![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe nooit aan een ander wat u niet wilt dat u wordt aangedaan? Hmm, dus ik mag ervan uit gaan dat je analecta hebt gelezen? En dat impliceert eerst het bestaan van een vrijheid en dit moet ook bepaalde en begrensd worden, maar jij mag gerust vertellen hoe dat in analecta is onderbouwd en waar de auteur de paternalist over rede, vrijheid spreekt en waar/hoe hij dat als het goede bestempeld. Of kan jij dat misschien niet? Gewoon van horen zeggen "doe een andere niet ..." ![]() Dat mag hoor maar dat werkt niet bij mij. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrouwen in het Westen, laat ons hen de "dames" noemen, bevinden zich in een valse positie: de vrouw is langs geen kanten geschikt om door ons bewonderd te worden, op gelijke voet gezet te worden met de man of gelijke rechten met hem te delen. De gevolgen van zulke "valse positie" mogen duidelijk wezen. Het zou een goede zaak zijn om de "nummer twee" binnen het menselijke ras terug op haar natuurlijke plaats te zetten in Europa, en een grens te stellen aan wat vrouwen in Azië of in het oude Griekenland of Rome onnatuurlijk zouden vinden - en haar zouden uitlachen als ze konden.
De gevolgen hiervan op sociaal, burgerlijk en politiek vlak voor Europa zouden duidelijk goedaardig zijn. De Europese "dame" is een wezen dat niet bestaat: wat er zou moeten zijn, zijn huisvrouwen en meisjes die huisvrouwen hopen te worden. Deze zouden daarom moeten onderwezen worden, niet in hooghartige arrogantie, maar in huishoudkunde en onderdanigheid. Het is namelijk zo dat omdat een groot aandeel van deze "dames" toch maar van erg lage stand is, de vrouwelijke sekse in het algemeen beschouwd hier ongelukkiger is dan in het Oosten.
Laatst gewijzigd door lombas : 17 juli 2010 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woord analecta ken ik niet, ik denk niet dat het nodig is dat ik alles ken en heb het woord dus even opgezocht. Ik vind : analectaDus is het me helemaal niet duidelijk wat u bedoelt. Welke bloemlezing moet ik lezen? Werken van Ernest Claes of zo? Gelieve anders duidelijker te zijn. We hebben niet allemaal Latijnse gedaan.
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voel me in ieder geval niet ongelukkig. Maar ik ken de juiste studies niet om te beweren of u gelijk of ongelijk hebt. Ik vind echter dat u zou moeten vertellen of de "mens" in het algemeen beschouwd hier ongelukkiger is dan in het Oosten, want waarom zou het hier alleen gaan om de vrouw? Zijn de Westerse mannen dan wel gelukkiger dan de Oosterse? Dan is er een probleem. Zijn de Westerse mannen ook ongelukkiger dan de Oosterse? Dan zal het inderdaad iets met onze maatschappij te maken hebben als wij allen ongelukkig zijn.
![]() |
![]() |
#346 |
Europees Commissaris
|
![]() Geloof het of niet, want sommige romantici twijfelen, in het Oude Griekenland en het Oude Rome was men niet verder gevorderd dan vandaag.
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat deze discussie wel wat Schopenhauer kon gebruiken.
![]() |
![]() |
#348 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.confucius.org/lunyu/langd.htm Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2010 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar voeg ik nog bij dat ik vind dat uw zinsbouw dikwijls heel gammel is en werkelijk beneden alle peil voor iemand die ons voortdurend om de oren slaat met geleerde woorden en theorieën. Citaat:
Hier meteen een citaat Hoofdstuk vier – Vers 2 Confucius zei : Zij, die niet goedaardig zijn, kunnen tegenspoed niet lang verdragen, kunnen niet gelukkig zijn. De goedaardigen zijn op hun gemak met goedaardigheid. De wijzen hebben baat bij goedaardigheid. Kijk dat doet me nu direkt denken aan wat ik vroeger over goedheid zei : doe nooit aan een ander wat u niet wilt dat u wordt aangedaan.
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het goede werd u al uitgelegd maar aangezien u niet kunt denken zonder uw religieus kader is enige vorm van discussie erg moeilijk;ik kan dit namelijk wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het goede, natuurlijk, dus wat het is. Als je het goede niet kunt bepalen zonder rede, dan mag je uiteraard rede definiëren, bepalen en vervolgens wat voor een rede en hoe je op basis van deze rede het concept "goed" creëert. Dat volgens jou rede(?) en goed(?) niets te maken hebben met religie(?) hebben wij al gehoord, en je mag dat gerust geloven natuurlijk, maar wij vragen ons af wat dat goede is. Jij herhaalt jezelf want ik heb gezegd dat ik mijn religie heb afgezworen, nu mag je zeggen wat wat het goede is want als ik zelf opnieuw begin te denken, dan keer ik terug naar mijn religie, tenzij je anders jouw waarheid ""ik kan goed(?) zijn zonder onzin(?) van religie(?)"" kunt bevestigen. Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2010 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij zei "doe een andere niet aan..." en ik dacht misschien weet je het van die formulering vooral, en niet gewoon van horen zeggen, snap je?
Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2010 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vul u even aan en u gaat weer de mist in door te stellen 'dat de profeet gezegd heeft'. Om even terug te komen op uw vraag: Ja, ik geloof in de Qoran en ontken geen letter van wat daar in staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() En u bent het er allemaal mee eens en leeft en handelt dan ook de koran indachtig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
|
![]() Als ik zeg dat ik geen letter uit de Qoran ontken, dan kunt u wel raden beste meneer dat ik het totaal eens ben met het Boek van Allaah (swt). 1 letter ontkennen=ongelovige worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Da's dan duidelijk. Kan ik daaruit dan ook concluderen dat u de koran indachtig leeft en handelt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() U mag dat zeker en vast.
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
|
![]() Er zijn toch zaken die volgend de Koran verplicht zijn, maar volgens de Belgische wetgeving verboden (homo's van hoge torens gooien, overspelige vrouwen stenigen, enz...)?
Is dat geen moeilijke combinatie? Wat primeert er volgens u, de seculiere wetgeving of de Koran?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |