![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ijtihad (islamo-juridische theorie) is het recht van alle moslims, en dit recht hadden de moslims zelfs in de tijd van de profeet PBUH. Wanner is iets al dan niet islamitisch als er meningsverschillen ontstaan? Natuurlijk heeft er niemand de autoreiteit om zijn eigen ijtihad op te leggen, wij hebben geen paus, priester, rabbijn of Bologna-decreet, wij aanbidden geen zogenaamde schriftgeleerden, dus dalil (bewijs) of hujja (argument) speelt de grootste rol en zolang je een rechtvaardigingsgrond voor je keuze hebt, ben jij islamitisch aan het denken; jouw intentie is uiteindelijk het belangrijkste. Hiermee probeer ik niet te zeggen dat niqab, hoofddoek of geen hoofddoek (on)islamitisch is. Het is (on)islamitisch voor persoon in kwestie zolang er sprake is van oprechte nastreving van kennis hieromtrent en zolang er sprake is van zuivere intentie, en zolang de Ijtihad binnen de algemene grenzen van de islam afspeelt. In het algemeen, en rekening houden met de meerderheid van juristen en dominerende rechtsscholen (madahib), kunnen het volgende stellen: De niqab is aangeraden, maar neit verplicht. De hoofddoek of zich goed bedekken (hijab) is verplicht. Geen hoofddoek is zonde/ afgeraden(?). Geen goede bedekking is een zonde. Veel meisjes (niet allemaal) dragen geen hoofddoek, maar ze beseffen wel dat ze hiermee een zonde begaan, ze voelen zich schuldig in ieder geval, en ze geven dat toe, ook al proberen ze excuses te vinden, maar dat doen ook moslims die roken, alcohol drinken en andere overtredingen begaan. En wij hebben nog iets anders in islamitische jurisprudentie, namelijk: 'al-'Udhr bil-Jahl' (The Excuse of Ignorance). Dit is ook zeer belangrijk. Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2010 om 00:13. Reden: edit streving : nastreving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 juli 2010 om 00:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Mannen zoals Erdogan graven een put voor hun land(en). Wie wil er nu van zulke integristen in de E.U. ? Wij zijn toch niet zot zeker ? Of toch niet ZO zot ?
Laatst gewijzigd door den dinges : 20 juli 2010 om 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ja , ik hou van mijn nicht alleen huw ik er niet mee noch verwek er 7 kinderen bij.
Wat is daar verkeerd aan? ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juli 2010 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() De US of fokking A bijvoorbeeld. Die zijn al jaaaren bezig om via gelobby Turkije de EU binnen trachten te loodsen. Plus die elitaire kliek lands-, volks- en cultuurverraders in Brussel en Straatsburg natuurlijk, die dat hele Eurabia-concept mee uitgedokterd en uitgewerkt hebben. Die vinden een Turkse toetreding prachtig zodat Europa nog verder kapot gaat en zij de touwtjes nog steviger in handen kunnen nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg toch niet dat islamitische landen beter zijn? Het is er praktischer voor moslims dat wel je kan bidden er wordt rekening gehouden met de ramadan etc. Zeker minder haatdragende mensen dat vind ik wel, geluk tja de mensen zijn warmer tegen elkaar en slikken zo goed als nooit antidepressiva of slaappillen, zelfmoord is iets dat heel zelden gebeurd. Als ze een vraag hebben stellen ze die gewoon en vormen pas daarna hun mening, hier geloven de mensen eerder wat ze op tv zien vind ik, minder werkloos ? helemaal niet in de arabische landen, minder criminaliteit hangt ervan waar he... Weet u deze vragen zijn niet te beantwoorden in het algemeen de islamitische landen van maleisie tot marokko zijn zo verschillend op economisch vlak, sociaal bestuurlijk vlak etc.., singapore heeft de laagste werkloosheid ter wereld geloof ik. pakistan mss een van de hoogste. U denkt dat het allemaal hetzelfde is voor al die landen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() *dubbelpost*
Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juli 2010 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor het geld? Is hun geloof dan niet belangrijker dan geld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit soort seksitische praat zou verboden mogen worden wanneer je aan mij zou liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |