![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Longhorn - het Iraanse meisje op de foto heet Soraya
Het enige dat mij een beetje doet twijfelen is de kwaliteit van de foto. Normaal zien deze er zo uit: Dit is een tienermeisje - eveneens gestenigd vanwege een relatie (kwaliteit onbekend) met een wel/niet islamitische jongen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 6 juli 2010 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() Ter aanvulling: Kom niet aan met wel/niet wet. Dit is stomweg een vorm van zedeloosheid - barbarisme.
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freidoune_Sahebjam
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() Realiteit is, dat overal ter wereld waar de laatste jaren oorlog is, daar is de islam één van de oorlogvoerende partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() @ Porpo
Je hebt zelf al (terecht naar ik aanneem) gesteld dat de Koran niet om dergelijke straffen vraagt, ook al wordt er gewag van gemaakt. Ik had de Koran ooit in huis - maar dat heb ik niet meer dus kan ik e.e.a. niet zo snel meer nagaan. Dus houd ik het op datgene wat je schrijft. Om dit te bestrijden? Te beginnen met de afschaffing van de sharia. De Sharia is een vorm van wetgeving ingeroepen op een tijdstip dat vrijwel alle volkeren in het M-O grotendeels nomadiserend waren en er geen deugdelijke, snelle en afdoende rechtspraak bestond. Stammen waren voortdurend in oorlog met elkaar en hevige bloedveten waren aan de orde van de dag. Tot aan de 50er jaren van de vorige eeuw aan toe. Nu is dat een gepasseerd station. Men leeft in een ander tijdbeeld en derhalve past een veranderde rechtspraak. In de grote steden is de rechtspraak anders dan die van het platteland. Jouw argument betreffende abortus etc. snijdt in zekere zin wel hout, het is eveneens zedeloos en barbaars een kind in de buik van de moeder weg te halen. Maar: hier in dit geval spreken we over een moeder met kinderen en ligt de situatie gradueel anders. Midden ' 70 was Iran een van de meest moderne- en beschaafde landen van het Midden Oosten, Shah of geen Shah. Dat is het nog steeds, maar is het land in handen van een tamelijk domme, fundametalistische groep die het beste vergeleken kan worden met de Taliban. Ruim die bende op en beperk het gezag van de Mullahs en we zijn al een stuk op weg.
![]() |
#108 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan u stelde ik de vraag hoe jij dat "barbarisme" zou bestrijden indien u daar in staat voor bent. Het antwoord is: Sharia afschaffen. Je gaat ervan uit dat Iran de sharia ingevoerd heeft, ok laten we maar ervan uitgaan dat waar is, en dus sharia = barbarisme. Mijn vraag is dan: Hoe zou je ((sharia)) bestrijden als je daarvoor in staat bent? Laatst gewijzigd door porpo : 6 juli 2010 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() @ Porpo
Zoiets moet vanuit het geloof zelf komen. Iets afdwingen (waarmee anders dan met oppressie) is niet de weg. Een einde maken aan ..... Ik begrijp ook wel dat in een scala van zaken de sharia een snelle en afdoende oplossing kan bieden. 's Lands wijs 's lands eer. In een zaak van leven en dood voor een (mogelijk) vergrijp dat in onze wereld een dagelijks voorkomend verschijnsel is is het mijn eigen mening, temeer daar ik weet dat men geen enkele vrouw alleen over straat kan laten lopen juist daar. Zelfs in Caïro niet. Laten we het maar helemaal niet hebben over dat 15-jarige meisje.
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik verwacht een concrete oplossing.
Er is iets dat je barbarisme noemt en ik ga jou ook met jou akkoord, doodstraf (met stenigen) is afschuwelijk en barbaars. Maar hoe zou je het bestrijden indien je dat kan? -- concreet. Laatst gewijzigd door porpo : 7 juli 2010 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Landen die de doodstraf (al dan niet door steniging) voor overspel of andere "futuliteiten" die in beschaafde landen niet eens strafbaar zijn, laat staan met de doodstraf (zoals het beledigen van de godsdienst, homoseksualiteit, ongehuwd samenwonen, kritiek op de machtshebbers) zouden de veroordeelden politiek asiel kunnen aan bieden, zodat op korte termijn de direct betrokkenen toch gered worden. Eventueel zelfs door reddingsacties te organiseren (genre "de ondergrondse trein" voor zwarte slaven tijden de Amerikaanse burgeroorlog of de vluchtroutes van Joden tijdens de holocaust). Ondertussen zou men deze barbaarse regimes kunnen boycotten zoals men het Apartheidsregime in Zuid Afrika geboycot heeft. Geen handel meer mee drijven, ze uit de UNO zetten en vanuit de UNO de lokale mensenrechtenorganisaties of de oppositie die de mensenrechten wel respecteren steunen (financieel en materieel).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk is er geen verschil tussen jou en Iran. Jullie allebei willen iets barbaars bestrijden, voor jouw is doodstraf barbaars en het is jouw recht om daar een bezwaar tegen te hebben, je wilt het graag bestrijden maar oorlog en burgers bombarderen is de laatste oplossing.
Iran ziet een overspel als barbaars, en willen ze het ook bestrijden, de doodstraf is ook de laatste oplossing, ze hebben normen en waarden en wetten, ze hebben onderwijs, ze hebben verschillende middelen om mensen op hoogte te brengen dat de straf het barbaarse overspel een doodstraf zou zijn. Ik zie helemaal geen verschil. ! Laatst gewijzigd door porpo : 7 juli 2010 om 05:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De verdedigende reactie moet in verhouding zijn met de aanvallende actie, zoals altijd bij wettelijke zelfverdediging. Bij overspel worden er geen mensen gedood, dus de reactie tegen overspel mag ook geen doden van mensen in houden. Bij de doodstraf voor overspelige vrouwen (overspellige mannen mogen blijkbaar hun gang gaan in Iran?) worden er wel mensen gedood, dus als de potentiële moordenaars (de beulen) niet op andere gedachten kunnen gebracht worden, dan hebben die vrouwen wat mij betreft het recht om zich te verdedigen tegen hun belagers en ze dus doden voordat ze zelf gedood worden. Indien de vrouwen daar zelf niet toe in staat zijn (omdat ze vastgebonden zijn, of ingegraven, want zo laf zijn de beulen wel, een eerlijk gevecht durven ze niet aan) dan mag iemand anders die vrouwen verdedigen en de beulen onschadelijk maken (als het echt niet anders kan door ze de doden als het leven van de vrouw of de verdediger van de vrouw in gevaar komt). En wijsneus, als jij het stenigen zogezegd ook zo barbaars vindt wat is dan jouw voorstel om het leven van die vrouwen te redden?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch is het een waarheid als een koe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Het is een kwestie van morele opvoeding. Het is een kwestie van het denken dat bij mensen uit een ander leefmilieu volgens een compleet ander patroon verloopt en hun normen en waarden totaal tegengesteld zijn aan die van de westerse mens, die langzaam maar zeker naar een geordende maatschappij is geévolueerfd dit in tegenstelling tot die uit het midden-oosten die een dergelijk maatschappij nooit gekend hebben en derhalve hun leefpatronen meenemen.
Geweldsdelicten onder allochtonen komen factor 6 meer voor dan bij autochtonen. De aanvaarding van geweld als oplossing voor een conflict ligt daardoor op een veel lager niveau. Men neemt niet alleen een achterstand in normen en waarden mee maar ook een achterstand in ontwikkeling en denkvermogen. Overheerst door een factor - geloof.