Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 juli 2010, 11:56   #501
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat klopt wel niet met de realiteit.
In Limburg situeert het grootste werkgelegenheidstekort zich in het oosten nml het Maasland.
Dat zal je niet zo snel in statistieken zien. Omdat onze jongeren niet bij de pakken blijven zitten en naar het werk toe trekken. Mijn kinderen werken bv allemaal in het Brabantse zoals heel veel van hun leeftijdsgenoten. Maar dat zie je niet in de statistieken.
Ik heb eens uitgerekend hoe ver de jongeren in onze vereniging van de plaats waar ze geboren en opgegroeid zijn werken. Dat is 58km enkel. Rekening houdend dat daar verschillende leerkrachten bij zijn die maar 5km ver moeten gaan, geeft dat toch enig idee over de werkgelegenheid hier ter plaatse.
Maasmechelen, Lanaken zijn een beetje een speciaal geval omdat ze vroeger nogal van de mijnbedrijvigheid afhingen (te zien aan het aantal beroepsziekten). Maar qua situatie inderdaad vergelijkbaar met de meer noordelijk gelegen gemeenten van Limburg. En dat is wel degelijk in de statistieken zichtbaar. Zo zijn er nog wel meer subregionale verschillen. Maar niets om te zeggen dat er een onoverkomelijk sociaal probleem zou zijn. Die problemen moet je eerder in de grootstedelijke ontwikkelingen zoeken. Met een Brussel dat dra zal uitbarsten.
fonne is offline  
Oud 31 juli 2010, 01:03   #502
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Op basis van uw reacties kon ik niet anders dan u bij het soort belgicisten rekenen met een 19-de eeuwse bourgeois-kijk op de sociale verhoudingen in Vlaanderen.
Waar moet het heen met de wereld als zelfs de marxisten bourgeois zijn?
Oud 31 juli 2010, 07:05   #503
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
De Walen zijn dus enkel maar voor "wafelijzerpolitiek" als het hen uit komt? Opportunisme noemt men dat.
Als Wallonië weigert om Vlaamse scholen in Wallonië te subsidiëren of te erkennen, dan moet Vlaanderen maar juist hetzelfde doen en Franstalige scholen in Vlaanderen niet langer subsidiëren of erkennen.
Dat is juist wat de Franstaligen beogen slimmeke.
speurneus is offline  
Oud 31 juli 2010, 07:14   #504
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het 'zou' ook 'kunnen' dat dat helemaal niet gebeurt, natuurlijk, maar laten we toch maar geen risico's nemen, en voor alle zekerheid preventief optreden en la gr�*�*�*�*�*nde Bruxelles nu reeds bezetten en overnemen..
Met drie man en een paardekop.

Laatst gewijzigd door speurneus : 31 juli 2010 om 07:14.
speurneus is offline  
Oud 31 juli 2010, 07:16   #505
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
We kunnen er dan alvast voor zorgen dat de taalwetgeving er eindelijk - na al die jaren - ook eens correct wordt toegepast.
Door gratis bijles te gaan geven aan de dokters in de Bruselse ziekenhuizen of misschien door die ziekenhuizen te sluiten?

Laatst gewijzigd door speurneus : 31 juli 2010 om 07:18.
speurneus is offline  
Oud 31 juli 2010, 07:27   #506
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Trouwens, noch mijn partij, noch de nva erkennen de Europese regels ter zake niet.
Sinds wanneer is wat jou partijtje denkt of doet relevant?
speurneus is offline  
Oud 31 juli 2010, 07:48   #507
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.

En als je het echt gaat terugbrengen naar purchasing parity (dus rekening houdend met de prijsniveau verschillen, vooral dan van vastgoed) zijn de verschillen helemaal niet zo groot in Vlaanderen. En kom je tot de conclusie dat het zelfs slecht gaat met Antwerpen stad.
.
Toch wel hoor als je de prijzen in de provincie Antwerpen en Vl. Brabant vergelijkt met Limburg en West Vlaanderen (kusstreek utgezonderd kom je toch tot substantiele verschillen.
Wat mij wel opvalt is dat de prijszetting in Antwerpen stad merkbaar lager is dan in de andere steden binnen de provincie. En ergens begrijp ik dat niet gezien het Antwerpse gewest het hoogste BNP heeft in gans Vlaanderen.
speurneus is offline  
Oud 31 juli 2010, 09:11   #508
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Toch wel hoor als je de prijzen in de provincie Antwerpen en Vl. Brabant vergelijkt met Limburg en West Vlaanderen (kusstreek utgezonderd kom je toch tot substantiele verschillen.
Wat mij wel opvalt is dat de prijszetting in Antwerpen stad merkbaar lager is dan in de andere steden binnen de provincie. En ergens begrijp ik dat niet gezien het Antwerpse gewest het hoogste BNP heeft in gans Vlaanderen.
Je hebt het niet goed begrepen. West-Vlaanderen en Limburg hebben gemiddeld lagere inkomens per hoofd, aan de andere kant zijn de prijzen van onder andere vastgoed er lager. Wat betekent dat ze uiteindelijk met hun inkomen quasi evenveel kunnen kopen. Dat is wat men verstaat onder Purchasing Parity.
fonne is offline  
Oud 1 augustus 2010, 23:49   #509
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/De...s-worden.dhtml

zwanzen ze nu ???? is Dewever NIET over confederalisme aan het onderhandelen ????
Dat is nu effekes het domste dat er is: één kind=één kind, waar die ook woont, het is niet omdat ik hier 5 meter van de taalgrens woon, en mijn broer 5 meter aan de Waalse kant, dat de kinderen een ander systeem zouden moeten hebben.(want allen gaan naar dezelfde scholen in Vlaanderen, naar dezelfde Vlaamse bibliotheek, naar hetzelfde ziekenhuis = kompleet absurd!!!
Boontjes is offline  
Oud 2 augustus 2010, 00:02   #510
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Dat is nu effekes het domste dat er is: één kind=één kind, waar die ook woont, het is niet omdat ik hier 5 meter van de taalgrens woon, en mijn broer 5 meter aan de Waalse kant, dat de kinderen een ander systeem zouden moeten hebben.(want allen gaan naar dezelfde scholen in Vlaanderen, naar dezelfde Vlaamse bibliotheek, naar hetzelfde ziekenhuis = kompleet absurd!!!
Maar nee, dit is gewoon geniaal. Alles wat met onderwijs, jeugdbeleid, kinderzorg te maken heeft zit bij de gemeenschappen. Maar het kindergeld zit federaal. Dat heeft toch geen zin? Dat geld dient om een beleid uit te voeren, maar dat beleid zit bij de Gemeenschappen. Splitsen dus, en snel.
fonne is offline  
Oud 2 augustus 2010, 01:25   #511
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar nee, dit is gewoon geniaal. Alles wat met onderwijs, jeugdbeleid, kinderzorg te maken heeft zit bij de gemeenschappen. Maar het kindergeld zit federaal. Dat heeft toch geen zin? Dat geld dient om een beleid uit te voeren, maar dat beleid zit bij de Gemeenschappen. Splitsen dus, en snel.
Uw redenering volgende, dat alles bij elkaar moet zitten, kunnen we even goed die regionale bevoegdheden overhevelen naar het federale niveau.
Robinus V is offline  
Oud 2 augustus 2010, 01:35   #512
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat kan u dat schelen
Uw gelal kan mij inderdaad niets schelen... alleen amuseren
Oud 2 augustus 2010, 01:37   #513
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Net zoals de VL overheid vindt de FR overheid: wij betalen = wij beslissen welk leerplan moet gevolgd worden en zorgen voor inspectie.
Niet meer dan logisch me dunkt... of schrijft U graag peperdure blanco cheques uit?
Oud 2 augustus 2010, 01:40   #514
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vraag me af of de verschillen even groot zouden zijn als de media dezelfde info en duiding zouden geven ana beide zijden van de taalgrens.
2 Verschillende culturen hebben nu eenmaal vaak niet dezelfde media. Blij dat U dat ook aan het opvallen is.
Oud 2 augustus 2010, 01:41   #515
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht

* Hiermee bedoel ik dat een Vlaams platteland dat leeft van traditionele industrie en veroudert kiest voor een 'begroting in evenwicht' om haar pensioenen veilig te stellen, terwijl de jongere bevolkingen in Wallonië of Brussel om voor de hand liggende redenen kiezen voor hogere lonen en vervangingsinkomens. Op hun pensioenen moeten zij immers nog lang wachten.
Bron?

PS.: Bij mijn weten decimeerden zowel primaire als secundaire industrie de laatste decennia in Vlaanderen.
Oud 2 augustus 2010, 01:43   #516
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Daar leg je me woorden in de mond die ik nooit uitgesproken of geschreven heb.
Ene keer zal ook wel goed zijn eh Guido

't is trouwens een vraag. met een ?-teken.
Oud 2 augustus 2010, 07:25   #517
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Uw redenering volgende, dat alles bij elkaar moet zitten, kunnen we even goed die regionale bevoegdheden overhevelen naar het federale niveau.
Dat zou kunnen, maar dat hebben we al eens gehad en het functioneerde langs geen kanten meer. Daarom wil niemand het nog. Ander onderwerp.
Oud 2 augustus 2010, 07:34   #518
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met drie man en een paardekop.
Als het moet met die paardenkop alléén.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 2 augustus 2010, 07:38   #519
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door gratis bijles te gaan geven aan de dokters in de Brusselse ziekenhuizen of misschien door die ziekenhuizen te sluiten?
De ziekenhuizen sluiten zou een beetje dom zijn. Bijscholing van het personeel lijkt me een betere optie. Ik denk echter niet dat ik die bijscholing gratis zou aanbieden. Mensen blijken wat gratis is toch niet echt te waarderen.

Ik zou de studenten inschrijvingsgeld laten ophoesten, maar wel terugbetaling voorzien in geval van slagen binnen redelijke termijn, en als dat slagen te lang op zich laat wachten, op zoek gaan naar een alternatieve werknemer (ziet u, ik ben geen onmens).

Er zal in Vlaanderen hoe dan ook voldoende vlot tweetalig personeel kunnen worden gevonden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 2 augustus 2010, 09:53   #520
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Indien België een democratische rechtstaat zou zijn gaf ik je nog gelijk ook. Maar dan moeten er natuurlijk wel eerst verkiezingen komen volgens het principe één man, één stem, moeten alle grendels uit de grondwet, moet het hele land actief tweetalig worden, moet elke vorm van anti-Vlaams racisme actief opgespoord en streng bestraft worden, ...
Kom, je weet toch ook dat dat nooit zal gebeuren. België zal altijd een apartheidsregime blijven waar de voorrechten voor de Franstaligen elke vorm van democratische besluitvorming onmogelijk maken.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be