![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Minister-President
|
![]() Eik, smaken verschillen duidelijk. Iets voorgekauwd generatie op generatie en dat nog slikken als zoete koek.
![]()
![]() |
#322 |
Vreemdeling
|
![]() Als mijn koek lekker gebakken is en lekker zoet, ga ik deze zeker niet links laten liggen. Ik heb het niet zo voor die bedorven koekjes.
![]() |
![]() |
#323 |
Minister-President
|
![]() Je weet toch hoe religieuse koekjes worden gebakken, er worden daar tonnen suiker in gekapt opdat de mensen het gretig zouden consumeren. Een absoluut succes is het volgende recept: het hebben van de absolute waarheid, superieur zijn tegen over diegene die niet tot de groep behoren, uitverkoren zijn, hemel verzekerd. Een recept die elke secte nauwgelet volgd. Succes verzekerd.
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs ooit zoiets als publikatie geschreven. Een (vrij bekende) theoretische natuurkundige had "bewezen" dat anti-gravitatie kon bestaan in de theorie van Einstein. Zij had dat gedaan door een zeker object in te voeren, en hieruit af te leiden dat men anti-gravitationele deeltjes kon hebben. Bleek dat het object dat ze ingevoerd had, wiskundig niet bestond. Hier lijkt men dezelfde techniek te gebruiken: men voert het concept "De Waarheid" in, en gaat dan afleiden dat die Waarheid enkel maar door God kan gekend zijn. Opletten dat men geen "antigravitatie" goden invoert ![]()
![]() |
![]() |
#325 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie heel duidelijk dat u het probleem niet goed onder de ogen hebt, maar misschien ligt het aan de invloed van hedendaags denken (rede uitschakelen en vervolgens existentialistisch pragmatisch de kop naar voren laten zwaaien en geen vragen stellen over 'ik' en 'cognitie', klopt het?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mag gerust aannemen wat de Bijbel hierover zegt in Deuteronomium 29:28, "Wat verborgen is, behoort de HEER, onze God, toe; wat openbaar is, komt ons toe." Hij verkiest in hoeverre Hij DE waarheid aan ons bekend maakt. Laatst gewijzigd door luc154 : 25 juli 2010 om 14:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#328 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets anders dan "1 + 1 = 2 is waar". Hier wordt dus een verwarring gemaakt tussen twee verschillende betekenissen van hetzelfde woord, hier "waarheid". Het verwarren van betekenissen is trouwens een sofistische techniek... Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2010 om 14:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 25 juli 2010 om 14:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als Jezus dan zegt dat zij de waarheid zullen kennen, dan mag je ook hier rustig aannemen dat Hij ook meent wat Hij zegt. Het is niet een waarheid, maar DE waarheid. Trouwens, er bestaat immers geen lidwoord 'de' in het Grieks, vandaar dat het ook ontbreekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Parlementslid
|
![]() Hetgeen ik weet over God is mij ook maar slechts gegeven.
Laatst gewijzigd door luc154 : 25 juli 2010 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je Suske en Wiske leest, dan zal je zien dat de waarheid in de persoon van Lambik ligt.
![]() |
#335 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#337 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ga je jouw ik-knikkerij niet kunnen bewijzen, en als je "ik ((??)), dus ik ben" wilt aanhalen, dan moet je dat ((??)) ook eerst bewijzen en dan bewijzen dat je niet tautologisch bezig bent door 'ik' van 'besta' te gaan onderscheiden, en als je er reageert dat ((??)) => ((???)) is, dan moet je dit ook rechtvaardigen, en ga zo verder. Je blijft eindeloos reageren zonder dat eender welke reactie een waarde en betekenis heeft. Op zowel ben jij als ben jij niet kan je reageren, misschien met een lichamelijke actie of misschien met een stropop zoals in de vorige berichten, maar jij blijft in ieder in geval in een cirkel draaien waarin je geen onderscheid kunt maken tussen de bevestiging en ontkennen van jouzelf. Laatst gewijzigd door porpo : 26 juli 2010 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#339 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij fascineert is dat het er soms op lijkt dat je wat je hier schrijft ook echt denkt. Dat is heel moeilijk te aanvaarden. Dat moet verschrikkelijk zijn, als je er even bij stil staat. Dat is zelfs angstaanjagend, als er zo velen zouden zijn.
![]() |