![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dezelfde logica doortrekkend kan ik ook beweren dat de gazanen ruimschoots vergoed zijn door Europese landen d.m.v. de miljarden 'steun' en 'humanitaire' hulp!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#3122 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Gaza-blokkade - wanneer gaat het om genocide? http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/56/527 …De regering van Israel heeft een dergelijke intentieverklaring vanzelfsprekend nooit uitgegeven. Toch zou men van een reeks prominente Israeli’s kunnen zeggen, dat zij daartoe wel degelijk hebben opgeroepen. Drie voorbeelden: • De Palestijnen van Gaza ‘op dieet zetten’ - Dov Weisglass, kabinetschef van Ariel Sharon, in 2006. • Hen [de Palestijnen] blootstellen aan ’een grote shoa (Holocaust)’ - Matan Vilnai, onder-minister van Defensie, in 2008. • Het in omloop brengen van religieuze publicaties waarin soldaten op het hart wordt gedrukt om [ten aanzien van Palestijnen] geen genade te tonen – het Israelische legerrabbinaat tijdens het offensief tegen Gaza in 2008-2009. Dergelijke verklaringen zijn in lijn met ten minste drie van de ‘acht stadia van genocide’, die Gregory Stanton, het hoofd van Genocide Watch, in de jaren negentig na de genocide in Rwanda onderscheidde: classificatie, de-humanisering en polarisatie. Zie ook: A Genocide is Engulfing the People of Gaza http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=4580 Campaign for Gaza - Institute for Policy Research & Development http://www.iprd.org.uk/campaign.php?id=1 Consulteer hierbij ook de bibliografie. Demands grow for Gaza war crimes investigation http://www.guardian.co.uk/world/cart...teve-bell-gaza The Israeli military are accused of: • Using powerful shells in civilian areas which the army knew would cause large numbers of innocent casualties; • Using banned weapons such as phosphorus bombs; • Holding Palestinian families as human shields; • Attacking medical facilities, including the killing of 12 ambulance men in marked vehicles; • Killing large numbers of police who had no military role. Met zwaar geschut burgerdoelen bestoken, fosforbommen op burgers gebruiken, Palestijnse families als menselijk schild gebruiken, ziekenwagens aanvallen en medisch personeel terechtstellen, politieagenten doden die niet bij militaire zaken betrokken waren... Israel's Slow-Motion Genocide in Occupied Palestine By Stephen Lendman, Global Research, November 26, 2008, http://www.globalresearch.ca/PrintAr...rticleId=11171 |
||
|
|
|
|
|
#3123 |
|
Staatssecretaris
|
Uw uitleg begint bijzonder verward te worden... U zijt dus tegen de terugkeer van vluchtelingen die nooit Israël gezien hebben? Nochtans hebben de Russische Joden nooit Israël gezien en mochten ze wel binnen. Leg nu uit waarom Russische vluchtelingen die nooit Israël gezien hebben WEL naar Israël gaan en Palestijnen die AFKOMSTIG waren van het land... wel, die mogen niet terugkeren.
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 22:32. |
|
|
|
|
|
#3124 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 22:35. |
|
|
|
|
|
|
#3125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U vraagt mij waarom vluchtelingen die Israël nooit gezien hebben het recht niet hebben om terug te keren naar Israël, ze hebben het nooit gezien, waar vandaan zijn ze dan gevlucht, waar vandaan is dan hun vluchtelingen'status'?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#3126 |
|
Staatssecretaris
|
Uw uitleg blijft nog steeds verward... Hebt ge intussen al een uitleg voor uw begrip demografische genocide?
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 22:44. |
|
|
|
|
|
#3127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben helemaal niet gekant tegen humanitaire hulp, integendeel zelfs, het probleem zit em derin; wát er met die humanitaire hulp gedaan wordt, is die ooit aangewend ten gunste van de bevolking die ze zo broodnodig schijnt te hebben? Boten met humanitaire hulp, zegt U, die flotilla was gewoon een politieke zet en provocatie, die humanitaire hulp mocht gewoon via reguliere weg naar gaza. Met welke middelen zouden er anders olympische zwembaden, pretparken, 5* hotels e.d.m. kunnen gebouwd worden? Richt Uw pijlen op degenen die ze verdienen, degenen die hun 'eigen' volk martelen, doden en onderdrukken - en nee, dat is NIET Israël!
|
|
|
|
|
|
|
#3128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U weet maar al te goed wat dat inhoudt, mijn beste!
|
|
|
|
|
|
#3129 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 22:54. |
||
|
|
|
|
|
#3130 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar noteert U dat?
Citaat:
Heeft niets met 'etnisch-correct' te maken, enkel met wát er met die humanitaire hulp gedaan wordt en óf die aangewend wordt voor het doel waarvoor die hulp bestemd is/was!
Laatst gewijzigd door SDX : 28 juli 2010 om 23:06. |
||||
|
|
|
|
|
#3131 |
|
Parlementslid
|
Dus jij beweert dat Palestijnen die naar het buitenland gevlucht zijn recht hebben op terugkeer naar Israël?
|
|
|
#3132 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Tot nu toe hebt ge geen redelijke verklaring kunnen geven waarom de terugkeer van personen in Israël gebaseerd is op een ethnisch, dus racistisch onderscheid. U voegt er nu aan toe dat de selectieve terugkeer van Joden en de weigering van terugkeer aan Palestijnen aan mijn brein ontsproten is! Ik ga dat noteren voor toekomstige uitlatingen van u http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3130 U gebruikt de term demografische genocide, zonder te weten waarover u het feitelijk hebt... en verlangt van mij een verklaring over uw hersenspinsels... http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3115 Dat doel was duidelijk aangegeven door de actievoerders. De zionisten hebben daar andere bedoelingen naar voor geschoven. Ik blijf bij mijn besluit U niet tegen humanitaire hulp zijt ... als het maar naar de ethnisch-correcte bevolking gaat, nogmaals een racistisch gedrag dat genocide inhoudt ten opzichte van de 'andere' bevolkingsgroepen. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 23:17. |
|
|
|
|
|
|
#3133 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#3134 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In mijn optiek zijn er wat meer mogelijkheden.
Er werkten talloze Feddahin bij Israelische bedrijven - kibbutzim en overige industrieën. Niet echt een probleem. Ik praat over de jaren '80. Ok 30 jaar geleden dus. Heb het al meer gezegd: de situatie was beduidend minder gespannen. Waar ging het dan scheef?
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 28 juli 2010 om 23:20. |
|
|
|
|
|
#3135 |
|
Staatssecretaris
|
Ik weet het... maar hij weet het ook.... Het plezante is, dat hij stilaan op kookpunt begint te komen... Och weet ge, Common Sense, heel die discussie heeft te maken met het grote gelijk te krijgen... Ik heb vanavond wat tijd... dus jennen maar!
|
|
|
|
|
|
#3136 |
|
Parlementslid
|
Hamas, Hamas, Hamas?
|
|
|
#3137 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#3138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...en nog steeds vraag ik me af wáár U dat noteert, als U schrijft; "Ik noteer" herhaal jezelf nu nog 3 X, misschien geloof je jezelf dan met je hersenspinsels over 'genocide' en 'racistische' Israël. Israël doet gewoon wat het moet doen om zichzelf te beschermen en 'n demografische genocide te voorkomen, ze zijn niet allemaal zo gek als wij, stomme westerlingen die onszelf, onze cultuur, alles waar onze voorvaderen voor gestreden hebben in de uitverkoop gooien en verkwanselen aan achterlijke reli-zotten, zelfs de reli-zotten in Israël zélf worden niet eens serieus genomen.
|
|
|
|
|
|
|
#3139 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En nóg geen antwoord op het eind van mijn avond.
|
|
|
|
#3140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Had jij dan ergens een vraag gesteld?
|
|
|
|