![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() In het Afrikaanse land Kameroen worden de borsten van steeds meer jonge meisjes gemutileerd met hete stenen en gloeiende kolen. De pijnlijke praktijk wordt uitgevoerd door de moeders van de meisjes, die hen zo willen beschermen tegen mannen. Dat zeggen de makers van een ophefmakende documentaire.
Link : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-weren.dhtml Wanneer grijpt daar iemand in ? Ik stootte deze ochtend op dit weerzinwekkend verhaal. Waarom geen castratie voor de verkrachters ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou je �*lle mannen preventief castreren?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik dat gezegd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof jouw oplossing zo zaligmakend is... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 26 juli 2010 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jouw bijdrage tot dit item is, zoals steeds, weer erg constructief en oplossingsgericht. Maar ik begrijp dat het ver van je bed is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, bloeddorst. Daar is het jou in eerste instantie om te doen. Als dat niet het geval was, zou je eerder rekening houden met de problemen waarmee die jonge meisjes geconfronteerd worden, in plaats van het castreren van de verkrachters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik meende dat dit item net ging over de ellende die die meisjes moeten ondergaan. Slecht geslapen, Raf ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had ook begrepen dat dit topic zou gaan over de ellende die die meisjes moeten ondergaan. Mannen castreren is geen oplossing voor dat probleem. Van zodra je dat doorhebt, kunnen we misschien verder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je enige doel met dit artikel is te provoceren. Zelf een oplossing aandragen doe je niet ![]() Veel leesgenot op HLN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mja, misschien wel. Als je loon of dopgeld maar op de rekening komt en als de zon maar schijnt. Het spijt me oprecht dat ik me soms boos maak om onrecht. Blijkbaar is dit 'not done'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, je hebt gelijk dat je daar boos om maakt. Het is inderdaad hemeltergend dat zulke zaken gebeuren. Maar als je iets aan dat onrecht wil doen, is het straffen van de verkrachters niet de juiste oplossing (waarmee ik overigens niet gezegd wil hebben dat verkrachters niet gestraft moeten worden!). Het zal, zoals ik al zei, wanhopige moeders niet weerhouden van drastische maatregelen om hun dochters te "beschermen". Er zal dus een meer structurele oplossing moeten bedacht worden, zodat verkrachtingen van kinderen voorkomen kunnen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar lees jij "laat maar begaan"? Nogmaals, wat is jou oplossing/actieplan? (In de 2de wereldoorlog werden er massaal mensen als proefkonijnen gebruikt door Japanse dokters. (De US besloot deze "dokters des dood" niet te vervolgen omwille van de bio warfare knowledge ze hadden. "Dokters" die mensen gruwelijk hadden verminkt en/of laten lijden. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om iets aan dat borstamputatiegebeuren te doen (evenals vrouwenbesnijdenis) moet je de ingesteldheid van de bevolking aanpakken.
Punt 1 is duidelijk maken aan de mannen dat vrouwen evenveel rechten hebben. (wel moeilijk als zowat alle monotheïstische godsdiensten dit basispricipe al niet willen aanvaarden.) Punt 2 is een rechtvaardige justitie. (ook moeilijk, als je België als voorbeeld neemt, waar incesteuze misbruikers minder zware strafen krijgen dan iemand die te snel gereden heeft)
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is het probleem zichzelf aan het uitroeien, ... maar als ze echt al hun vrouwen aan het besmetten zijn, zijn ze echt wel niet goed bezig, ik vraag me af hoe het ginder ondertussen moet zitten met het aantal AIDS en Hepatitis besmettingen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt 2 kan misschien bestaan uit oa castraties van daders.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik werp alleen op dat, als men verkracht, de consequenties moet dragen. Ik denk dat het chemisch castreren van een dader minder pijnlijk is dan het verbranden van kinderen. Ik heb ook nooit ergens geopperd dat men preventief moet castreren. Dat is klinkklare onzin en daar wil ik me volledig van distantiëren. Dat ik 'bloeddorstig' zou zijn is al helemaal van de pot gerukt. U zou me moeten kennen ![]() Ik startte deze draad omdat ik het verschrikkelijk vind dat kinderen zulke dingen moeten ondergaan. Niet omdat ik meteen de hele Afrikaanse bevolking wil castreren. Wat mijn oplossing is ? Lees hierboven. Dat lijkt me humaan. In alle geval humaner dan wat die kinderen moeten meemaken. Ik stelde me ook de vraag wanneer men ingrijpt. Dat lijkt me nogal logisch. Maar in Afrika valt niets meer te rapen. Waarschijnlijk ligt daar de drempel. De jarenlange ontwikkelingshulp en 11 11 11 - toestanden hebben blijkbaar niets opgebracht. Die mensen blijven zich bezighouden met mensonterende praktijken. En dat is jammer, gezien alle inspanningen die het westen tot hiertoe geleverd hebben. Er is grond, zon en water. En plaats met hopen. Wat houdt de gemiddelde Afrikaan tegen om een eigen industrie te starten ? En dit is een eerlijke vraag en heeft niets met rassen of kleuren te maken. Benieuwd of daar iemand een plausibele verklaring voor heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet hoe een chemische castratie in z'n werk gaat. Maar ik weet wel dat er middelen bestaan om chemisch een erectie en/of lustgevoelens temperen.
In dat geval stoppen de verkrachtingen en zullen aspirant-daders misschien twee maal nadenken. |
![]() |
![]() |