![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11421 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11422 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
in ieder geval, alvast fijne vakantie toegewenst. Voor mij zit het er niet in dit jaar ![]()
![]() |
![]() |
#11423 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder schreef ken ik Nederland goed, ik kom er al meer dan 30 jaar en heb er veel mensen leren kennen en had ik een heel positief beeld van Nederland ondanks de af en toe negatieve ervaringen, want die heb je overal. Maar de laatste tijd zijn de negatieve ervaringen de positieve gaan verdringen en dan ga je automatisch je wereldbeeld gaan bijstellen. Ik zeg zeker niet dat ik Nederland op geef, maar jullie hebben wat te bewijzen.
![]() |
![]() |
#11424 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is wellicht waarom velen onder ons niet lijken te snappen waarom je worstelt om geen negatief beeld over Nederlanders te vormen. Kan dat? Gewoon een vraag hoor. Ik zie niet in wat er zo 'arrogant' is aan het gedrag van de Nederlander op dit forum. Ik vind persoonlijk dat er veel aanstellerij bij komt kijken, zeker gezien het feit dat je hypocrietweg een blind oog hebt voor de clichés over Hollanders die steeds de revue passeren op dit forum.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 juli 2010 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11425 |
Staatssecretaris
|
![]() Als u het voorbeeld van uw moeder bedoelt, heeft u dat geenszins weerlegd. Iemand, die ruzie maakt met een Belg, hoeft nog geen Belgenhater te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11426 |
|
![]() Mogen we dat ook doortrekken naar wie ruzie maakt met een Nederlander geen Hollanderhater is?
![]() |
#11427 | ||
|
![]() Citaat:
Teleurstelling mss, een grotere terughoudendheid zeker. Ten tweede maakt niet zozeer de annexatie op zich het onderwerp uit van mijn terughoudendheid, maar eerder de manier waarop Nederlanders zich aanstellen. Ik heb in die discussies de Nederlanders op een andere manier leren kennen. Vermoedelijk omdat de Nederlanders die ik tot nu toe me eerder als een toerist en klant hebben behandeld, of vanuit een gastvrij perspectief en hier eerder als een hindernis, ik weet het niet. Mensen zoals Ernst die geen enkele kans tot trollen laten voorbij gaan, mensen zoals Sus Iratus die walgelijk racistisch zijn, en het feit dat vele Nederlanders voor een racistische partij hebben gestemd doen er ook geen goed aan. Citaat:
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 juli 2010 om 15:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11428 |
Gouverneur
|
![]() Zijn het niet juist de Vlamingen die "Eigen volk eerst!" als levensmotto hebben?
Laatst gewijzigd door Van Poppel : 18 juli 2010 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11429 | |
|
![]() Citaat:
Maar voorheen kende ik dit xenofobe trekje bij de Nederlander niet. Ik dacht dat ze, gezien hun koloniale verleden, toleranter waren ten aanzien van vreemdelingen.
![]() |
![]() |
#11430 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja wat betreft ervaringen, ik woon in een grensstreek, mijn beeld van de Belgen/Vlamingen is nog steeds positief, maar het al eerder genoemde WK veldrijden in Hoogerheide was zeker een (zeldzame) negatieve ervaring (hoewel diezelfde groep mensen ook al zo sportief was tegenover Richard Groenendaal ![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 juli 2010 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vlaming voelt zich eerder inferieur en de Nederland voelt zich superieur. Ook, ik heb problemen met Ernst Niessen en zijn schrijfsels. Daarom heeft de man de eer deel uit te maken van mijn onderschrijft. Ik vind dat persoonlijk een racistische uitlating. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11432 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11433 |
Europees Commissaris
|
![]() Belgen zijn onverenigbaar behalve tegen Ollanders?
http://www.youtube.com/watch?v=4-o7H23tZto
![]() |
#11434 |
Europees Commissaris
|
![]() Lees eens vanaf deze pagina (de link van ofwel tijdens als na de match tegen Brazilië). http://www.9lives.be/forum/sport/728...l-2-a-194.html
9lives is trouwens een forum van game-verslaafden vol met typerende jonge, doch gesloten Vlamingen. Iemand met een door het forum afgekeurde mening wordt er zelfs verbannen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 juli 2010 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11435 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegelijkertijd geeft dat mij ook zin om aan België een eind te zien komen: dan hoeven die mensen niet meer op onze noorderburen te schelden. Want als ik dat zo allemaal lees, durf ik er op den duur in Nederland niet meer voor uit te komen dat ik een Vlaming ben.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11436 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op dit forum? Echt niet de plek waar de Nederlanders ongunstig bij ons afsteken, kijk eens om je heen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#11437 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het wordt hoogtijd dat Nederland de stekker uit het Holland Belgium Bid 2018 haalt. Gezien de haatpraat van de Belgen van de afgelopen anderhalve maand kun je daar toch geen zaken mee doen? Come one KNVB, laat je door die schijnheilige, achterbakse en zelfingenomen Belgen niet oplichten!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11438 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel: het gaat hier over racistisch volgens de gangbare definitie, en dus niet volgens de door u en de uwen aangepaste en vaak gehanteerde definitie die enkel ten doel heeft alle politieke tegenstand bij voorbaat al monddood te maken. Vergeet ook niet de context mee te citeren, want u heeft al eerder aangetoond, vandaag o.a., dat dat nogal problematisch schijnt te zijn voor u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11440 |
|
![]() |
![]() |
![]() |