Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juli 2010, 18:53   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Bartje heeft meer zorgen nu,naar het zoeken van een ruime woning,dan naar een nieuwe regering.
Als het weer crisis is kan hij weer de schuld in iemands andere schoenen schuiven,zoals voorheen.En dan stemmen we weeral voor ...iets...Belachelijks...En betalen we weer af,omdat we weer zo stom zijn ,dat je het gelooft.
Geloof me,splitsing van belgie?Waarom?Dan dat alles we in een hemel,paradijs,gaan wonen,gezonde lucht,gezonde vis die je het keelgat tegemoet komen,en plezier we maken,omdat we dan geen zorgen meer hebben.Want dat denken 90% van die domme vlamingen.
Tja, het zijn dan ook domme Vlamingen hé?

Het lijkt wel alsof ze de weldaden van de grote Franstalige natie die Belgie is niet willen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 juli 2010 om 18:53.
Xenophon is offline  
Oud 30 juli 2010, 20:13   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bartje heeft meer zorgen nu,naar het zoeken van een ruime woning,dan naar een nieuwe regering.
Ja, voorlopig is het Elio di Rupo die moet bewijzen dat hij geschikt is om premier van on-land België te worden. Voorlopig heeft hij tweede zit, maar het aantal buizen is van die aard dat het zeer twijfelachtig is of hij het haalt.

Citaat:
Als het weer crisis is kan hij weer de schuld in iemands andere schoenen schuiven,zoals voorheen.En dan stemmen we weeral voor ...iets...Belachelijks...En betalen we weer af,omdat we weer zo stom zijn ,dat je het gelooft.
Bart de Wever heeft niet gevraagd om dit absurdistan geboren te worden, men zou beter respect opbrengen voor het feit dat hij überhaupt wil meewerken aan een vredevolle evolutie naar een werkbaar confederaal stelsel. In andere landen gebruiken ze andere methodes.

Citaat:
Geloof me,splitsing van belgie?Waarom?Dan dat alles we in een hemel,paradijs,gaan wonen,gezonde lucht,gezonde vis die je het keelgat tegemoet komen,en plezier we maken,omdat we dan geen zorgen meer hebben.Want dat denken 90% van die domme vlamingen.
Rijstpap met gouden lepeltjes zit er nog even niet in voor de meesten onder ons (voor de meerderheid wacht de hel). Maar in afwachting daarvan kunnen we er wel onze schouders onderzetten dat het belastingsgeld van de Vlamingen een beetje behoorlijk wordt beheerd en gebruikt wordt om de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer te verwezenlijken. Er valt met dat zuur verdiende belastingsgeld van de hardwerkende Vlaming veel meer te doen dan waar het nu voor verkwist wordt.
fonne is offline  
Oud 30 juli 2010, 20:22   #63
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zo werkt democratie in onland la belgique.

Een schande.
yep
Oud 30 juli 2010, 20:53   #64
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 30 juli 2010, 21:42   #65
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, voorlopig is het Elio di Rupo die moet bewijzen dat hij geschikt is om premier van on-land België te worden. Voorlopig heeft hij tweede zit, maar het aantal buizen is van die aard dat het zeer twijfelachtig is of hij het haalt.

Bart de Wever heeft niet gevraagd om dit absurdistan geboren te worden, men zou beter respect opbrengen voor het feit dat hij überhaupt wil meewerken aan een vredevolle evolutie naar een werkbaar confederaal stelsel. In andere landen gebruiken ze andere methodes.

Rijstpap met gouden lepeltjes zit er nog even niet in voor de meesten onder ons (voor de meerderheid wacht de hel). Maar in afwachting daarvan kunnen we er wel onze schouders onderzetten dat het belastingsgeld van de Vlamingen een beetje behoorlijk wordt beheerd en gebruikt wordt om de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer te verwezenlijken. Er valt met dat zuur verdiende belastingsgeld van de hardwerkende Vlaming veel meer te doen dan waar het nu voor verkwist wordt.
Mijn waarde Fonne,

Ik kan bijlange geen respect op te brengen voor De heer De Wevers betrachtingen voor een confederaal stelsel. Wat heet? De heer De Wever hangt het confederalisme pas sinds enkele weken voor de laatste verkiezingen aan. Daarvoor viel de heer De Wever voor de magie van 'de splitsing'. Je kan veel over de heer De Wever beweren, bijvoorbeeld dat hij rechtlijnig de idee van opportunistisch gedraai toe weet te passen.

Van gedraai geproken. Ik vind het geinig dat volgens u belastinggeld zuur verdiend zou zijn. De heer Didier Reynders zal vast graag vernemen dat de perceptie jegens zijn diensten omgeslagen is.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 30 juli 2010, 21:57   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Fonne,

Ik kan bijlange geen respect op te brengen voor De heer De Wevers betrachtingen voor een confederaal stelsel. Wat heet? De heer De Wever hangt het confederalisme pas sinds enkele weken voor de laatste verkiezingen aan. Daarvoor viel de heer De Wever voor de magie van 'de splitsing'. Je kan veel over de heer De Wever beweren, bijvoorbeeld dat hij rechtlijnig de idee van opportunistisch gedraai toe weet te passen.
Daarom net zou je respect voor Bart De Wever moeten hebben dat hij het ondanks alles toch nog probeert. Maar vergis je niet: het debacle van Di Rupo en de daaropvolgende splitsing zijn dichterbij dan je denkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Van gedraai geproken. Ik vind het geinig dat volgens u belastinggeld zuur verdiend zou zijn. De heer Didier Reynders zal vast graag vernemen dat de perceptie jegens zijn diensten omgeslagen is.
Nou, ik had niet de indruk dat Didierke daar zelf veel verdienste aan had. 't is maar dat de Vlamingen nog altijd braaf hun belastingen blijven betalen. Ook al weten ze vooraf dat het weggegooid geld is.
fonne is offline  
Oud 2 augustus 2010, 01:51   #67
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het begint nu al naar de Waalse overmacht te stinken, maar kom, dat zijn we ondertussen gewoon in dit land.
Erger is nog de valabele prognose dat straks 9 van de 14 ministers links zullen zijn terwijl 80 procent van de Vlamingen rechts stemden... Van een communautaire scheeftrekking gesproken!
Oud 2 augustus 2010, 07:04   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Erger is nog de valabele prognose dat straks 9 van de 14 ministers links zullen zijn terwijl 80 procent van de Vlamingen rechts stemden... Van een communautaire scheeftrekking gesproken!
Ja, ik vraag mij altijd af waarom is het volledige parlement niet de regering. Waarom maken ze geen plan met gans de groep. Zodat er nooit chantage van vallende regeringen kan bestaan. Waarom kiezen ze gewoon niet het beste van alle plannen uit gans die groep ? Waarom moeten die rode minderheidspartij het land op een cruciaal moment gaan verkloten.
brother paul is offline  
Oud 2 augustus 2010, 07:34   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja, ik vraag mij altijd af waarom is het volledige parlement niet de regering. Waarom maken ze geen plan met gans de groep. Zodat er nooit chantage van vallende regeringen kan bestaan. Waarom kiezen ze gewoon niet het beste van alle plannen uit gans die groep ? Waarom moeten die rode minderheidspartij het land op een cruciaal moment gaan verkloten.
Als je een onwerkbare boel wil, moet je zoiets zeker doen.
speurneus is offline  
Oud 2 augustus 2010, 07:57   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dit beter zou zijn hoor.
Oud 2 augustus 2010, 09:45   #71
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan alleen als er een stok achter de deur is in de vorm van directe volksdemocratie. Zoals de Konkordanz in Zwitserland waar de volksinitiatieven voor referenda meestal al voldoende zijn om de regering te dwingen een probleem aan te pakken. In tegenstelling tot België waar men de problemen eerst laat rotten tot er bijna een revolutie uitbreekt (zie Witte Mars).
fonne is offline  
Oud 2 augustus 2010, 10:01   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Weerleggen. Vandenbroucke heeft ondertussen twee maanden geleden een aantal simpele vraagjes gesteld aan NVA en bij mijn weten is daar nog altijd geen antwoord op gekomen. Enfin ze kunnen moeilijk vragen aan Pieters om een A4 te vullen met eeeeeuuuuuuuuuuuh?
Pieters heeft er een aantal boeken over geschreven. Natuurlijk moet je dan wel eens de moeite doen om ze te lezen. Als jij je wenst te baseren op een "debat" bij Phara waar Pieters niet mocht antwoorden dan doe je maar. Mocht je toch oprecht geinteresseerd zijn kan je altijd een boek lezen.
fox is offline  
Oud 2 augustus 2010, 10:49   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je een onwerkbare boel wil, moet je zoiets zeker doen.
Wel het enige onwerkbare is dat je elkaar niet kunt chanteren en de regering niet kunt doen vallen ??? Leg dat nog eens uit;

je stemt altijd met meerderheid. je maakt er geen partijzootje meer van ? Dus in elk geval veel problemen opgelost

iedereen is verantwoordelijk, dus oppositie moet niet meer zitten parapluutje trekken er is geen oppositie meer

ik zou dus echt niet weten wat een oppositie noodzakelijk is ?
brother paul is offline  
Oud 2 augustus 2010, 10:53   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Nu is het al 80 %.

Waar blijft u deze onnozele cijfers toch halen ?
Henri1 is offline  
Oud 2 augustus 2010, 10:54   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Pieters heeft er een aantal boeken over geschreven. Natuurlijk moet je dan wel eens de moeite doen om ze te lezen. Als jij je wenst te baseren op een "debat" bij Phara waar Pieters niet mocht antwoorden dan doe je maar. Mocht je toch oprecht geinteresseerd zijn kan je altijd een boek lezen.
Pieters is door VDB te kakken gezet en zat daar met de onderbroek op de enkels.
Totaal onbekwaam en niet bij machte om een antwoord te geven op een simpele vraag.

Ge ziet van hier dat ik voor zo'n man ook 1 Euro zou uitgeven voor een boek.
Henri1 is offline  
Oud 2 augustus 2010, 10:57   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar in deze materie verklaart dit wellicht alles:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...s-nationalisme
Henri1 is offline  
Oud 2 augustus 2010, 11:00   #77
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Pieters is door VDB te kakken gezet en zat daar met de onderbroek op de enkels.
Totaal onbekwaam en niet bij machte om een antwoord te geven op een simpele vraag.

Ge ziet van hier dat ik voor zo'n man ook 1 Euro zou uitgeven voor een boek.
U beseft dit uiteraard niet, maar je kan helemaal niet te kakken gezet worden als je niet mag antwoorden. Mensen die een beetje intellectuele eerlijkheid aan de dag leggen weten dat natuurlijk wel. Beslis jij zelf maar tot welke categorie van mensen jij behoort.
fox is offline  
Oud 2 augustus 2010, 11:03   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U beseft dit uiteraard niet, maar je kan helemaal niet te kakken gezet worden als je niet mag antwoorden. Mensen die een beetje intellectuele eerlijkheid aan de dag leggen weten dat natuurlijk wel. Beslis jij zelf maar tot welke categorie van mensen jij behoort.
Als Pieters maar de helft orator was van wat hem hier wordt toegeschreven was de man zeker aan het woord geweest.
Trouwens, hij was aan het woord maar was totaal onbekwaam.
Henri1 is offline  
Oud 2 augustus 2010, 11:04   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Pieters maar de helft orator was van wat hem hier wordt toegeschreven was de man zeker aan het woord geweest.
Pieters zou wel eens minister kunnen worden, wat nu?
Oud 2 augustus 2010, 11:11   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens beweert ik dat Pieters een zeer goed spreker is. Maar goed, als het voor u belangrijker is dat een politieker vooral goed kan lullen in plaats van inhoudelijk sterk te zijn, dan is dat uw goed recht.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be