Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2010, 21:49   #161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wat gebeurt er niet? Verschil kennen en kunnen tussen behandelen en benaderen?
Ik herhaal, moge Allah verhoeden dat u ooit losgelaten wordt in een sociale sector!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 21:59   #162
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik herhaal, moge Allah verhoeden dat u ooit losgelaten wordt in een sociale sector!
OK, maar daarmee ga je twee berichten niet kunnen negeren:

Citaat:
Je moet handelen in het kader van afspraken (contract en reglement) en dat zegt nooit hoe je moet omgaan met met janker of flipmor, dus je moet gewoon je werk doen, je uren halen en naar huis gaan, je mag niemand op verkvloer fysiek, verbaal of psychisch lastig vallen (=respect tonen) maar je bent zelf vrij in hoe je dit gaat realiseren, als de werkgever iets buiten de afspraken eist, dan ben jij niets verplicht, je mag een nieuwe afspraak maken en daarover een akkoord sluiten. De werkgever is verplicht om de algemene voorwaarden na te komen en/of anders moet hij op voorhand informatie geven over jouw functie, en als je slim bent dan ga je een functiebeschrijving (in details dus niet enkel de werking van organisatie en functies en blabla) vragen, op papier hebben met handtekening erop.

Het individu (de mannen, de vrouwen), de maatschappij en het milieu hebben geen rechten laat staan dezelfde rechten, ze hebben wat men reglementair een 'recht' noemt, en deze rechten hebben ze niet gelijk, dus het individu heeft geen gelijke rechten, denk maar aan vaderschapsverlof/moederschapsverlof en verdiende lonen etc ...

Volgens de afspraken want een afspraak is een soort verdrag dat nagekomen moet worden, als je zelfstandig buiten de afspraken mocht werken, dan ga je natuurlijk met een moslima anders om, je geeft haar (naast wat je moet doen/zeggen) bijvoorbeeld een religieuze advies, of een advies vanuit eigen geloof en indien mogelijk/beschikbaar (voor beiden zowel hulpzoeker als hulpverlener) ook een spirituele steuntje bieden. Met een niet-moslima ga je dit niet doen anders ben je bezig met je geloof opleggen.

Dat is niet het probleem, het probleem is dat jij niet juist weet wat je met je discussies/posts wilt.
Citaat:
Wat gebeurt er niet? Verschil kennen en kunnen tussen behandelen en benaderen?

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2010 om 21:59.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 22:00   #163
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom volgens u?
Oud 14 juli 2010, 22:01   #164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom volgens u?
Wil je eerst antwoorden voor je mij vragen stelt?
Wanneer je dit gedaan heb zal ik de jouwe zeker beantwoorden.
Oud 14 juli 2010, 22:03   #165
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom volgens u?
Is niet belangrijk waarom, het is een gewoon een manier om een onderbouwde inhoudelijke interactie met een bericht te ontlopen. Gebeurt hier best vaak. In plaats van "Moge Allah dit dat .." zou er ook "tomaat is goedkoop" of "ik lees niet graag, jij wel?" kunnen staan. Wat er staat is niet van belang, je moet begrijpen waarom het daar staat, met welk doel ..

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2010 om 22:03.
Oud 14 juli 2010, 22:05   #166
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wil je eerst antwoorden voor je mij vragen stelt?
Neen, dat doe ik niet. U weet maar al te goed waarom. U oordeelt veel te snel over een ander, een eigenschap die je beter afleert.
Oud 14 juli 2010, 22:06   #167
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Is niet belangrijk waarom, het is een gewoon een manier om een onderbouwde inhoudelijke interactie met een bericht te ontlopen. Gebeurt hier best vaak. In plaats van "Moge Allah dit dat .." zou er ook "tomaat is goedkoop" of "ik lees niet graag, jij wel?" kunnen staan. Wat er staat is niet van belang, je moet begrijpen waarom het daar staat, met welk doel ..
Dat weet ik maar al te goed hoor, bro.

Ik was benieuwd naar haar uitleg, ondanks dat ik op voorhand wist wat ze zou antwoorden.
Oud 14 juli 2010, 22:12   #168
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat doe ik niet. U weet maar al te goed waarom. U oordeelt veel te snel over een ander, een eigenschap die je beter afleert.
Ik denk dat je eens in je eigen hart moet kijken, u oordeelt constant over me, grappig genoeg met het verwijt dat ik dit doe.
Wanneer u niet antwoord zie ik niet in waarom ik dit zou doen.
U krijgt eens een koekje van eigen deeg, ik vertrouw uw intenties ook niet meer zo...
Oud 14 juli 2010, 22:15   #169
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik maar al te goed hoor, bro.

Ik was benieuwd naar haar uitleg, ondanks dat ik op voorhand wist wat ze zou antwoorden.
Je gaat geen antwoord krijgen. Wat je wel kunt verwachten is:
Als je dat doet, en een antwoord plaatst, dan ga je nog steeds geen antwoord krijgen want dat mag je zeker, nadat je je verontschuldigingen hebt aangeboden (voor wat??), tot dat moment mag je helemaal niets.
Als je dat ook doet, dan krijg je nog steeds geen antwoord, en in plaats daarvan krijg je: " en aangezien respect u vreemd is maak ik verder aan u geen woord meer vuil in deze discussie."
Zie deze discussie
http://forum.politics.be/showthread....140214&page=11

Op een publieke anonieme forum heb je ook mensenkennis nodig, dan weet je hoe je met een bepaalde collega omgaat. Wie van de collega's negeren en niet mee discussiëren, wie er op negeerlijst terecht moet komen, wie een inhoudelijke onderbouwde argumentatie en dialoog verdient .. enzovoort

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2010 om 22:17.
Oud 14 juli 2010, 22:19   #170
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je eens in je eigen hart moet kijken, u oordeelt constant over me, grappig genoeg met het verwijt dat ik dit doe.
Wanneer u niet antwoord zie ik niet in waarom ik dit zou doen.
U krijgt eens een koekje van eigen deeg, ik vertrouw uw intenties ook niet meer zo...
Ik zal u maar niet vragen zeker om met een bewijs te komen waar ik ooit over u heb geoordeeld. Ik kan niet in uw hart zien om te weten of een goede op slechte intentie hebt maar ik heb een 'gevoel' en dat kan ik niet negeren. Dat u kritiek hebt op de moslims en marokkanen, oke daar kan ik nog mee leven maar dat u constant oordeelt nog voor ik mn mening heb duidelijk gemaakt. En wanneer ik dan eens mn mening geef, dan is mn mening niet goed volgens mevrouw Alice. Neen, dank u daar steek ik liever mijn tijd niet in, tijd is kostbaar.
Oud 14 juli 2010, 22:19   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je dat doet, en een antwoord plaatst, dan ga je nog steeds geen antwoord krijgen want dat mag je zeker, nadat je je verontschuldigingen hebt aangeboden (voor wat??), tot dat moment mag je helemaal niets.
Als je dat ook doet, dan krijg je nog steeds geen antwoord, en in plaats daarvan krijg je: " en aangezien respect u vreemd is maak ik verder aan u geen woord meer vuil in deze discussie."
Zie deze discussie

Op een publieke anonieme forum heb je ook mensenkennis nodig, dan weet je hoe je met een bepaalde collega omgaat. Wie van de collega's negeren en niet mee discussiëren, wie er op negeerlijst terecht moet komen, wie een inhoudelijke onderbouwde argumentatie en dialoog verdient .. enzovoort
Derde keer, mogen Allah verhoeden dat...
Oud 14 juli 2010, 22:21   #172
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zie deze discussie

U laat me lachen

U mag uw mensenkennis eens met mij delen anders
Oud 14 juli 2010, 22:39   #173
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heet levenservaring en "better safe than sorry" zeggen ze ook wel eens.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 00:31   #174
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U laat me lachen
Lachen is gezond, glimlachen is sunnah, maar niet te veel lachen want dat doodt het hart.
Citaat:
U mag uw mensenkennis eens met mij delen anders
Waarom niet?

Laatst gewijzigd door porpo : 15 juli 2010 om 00:32.
Oud 15 juli 2010, 00:46   #175
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal u maar niet vragen zeker om met een bewijs te komen waar ik ooit over u heb geoordeeld. Ik kan niet in uw hart zien om te weten of een goede op slechte intentie hebt maar ik heb een 'gevoel' en dat kan ik niet negeren. Dat u kritiek hebt op de moslims en marokkanen, oke daar kan ik nog mee leven maar dat u constant oordeelt nog voor ik mn mening heb duidelijk gemaakt. En wanneer ik dan eens mn mening geef, dan is mn mening niet goed volgens mevrouw Alice. Neen, dank u daar steek ik liever mijn tijd niet in, tijd is kostbaar.
U schrijft steevast bij iedere vraag dat u er niet van overtuigd bent dat mijn intenties wel zuiver zijn, en u om die reden niet antwoord.
U werd al eens uitgenodigd voorbeelden te geven waarop uw wantrouwen steunt, toen werd het eerder "aanvoelen".
Zo nu alweer uw "gevoel".
U vraagt een bewijs en levert het prompt zelf, uw "aanvoelen", niet gebaseerd op feiten maar uw wantrouwen, omgekeerd heet dit discriminatie.
Oud 15 juli 2010, 01:13   #176
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Lachen is gezond, glimlachen is sunnah, maar niet te veel lachen want dat doodt het hart.
Overmatig lachen bederft het hart inderdaad, moest denken aan artisjok die onlangs ongeveer een gelijkaardige reactie had geplaatst.

Mensen die niet weten wat te zeggen, kunnen vaak ook een discussie eindigen door 'doei' te typen.

Citaat:
Waarom niet?
Ga uw gang, u mag me steeds pmen als u niet wilt dat uw reactie door een ander wordt gelezen

Kennis delen met uw zuster, is een plicht. Yallah ik wacht
Oud 15 juli 2010, 01:36   #177
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overmatig lachen bederft het hart inderdaad, moest denken aan artisjok die onlangs ongeveer een gelijkaardige reactie had geplaatst.

Mensen die niet weten wat te zeggen, kunnen vaak ook een discussie eindigen door 'doei' te typen.

Ga uw gang, u mag me steeds pmen als u niet wilt dat uw reactie door een ander wordt gelezen

Wat leuk! Lijkt me echt gezellig doen! Is roddelen ook een plicht of doen jullie dit "vrijwillig"?
Oud 15 juli 2010, 01:43   #178
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat leuk! Lijkt me echt gezellig doen! Is roddelen ook een plicht of doen jullie dit "vrijwillig"?
Roddelen is negatief praten over een ander individu zonder zijn/haar aanwezigheid. Doen we dat dan? Bepaalden zouden toch alles eens met een kilo zout moeten nemen hoor.
Oud 15 juli 2010, 02:57   #179
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is simpel.

Mensen die straattaal gebruiken en jouw geloof beledigen: één keer klik en stop ze in negeerlijst.

Mensen die te veel op de man spelen negeer jij gewoon; niet overdrijven want "wat je zegt is puur onzin" af en toe in de reacties lezen is niet echt zo erg, maar als je ziet dat ie te veel gebruik maakt van ad hominem, dan gewoon negeren zonder te blokkeren.

Niet gaan discussiëren met nieuwkomers, dus iemand met 15 �* 50 berichten of ongeveer met rust laten en als die reageert, dan reageer jij niet want je kan deze nog niet echt kennen.

Als je voor eerste keer op iemand wilt reageren, dan lees jij best eerst wat in zijn geschiedenis, zijn berichten.

Islambashers die gewoon wat kritiek willen uitgooien zonder jouw geloof te beledigen (zoals Alice) moet je eerst zijn methode begrijpen, Alice bijvoorbeeld mengt in haar reacties (meestal herhalingen van een en dezelfde boodschap) vaak het politiek-maatschappelijke met theologische, en je moet dus weten hoe je deze twee van elkaar kunt scheiden. Soms reageren en soms niet, afhankelijk van thema en inhoud van het bericht, niet volledig negeren dus.

Collega's die respect tonen verdienen een onderbouwde discussie waarbij de mogelijkheden open staan voor beide partijen om eigen gelijk te krijgen, dus met methode van de koran discussiëren, als een meningsverschil optreedt dan verdedig je jouw mening en tegelijk laat je een ruimte toe waarin beiden een kans hebben op fout en juist te zijn.

Say: "Who gives you sustenance, from the heavens and the earth?" Say: "It is God; and certain it is that either we or ye are on right guidance or in manifest error!"

[Quran 34:24]

Moeilijk?

Laatst gewijzigd door porpo : 15 juli 2010 om 03:01.
Oud 15 juli 2010, 10:42   #180
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Roddelen is negatief praten over een ander individu zonder zijn/haar aanwezigheid. Doen we dat dan? Bepaalden zouden toch alles eens met een kilo zout moeten nemen hoor.
Nou, veel succes dan met je "gedeelde" kennis, jammer dat wij niet mogen "meeleren"!

Laatst gewijzigd door alice : 15 juli 2010 om 10:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be