![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Op 21 juli zijn er ook maar weinig vlaggen. Aleen echte nationalisten houden van vlaggevertoon. En dat zijn er dus blijkbaar niet zoveel in onze contreien.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Slechts 47% die op V-partijen stemmen, waar spreken we eigenlijk over?
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, waar spreken we dan over. Laatst gewijzigd door system : 12 juli 2010 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus: geen nationalist, maar in de gegeven omstandigheden wel voor een V-partij: natuurlijk!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ze vragen voor welke partij ze stemmen, en verder vragen ze of je voor of tegen de splitsing van België bent. Dus stel, ik ben een fiere Belgicist, ze vragen mij die 2 vragen. ![]() Aja want ze kunnen niet op voorhand weten op welke partij ik gestemd heb |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik daag de Vlaams-Nationalisten uit tot een referendum ![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens mij geldt dat voor de meeste mensen. Maar weinigen zullen zich uitgesproken nationalist voelen, maar de meesten zullen een regering willen die voor hun belangen opkomt.
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ja, natuurlijk. Van twee halve waarheden maakt u een eigen wereldje.
Ik vind de bewijskracht van uw argumenten behoorlijk zwak. Als u "nationalisme" ziet als vlaggetjesgezwaai, saaie eucharistievieringen onder een toren gevolgd door de preek van een onverkozen voorzitter van een of andere club etc etc dan geef ik u gelijk. Maar ik vrees dat de animo voor het huwelijk tussen Walen en Vlamingen een beetje aan het wegebben is en dat het Vlaams-nationalisme als enige een alternatief kan bieden. Of is de politieke geschiedenis van de laatste maand compleet aan je voorbij gegaan? Precies wel, maar in feite niet. U weet ook wel dat het niet meer goed gaat voor uw zaak, maar toch blijft u maar propaganda spuien, bestaande uit aan elkaar geplakte halve waarheden in de hoop dat u toch op zijn minst één iemand kan demotiveren. Tsja, waar ben je mee bezig vraag ik mij af?
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel CD&V stemmers zijn diehard christen-democraten? Hoeveel VLD stemmers geven hun leven voor principes van Adam Smith? Hoeveel Groene stemmers hebben hun huis volledig passief gekregen? Wat de N-VA nu naar voren schoof werd door veel mensen gepercipieerd als het enige alternatief voor nog eens 3 jaar Letermiaanse poppenkast. Misschien kan het geheel niet rekenen op de goedkeuring van de bevolking, maar dat is bij ALLE partijen zo, anders haalden ze +50%. Maar door bewust hun doelstellingen laag te houden en de Baertdoctrine te handhaven, heeft men een serieus kiezerspotentieel weten te verzilveren. Want laten we even alle propaganda achterwege laten: de Vlaamse onafhankelijkheid kan niet op de steun van de meerderheid rekenen, confederalisme wel. Marianne Thyssen wist dit zeer goed en dat was de reden dat ze keer op keer in debatten N-VA wou dwingen tot het openlijk declareren van het separatisme. Bij mijn weten heeft men dat steeds goed opgelost: men heeft het niet ontkend, maar men heeft het kiespotentieel dat voor confederalisme was niet kapot geschoten door de indruk te wekken voor een revolutionair separatisme te zijn. Natuurlijk is men voor een Vlaamse onafhankelijkheid binnen die partij, een beetje ernst graag en mevrouw Thyssen weet dat ook wel, maar dat is nog niet aan de orde wegens het ontbreken van een democratische meerderheid. Maar CD&V was niet meer geloofwaardig... Pas nadat er een confederatie is, zal men terug pleiten voor onafhankelijkheid in de verkiezingstijd. De steun voor dit idee zal dan ook groeien, want zeg eens eerlijk: wie gelooft er nu dat in een confederaal België de twisten tussen Vlamingen en Walen niet meer zullen voorkomen?
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() "Wilt u Vlaend'ren terug bombarderen tot de middeleeuwen en het onafhankelijk maken?"
zo iets?
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
geloof jij nu echt dat de Nederlander ![]() Maar je hebt gelijk als je zegt dat wij niet chauvenistisch zijn, gelukkig maar zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier hingen op verschillende plaatsen de Vlaamse Leeuw.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In vijf gemeentekes geweest en dat is een referentie voor heel Vlaanderen.
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn goede mensen maar hebben een slecht karakter.
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zijn er veel Vlaamse vlaggen dan zeuren de belgisten dat de Vlamingen nationalistische vaandelzwaaiers zijn (net zoals in das Dritte Reich). Zijn er weinig Vlaamse vlaggen dan interesseren de mensen zich blijkbaar nauwelijks voor de Vlaamse zaak, aldus de belgisten. Waar ligt nou het optimum: bij hoeveel Vlaamse vlaggen zou U het niet nodig vinden een nieuwe draad te starten? __________________ Wie is er eigenlijk vragende partij voor een belgische federale regering? |
|
![]() |