Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2010, 20:31   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 20:32   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Om te bewijzen dat wij Vlamingen niet zo kleingeestig zijn als het gros van de politici beneden de taalgrens, stel ik voor om de nummerplaten uit te voeren in de kleuren van de Waalse hoofdstad.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 20:34   #83
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
heeft de politie ooit geklaagd dat ze te weinig konden flitsen met rood-wit?
Geen idee en in wezen interesseert het mij ook niet...
Ik merk alleen dat bij de francofonen er totaal geen redelijkheid meer is...zelfs niet over zoiets onnozels als de kleur van een plaat..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 20:36   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Geen idee en in wezen interesseert het mij ook niet...
Ik merk alleen dat bij de francofonen er totaal geen redelijkheid meer is...zelfs niet over zoiets onnozels als de kleur van een plaat..
Vergeet de taxi's in Brussel niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 20 juli 2010, 20:48   #85
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet Vlaanderen maar van kleuren veranderen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 20 juli 2010, 20:53   #86
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Misschien moet Vlaanderen maar van kleuren veranderen.
Baskisch als neutrale tussentaal in België.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 20:58   #87
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Baskisch als neutrale tussentaal in België.
Ik stem voor!
Oud 20 juli 2010, 21:05   #88
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Om te bewijzen dat wij Vlamingen niet zo kleingeestig zijn als het gros van de politici beneden de taalgrens, stel ik voor om de nummerplaten uit te voeren in de kleuren van de Waalse hoofdstad.
Waarom niet meteen de vlag van de provincie Namen overnemen ook.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 21:09   #89
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
zwarte letters met gele achtergrond waren de norm in Frankrijk. De nieuwe norm is zwarte letters met witte achtergrond.
Bij mijn weten zijn er slechts twee landen die vandaag met geel-zwarte platen rondrijden Nederland en Luxemburg en één gedeeltelijk VK. Quasi heel Europa gebruikt wit-zwarte platen en rood-witte België. In de Vlaamse pers wordt het voorgesteld dat iedereen met een geel-zwarte plaat rond zou rijden in Europa wat dus niet het geval is. Schouppe heeft ook twee jaar met zwart-witte platen rondgeleurd om op het laatste moment te veranderen van gedacht en geel-zwart naar voor te schuiven.
Oud 20 juli 2010, 21:09   #90
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Moeilijk ernstig te blijven inderdaad. Het is wel balen van de kopstukken van de Franstalige partijen dat zwart-en-geel toevallig de kleuren van Vlaanderen zijn. Ook wat betreft die verkeerspalen rijzen de haren op om dat zeker niet in Brussel of Wallonië te hebben.
Het ergste is dat men de Vlaamse beleidsvoerders nog romantisch nationalisme verwijt! Wie zeurt er om de kleuren? Nog steeds nationalisten in ontkenning, dat zijn het.
Volgens mij zijn het hem die kleuren op zich niet die het hem doen, maar enkel en alleen het feit dat dat zwart met geel een Vlaams voorstel was. Volgens mij waren de Franstaligen alleen maar tegen om van dit dossier een zoveelste uiting te maken van de machtsstrijd binnen België. Ik vermoed zelfs dat mochten de Franstaligen voorstander geweest zijn van zwart met geel en de Vlamingen van een andere kleurencombinatie, het dan zwart met geel geworden zouden zijn, zelfs al gingen de Vlamingen op hun kop staan. Nu was het gewoon een dossier waarbij de Vlamingen hun eigen voorstel wilden doordrukken voor gans België en dat pikken de Franstaligen gewoon niet, hoe onbenullig of symbolisch dat voorstel ook is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 21:10   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarom niet meteen de vlag van de provincie Namen overnemen ook.
die combinatie is ook mooi. Maar nog moeilijker leesbaar dan zwart-geel.
Oud 20 juli 2010, 21:11   #92
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn er slechts twee landen die vandaag met geel-zwarte platen rondrijden Nederland en Luxemburg en één gedeeltelijk VK. Quasi heel Europa gebruikt wit-zwarte platen en rood-witte België. In de Vlaamse pers wordt het voorgesteld dat iedereen met een geel-zwarte plaat rond zou rijden in Europa wat dus niet het geval is. Schouppe heeft ook twee jaar met zwart-witte platen rondgeleurd om op het laatste moment te veranderen van gedacht en geel-zwart naar voor te schuiven.
Om de V van CD&B uit te hangen wellicht
Oud 20 juli 2010, 21:13   #93
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oké
Jij bent goddelijk!!
Oud 20 juli 2010, 21:15   #94
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
niets onbestuurbaar; men heeft een beslissing genomen.
Schouppe heeft een beslissing genomen OMDAT met in de ministerraad geen beslissing wou nemen.
Oud 20 juli 2010, 21:17   #95
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Schouppe heeft een beslissing genomen OMDAT met in de ministerraad geen beslissing wou nemen.
Maar als staatssecretaris KAN Schouppeke dat niet beslissen ZONDER goedkeuring van zijn voogdijminister, zijnde Leterme, en KAN dat dus niet zonder steun vanuit de ministerraad. Omdat Schouppeke nu eenmaal niet in de ministerraad zit... hallo?
Oud 20 juli 2010, 21:17   #96
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
mocht Rood-Geel voorgesteld geweest zijn; dan zou VL het ook niet gepikt hebben; maar we zullen het niet weten want ze hebben het niet eens durven voorstellen.
Dat is het juist, het is toeval dat zwart en geel goede kleuren zijn én de kleuren van de Vlaamse vlag. Het zijn de Walen die daar weer een communautaire discussie van maken. Moest rood-geel een goede combinatie zijn, ik ging ook akkoord.
Oud 20 juli 2010, 21:17   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit zijn de platen in de VS. Blijkbaar zijn het daar domme kloten want geel-zwarte combinatie komt in geen van de 50 staten voor, in tegenstelling tot de rood-witte combinatie die in een aantal staten wordt gebruikt.

In Europa zijn we een buitenbeentje met rood-wit maar om nu te zeggen dat kiezen voor geel-zwart zoveel progressie zou bieden gaat duidelijk niet op.
Oud 20 juli 2010, 21:21   #98
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het juist, het is toeval dat zwart en geel goede kleuren zijn én de kleuren van de Vlaamse vlag. Het zijn de Walen die daar weer een communautaire discussie van maken. Moest rood-geel een goede combinatie zijn, ik ging ook akkoord.
Zie mijn laatste post in deze discussie. Het feit dat het de kleuren van de Vlaamse vlag zijn, is volgens mij niet de reden, maar het excuus om het voorstel op te blazen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 21:21   #99
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als geel-zwart zo goed is, waarom zijn Nederland, Luxemburg (en VK voor de helft) dan de enigste landen van Europa die ze gebruiken? Waarom gebruiken we dan niet de Europese standaard zwart-wit die wordt gebruikt door Duitsland en Frankrijk. Ik neem aan dat daar ook testen hebben gedaan. Frankrijk heeft recent besloten om hun geel-zwarte platen te vervangen door zwart-witte.
Oud 20 juli 2010, 21:22   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zie mijn laatste post in deze discussie. Het feit dat het de kleuren van de Vlaamse vlag zijn, is volgens mij niet de reden, maar het excuus om het voorstel op te blazen.
Volgens mij is het de reden waarom het voorstel uberhaupt op tafel lag aangezien niemand in Europa ons verplicht om ook maar iets te veranderen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 juli 2010 om 21:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be