedreiging vormde voor de Belgische autoriteit ? en in welke vorm heeft het georganiseerde antifascisme daartegen geholpen ?
Oud 5 juli 2010, 15:05   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want hun reden van bestaan.
Oud 5 juli 2010, 15:10   #113
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Want hun reden van bestaan.
Een drogreden uiteraard. Buiten wat concertjes en pamfletjes en nu en dan een gewelddadige betoging stelt deze 'beweging' geen zak voor.

(en toch zal ik ze missen moest ze niet meer bestaan)
Oud 5 juli 2010, 15:11   #114
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom ? hoeveel jaar is t nu geleden dat fascisme enige bedreiging vormde voor de Belgische autoriteit ? en in welke vorm heeft het georganiseerde antifascisme daartegen geholpen ?
Of ze een bedreiging vormen voor de Belgische autoriteit kan me eerlijk gezegd niet veel schelen. Het klopt dat (neo)fascistische groepjes vandaag vooralsnog geen massa-aanhang hebben kunnen verwerven, maar mits de juiste omstandigheden kan dat snel wijzigen. In die zin is het beter voorkomen dan genezen, de linkerzijde is niet vergeten wat het gevolg was van fascistische regimes (ik gebruik de term hier ruim) voor haar bestaan.
Oud 5 juli 2010, 15:13   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ik heb dit weekend met een Occitaans antifa t-shirt rondgelopen. Ginder hebben ze echter wel een betere kennis van de Vlaamse beweging en wat daar leeft dan de doorsnee 'antifa' hier, als ik zo mag afgaan op wat er op bijvoorbeeld http://aff.skynetblogs.be/ staat voor debiele zever.
En of antifascisme een must is voor de linkerzijde, hangt vooral af van de vraag wat onder fascisme begrepen wordt. De doorsnee antifa in dit land heeft daar geen flauw benul van en brult maar lekker mee met de rest van de groep.
Oud 5 juli 2010, 15:13   #116
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
In welke mate fascisten de Belgische autoriteit bedreigen weet ik niet en kan me eigenlijk ook geen hol schelen. Wat ik wel weet is dat ze een fysieke bedreiging vormen voor mij en mijn niet-blanke vrienden.
Maar eerlijk is eerlijk, het racistische immigratiebeleid van de Belgische staat is wel een groter probleem dan een bende pet-en-lint fasco's of kale mini-hitlertjes.
Oud 5 juli 2010, 15:13   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ze een bedreiging vormen voor de Belgische autoriteit kan me eerlijk gezegd niet veel schelen. Het klopt dat (neo)fascistische groepjes vandaag vooralsnog geen massa-aanhang hebben kunnen verwerven, maar mits de juiste omstandigheden kan dat snel wijzigen. In die zin is het beter voorkomen dan genezen, de linkerzijde is niet vergeten wat het gevolg was van fascistische regimes (ik gebruik de term hier ruim) voor haar bestaan.
mijn vraag was :wanneer hebben ze in Belgie wel iets betekend en wat heeft de antifascistische beweging betekend in de strijd ertegen ? en waarom rechtvaardigt dat de aandacht die links er volgens u aan zou moeten (blijven) schenken ???
Oud 5 juli 2010, 15:14   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
In welke mate fascisten de Belgische autoriteit bedreigen weet ik niet en kan me eigenlijk ook geen hol schelen. Wat ik wel weet is dat ze een fysieke bedreiging vormen voor mij en mijn niet-blanke vrienden.
Maar eerlijk is eerlijk, het racistische immigratiebeleid van de Belgische staat is wel een groter probleem dan een bende pet-en-lint fasco's of kale mini-hitlertjes.
zijde gij nen echo van flashheart ?

lol
Oud 5 juli 2010, 15:15   #119
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ik heb dit weekend met een Occitaans antifa t-shirt rondgelopen. Ginder hebben ze echter wel een betere kennis van de Vlaamse beweging en wat daar leeft dan de doorsnee 'antifa' hier, als ik zo mag afgaan op wat er op bijvoorbeeld http://aff.skynetblogs.be/ staat voor debiele zever.
En of antifascisme een must is voor de linkerzijde, hangt vooral af van de vraag wat onder fascisme begrepen wordt. De doorsnee antifa in dit land heeft daar geen flauw benul van en brult maar lekker mee met de rest van de groep.
Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt, en dat je veel antifas in Vlaanderen kent, en niet gewoon veralgemeent op basis van een paar gevallen?
Oud 5 juli 2010, 15:16   #120
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
zijde gij nen echo van flashheart ?

lol
Hehe, goeike.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be