Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2010, 21:06   #101
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze zijn helemaal niet talrijk. Het zijn steeds de zelfde hand vol mensen die dat stom koningsklikje op de voet volgen naar iedere verschijning, aangevuld met enkele klassen schoolkinderen die dan plots wel mogen afwijken van het leerplan.

Sommige mensen hebben nog steeds de behoefte om dat tuig als goden te aanbidden. Nochtans, die hun drek beland in de zelfde riool als de onze en is niet te herkennen als koninklijke hoogheidskak. 't Is gewoonweg stront zoals al de andere.
Weet je nog toen Boudewijn stierf??
1993

Noem mij één ander evenement dat meer volk trok!!

Elk normaal mens zal inzien dat het koningshuis dat we nu hebben zeker geen slechte oplossing is voor de Belgische situatie!!

Wat ook een paar gefrustreerde Flaminganten mogen denken!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 21:25   #102
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
geen nood rookie
hij heeft voor hen ook een huisje gekocht in la france (het echte vaderland van de saksen coburgskes)
Bij mijn weten liggen Saksen, Coburg en Gotha, toch echt in Duitsland.
Verder noemen ze zichzelf sinds WO I van Belgie/ de Belgique/ von Belgien (behalve de koning der Belgen(formeel nog het staatshoofd) en zijn partner, die heten: der Belgen/des Belges/der Belgier), dit om de zelfde redenen als de Saxe-Coburgs-Gotha van het Verenigd Koninkrijk, die zijn zich toen Windsor gaan noemen. Verder zagen beide families of van hun Duitse familie titels (oa hertog van Saksen).
Over dat laatste geval schijnt Kaiser Wilhelm II gezegd te hebben, dat hij uitkeek naar een opvoering van de Merry Wives of Saxe-Coburg-Gotha (het origineel van Shakespeare was Merry Wives of Windsor).

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 24 juli 2010 om 21:27.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 21:26   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
1993

Elk normaal mens zal inzien dat het koningshuis dat we nu hebben zeker geen slechte oplossing is voor de Belgische situatie!!

Dat is altijd zo als er een gekend iemand de geest laat. Zie Elvis bv.. Maar een tijd later is de grote hoop van die bleitsmoelen hun idool al vergeten.

Je zegt het zelf, voor de Belgische situatie, omdat dat het België moet aan elkaar blijven plakken. Dat is niet meer dan de lijm waarmee de scherven van twee vazen mee samen gekleefd zijn tot één vaas, met als gevolg dat het geen vaas meer is maar een gedrocht met gaten in wat geen water kan houden.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 juli 2010 om 21:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 21:27   #104
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1993

Das 17 jaar geleden.

Een koning die sterft is ook een redelijk unieke gebeurtenis (zoals een volledig zonne-eclips in België). Veel mensen wilden er gewoon bij zijn om het eens gezien te hebben.

Waren al die mensen echt royalist? En zo ja, zouden ze het nu nog zijn?

Of misschien wilden ze wel zeker zijn dat hij wel echt dood was

Of om het met uw eigen woorden te zeggen "elk normaal mens zou zien dat een erfelijke monarchie niet thuis hoort in een democratie". De zwitsers leven al eeuwen met verschillende taalgemeenschappen vreedzaam samen. En zonder koning of president. De cerimoniële taken van een staatshoofd (lintjes knippen enz...) en het voorzitterschap van de ministerraad (het premier zijn) wordt in een beurtrol door gegeven, zodat elke coalitiepartner en elke taalgemeenschap even de federale lintjesknipper mag leveren. Oh ja, en zonder extra kosten! Dat lijkt mij een veel betere oplossing voor de Belgische situatie (ze hebben er ook geen communautaire problemen, omdat de Franstaligen in Zwitserland zich wél houden aan de gemaakte afspraken en taalgrenzen).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 21:33   #105
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zij (onze Italiaanse madam) heeft al een leven..... hihi...
Jij nog niet blijkbaar, of bent nog op zoek...

Ik weet wel wie het beste leven heeft!!
(en dat ben jij gezien je tussenkomsten hier zeker niet)

De Paola lacht een goed met u!!!!
Nooit moeten werken en toch in grote luxe leven. Niet uit eigen verdienste, maar als een parasiet. Tja, zo wil ik ook wel leven...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 24 juli 2010, 21:35   #106
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf, voor de Belgische situatie, omdat dat het België moet aan elkaar blijven plakken. Dat is niet meer dan de lijm waarmee de scherven van twee vazen mee samen gekleefd zijn tot één vaas, met als gevolg dat het geen vaas meer is maar een gedrocht met gaten in wat geen water kan houden.
België bestaat nu mer dan 150 jaar...

Ik voel me beter bij iemand uit Luik dan bij iemand uit Rotterdam...we zijn Belgen!
Of België een goed idee WAS daar spreek ik me niet over uit!
Maar nu na 150 jaar.... (of is 't al 175)

Maar nu hebben wij een 'cultuur'....
Ik voel me thuis binnen België.

Vlaanderen onafhankelijk is toch een heel avontuur... en waarom??

Ik persoonlijk denk dat de Vlmaingen nog wel eens serieus kunnen gaan verschieten op de reacties van een onafhankelijkheidsverklaring....

En binnen de economische geldenden visies voor de toekomst..... Is het wel een voordeel voor Vlaanderen?? Alles wijst in de tegengesteld richting!
Oud 24 juli 2010, 21:36   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Das 17 jaar geleden.

Een koning die sterft is ook een redelijk unieke gebeurtenis (zoals een volledig zonne-eclips in België). Veel mensen wilden er gewoon bij zijn om het eens gezien te hebben.

Waren al die mensen echt royalist? En zo ja, zouden ze het nu nog zijn?

Of misschien wilden ze wel zeker zijn dat hij wel echt dood was

Of om het met uw eigen woorden te zeggen "elk normaal mens zou zien dat een erfelijke monarchie niet thuis hoort in een democratie". De zwitsers leven al eeuwen met verschillende taalgemeenschappen vreedzaam samen. En zonder koning of president. De cerimoniële taken van een staatshoofd (lintjes knippen enz...) en het voorzitterschap van de ministerraad (het premier zijn) wordt in een beurtrol door gegeven, zodat elke coalitiepartner en elke taalgemeenschap even de federale lintjesknipper mag leveren. Oh ja, en zonder extra kosten! Dat lijkt mij een veel betere oplossing voor de Belgische situatie (ze hebben er ook geen communautaire problemen, omdat de Franstaligen in Zwitserland zich wél houden aan de gemaakte afspraken en taalgrenzen).
En zonder faciliteiten. Daar in het Italiaans sprekend deel gaan wonen, betekent u aanpassen en er voor zorgen dat ge Italiaans spreekt kunt lezen schrijven en begrijpt.
Oud 24 juli 2010, 21:48   #108
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik voel me beter bij iemand uit Luik dan bij iemand uit Rotterdam...we zijn Belgen!

Ik persoonlijk denk dat de Vlmaingen nog wel eens serieus kunnen gaan verschieten op de reacties van een onafhankelijkheidsverklaring....

En binnen de economische geldenden visies voor de toekomst..... Is het wel een voordeel voor Vlaanderen?? Alles wijst in de tegengesteld richting!
Nee, 't is al 180 jaar, ge loopt achter.

Ik zie het meer als zijnde, meer dan hoog tijd dus om die scheefgetrokken situatie recht te trekken.

Ik denk dat al die Belgicisten hier de situatie wat verkeerd beoordelen. We spreken van een onafhankelijk Vlaanderen, dat is waar, ten overstaan van Wallonië ( eigenlijk België ). Maar eigenlijk komt het er niet anders dan op neer dat we naar een eigen beschikkingsrecht gaan, en dan nog zal dit beperkt zijn. Onafhankelijk zullen we wellicht nooit zijn, toch niet binnen een verenigd Europa. Alleen heeft een situatie zoals België, binnen de kap van Europa, geen enkele zin meer. Het had sowieso ook al geen zin meer, maar binnen die mantel Europa, zeker niet. We worden dus gewoon een Vlaamse staat binnen Europa.

Van een Belgische cultuur kun je al helemaal niet spreken. Walen en Vlamingen zijn een totaal verschillend volk met een totaal verschillende herkomst en verschil van cultuur. Hoe wil je dan spreken over de Belgische cultuur?

Laatst gewijzigd door Garry : 24 juli 2010 om 21:55.
Oud 24 juli 2010, 21:49   #109
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

België was in 1830 ook een heel avontuur (en heeft het maar kunnen halen dankzij de grootmachten, op eigen benen had het niet kunnen blijven bestaan).

Ik heb meer contacten en voel me meer thuis bij Nederlanders, want die kijken niet op mij neer omdat ik Nederlands spreek. In België hebben we 3 culteren, er bestaat geen Belgische cultuur.

Tsjechoslovakije is toch ook zonder problemen gesplitst? De reacties zullen waarschijnlijk zijn "tja, dat zat er wel aan te komen, de communautaire problemen duren daar al sinds 1830!"
Oud 24 juli 2010, 21:54   #110
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, 't is al meer dan 180, ge loopt achter.

Ik zie het meer als zijnde, meer dan hoog tijd dus om die scheefgetrokken situatie recht te trekken.

Ik denk dat al die Belgicisten hier de situatie wat verkeerd beoordelen. We spreken van een onafhankelijk Vlaanderen, dat is waar, ten overstaan van Wallonië ( eigenlijk België ). Maar eigenlijk komt het er niet anders dan op neer dat we naar een eigen beschikkingsrecht gaan, en dan nog zal dit beperkt zijn. Onafhankelijk zullen we wellicht nooit zijn, toch niet binnen een verenigd Europa. Alleen heeft een situatie zoals België, binnen de kap van Europa, geen enkele zin meer. Het had sowieso ook al geen zin meer, maar binnen die mantel Europa, zeker niet. We worden dus gewoon een Vlaamse staat binnen Europa.

Ik voel me meer thuis in Luik dan in West Vlaanderen, en ik ben zeker niet de enige....

TAAl enkel en allen kan in deze tijd en met matige intelligentie toch geen barriere zijn??

Maar qua CULTUUR (zonder het aspect taal) zijn we toch dichter bij Luik en Nmen dan bij Holland of Groningen?????

Over de Vlaamse entiteit ga ik zelfs zwiigen....

Vlaanderen is beperkt....

Antwerpen behoort tot Branbant.... Gan we alle middeleeuwse stadstaatjes terug opronslen????

Nee wat een tijsverpillende onzin!!
Oud 24 juli 2010, 21:56   #111
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel me meer thuis in Luik dan in West Vlaanderen, en ik ben zeker niet de enige....

TAAl enkel en allen kan in deze tijd en met matige intelligentie toch geen barriere zijn??

Maar qua CULTUUR (zonder het aspect taal) zijn we toch dichter bij Luik en Nmen dan bij Holland of Groningen?????

Antwerpen behoort tot Brabant.... Gan we alle middeleeuwse stadstaatjes terug opronslen????

Ah vandaar dat de Noord Brabanders (NL) zich daar zo thuis voelen

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 24 juli 2010 om 21:57.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 22:02   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antwerpen behoort tot Branbant.... Gan we alle middeleeuwse stadstaatjes terug opronslen????

Mogelijk dat gij u meer thuis voelt in Luik dan in West Vlaanderen, dat is uw goed recht. Wat weerhoud u dan van er te gaan wonen? Moeten al die andere Vlamingen, die zich helemaal niet thuis voelen in Luik, zich dan maar bij de situatie neerleggen van die enkelingen.

Ik voel mij meer thuis in Italië. Ik woon er niet permanent maar toch zoveel als enigszins mogelijk is. Ga daar in Luik gaan wonen hé, als het tot een splitsing komt. Ge gaat daar dan heel gelukkig zijn.
Oud 24 juli 2010, 22:10   #113
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

En ik voel me meer thuis in West-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen en Nederland dan in Luik. En zo zullen er ook wel nog wel een aantal zijn.

U voelt zich zelfs binnen het zo geliefde België meer thuis in het Franstalge gedeelte dan in het Nederlandstalige gedeelte. Is de taal dan toch een barrière? Want u lijkt me toch intelligent genoeg om Nederlands te begrijpen.

Als de Franstalige Belgen die naar Vlaanderen verhuizen nu eens de matige intelligentie zouden hebben om Nederlands te leren en te spreken, dan was er inderdaad al 1 probleem minder. En als een Vlaamse stem in het parlement eens even veel zou door wegen als een Waalse stem, dan was er nog een probleem minder. En als de Franstaligen zich eens zouden laten behandelen voor hun ziekelijke territoriale kleptomanie, dan zou dat ook al een stap in de goede richting zijn. En als de Franstaligen nu eens zouden stoppen met alle democratische beslissingen van het parlement te boycotten met het belachelijke anti-democratische belangenconflicten en alarmbelprocedures, dan kunnen we misschien toch nog eens proberen om te kijken of we samen kunnen blijven.

Maar zolang de franstaligen arrogante gronddieven blijven die zich aan geen enkele taalwet houden is België voor de Vlamingen een blok aan het been, waar we dus beter van af zijn.
Oud 24 juli 2010, 22:16   #114
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
1993

De overgrote meerderheid van het land (97,9 %!) vind fluppe de seksen-cobucht genen toffen. De populariteit van de sprookjesfiguur-familie is dus zwaar gezakt.

http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty...re-royal.dhtml

Maar als u denkt dat de "de seksen cobuchts" wel nog populair zijn, laten we dan de proef op de som nemen en laat ze deel nemen aan de verkiezingen.

De enige uitgesproken royalistische partij (BUB) raakt niet eens aan een zetel, terwijl de republikeinse partijen aan Vlaamse kant bijna een absolute meerderheid halen.
Oud 24 juli 2010, 22:29   #115
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van het land (97,9 %!) vind fluppe de seksen-cobucht genen toffen. De populariteit van de sprookjesfiguur-familie is dus zwaar gezakt.

http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty...re-royal.dhtml

Maar als u denkt dat de "de seksen cobuchts" wel nog populair zijn, laten we dan de proef op de som nemen en laat ze deel nemen aan de verkiezingen.

De enige uitgesproken royalistische partij (BUB) raakt niet eens aan een zetel, terwijl de republikeinse partijen aan Vlaamse kant bijna een absolute meerderheid halen.
Wat is het alternatief??

De vette Wever (alias Bill Turf), Di Rupo?
Oud 24 juli 2010, 22:33   #116
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het alternatief??

Ooit gehoord van een democratisch verkozen staatshoofd, mijnheer ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 22:37   #117
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is het alternatief??

Het alternatief heb ik al eens uitgelegd en kost geen eurocent.

Gewoon zoals Zwitserland: elke minister van de federale regering zit om de beurt een paar maanden de ministerraad voor en neemt ook de taken van het staatshoofd waar (lintjes knippen, enz...). Zo komt elke taalgemeenschap en elke partij eens aan bod.
In Zwitserland werkt het perfect (goedkoop en democratisch).
Oud 24 juli 2010, 22:40   #118
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ooit gehoord van een democratisch verkozen staatshoofd, mijnheer ?
De vette Wever (alias Billy Turf) - Di Rupo - Koning Albert ???

Ruimschoots koning Albert!!!!!

Zowel in Vlaanderen, Brussel hoofdstedelijk gewest als Wallonië....

ZEKER WETEN!!!
Oud 24 juli 2010, 22:41   #119
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Het alternatief heb ik al eens uitgelegd en kost geen eurocent.

Gewoon zoals Zwitserland: elke minister van de federale regering zit om de beurt een paar maanden de ministerraad voor en neemt ook de taken van het staatshoofd waar (lintjes knippen, enz...). Zo komt elke taalgemeenschap en elke partij eens aan bod.
In Zwitserland werkt het perfect (goedkoop en democratisch).
TE overwegen... zeker nog niet al te gek!
Oud 24 juli 2010, 22:53   #120
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vette Wever (alias Billy Turf) - Di Rupo - Koning Albert ???

Ruimschoots koning Albert!!!!!

Zowel in Vlaanderen, Brussel hoofdstedelijk gewest als Wallonië....

ZEKER WETEN!!!
Ik had het over een democratisch verkozen staatshoofd. U haalt uw koning aan : dat is duidelijk NIET een democratisch verkozen staatshoofd.

Democratie is niet echt uw ding, blijkbaar.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be