![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ab uno disce omnes.
#1402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#1403 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1404 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#1405 |
Banneling
|
![]() Wat hij zegt, is ook zo. Ik kom regelmatig in Brussel. En nooit heb ik de laatste 10 jaar een minachting gevoeld voor het Nederlands. Het is wel zo dat niet iedereen Nederlands praat. Nu ik moet zeggen, ik kom ook niet op alle plaatsen in Brussel.
Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 21:47. |
![]() |
![]() |
#1406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt mij dan ook dat ik een iets minder rooskleurig beeld van de socio-linguïstische realiteit van de stad moet ophangen. Het is inderdaad zo dat niet iedereen Nederlands begrijpt, laat staan praat. Ook bij de jongere generaties zijn de vlot tweetaligen F/NL nog steeds een minderheid. Bij diezelfde jongere generaties stoot je nog steeds té regelmatig op een negatieve attitude tegenover het Nederlands (en soms ook de sprekers ervan), een houding die gaat van oprechte desinteresse tot diepe haat. Er is zo'n goede tien jaar geleden wel een trend op gang gekomen, maar er is alleszins nog een héle weg te gaan voor de inwoners van de région bilingue, zeker als het op een duidelijke erkenning van het Nederlands aankomt. Ik vraag me echter af of er niet eerder een grondige verengelsing van de Hoofdstad van het Optimisme zal hebben plaatsgevonden. De opgang van verschillende soorten Engels is in elk geval aanzienlijk.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 6 juli 2010 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
#1407 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Na meer dan 15 jaar in Brussel te hebben gewerkt én gewoond, zie ik goed dat de Franstaligen onmogelijk als één homogeen blok kunnen worden beschouwd. (Op het Vlaamse platteland is het onderlinge verschil tussen de mensen nu eenmaal kleiner.) Je hebt in Brussel werkelijk alles: marginalen, kansarme beroepsdoppers, doorsnee bedienden, kaderleden en daarboven een cultureel-economische elite die erg geraffineerd overkomt, dankzij hun verankering in de francophonie. Vorig jaar heb ik Lorenzo Gatto ontmoet, een jongeman die werkelijk de verpersoonlijking is van die elite: thuis tweetalig Frans en Italiaans, en afgestudeerd aan de Vlaamse eliteschool Sint-Jan Bermanscollege en tegelijkertijd het muziekconservatorium doorlopen en dankzij de privé-lessen die papa-topbankier betaalde, is hij vorig jaar tweede geworden op de Koningin Elisabethwedstrijd voor viool. Het is bij zulke mensen dat de toekomst ligt, niet bij de fans van De Wever, die denken dat de wereld stopt achter Halle en die denken dat het brallen van 'Dos cervezas por favor' een uiting is van interculturele muzikaliteit. |
|
![]() |
![]() |
#1408 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Na meer dan 15 jaar in Brussel te hebben gewerkt én gewoond, zie ik goed dat de Franstaligen onmogelijk als één homogeen blok kunnen worden beschouwd. (Op het Vlaamse platteland is het onderlinge verschil tussen de mensen nu eenmaal kleiner.) Je hebt in Brussel werkelijk alles: marginalen, kansarme beroepsdoppers, doorsnee bedienden, kaderleden en daarboven een cultureel-economische elite die erg geraffineerd overkomt, dankzij hun verankering in de francophonie. Vorig jaar heb ik Lorenzo Gatto ontmoet, een jongeman die werkelijk de verpersoonlijking is van die elite: thuis tweetalig Frans en Italiaans, en afgestudeerd aan de Vlaamse eliteschool Sint-Jan Bermanscollege en tegelijkertijd het muziekconservatorium doorlopen en dankzij de privé-lessen die papa-topbankier betaalde in combinatie met héél veel talent, is hij vorig jaar tweede geworden op de Koningin Elisabethwedstrijd voor viool. Het is bij zulke mensen dat de toekomst ligt, niet bij de fans van De Wever, die denken dat de wereld stopt achter Halle en die denken dat het brallen van 'Dos cervezas por favor' een uiting is van interculturele muzikaliteit. Laatst gewijzigd door Queensburry : 6 juli 2010 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
#1409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bijdrage toont aan dat je er n,iets, maar dan ook helemaal niets van begrepen hebt.
![]() |
#1410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is toch nog altijd beter dan het brullen van "alors on dance" onder invloed van allerhande straf spul door mensen die denken dat hun stad een voorstad van de Sahara is en die geen idee hebben van de kulturele rijkdom die hun stad nog uitstraalde in de tijd voor de verfransing. Met dank aan het fantastisch hoge kwaliteitsonderwijs, waar alleen de allerrijksten via privé-scholen en dure bijlessen aan ontsnappen, zoals je in je post ten overvloede nog eens illustreerde. Niet rijk = nul kansen, dat is de wereld waar jij zo hoog mee oploopt.
Laatst gewijzigd door fonne : 7 juli 2010 om 07:50. |
![]() |
![]() |
#1411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begon tijd te worden, zou ik zo zeggen. De culturele inhaalbeweging mocht wel eens worden ingezet. In het 'homogene' platteland van West-Vlaanderen waar ik opgroeide, was het streefdoel 'polyglot zijn' immers eerder regel dan uitzondering. Ooms én tantes, neefjes en nichtjes, vrienden van ouders, ... zowat iedereen met wie ik in dat dorpse milieu in contact kwam, leerde vlijtig Algemeen Nederlands, Frans, zoveel mogelijk Engels en Duits, en als het even kon nog een meer exotische taal 'voor de lol' (vaak Spaans of Italiaans). Ik weet ondertussen wat "Dos cervezas por favor" is, maar heb het ding nog niet gehoord, laat staan meegebruld. Misschien is dat nog een bijkomend voordeel van het in Brussel wonen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1412 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Leven in Brussel heeft inderdaad vele voordelen, waaronder het verbreden van je blikveld op talrijke vlakken. Uiteraard zijn er ook heel wat nadelen aan de stad verbonden. Maar om criminaliteit, moslimfundi's en vuilnis op straat te zien, moet je al lang niet meer naar Brussel alleen gaan. Wat die brallende NVA'ers dus echt niet begrijpen, is dat ze LOSERS zijn, die met hun grote mond hun minderwaardigheidscomplex proberen te verstoppen en braafjes overal Frans spreken zodra ze in Brussel zijn - zelfs tegen andere Vlamingen - zodat ze thuis, veilig terug onder de kerktoren, kunnen afgeven op dat Brussel waar men enkel Frans spreekt. Dan spreken ze liever Engels, of Duits, of een of ander achterlijk streekdialect, zolang het maar geen mooi Nederlands is. Als de doorsnee Vlaming ook maar een beetje zelfrespect had, zou hij het niet in zijn broek doen en niet de afsplitsing eisen van een land waar hij de economische en demografische meerderheid heeft. België moet zowat het enige land ter wereld zijn waar de meerderheid zich wil afsplitsen! Etienne Vermeersch formuleerde het beter. Hij zou de Walen een duidelijk voorstel doen: "Willen jullie dat de sociale zekerheid Belgisch blijft? Dat kan, op voorwaarde dat ze op Vlaamse leest wordt gesaneerd." Het is 99% zeker dat ze ermee akkoord zouden gaan maar dergelijke voorstellen worden nooit geformuleerd. Het gaat altijd maar over splitsen. Het is volstrekt logisch dat de Walen willen weten waar het uiteindelijk naar zal leiden. |
|
![]() |
![]() |
#1413 |
Banneling
|
![]() Gisteren in Villa Politica zo'n nieuwe NVA parlementaire voor de micro : ik blijf gewoon aan de balie werken als advocaat ...
- getuigt van veel vertrouwen in de NVA voor de volgende verkiezingen - getuigt ook van veel respect voor de kiezer om parlementaire in bij beroep te doen - ... Het moet wel gezegd, de helft van het parlement doet hun mandaat in bijberoep denk ik. Er gebeurt amper nog wetgevend werk. Onze wetboeken zitten vol contradicties, volledig verouderde wetten, nutteloze wetten, ... |
![]() |
![]() |
#1414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1415 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#1416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik reeds zei: 'le nouveau NVA n'est toujours pas l�*'. Het is gewoon oude wijn in een nieuw vat. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
#1417 |
Minister-President
|
![]() De partij van de arrivisten heeft klappen gehad, CD&V is bijna gehalveerd.
#1418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Ze dronken een glas, p... een plas, en alles bleef zoals het was' . Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
#1419 | |
|
![]() Citaat:
Het is de bedoeling van de NVA om de wetgeving aan te passen. Zolang dit niet gebeurt houden we ons aan de bestaande wetten, maar dat pikt blijkbaar nogal bij jou. Iedereen mag met dezelfde wapens strijden, maar de NVA niet van jou. Erg eerlijk van jou. Duidelijk de politiek die al de andere partijen naar het verlies leidde. Doe zo voort ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#1420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |