Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 juli 2010, 19:35   #221
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar dan BRU VL kwijt en BRU spookstad en BRU achteraf bij VL moeten komen smeken om mogen terugkomen. Arm BRU.
Ze zullen daar dan geen kiekens meer moeten fretten.
Pericles is offline  
Oud 25 juli 2010, 19:39   #222
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar dan BRU VL kwijt en BRU spookstad en BRU achteraf bij VL moeten komen smeken om mogen terugkomen. Arm BRU.
"Brüssel Vlaams? Ça Jamais!" en "Plutôt arabe que flamand!", fonne

Straks verkoopt de Ligue Anti-Flamande (LAF) de 19 nog aan een of andere stinkend rijke en zich stierlijk vervelende oliesjeik uit Abu Dhabi of Bahrein.

Uiteraard zal die man zich die aankoop de rest van z'n leven beklagen, maar omdat hij zijn 'eer' niet zal willen verliezen, zal hij dat aan niemand vertellen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 juli 2010, 21:49   #223
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Brüssel Vlaams? Ça Jamais!" en "Plutôt arabe que flamand!", fonne

Straks verkoopt de Ligue Anti-Flamande (LAF) de 19 nog aan een of andere stinkend rijke en zich stierlijk vervelende oliesjeik uit Abu Dhabi of Bahrein.

Uiteraard zal die man zich die aankoop de rest van z'n leven beklagen, maar omdat hij zijn 'eer' niet zal willen verliezen, zal hij dat aan niemand vertellen.

Ik vrees dat je er niet zo ver vandaan zit. Daarom ook dat ik zo hard het UF aanval als ze op de proppen komen met hun demografisch verhaal ten bate van het noodzakelijke Brusselse 'lebensraum'. De waarheid is dat de Islamisering, arabisering van Brussel zo hard komt opzetten dat uiteindelijk de Vlaamse rand mee dreigt te verbrusselen door het wegtrekken van de franskiljons. Het is dus de stadsvlucht die mee de verbrusseling van de Vlaamse rand in de hand werkt.
Oud 25 juli 2010, 21:53   #224
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toch wel want BDW zit vast:

heeft een 2/3 regering nodig voor zijn staatshervorming; maar dan zit hij in een linkse regering.

en als ze er komt op basis van gewesten versterkt hij het BRU gewest;
op basis van gemeenschappen, de anderen willen wel niet; maar indien toch = hopeloos ingewikkelde chaos.
In 1830 hadden Uw helden ook geen twee derde meerdeheid nodig om Uw land uit te vinden. Integendeel.

Willen de zwijger had ook geen twee derde nodig om zich te verzetten tegen de Spanjaarden... integendeel.

Het punt dat je hebt is het punt van de hopeloos ingewikkelde chaos, dat punt het belgië.

BDW verliest best dus niet te veel tijd in het Belgische moeras. Hij zou beter kiezen voor rechtstreekse lijnen naar onafhankelijkheid.
Oud 25 juli 2010, 21:58   #225
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Er valt voor diehard Belgicisten nu eenmaal niet veel te lachen op dit moment.
Neen, dat klopt. Hun land ligt dan ook op apengapen.
Oud 25 juli 2010, 22:00   #226
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze zullen daar dan geen kiekens meer moeten fretten.
Inderdaad niet meer! 't zal nogal tamelijk kinkloppen worden... niet voor niets dat nu al veel bedrijven er gewoon wegtrekken en het aantal nieuwe buitenlandse investeringen blijft teruglopen. Brussel is niet bekwaam om alleen te staan zonder Vlaanderen. Dat is de harde realiteit die menig Brusselaar ook nog niet kent. Evenals de de harde realiteit dat de Waalse politieke zorgen op taal na niet dezelfde zijn als de Brusselse... verre van.
Oud 26 juli 2010, 00:33   #227
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Brüssel Vlaams? Ça Jamais!"
Naam: brusselvlaams.PNG
Bekeken: 572
Grootte: 54,9 KB

Er zijn nog zekerheden.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2010, 05:31   #228
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik vrees dat je er niet zo ver vandaan zit. Daarom ook dat ik zo hard het UF aanval als ze op de proppen komen met hun demografisch verhaal ten bate van het noodzakelijke Brusselse 'lebensraum'. De waarheid is dat de Islamisering, arabisering van Brussel zo hard komt opzetten dat uiteindelijk de Vlaamse rand mee dreigt te verbrusselen door het wegtrekken van de franskiljons. Het is dus de stadsvlucht die mee de verbrusseling van de Vlaamse rand in de hand werkt.
om het even wat de reden is; BRU zal blijven groeien en uitbreidn.
In Halle en Asse moeten ze zich geen illusie maken.
ooit zal het deel uitmaken van Brussel.
azert is offline  
Oud 26 juli 2010, 06:26   #229
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: de Vlamingen zouden nú en in de komende maanden in groten getale in hún hoofdstad moeten komen wonen (om er binnenkort ook te kunnen stemmen).

Bij ons zouden ze zeggen: "'t Is dé moment!"

Hoe méér Vlamingen bij de overname van Brussel een handje komen toesteken, hoe liever.

En wees toch niet zo bang voor die 'islamisering' en/of 'arabisering'.

Er wonen ook grote groepen fanatiek-katholieke Polen, hindoeïstische Indiërs, animistische Afrikanen, atheïstische 'kosmopolieten', ... in de stad (voor alle duidelijkheid: er zijn ook atheïstische Polen, Indiërs, Afrikanen, Arabieren, Iraniërs, Vlamingen, ... en fanatiek-katholieke Brazilianen, Colombianen, Spanjaarden, Syriërs, ... ).

Bovendien wonen er ook veel Turken, en die zijn heus niet allemáál islamiet/islamist. Die zullen zich in elk geval NOOIT bij 'arabisering' neerleggen, wees maar gerust.

Bij hen is het "plutôt flamand que arabe", en dat is ook voor hen gene zever!

djimi is offline  
Oud 26 juli 2010, 06:36   #230
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vraag mij af wie de anderhalf miljard euro voor de renovatie van hun rioleringsnet zal ophoesten.
Volgens mij zullen dat de Vlamingen zijn, Pericles.

Als straks al de smurrie rechtstreeks naar de Zenne en/of 'het Kanaal' zal stromen, zullen zij immers als éérsten en voornaamsten met de viezigheid opgescheept zitten.

De Ligue Anti-Flamande zit hoopvol te wachten op het ogenblik dat de ellende begint.

Ik durf zelfs wedden dat er in nogal wat zolderkamers/kolenkelders/veranda's een Vlamingenhater zit te bidden dat daar vandaag al triomfantelijk over kan worden gedaan.

djimi is offline  
Oud 26 juli 2010, 06:43   #231
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zullen dat de Vlamingen zijn, Pericles.

Als straks al de smurrie rechtstreeks naar de Zenne en/of 'het Kanaal' zal stromen, zullen zij immers als éérsten en voornaamsten met de viezigheid opgescheept zitten.

De Ligue Anti-Flamande zit hoopvol te wachten op het ogenblik dat de ellende begint.

Ik durf zelfs wedden dat er in nogal wat zolderkamers/kolenkelders/veranda's een Vlamingenhater zit te bidden dat daar vandaag al triomfantelijk over kan worden gedaan.
als VL tegen zijn zuiderburen zegt: tututuut; aanvaardbaar nu maar meer autonomie voor jullie gewest. Jullie zijn daar niet van overtuigd; maar je zult zien, dat is in jullie voordeel...
dan kan het gebeuren dat de zuiderbuur al eens vergeet dat zijn vuil water via VL naar de zee stroomt en dat de vuile lucht meestal met de zuid(-westen) wind naar het noorden en dus VL geblazen wordt.
azert is offline  
Oud 26 juli 2010, 06:45   #232
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel want BDW zit vast:

heeft een 2/3 regering nodig voor zijn staatshervorming; maar dan zit hij in een linkse regering.

en als ze er komt op basis van gewesten versterkt hij het BRU gewest;
op basis van gemeenschappen, de anderen willen wel niet; maar indien toch = hopeloos ingewikkelde chaos.

Die hebben we nú al, en niet in het minst in de dix-neuf communes van la Capitale de l'Optimisme.

Ik kan me best inbeelden dat het u buitenmate verheugt dat BDW 'vast zit', maar dat u een enthousiast chaoot was, verbaast me toch.

Misschien kunt u een verhuis naar Berlijn overwegen. Daar zitten heel wat geestesgenoten van u op een kluitje bijeen. Aangezien u graag gelijkgezinden ontmoet, zult u zich daar onmiddellijk thuis voelen.

U spreekt ongetwijfeld voldoende Duits en/of Engels om u in te kunnen burgeren.

Een bijkomende tip: als u zich als 'privé-leraar Frans' voordoet, zult u niet van honger hoeven om te komen.

djimi is offline  
Oud 26 juli 2010, 06:57   #233
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als VL tegen zijn zuiderburen zegt: tututuut; aanvaardbaar nu maar meer autonomie voor jullie gewest. Jullie zijn daar niet van overtuigd; maar je zult zien, dat is in jullie voordeel...
dan kan het gebeuren dat de zuiderbuur al eens vergeet dat zijn vuil water via VL naar de zee stroomt en dat de vuile lucht meestal met de zuid(-westen) wind naar het noorden en dus VL geblazen wordt.
Die zuiderbuur zou er goed aan doen de aardrijkskunde-cursussen uit het lager middelbaar boven te halen (dat niveau kan hij toch nog wel aan, mag ik hopen?).

Dan zal die zuiderbuur zien dat er voorbij VL ook nog NL is, en ten oost/noordoosten ook nog DU.

Misschien zal hij in die cursus ook ergens kunnen lezen dat de wind in onze contreien ook vaak uit het noordwesten komt, en als hij regelmatig naar het weerbericht luistert, moet hij vroeg of laat toch ook doorkrijgen dat daar nogal vaak over 'wind uit veranderlijke richtingen' wordt gesproken.

Hopelijk zullen deze activiteiten een positieve invloed op de door u vermelde vergeetachtigheid onzer zuiderbuur uitoefenen.

Voor de rest: als de zuiderbuur geen autonomie wil, is dat zijn probleem. Ik wil wél autonomie, en de zuiderbuur zal mij niet beletten die daadwerkelijk in praktijk om te zetten. Daarvoor heeft de zuiderbuur domweg te weinig troeven in handen.

djimi is offline  
Oud 26 juli 2010, 07:21   #234
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zuiderbuur zou er goed aan doen de aardrijkskunde-cursussen uit het lager middelbaar boven te halen (dat niveau kan hij toch nog wel aan, mag ik hopen?).

Dan zal die zuiderbuur zien dat er voorbij VL ook nog NL is, en ten oost/noordoosten ook nog DU.

Misschien zal hij in die cursus ook ergens kunnen lezen dat de wind in onze contreien ook vaak uit het noordwesten komt, en als hij regelmatig naar het weerbericht luistert, moet hij vroeg of laat toch ook doorkrijgen dat daar nogal vaak over 'wind uit veranderlijke richtingen' wordt gesproken.

Hopelijk zullen deze activiteiten een positieve invloed op de door u vermelde vergeetachtigheid onzer zuiderbuur uitoefenen.

Voor de rest: als de zuiderbuur geen autonomie wil, is dat zijn probleem. Ik wil wél autonomie, en de zuiderbuur zal mij niet beletten die daadwerkelijk in praktijk om te zetten. Daarvoor heeft de zuiderbuur domweg te weinig troeven in handen.

Windrichting BE

_
azert is offline  
Oud 26 juli 2010, 07:37   #235
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
geen probleem, daar zijn internationale verdragen voor.
Anna List is offline  
Oud 26 juli 2010, 07:46   #236
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
neen, maar wel in het Brussels gewest, waar Vlaanderen geen deel vanuit maakt.
Exactly my point, je hebt weer niet goed gelezen he?

Het als hoofdstad nemen van Brussel is een statement van het genre Vilnius tot hoofdstad van Litouwen...

Citaat:
Hoe gek kan je zjn door je hoofdstad te kiezen in een gewest waar je, op een deel van het onderwijs na, je geen bevoegdheid hebt. Probeer dat maar eens aan een butenlander uit te leggen.
Het is wel wat meer dan dat hoor.

Hoe gek waren de Italianen door Rome als hun hoofdstad te zien in 1860 waar de almachtige paus de plak zwaaide?

Hoe gek waren de Litouwers door Vilnius als hun hoofdstad te zien hoewel het gebied diep in het tien keer sterkere Polen lag?
Oud 26 juli 2010, 07:53   #237
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad niet meer! 't zal nogal tamelijk kinkloppen worden... niet voor niets dat nu al veel bedrijven er gewoon wegtrekken en het aantal nieuwe buitenlandse investeringen blijft teruglopen. Brussel is niet bekwaam om alleen te staan zonder Vlaanderen. Dat is de harde realiteit die menig Brusselaar ook nog niet kent. Evenals de de harde realiteit dat de Waalse politieke zorgen op taal na niet dezelfde zijn als de Brusselse... verre van.
Het zal kinkloppen worden voor de Brusselse bevolking die van een uitkering moet rondkomen. Wel als Brussel dat niet meer kan betalen, zullen die wel naar het rijkere Vlaanderen afzakken. Ik heb horen waaien dat in dat mileu heel wat mensen hun franstalige identiteitskaart aan het inwisselen zijn tegen een Vlaamse. So no problem.
En wie weet eensq die sukkelaars hier weg zijn komen de randbewoners wel terug.
speurneus is offline  
Oud 26 juli 2010, 08:07   #238
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen probleem, daar zijn internationale verdragen voor.
op papier wel; maar om die juridisch af te dwingen een hele tijdrovende klus.

De West-Vlamingen en de Fransen weten er alles over.

Op WTV was een item te zien van een Vlaams koppel dat geen aansluiting voor water of riolering had want niemand kon exact zeggen waar de grens liep.
azert is offline  
Oud 26 juli 2010, 08:26   #239
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het zal kinkloppen worden voor de Brusselse bevolking die van een uitkering moet rondkomen. Wel als Brussel dat niet meer kan betalen, zullen die wel naar het rijkere Vlaanderen afzakken. Ik heb horen waaien dat in dat mileu heel wat mensen hun franstalige identiteitskaart aan het inwisselen zijn tegen een Vlaamse. So no problem.
En wie weet eens die sukkelaars hier weg zijn komen de randbewoners wel terug.
U kent die randbewoners vrij goed, me dunkt.

Zijn de rangen van diegenen die staan te popelen om in la Grande Bruxelles hun uitkeringen trekkende frères et soeurs francophones met andermans belastinggelden te kunnen helpen ondertussen al een beetje uitgedund, of zijn de wilde weldoeners in aantal toegenomen?

djimi is offline  
Oud 26 juli 2010, 09:05   #240
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
op papier wel; maar om die juridisch af te dwingen een hele tijdrovende klus.

De West-Vlamingen en de Fransen weten er alles over.

Op WTV was een item te zien van een Vlaams koppel dat geen aansluiting voor water of riolering had want niemand kon exact zeggen waar de grens liep.
ah in dat geval, kunnen we natuurlijk niet splitsen. belgie gered.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 juli 2010 om 09:05.
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be