Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2010, 19:24   #501
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Als u terrorisme bedoeld dan heeft u gelijk; het doden van onschuldigen staat in het hiernamaals voor een vergelding alsof men de hele mensheid had uitgeroeid (Koran). In de Koran staan trouwens geen slechte dingen. De niet moslims moeten ophouden met alle daden die door moslims gebeuren inherent aan de islam toe te schrijven. De islam is een deel van europa geworden, en geen moslim die zijn godsdienst zal laten of delen uit de koran weglaten of wat dan ook dat we soms horen wat we moeten doen om integraal deel te kunnen uitmaken van de westerse samenleving...dit enkel en alleen omdat sommige niet moslims vinden dat de islam niet past in het westen. Het enige wat dit anti-islam klimaat bewerkstelligt is verdeeldheid zaaien in de maatschappij.
Aha. De bekende "aan de islam is niets fout" gevolgd door meteen een slachtofferrol aan te nemen.

En dat van iemand die de militaire jihad een nobele zaak vindt:
Citaat:
Trouwens de militante djihad (de kleine djihad) is een nobele zaak en is gebaseerd op solidariteit tussen moslims onderling.
Enfin, genoeg gezegd. Dit lijkt mij meer dan duidelijk.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 19:28   #502
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Een religie die in heel zijn wezen één groot brok vijandigheid en agressiviteit is, verdient het op geen enkele manier om vriendelijk bejegend te worden. Integendeel.
Waarom haat u de moslims?
Waar leest u dat ik de moslims haat?

En waarom stelt u keer op keer dezelfde compleet infantiele en van de pot gerukte vraag? (Antwoorden hoeft niet aangezien dit een rethorische vraag is waar ik bijgevolg het antwoord reeds op weet, trol)
Oud 18 juli 2010, 19:30   #503
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een racist heeft geen reden nodig.
En ook op u is het woord trol van toepassing. In uw geval vergezeld van het Duitse voorvoegsel 'unter'.
Oud 18 juli 2010, 19:33   #504
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook op u is het woord trol van toepassing. In uw geval vergezeld van het Duitse voorvoegsel 'unter'.
Kom eens met iets beters af ipv op de man te spelen.

Precies een cassette die we laten afspelen: 'Enfin, genoeg gezegd. Dit lijkt mij meer dan duidelijk.'
Oud 18 juli 2010, 19:33   #505
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de mening van een ander afdoen als trollen is natuurlijk het makkelijkste.
Oud 18 juli 2010, 19:34   #506
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een racist heeft geen reden nodig.
Voelt u zich racistisch bejegend als ik het Katholicisme bekritiseer? Volgens mij niet. Waarom dan wel wanneer het over de Islam gaat?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 19:35   #507
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar leest u dat ik de moslims haat?

En waarom stelt u keer op keer dezelfde compleet infantiele en van de pot gerukte vraag? (Antwoorden hoeft niet aangezien dit een rethorische vraag is waar ik bijgevolg het antwoord reeds op weet, trol)
U houdt dus van de moslims?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 19:37   #508
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
U houdt dus van de moslims?
'Dé' moslim bestond toch niet?
Oud 18 juli 2010, 19:40   #509
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voelt u zich racistisch bejegend als ik het Katholicisme bekritiseer? Volgens mij niet. Waarom dan wel wanneer het over de Islam gaat?
Ik voel me in geen van beiden bekritiseerd, ik ben namelijk, net zoals jij atheïst zoals je weet.

Het gaat me ook niet over de Islam, want ook dat vind ik geen goede zaak, maar tussen het bekritiseren en het ageren op basis ervan vind ik een stap (lees: zevenmijlslaarzen) te ver.
Oud 18 juli 2010, 19:40   #510
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u vindt van wel?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 19:43   #511
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel als het dit soort lieden zo uitkomt, om in een wanhopige poging mensen klem te praten, door middel van het trachten te sturen van de discussie middels allerlei domme vragen en suggestief taalgebruik, het uiteindelijke triomfantelijke gelijk proberen te halen.
Oud 18 juli 2010, 19:44   #512
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u vindt van wel?
Zeker niet. Tussen een Turk en een Marokkaan zit een wereld van verschil, net als tussen een Iraniër en een Surinaamse moslim. Ik weet ook wel dat culturele verschillen belangrijk zijn. Het is wel zo dat hoe meer men de religie opvolgt, hoe meer al die volkeren op mekaar beginnen te lijken qua gedragingen en uiterlijk. Je zou kunnen zeggen dat religie de wereld monocultureler maakt. Dat gold overigens ook voor het Katholicisme, toen dat in de Middeleeuwen nog superstreng werd opgevolgd.
Oud 18 juli 2010, 19:46   #513
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel me in geen van beiden bekritiseerd, ik ben namelijk, net zoals jij atheïst zoals je weet.

Het gaat me ook niet over de Islam, want ook dat vind ik geen goede zaak, maar tussen het bekritiseren en het ageren op basis ervan vind ik een stap (lees: zevenmijlslaarzen) te ver.
Ik meende dat jij Katholiek was. Soit, ik zie uw punt niet echt. Je mag mensen best aanspreken op hun denk(waan)beelden. Dat is vrijheid van meningsuiting, en die moet ten volste gebruikt worden om die vrijheid te beschermen. Want wanneer we gekkigheid niet meer mogen bekritiseren, staan we toe dat het ons zaken gaat dicteren.
Oud 18 juli 2010, 19:48   #514
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, de mening van een ander afdoen als trollen is natuurlijk het makkelijkste.
Als u uw mening in dezen niet onderbouwt, is en blijft het getrol van u en bent u bijgevolg een trol van het allerlaagste trollenallooi. Een absolute untertrol zeg maar. En dat weet u zelf maar al te goed.
Oud 18 juli 2010, 19:51   #515
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zeker niet. Tussen een Turk en een Marokkaan zit een wereld van verschil, net als tussen een Iraniër en een Surinaamse moslim. Ik weet ook wel dat culturele verschillen belangrijk zijn. Het is wel zo dat hoe meer men de religie opvolgt, hoe meer al die volkeren op mekaar beginnen te lijken qua gedragingen en uiterlijk. Je zou kunnen zeggen dat religie de wereld monocultureler maakt. Dat gold overigens ook voor het Katholicisme, toen dat in de Middeleeuwen nog superstreng werd opgevolgd.
Naast de culturele verschillen zijn er altijd grote verschillen tussen hoe mensen hun geloof beleven. Dus tussen Turken onderling en Marokkanen onderling evenzeer. Hoe je het metafysische aspect in het leven beschouwd en dergelijke, voor de ene is dat concretische dan voor de andere etc..
Oud 18 juli 2010, 19:52   #516
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als u uw mening in dezen niet onderbouwt, is en blijft het getrol van u en bent u bijgevolg een trol van het allerlaagste trollenallooi. Een absolute untertrol zeg maar. En dat weet u zelf maar al te goed.
hou het netjes? Enfin tis maar een (waan)idee ...
Oud 18 juli 2010, 19:56   #517
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik meende dat jij Katholiek was.
Uw reacties kennende vermoedde ik al zo iets.
Beter opletten daar in het godsdienst forum

Citaat:
Soit, ik zie uw punt niet echt. Je mag mensen best aanspreken op hun denk beelden.
Ik heb even het 'waan' verwijderd als illustratie waar we verschillen.
Ik ga graag in discussie met Christenen, Moslims, maar ik probeer dat steeds met het nodige respect te doen (alhoewel ik daar bij Harrie niet altijd in slaag).
Waar ik echter de lijn trek is waar het mijn beoordeling betreft van de persoon in kwestie. Als gij en een Christen bij mij in dienst willen treden dan zal het feit dat ik uw mening deel over wat geloof betreft u geen voordeel opleveren.

Citaat:
Dat is vrijheid van meningsuiting, en die moet ten volste gebruikt worden om die vrijheid te beschermen.
Ben ik met u eens, tot op een bepaald punt.
De vrijheid van meningsuiting eindigt waar het de vrijheid van anderen beperkt.

Citaat:
Want wanneer we gekkigheid niet meer mogen bekritiseren, staan we toe dat het ons zaken gaat dicteren.
Ook hier ben ik het met u eens, maar slechts tot een bepaald punt.
Oud 18 juli 2010, 19:56   #518
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kijk, dat is mooi : God verwerpt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is.
Is het mogelijk dat vele moslims hun koran dan toch niet zo goed kennen? Als we zien wat Al-Qaeda (om de meest voor de hand liggende te noemen) uitspookt, dan moeten we ons toch de vraag stellen of ook die goede dingen uit de koran opgevolgd worden.
Eh .. al-Qaeda? LOL! Wa'ss da?
http://www.youtube.com/watch?v=P6bJKVSCR90

Dat bestaat niet eens, ik bedoel er bestaat geen al-Qaeda als organisatie, maar wel als een merknaam die goed gepromoot is door imperialistische machine die oorlogen en zich bemoeien met iemands anders politiek willen rechtvaardigen. Zij die in staat zijn om te kunnen strijden tegen de imperialisten doen het wel en ze nemen deze goed gepromote merknaam (al-Qaeda) als virtuele beweging die niet in de realiteit bestaat en waarbij de leden die tot deze merknaam willen behoren niets in gemeen hebben buiten deze merknaam, ten eerste omdat er geen copyright op staat natuurlijk, en ten tweede omdat deze naam een bepaalde politieke betekenis in de media heeft gekregen. Zij die willen behoren tot deze al-Qaeda hoeven niet beroep te gaan doen op de Koran of Islam; dit geldt ook voor 'moslims' die alcohol drinken, varkensvlees eten, holebi praktijken verrichten, drugs nemen of dealen, ontucht plegen en hun ouders mishandelen = allemaal daden die onislamitisch zijn, dus een vraag als Is het mogelijk dat vele moslims hun koran dan toch niet zo goed kennen? heeft geen waarde in deze context.

Ik ontken niet dat er geen leken zijn die hun bomaanslagen in Riyad, Casablanca, Algerije hoofdstad, Bali en Instabul ""islamitisch"" willen rechtvaardigen, dat doen ook de drugsdealers die er van mening zijn dat drugs haram zijn maar niet haram om aan niet-moslims ter verkopen (???!!!), en dat doen ook holebi's zoals lesbische Irshad Manji, en dat doen ook moslims die beroep doen op riba (hypothecaire lening) om een vastgoed te kopen, en dus ook zij die hun politieke doeleinden willen bereiken en wraak willen nemen door geweld te gebruiken, en dat doen ook alle moslimlanden die niet met sharia in alles (of tenminste in belangrijkste zaken zoals economie en sociale rechtvaardigheid) regeren, waarom?? Dat doen ze om zich islamitisch niet schuldig te voelen, om te ontsnappen aan die pijn en terughoudenheid van spijt, geweten, schuld en morele verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2010 om 20:01.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 19:57   #519
Alboreto

Standaard

Citaat:
Sterke argumenten alweer.
Toch oppassen met je beledigingen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=11458

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 juli 2010 om 19:59.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 20:01   #520
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb even het 'waan' verwijderd als illustratie waar we verschillen.
Ik ga graag in discussie met Christenen, Moslims, maar ik probeer dat steeds met het nodige respect te doen (alhoewel ik daar bij Harrie niet altijd in slaag).
Waar ik echter de lijn trek is waar het mijn beoordeling betreft van de persoon in kwestie. Als gij en een Christen bij mij in dienst willen treden dan zal het feit dat ik uw mening deel over wat geloof betreft u geen voordeel opleveren.
Respect moet je verdienen. Omdat er geen bewijs voor geloof is, is er niets om respect voor te hebben, behalve diens bereidwilligheid om te geloven. Dus waarom verdient dat meer respect dan iemands bereidwilligheid om zichzelf op de kop te slaan met een hamer?
Citaat:
Ben ik met u eens, tot op een bepaald punt.
De vrijheid van meningsuiting eindigt waar het de vrijheid van anderen beperkt.
Dat is zeker niet waar. Gelovigen zullen met het argument aankomen dat uw mening hun vrijheid schaadt om zich niet beledigd te voelen. En in dat geval moet u uw mond houden, zelfs al is wat u zegt de waarheid. En daar gaat de vrijheid van meningsuiting nu juist om: de waarheid moet gezegd kunnen worden.
Citaat:
Ook hier ben ik het met u eens, maar slechts tot een bepaald punt.
Ik snap werkelijk waar niet waarom niet volledig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be