![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit kunt u niet menen. Het kabinet BakEllende IV was één van de meest eurofiele ooit. Overigens, wie ook maar een beetje nadenkt en het nieuws heeft gevolgd, weet dat Nederland de eventuele toetreding van IJsland gebruikt om geld dat Nederland(ers) bij IJslandse banken had staan voor die internationale bankcrisis zich deed gelden, alsnog terug in Nederlandse handen te krijgen. En wie nog ietsjepietsje verder en dieper nadenkt, weet dat Nederland wat de Balkan betreft aan het handje van de USA meeloopt, en weet ook dat Nederland een nogal centrale rol speelde in Srebrenica. Het frustreren van een eventuele Servische toetreding is in dat licht gezien een soort van goedmakertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Door dat Icesave debacle hebben met name Nederland en het Verenigd Koninkrijk ook zo hun bezwaren over IJsland. Als deze obstakels opgelost zijn, dan is er ook geen veto meer; kortom zowel IJsland als Servië zijn géén goede voorbeelden om Euroscepticisme aan te tonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Arme meerderheid van de Nederlanders...
VVD, CDA en PVV hebben samen exact 50%+1 zetels. Dit is het absolute minimum qua aantal zetels om te kunnen regeren. VVD, CDA en PVV hebben samen echter maar 49,55% van de zetels. De meerderheid van de Nederlanders is bij die regering dus niet vertegenwoordigd. Een 50%+1 meerderheid van de geldige stemmen zou toch een absoluut minimum moeten zijn om te mogen regeren... Minstens 60% van de stemmen lijkt me zelfs nog beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe doe je dat, 'bezuinigen en economische krimp veroorzaken'?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ow, sorry, een typfoutje waar ik geen weet van had.
Zo moest het zijn: Arme meerderheid van de Nederlanders... VVD, CDA en PVV hebben samen exact 50%+1 zetels. Dit is het absolute minimum qua aantal zetels om te kunnen regeren. VVD, CDA en PVV hebben samen echter maar 49,55% van de stemmen. De meerderheid van de Nederlanders is bij die regering dus niet vertegenwoordigd. Een 50%+1 meerderheid van de geldige stemmen zou toch een absoluut minimum moeten zijn om te mogen regeren... Minstens 60% van de stemmen lijkt me zelfs nog beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() In dat geval hebben ze 51,3% van de stemmen. Hoewel het dan over een nipte meerderheid gaat, kan ik dan geen bezwaren meer hebben over het percentage vertegenwoordigde Nederlanders. Ik heb geen goed gevoel bij die regering, maar mijn noorderburen hebben gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Dit is echter volgens mij wel de meest realistische coalitie.
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij kleine partijtjes zal nog steeds 50%+1 (of 60%) van de politici in een parlement akkoord moeten gaan met een wetsvoorstel. Ik zie geen verschil met nu, behalve dan dat kiezers meer keuze en dus inspraak krijgen. Dat aanzie ik echter niet als een nadeel. Laatst gewijzigd door Robinus V : 2 augustus 2010 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Zoals ik al verwachtte laten de andere partijen zich niet zomaar aan de kant schuiven. Zij werken nu aan alternatieven voor de optie VVD+CDA met gedoogsteun van de PVV. De PVV mag ook naar mijn mening niet een kabinet op afstand besturen. Dus geef ik Cohen volledig gelijk met zijn scherpe reactie aan Lubbers:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 2 augustus 2010 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat ze de koningin gedumpt hebben. Ironisch. Linkse partijen zijn voorstander ervan om de rol van de koningin tijdens de formatie te beperken. Rechts doet het. Rechtse partijen hebben een broertje dood aan gedogen en vormen een gedoogcoalitie aka coffeeshopcoalitie.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 augustus 2010 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enne... die Lubbers is de weg helemaal niet kwijt. Was dat maar zo. Die sluwe gehaaide Lubbers heeft dit ruimschoots van tevoren met de koningin en haar andere adviseurs zo bekonkeld met als uiteindelijk doel alsnog iets als Paars+ te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() De PvdA ratten zijn doodsbenauwd voor de PVV die weliswaar niet actief gaat meeregeren maar ondertussen elk moment de bijl kan laten vallen.
En Roemer? Die wil zoveel, net zoals Femke H. Stuur haar maar vast een burka toe. De moslimfundi's gaan steeds meer de trom roeren.Nu ook in Turkije zelf waar de Erdogan contra's hard hun best moeten doen de eerste slag van Erdogan tegen te houden. De eerste stap naar een ongeseculariseerde maatschappij. Hetzelfde, kunnen we op termijn hier te lande verwachten. Links en rechts grote monden maar ik moet de eerste stevige stap nog zien waargemaakt worden - en dat is juist het probleem met politici in het algemeen: te veel woorden en geen daden. Behalve als het over belasting gaat: dan kan alles heel snel!
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wilders en Verhagen zijn minderwaardige figuren. Blijbaar hebben ze hier veel aanhang in Belgie. Limburgers en Belgen zijn uit hetzelfde hout gesneden. Hopelijk komt het nooit tot een samengaan van Nederland en Belgie ,want de ratten lusten daar geen brood van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dit gaat niet over het samen gaan van Holland en Vlaanderen. Laat dat even heel duidelijk zijn.
Ik denk dat de Vlamingen niemand nodig hebben. Ze hebben een uitstekende haven, een zware concurrent van Rotjeknor, en zit nagenoeg het hele deel van de Belgische economie aan de Vlaamse kant. Het verdienende deel wel te verstaan, niet het geld-kostende deel. Op het civiele vlak zal het weinig uitmaken, maar in de politiek zit dat beduidend anders. Werkgelegenheid stroomt massaal weg en de politici staan erbij en kijken ernaar. Niet bewegen zei de dokter.