|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  26 juli 2010, 07:32 | #1 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  4 juli 2006 
					Berichten: 6.625
				 |  Metro in Antwerpen Deze zomer had ik het genoegen om een paar weken in Spanje te vertoeven. Tijdens de reis, doorkruiste ik Frankrijk en nam een dag om Parijs te bezoeken. Het openbare vervoer is een zege, in deze stad. Nooit langer dan 3 minuten wachten op een treinstel in de metro. Je doorkruist de hele stad in 10 minuten, indien nodig. Ook Barcelona heeft een bijna identiek systeem. Ik bezocht de meeste toeristische plekjes via de metro. Zalig. Nooit wachten op de bus/tram en heerlijk koel in de rijtuigen. Als Antwerpenaar ben ik beschaamd als buitenlandse bezoekers me vragen hoe ze naar een bepaald punt in de stad geraken. Soms een half uur wachten voor een warme, overvolle tram. En dan heb ik het nog niet over de meestal norse bestuurders, wanneer je om info vraagt. Antwerpen een wereldstad ? Lachertje. Een "would be", ja. | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 08:18 | #2 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
					Berichten: 64.878
				 |   Citaat: 
 2 assen, haast alles is bereikbaar. In A'pen ligt er al een pak infrastruktuur weg te rotten ondergronds. Waarom ze niet verder gewerkt hebben is een raadsel.... http://nl.wikipedia.org/wiki/Antwerpse_premetro | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 08:19 | #3 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 februari 2004 Locatie: Bruxelles 
					Berichten: 33.231
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 08:21 | #4 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  4 juli 2006 
					Berichten: 6.625
				 |   Citaat: 
 Het bestuur in deze stad is al jaren zoek... | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:22 | #5 | 
| Banneling Geregistreerd: 21 april 2008 
					Berichten: 12.832
				 |   Een stad van wat honderduizend inwoners vergelijken met steden van wat miljoenen inwoners. Je moet het maar doen. Dat ze in Antwerpen een fiets huren. Ben je ook overal op tien minuten. | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:42 | #6 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  4 juli 2006 
					Berichten: 6.625
				 |   Citaat: 
 Er is in 'A is van U ! ' geen doorkomen meer aan. En ik wil u op 10 minuten van noord naar zuid zien rijden. Laatst gewijzigd door hurricane : 26 juli 2010 om 09:43. | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:50 | #7 | |
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 11 juli 2007 
					Berichten: 9.175
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:51 | #8 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  9 augustus 2005 
					Berichten: 61.464
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:52 | #9 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
					Berichten: 64.878
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:52 | #10 | |
| Minister-President Geregistreerd: 28 juni 2007 Locatie: Thuis 
					Berichten: 5.172
				 |   Citaat: 
 
				__________________ It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 09:53 | #11 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 17 oktober 2007 Locatie: Helvetica 
					Berichten: 10.611
				 |   Citaat: 
 
				__________________ step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 10:33 | #12 | 
| Minister Geregistreerd: 26 juni 2007 Locatie: the highways of the Southwestern United States 
					Berichten: 3.617
				 |   Volledig mee akkoord. Antwerpen is geen grootstad in de zin van London, Parijs, New York of zelfs maar de Brusselse agglomeratie. De kosten wegen dan ook belange niet op tegen de baten. | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 10:39 | #13 | 
| Minister-President Geregistreerd:  9 juni 2003 
					Berichten: 5.845
				 |   Inderdaad, in steden als Madrid en Barcelona is het metrosysteem heel efficient en goedkoop. In Barcelona heeft men daarboven sinds een paar jaar succesvol het project Bici uit de grond gestampt, waar je fietsen met een elektronische kaart van hun standplaats kan halen en op een willekeurige standplaats (waar er inmiddels talloze van zijn) kan zetten. Ondertussen gebruikt een hoop mensen deze fietsen. In Madrid zie ik dit jamer genoeg niet snel gebeuren aangezien het wegennet in het centrum totaal anders (minder kleine straatjes) is, en praktisch onmogelijk voor fietsers. | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 10:53 | #14 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  4 juli 2006 
					Berichten: 6.625
				 |   Citaat: 
 Vertel me nu niet dat men aan zo'n project begint zonder een deugdelijk financiëel plan. En als u de randgemeenten mee rekent, is Antwerpen een vrij groot gebied met flink wat inwoners. Het zou in alle geval het filerijden in en om de stad drastisch kunnen beperken. Laatst gewijzigd door hurricane : 26 juli 2010 om 10:55. | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 11:14 | #15 | 
| Vreemdeling Geregistreerd: 31 augustus 2009 
					Berichten: 14
				 |   4 metrolijnen in éne koker is ook al te veel!!! dikwijls moeten de trams wachten om een ander tram voor te laten... gemiddelde snelheid in antwerpse metro...16 km/h?? | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 11:51 | #16 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
					Berichten: 64.878
				 |   | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 12:19 | #17 | |
| Minister-President Geregistreerd: 28 juni 2007 Locatie: Thuis 
					Berichten: 5.172
				 |   Citaat: 
 http://www.hullabaloo.be/nutteloze-w...etro-charleroi Een typisch voorbeeldje van de wafelijzerpolitiek die ons landje groot (?) heeft gemaakt. De regering investeerde in de uitbouw van de haven van Zeebrugge dus moest men in Wallonië ook zoveel geld investeren. Een nutteloze scheepslift had men al, dus: een metro in Charloroi. Ik ga er binnenkort op bezoek (stadsrondleiding). 
				__________________ It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 12:51 | #18 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  8 juni 2005 Locatie: Brussel 
					Berichten: 21.945
				 |   Ik weet niet goed wat Charleroi in dit verhaal komt doen, maar bon... Ter info : http://www.charleroi-bouge.be/ 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. | 
|   |   | 
|  26 juli 2010, 12:55 | #19 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  9 november 2002 
					Berichten: 20.910
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  26 juli 2010, 13:27 | #20 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 31 mei 2009 Locatie: Antwaarpe 
					Berichten: 30.400
				 |   Citaat: 
 Je kan dat bijvoorbeeld vergelijken met Hannover (520.000 inwoners op 200km2 tov 460.000 in Antwerpen). Die stad heeft een volwaardig S-Bahn net en zijn Stadtbahn, gedeeltelijk ondergronds, gedeeltelijk op eigen bedding bovengronds. Daarom dat men er zoveel spijt van heeft gehad dat men toen niet eens heeft doorgebeten en de nodige investeringen gedaan had. Dan had vandaag het verkeer in en rond Antwerpen niet stilgestaan. Maar ja, voor Antwerpen was zelfs een premetro met afschuwelijke slecht uitgeruste stations al te veel. Want als Antwerpen iets kreeg moesten de provinciestadjes Luik, Charleroi en Gent vanzelfsprekend hetzelfde krijgen. Laatst gewijzigd door fonne : 26 juli 2010 om 13:27. | |
|   |   |