Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2010, 00:01   #81
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Er zijn bijna geen vrouwen in belgie die een niqaab dragen en toch voert men een wet in om het te verbieden... Als u mijn mening wilt: Ik vind een niqaab of burka niet islamitisch, maar het is een islamitisch recht van de vrouw om dat te dragen als ze dat wilt. De meeste niet moslims zijn er blijkbaar van rotsvast van overtuigt dat moslim vrouwen onderdrukt worden. En door de vaak de hevige (en beledigende) reacties hierop denk ik dat dit iets te maken heeft met complexen die veel westerlingen volgens mij hebben in hun mannelijkheid of vrouwelijkheid.
http://www.youtube.com/watch?v=eXzUuKdfnRE

Ijtihad (islamo-juridische theorie) is het recht van alle moslims, en dit recht hadden de moslims zelfs in de tijd van de profeet PBUH. Wanner is iets al dan niet islamitisch als er meningsverschillen ontstaan? Natuurlijk heeft er niemand de autoreiteit om zijn eigen ijtihad op te leggen, wij hebben geen paus, priester, rabbijn of Bologna-decreet, wij aanbidden geen zogenaamde schriftgeleerden, dus dalil (bewijs) of hujja (argument) speelt de grootste rol en zolang je een rechtvaardigingsgrond voor je keuze hebt, ben jij islamitisch aan het denken; jouw intentie is uiteindelijk het belangrijkste. Hiermee probeer ik niet te zeggen dat niqab, hoofddoek of geen hoofddoek (on)islamitisch is. Het is (on)islamitisch voor persoon in kwestie zolang er sprake is van oprechte nastreving van kennis hieromtrent en zolang er sprake is van zuivere intentie, en zolang de Ijtihad binnen de algemene grenzen van de islam afspeelt.

In het algemeen, en rekening houden met de meerderheid van juristen en dominerende rechtsscholen (madahib), kunnen het volgende stellen:

De niqab is aangeraden, maar neit verplicht.
De hoofddoek of zich goed bedekken (hijab) is verplicht.
Geen hoofddoek is zonde/ afgeraden(?).
Geen goede bedekking is een zonde.

Veel meisjes (niet allemaal) dragen geen hoofddoek, maar ze beseffen wel dat ze hiermee een zonde begaan, ze voelen zich schuldig in ieder geval, en ze geven dat toe, ook al proberen ze excuses te vinden, maar dat doen ook moslims die roken, alcohol drinken en andere overtredingen begaan.

En wij hebben nog iets anders in islamitische jurisprudentie, namelijk: 'al-'Udhr bil-Jahl' (The Excuse of Ignorance). Dit is ook zeer belangrijk.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2010 om 00:13. Reden: edit streving : nastreving
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:01   #82
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Stockholm syndroom is geen aandoening.

U bent het waarschijnlijk niet gewend maar u wordt een beter gesprekspartner als u zich informeert.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome
Citaat:
"night" = "nicht" ?
Waar het hart van vol is
Oud 20 juli 2010, 00:02   #83
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
"night" = "nicht" ?
Alleen 'mein' en 'ich' zijn correct gespeld.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:03   #84
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Ik ken een moslim die zijn thesis maakte over de invloed van het hoofddoeken debat in europa op de islamitische wereld; en dat was vrij moeilijk want dat leeft daar weinig. Het is een soort mode zeker.
Dat is eerlijk. Als die thesis online staat, mag je me altijd een linkje sturen. Maar je begrijpt ook dat ik me vooral afvraag wat de omgekeerde relatie is: wat is de invloed van het MO (of Afghanistan/Pakistan) op de Belgische situatie?

Citaat:
Ik stel me de vraag of het problematisch is?
Ik denk dat het feit dat de discussie in zoveel westerse landen gevoerd wordt, door mensen uit het volledige politieke en sociale spectrum daar wel op wijst. In een "samen"-leving kan je moeilijk zeggen: "laat ons ons ding eens doen, jullie hebben je daar niet mee te moeien". Dat geldt trouwens voor niemand, allochtoon of allochtoon.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 juli 2010 om 00:03.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:05   #85
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoop doet leven zou ik zeggen, maar hij is nog steeds vrij populair en terecht vind ik.
Mannen zoals Erdogan graven een put voor hun land(en). Wie wil er nu van zulke integristen in de E.U. ? Wij zijn toch niet zot zeker ? Of toch niet ZO zot ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 juli 2010 om 00:06.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:07   #86
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
enschuldigung mein herr ich had uwe vraag night gezien
Hier voor de zekerheid;

Citaat:
Jou religie kan dan wel goed bedoelt zijn, maar de uitwerking ervan is gewoon een complete mislukking. Wat is er beter in Islamitische landen? Meer geluk? Minder criminaliteit? Minder haatdragende mensen? Minder werkloosheid? Etc.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:09   #87
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waar het hart van vol is
Ja , ik hou van mijn nicht alleen huw ik er niet mee noch verwek er 7 kinderen bij.

Wat is daar verkeerd aan?

Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juli 2010 om 00:11.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:12   #88
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mannen zoals Erdogan graven een put voor hun land(en). Wie wil er nu van zulke integristen in de E.U. ? Wij zijn toch niet zot zeker ? Of toch niet ZO zot ?
De US of fokking A bijvoorbeeld. Die zijn al jaaaren bezig om via gelobby Turkije de EU binnen trachten te loodsen. Plus die elitaire kliek lands-, volks- en cultuurverraders in Brussel en Straatsburg natuurlijk, die dat hele Eurabia-concept mee uitgedokterd en uitgewerkt hebben. Die vinden een Turkse toetreding prachtig zodat Europa nog verder kapot gaat en zij de touwtjes nog steviger in handen kunnen nemen.
Oud 20 juli 2010, 00:13   #89
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Jou religie kan dan wel goed bedoelt zijn, maar de uitwerking ervan is gewoon een complete mislukking. Daarom kunnen we best zo snel mogelijk van de Islam verlost worden.

Wat is er beter in Islamitische landen? Meer geluk? Minder criminaliteit? Minder haatdragende mensen? Minder werkloosheid? Etc.

Ik zeg toch niet dat islamitische landen beter zijn? Het is er praktischer voor moslims dat wel je kan bidden er wordt rekening gehouden met de ramadan etc. Zeker minder haatdragende mensen dat vind ik wel, geluk tja de mensen zijn warmer tegen elkaar en slikken zo goed als nooit antidepressiva of slaappillen, zelfmoord is iets dat heel zelden gebeurd. Als ze een vraag hebben stellen ze die gewoon en vormen pas daarna hun mening, hier geloven de mensen eerder wat ze op tv zien vind ik, minder werkloos ? helemaal niet in de arabische landen, minder criminaliteit hangt ervan waar he... Weet u deze vragen zijn niet te beantwoorden in het algemeen de islamitische landen van maleisie tot marokko zijn zo verschillend op economisch vlak, sociaal bestuurlijk vlak etc.., singapore heeft de laagste werkloosheid ter wereld geloof ik. pakistan mss een van de hoogste. U denkt dat het allemaal hetzelfde is voor al die landen?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:14   #90
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat islamitische landen beter zijn? Het is er praktischer voor moslims dat wel je kan bidden er wordt rekening gehouden met de ramadan etc. Zeker minder haatdragende mensen dat vind ik wel, geluk tja de mensen zijn warmer tegen elkaar en slikken zo goed als nooit antidepressiva of slaappillen, zelfmoord is iets dat heel zelden gebeurd. Als ze een vraag hebben stellen ze die gewoon en vormen pas daarna hun mening, hier geloven de mensen eerder wat ze op tv zien vind ik, minder werkloos ? helemaal niet in de arabische landen, minder criminaliteit hangt ervan waar he... Weet u deze vragen zijn niet te beantwoorden in het algemeen de islamitische landen van maleisie tot marokko zijn zo verschillend op economisch vlak, sociaal bestuurlijk vlak etc.., singapore heeft de laagste werkloosheid ter wereld geloof ik. pakistan mss een van de hoogste. U denkt dat het allemaal hetzelfde is voor al die landen?
Bestaan er dan islamitische landen?
Oud 20 juli 2010, 00:14   #91
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Alleen 'mein' en 'ich' zijn correct gespeld.
Ik kan geen duits hoor twas maar voor de lol
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 00:18   #92
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan geen duits hoor twas maar voor de lol
Ach so, es war ein löllechen.
Oud 20 juli 2010, 00:21   #93
Cdude
Banneling

Standaard

*dubbelpost*

Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juli 2010 om 00:25.
Oud 20 juli 2010, 00:21   #94
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Depression is highly stigmatized in the Arab world.
Mental illness in general tends to be looked on as a flaw in the sufferers’ character or upbringing and, via the collective ethos of the community, as a family or group failing rather than an individual failing.

Previous studies of Arab society have suggested that when a psychological problem arises, patients and families typically turn first to family and community resources for help.8 These resources may take the form of informal social contact within the family or larger kinship group. It may also involve traditional healers.9 If these communal resources prove insufficient, families may then turn to the professional community for assistance.
Patients’ and families’ perception of stigmatization seems to increase at this point, with the recognition that a potentially ‘shameful’ medical diagnosis might be made. The presence of a stigmatizing illness, particularly one that may have a heritable component, often results in extensive efforts to deny or conceal it to preserve the family reputation.11
http://www.jabfm.org/cgi/content/full/18/2/125
Oud 20 juli 2010, 00:24   #95
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Group 4 (Low suicide rate): Countries like Spain (8.2), Italy (7.1), UK (6.9), Israel (6.3), Argentina (6.4), Brazil (4.1), Thailand (4), Iran (2), Kuwait, (2) Egypt and Jordan (0) have a very low suicide rate. It appears as if the suicide rate is low or almost non existent in Muslim countries. Well, Islam forbids suicide, so it could explain the figures. But I think a zero rate of suicide is indeed odd. There are always mentally ill people in every population and a high proportion of depressed people and those who suffer from mood related disorders commit suicide. If Islam does not allow suicide it is likely that families could be hiding the actual facts.
Oud 20 juli 2010, 00:26   #96
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bestaan er dan islamitische landen?
Héla, gij moet op DMX wachten
Oud 20 juli 2010, 00:33   #97
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Héla, gij moet op DMX wachten
Wie of wat is DMX?
Oud 20 juli 2010, 00:34   #98
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok, dank voor uw antwoord. U ziet wel, hoe gematigder het land, hoe minder problemen er zijn en hoe hoger de levenskwaliteit. Het zijn toevallig wel de extremistische landen die boerka en niqab willen invoeren. Waarom komen moslims dan zo vaak naar het westen als het praktischer is in moslim-landen?
Voor het geld? Is hun geloof dan niet belangrijker dan geld?
Oud 20 juli 2010, 00:46   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=eXzUuKdfnRE

Ijtihad (islamo-juridische theorie) is het recht van alle moslims, en dit recht hadden de moslims zelfs in de tijd van de profeet PBUH. Wanner is iets al dan niet islamitisch als er meningsverschillen ontstaan? Natuurlijk heeft er niemand de autoreiteit om zijn eigen ijtihad op te leggen, wij hebben geen paus, priester, rabbijn of Bologna-decreet, wij aanbidden geen zogenaamde schriftgeleerden, dus dalil (bewijs) of hujja (argument) speelt de grootste rol en zolang je een rechtvaardigingsgrond voor je keuze hebt, ben jij islamitisch aan het denken; jouw intentie is uiteindelijk het belangrijkste. Hiermee probeer ik niet te zeggen dat niqab, hoofddoek of geen hoofddoek (on)islamitisch is. Het is (on)islamitisch voor persoon in kwestie zolang er sprake is van oprechte nastreving van kennis hieromtrent en zolang er sprake is van zuivere intentie, en zolang de Ijtihad binnen de algemene grenzen van de islam afspeelt.

In het algemeen, en rekening houden met de meerderheid van juristen en dominerende rechtsscholen (madahib), kunnen het volgende stellen:

De niqab is aangeraden, maar neit verplicht.
De hoofddoek of zich goed bedekken (hijab) is verplicht.
Geen hoofddoek is zonde/ afgeraden(?).
Geen goede bedekking is een zonde.

Veel meisjes (niet allemaal) dragen geen hoofddoek, maar ze beseffen wel dat ze hiermee een zonde begaan, ze voelen zich schuldig in ieder geval, en ze geven dat toe, ook al proberen ze excuses te vinden, maar dat doen ook moslims die roken, alcohol drinken en andere overtredingen begaan.

En wij hebben nog iets anders in islamitische jurisprudentie, namelijk: 'al-'Udhr bil-Jahl' (The Excuse of Ignorance). Dit is ook zeer belangrijk.
Kijk, wanneer je mensen die onzin wijsmaakt krijg je dus jongeren die menen dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn en zij hun zusters mogen , zelfs moeten controleren.
Dit soort seksitische praat zou verboden mogen worden wanneer je aan mij zou liggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 01:24   #100
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, wanneer je mensen die onzin wijsmaakt krijg je dus jongeren die menen dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn en zij hun zusters mogen , zelfs moeten controleren.
Dit soort seksitische praat zou verboden mogen worden wanneer je aan mij zou liggen.
²
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be