Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 22:08   #2961
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Het is opmerkelijk dat Ivan een gedeelte in zijn quote weggelaten heeft. De ontbrekende tekst is: "...De Palestijnen eisen niet meer dan wat de zionisten geëist hebben..." De Europeanen hebben nooit zelfmoord gepleegd om dit uit te voeren. Wat nogmaals bewijst met welke simplismen men hier op dit forum komt.
Wat ik opmerkelijk vind is dat het net de nazaten zijn van hen die de joden in Europa uitroeiden, die nu het hardst schreeuwen tegen de staat Israël...Het ligt er écht dik op hoor...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 22:12   #2962
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik geef niemand het bevel te zwijgen, ik vind dat Ivan constant spamt hier met zijn HLN-links en oneliners, en ik wenste hem daarom persoonlijk een ban toe. Dat is mn mening. De mensen van politics doen wat ze willen ... Orders en bevelen zijn van het verleden m'n beste. Whatever. ...Maar iemand die me voor jodenhater uitmaakt laat ik niet zomaar passeren, omdat ik een jood even graag zie als een palestijn of als een vlaming of wie dan ook.

Trouwens "vulgaire jodenhaat"? Zie jij eigenlijk een verschil tussen jodenhaat en anti-zionisme? Kun je dat zien? Kun je zien dat ook veel joden tegen de extreem-radicale zionisten zijn? "Zelf-hatende joden" ofzo zeker?
Er zullen zeker en vast opinieverschillen tussen de joden onderling zijn, maar hoeveel zijn er die Israël doodgewoon willen opdoeken / afschaffen, zoals velen hier dikwijls voorstellen ?
Verder : geef je nooit links ? Is HLN een verboden leugengazet ? Is jouw informatie betrouwbaarder ? Kan je dat bewijzen ?
Oud 23 juli 2010, 22:33   #2963
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ze hebben Gaza verlaten, en dan is het nog niet goed. Integendeel, zo gauw ze er weg waren, is het daar een schietstand geworden, van waar Israël dagelijks gebombardeerd werd.
Waarmee gebombardeerd werd? en hoe veel slachtoffers vielen er ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 22:47   #2964
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Wat de blokkade betreft : sommige mensen hebben enkel respect voor geweld, en islamfanaten behoren tot die categorie.
Uw zin hierboven is hoogdravende retoriek zonder enige nuancering of realiteiteszin, en bovendien extreem generaliserend.
Oud 23 juli 2010, 22:55   #2965
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivan47 Bekijk bericht
Israel verkiest eerder aangeklaagd te worden dan met Israel als slachtoffer medelijden te hebben.
Zij kunnen niet werkelijk aangeklaagd worden omdat zij de onvoorwaardelijke steun van de grootste macht op aarde hebben . Zonder hun steun is Israel helemaal niets meer en zouden ze nooit doen wat ze nu al jaren doen .
Oud 23 juli 2010, 23:56   #2966
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waarmee gebombardeerd werd? en hoe veel slachtoffers vielen er ?
Met appelsienen, grapjas.
Oud 23 juli 2010, 23:59   #2967
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij kunnen niet werkelijk aangeklaagd worden omdat zij de onvoorwaardelijke steun van de grootste macht op aarde hebben . Zonder hun steun is Israel helemaal niets meer en zouden ze nooit doen wat ze nu al jaren doen .
Israël heeft zijn eigen leger. Zijn eigen geld, en zijn eigen kernkracht. Ze vechten ook beter als de arabieren uit hun buurlanden.
Oud 24 juli 2010, 00:00   #2968
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw zin hierboven is hoogdravende retoriek zonder enige nuancering of realiteiteszin, en bovendien extreem generaliserend.
Als gij het zegt...
Oud 24 juli 2010, 00:10   #2969
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben Gaza verlaten, en dan is het nog niet goed. Integendeel, zo gauw ze er weg waren, is het daar een schietstand geworden, van waar Israël dagelijks gebombardeerd werd. DAT is in jouw geheugen niet blijven hangen, nietwaar ? Selectief geheugenverlies zeker ? Wat een zever men hier niet moet lezen van tijd...
Uw antwoord is volledig naast de kwestie. Nog eens het geheugen opfrissen van Dingenmans:

Gaza-blokkade - wanneer gaat het om genocide? http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/56/527
…De regering van Israel heeft een dergelijke intentieverklaring vanzelfsprekend nooit uitgegeven. Toch zou men van een reeks prominente Israeli’s kunnen zeggen, dat zij daartoe wel degelijk hebben opgeroepen. Drie voorbeelden:
• De Palestijnen van Gaza ‘op dieet zetten’ - Dov Weisglass, kabinetschef van Ariel Sharon, in 2006.
• Hen [de Palestijnen] blootstellen aan ’een grote shoa (Holocaust)’ - Matan Vilnai, onder-minister van Defensie, in 2008.
• Het in omloop brengen van religieuze publicaties waarin soldaten op het hart wordt gedrukt om [ten aanzien van Palestijnen] geen genade te tonen – het Israelische legerrabbinaat tijdens het offensief tegen Gaza in 2008-2009.

Dergelijke verklaringen zijn in lijn met ten minste drie van de ‘acht stadia van genocide’, die Gregory Stanton, het hoofd van Genocide Watch, in de jaren negentig na de genocide in Rwanda onderscheidde: classificatie, de-humanisering en polarisatie.

Zie ook:
A Genocide is Engulfing the People of Gaza http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=4580
Campaign for Gaza - Institute for Policy Research & Development http://www.iprd.org.uk/campaign.php?id=1
Consulteer hierbij ook de bibliografie.
Demands grow for Gaza war crimes investigation http://www.guardian.co.uk/world/cart...teve-bell-gaza
The Israeli military are accused of:
• Using powerful shells in civilian areas which the army knew would cause large numbers of innocent casualties;
• Using banned weapons such as phosphorus bombs;
• Holding Palestinian families as human shields;
• Attacking medical facilities, including the killing of 12 ambulance men in marked vehicles;
• Killing large numbers of police who had no military role.

Met zwaar geschut burgerdoelen bestoken, fosforbommen op burgers gebruiken, Palestijnse families als menselijk schild gebruiken, ziekenwagens aanvallen en medisch personeel terechtstellen, politieagenten doden die niet bij militaire zaken betrokken waren...

Israel's Slow-Motion Genocide in Occupied Palestine By Stephen Lendman, Global Research, November 26, 2008, http://www.globalresearch.ca/PrintAr...rticleId=11171
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 00:14   #2970
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat ik opmerkelijk vind is dat het net de nazaten zijn van hen die de joden in Europa uitroeiden, die nu het hardst schreeuwen tegen de staat Israël...Het ligt er écht dik op hoor...
Met andere woorden: Kritiek is verboden op basis van ethnische afkomst!. Dit is weer een typisch staaltje van zionistisch racisme... Doe maar verder Dingemans. Hoe meer gij hier neerschrift, hoe meer ge u belachelijk maakt...
Oud 24 juli 2010, 00:23   #2971
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: Kritiek is verboden op basis van ethnische afkomst!. Dit is weer een typisch staaltje van zionistisch racisme... Doe maar verder Dingemans. Hoe meer gij hier neerschrift, hoe meer ge u belachelijk maakt...
Ik zou eigenlijk net hetzelfde over U zeggen en denken, wie is hier degene die zich belachelijk maakt met hoogdravende retoriek als; genocide, een plaats waar de bevolking nagenoeg vervijfvoudigd is door 'natuurlijke' groei, vreemde 'genocide' houden die Israëli's er op na...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 00:51   #2972
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik zou eigenlijk net hetzelfde over U zeggen en denken, wie is hier degene die zich belachelijk maakt met hoogdravende retoriek als; genocide, een plaats waar de bevolking nagenoeg vervijfvoudigd is door 'natuurlijke' groei, vreemde 'genocide' houden die Israëli's er op na...
Waar haalt gij uw 'natuurlijke groei' vandaan? De inwoners van Gaza zijn afkomstig van andere plaatsen in Israël van waar ze verdreven werden... Is dat misschien uw natuurlijke groei? Waar zijn uw referenties? Graag de demografische gegevens van de natuurlijke groei door geboorten en niet door immigratie. Vertel ons intussen waarom de zionisten zoals Dingemans geen kritiek dulden op basis van ethnische afkomst: '...het net de nazaten zijn van hen die de joden in Europa uitroeiden, die nu het hardst schreeuwen tegen de staat Israël' http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2965

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 juli 2010 om 01:05.
Oud 24 juli 2010, 02:38   #2973
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de radicale zionisten hier hun eigen racisme niet beseffen... da's het jammere aan gans de zaak. Voor een vredesproces met Israël tesamen met Palestina heb je geen mensen zoals "den dinges" of "ivan47" nodig die hier blind hysterisch zomaar wat oorlogspropaganda posten. ik ben oprecht blij dat hun flauw geleuter hier geen directe invloed op politici in palestina of israel heeft.

Laatst gewijzigd door Tamam : 24 juli 2010 om 02:50.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 08:35   #2974
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de radicale zionisten hier hun eigen racisme niet beseffen... da's het jammere aan gans de zaak. Voor een vredesproces met Israël tesamen met Palestina heb je geen mensen zoals "den dinges" of "ivan47" nodig die hier blind hysterisch zomaar wat oorlogspropaganda posten. ik ben oprecht blij dat hun flauw geleuter hier geen directe invloed op politici in palestina of israel heeft.
Hier hebben we inderdaad te doen met blinde hysterie. Weet ge, toen ik mijn verwijzingen controleerde, dan pas merkte ik dat lange url's kunnen ingekort zijn en onbruikbaar worden. Daarop heeft men nooit gewezen. Met andere woorden, ze lezen zelfs uw bericht niet! Hun antwoord blijft meestal beperkt tot one-liners die niet handelen over uw bijdrage, maar over hetgeen ze denken dat er in staat.

De gebruikte technieken zijn ook interessant. Op vragen en feiten wordt niet rechtstreeks geantwoord. Wel krijgt ge nieuwe vragen die het onderwerp verleggen naar iets wat hen minder beschamend uitkomt. Er schijnt ook nogal wat vervanging te zijn bij de tegenpartij. Eerst verdwijnt 'ivan47', om vervangen te worden door 'SDX'. (identieke tweelingen?...) Dan kan het zijn dat Dingemans en Francientje hier weer ten tonele te verschijnen. Gewoon de toepassing van de macht van het getal. Het is voorspelbaar! Gelukkig is hun intelligentie omgekeerd evenredig met het aantal.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 juli 2010 om 08:46.
Oud 24 juli 2010, 10:46   #2975
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haalt gij uw 'natuurlijke groei' vandaan? De inwoners van Gaza zijn afkomstig van andere plaatsen in Israël van waar ze verdreven werden... Is dat misschien uw natuurlijke groei? Waar zijn uw referenties? Graag de demografische gegevens van de natuurlijke groei door geboorten en niet door immigratie. Vertel ons intussen waarom de zionisten zoals Dingemans geen kritiek dulden op basis van ethnische afkomst: '...het net de nazaten zijn van hen die de joden in Europa uitroeiden, die nu het hardst schreeuwen tegen de staat Israël' http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2965
Wat is er mis aan mijn redenering ? Hoeveel kinderen en kleinkinderen van nazi- collaborateurs staan vandaag niet in eerste linie om hun haat tegen Israël uit te schreeuwen, hand in hand met de moslims, verenigd onder het bannier " de vijanden van mijn vijanden zijn mijn...Mischien niet hun vrienden, maar in elk geval wel de werktuigen der vernietiging".
Doet het pijn waar het steekt ? Wie het schoentje past, trekke het aan.
Oud 24 juli 2010, 10:51   #2976
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel inwoners van Gaza zijn inderdaad afkomstig van elders : Egypte ( zoals Arafat bvb ), Jordanië, en wat weet ik nog allemaal. Die zijn allemaal afgezakt naar Israël omdat de joden het daar vruchtbaar en welvarend gemaakt hebben. Voorheen was dit gebied niet veel meer als een kale woestijn, met hier en daar een oasis. Eens dat al die mensen goed te eten hadden, hebben ze zich wel degelijk zeer snel voortgeplant, en vandaag eisen zij het grondgebied voor zichzelf op...
En daar kunnen zij dus naar fluiten natuurlijk.
Oud 24 juli 2010, 10:53   #2977
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben trouwens geen zionist. Ik ben niet eens jood, noch bewoner van Israël.
Oud 24 juli 2010, 10:54   #2978
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ben ik voor een duurzame vrede tussen de 2 onafhankelijke staten Israël en Palestina.
Oud 24 juli 2010, 10:56   #2979
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier hebben we inderdaad te doen met blinde hysterie. Weet ge, toen ik mijn verwijzingen controleerde, dan pas merkte ik dat lange url's kunnen ingekort zijn en onbruikbaar worden. Daarop heeft men nooit gewezen. Met andere woorden, ze lezen zelfs uw bericht niet! Hun antwoord blijft meestal beperkt tot one-liners die niet handelen over uw bijdrage, maar over hetgeen ze denken dat er in staat.

De gebruikte technieken zijn ook interessant. Op vragen en feiten wordt niet rechtstreeks geantwoord. Wel krijgt ge nieuwe vragen die het onderwerp verleggen naar iets wat hen minder beschamend uitkomt. Er schijnt ook nogal wat vervanging te zijn bij de tegenpartij. Eerst verdwijnt 'ivan47', om vervangen te worden door 'SDX'. (identieke tweelingen?...) Dan kan het zijn dat Dingemans en Francientje hier weer ten tonele te verschijnen. Gewoon de toepassing van de macht van het getal. Het is voorspelbaar! Gelukkig is hun intelligentie omgekeerd evenredig met het aantal.
Het komt gewoon niet bij je op dat sympatisanten van Israël lang geen geïsoleerde eenzaten zijn, maar wél een talrijke menigte ?
Oud 24 juli 2010, 10:59   #2980
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Naast jezelf belachelijk maken met holle retoriek als ; 'genocide', bent U blijkbaar ook nog eens paranoïde.

Citaat:
In de Gazastrook woonden in juli 2003 naar schatting ongeveer 1,3 miljoen Palestijnen - inmiddels 1,5 miljoen (juni 2009) -. Van hen zijn 961.645 personen door UNRWA geregistreerd als vluchtelingen (voornamelijk nakomelingen; maart 2005). De grootste stad is Gaza, met ongeveer 400.000 inwoners. De bevolkingsdichtheid in de Gazastrook bedraagt meer dan 3500 personen per vierkante kilometer. De totale vruchtbaarheid van vrouwen in de Gazastrook behoort tot de hoogste ter wereld: gemiddeld 6,17 kinderen per vrouw (2003). De gemiddelde bevolkingsgroei is 3,8%. Terwijl de werkgelegenheid sinds het uitbreken van de tweede intifada alleen maar terugloopt, is bijna de helft (49,4%) van de bevolking in de leeftijdscategorie van 0-14 jaar.
Tijdens de oorlog van 1947-1949 nam het aantal inwoners van de Gazastrook toe van ongeveer 80.000 tot ongeveer 287.000 inwoners, voornamelijk door instroom van vluchtelingen. Sindsdien (tot 2004) is de bevolking nagenoeg vervijfvoudigd door natuurlijke groei.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gazastrook
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be