Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2010, 23:57   #201
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nogmaals, hangt er vanaf waar je geboren wordt. Wat jij ook wil komen zeggen over onze Suqar, zij is zo Vlaams als maar zijn kan. Daar sloeg het "punt" op. Jij beschouwt haar dus ook niet als een Vlaamse?
Daar ligt niemand wakker zolang ze kunnen meedraaien in onze kapitalistische cultuur
Oud 3 augustus 2010, 00:02   #202
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste, u zult begrijpen dat wetenschappelijk onderzoek zich niet kan baseren op krantenartikels, tenzij om een frivole masterproef ofzo te maken. Wetenschappelijk onderzoek heeft data nodig. Veel data. Die gecontroleerd en getoetst kunnen worden. Verstaat u? Als u het antwoord weet op de vraag over 2de, 3de generaties, zeg het dan alstublief. Want, wij, simpele, domme wetenschappers zijn er niet uit.
Ik ben zelf nog niet eens een simpele domme wetenschapper. Ik ben geen wetenschapper, maar met een beetje gezond boeren verstand en een open kijk op het leven komt men al ver Txiki.
Oud 3 augustus 2010, 00:04   #203
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Daar ligt niemand wakker zolang ze kunnen meedraaien in onze kapitalistische cultuur
Dat is op zich weer een heel ander thema. En dat is waar: voor de kapitalistische economie maakt dat allemaal niks uit. En?

Maar dat er niemand daarvan wakker zou liggen? Euh, je nick is globalmedia.... we zitten middenin een kapitalistische economie... enneuh, mja, de media staan bol over dat soort zaken...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 00:05   #204
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik ben zelf nog niet eens een simpele domme wetenschapper. Ik ben geen wetenschapper, maar met een beetje gezond boeren verstand en een open kijk op het leven komt men al ver Txiki.
Dat zal ik niet ontkennen. Maar, als dat m'n bewijs zou zijn, 'k zou nogal "ne gank gaan"...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 3 augustus 2010, 00:18   #205
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals, hangt er vanaf waar je geboren wordt. Wat jij ook wil komen zeggen over onze Suqar, zij is zo Vlaams als maar zijn kan. Daar sloeg het "punt" op. Jij beschouwt haar dus ook niet als een Vlaamse?
Eerst is zien of ze wel een Europese ingesteldheid heeft dat Vlaams is secundair. Daarmee wil ik zeggen staat ze achter de grote historische Europese stromingen zoals de verlichting, de secularisatie, de ontvoogding strijd van de arbeiders van de vrouwen van de holibi's, de wetenschappelijke methode als ken methode en zich niet baseren op openbaringen en dergelijke. Dat zijn allemaal kenmerken van de Europese geest, is ze daar verwant mee en steunt ze dat? Daar gaat het bij mij om.
Oud 3 augustus 2010, 00:31   #206
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zal ik niet ontkennen. Maar, als dat m'n bewijs zou zijn, 'k zou nogal "ne gank gaan"...
Als men denkt dat een wetenschappelijke methode met data en statistieken en commissies en rapporten geschreven door universitaire en sociologen en opvoeders en buurtwerkers en sociaal assistenten en straathoekwerkers de juiste aanpak is om dit sociaal/cultureel probleem ten gronden op te lossen. Dan was het allang opgelost. Want daar hebben we de laatste 20/30 jaar al serieus in geïnvesteerd.
Oud 3 augustus 2010, 00:32   #207
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij jouw vriendenkring.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 00:39   #208
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie zegt dat dit het geval is? Wees gewoon eerlijk, Marie. Zeg het gewoon. Zeg het. Zeg in alle eerlijkheid dat zelfs geboren en getogen Vlamingen als onze Suqar voor jou nooit, maar dan ook nooit Vlaming zullen zijn. Wees eerlijk. Gedaan met rond de pot draaien, Marie.
Hola, doe nu niet alsof dit is wat je uit de post van Marie begrepen hebt!
Ik in ieder geval niet, Marie gaf slechte voorbeelden maar bedoelde volgens mij betrokkenheid. Is Sugar een Vlaamse? Uiteraard, zover we weten heeft ze een Belgisch paspoort en woont ze in Vlaanderen, een Vlaminge dus.

Maar Marie heeft wel een punt, betekent dit dat Sugar ook betrokken is op deze samenleving? Nou ja, er is hoop want over de verlichting heeft ze al eens "iets" gehoord!Sugar is zelf anders ook duidelijk, ze is moslima en Vlaams maar die identiteit lijkt volkomen ondergeschikt aan het moslim zijn, dat wilde Marie denk ik zeggen en dat is totaal anders wat u er van maakt!

Laatst gewijzigd door alice : 3 augustus 2010 om 00:39.
Oud 3 augustus 2010, 00:51   #209
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ok, en voor hoeveel blanke Vlamingen geldt diezelfde vraag? Die wordt niet eens gesteld.
Oud 3 augustus 2010, 00:51   #210
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Oud 3 augustus 2010, 01:04   #211
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hola, doe nu niet alsof dit is wat je uit de post van Marie begrepen hebt!
Ik in ieder geval niet, Marie gaf slechte voorbeelden maar bedoelde volgens mij betrokkenheid. Is Sugar een Vlaamse? Uiteraard, zover we weten heeft ze een Belgisch paspoort en woont ze in Vlaanderen, een Vlaminge dus.

Maar Marie heeft wel een punt, betekent dit dat Sugar ook betrokken is op deze samenleving? Nou ja, er is hoop want over de verlichting heeft ze al eens "iets" gehoord!Sugar is zelf anders ook duidelijk, ze is moslima en Vlaams maar die identiteit lijkt volkomen ondergeschikt aan het moslim zijn, dat wilde Marie denk ik zeggen en dat is totaal anders wat u er van maakt!
Marie gaf slechte voorbeelden? Blij dat u het toegeeft want als dat de 'vlaamse cultuur' moet voorstellen dan krijg ik de neiging om te lachen.

Volgens u ben ik dus een vlaamse? Oke mooi zo en nu mag iemand mij vertellen waar hij/zij het lef heeft gehaald om te stellen dat ik niet betrokken ben in deze samenleving?

Als u wilt geef ik u even een uiteenzetting over 'de verlichting' hoor. U dacht toch niet dat ik serieus inga op zulke uitdagende dikke zever die Marie aanhaalde.

Als ik dan toch niet betrokken ben bij de vlaamse samenleving: Zou ik mn tijd dan verdoen op dit vlaamse forum waar ik van de ene kant naar de andere kant geschopt word? Wat doe ik dan op al die vlaamse vergaderingen die ik wekelijks meemaak? Wat doe ik dan eigenlijk bij de vlamingen thuis? Of beter gezegd wat doen die vlamingen bij mij thuis? Ik denk hé dat ik me meer bezig hou binnen de vlaamse maatschappij dan de 'doorsnee vlaming'.. Weet je wat het probleem is, de islam dat is het probleem en het bruine tintje niet te vergeten.

Ik heb van kleinsaf mn studies serieus genomen, ik heb meer diploma's dan een 'doorsnee vlaming', ik werk, betaal belastingen en praat uw taal, zelfs binnen de 4 muren communiceer ik in uw taal. Wat willen jullie eigenlijk nog? Dat ik varkenskoteletten naar binnen speel en een pintje zuip? Als dat de eisen zijn dan zeg ik: vlaamse cultuur, mn voeten.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 augustus 2010 om 01:07.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 01:11   #212
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als men denkt dat een wetenschappelijke methode met data en statistieken en commissies en rapporten geschreven door universitaire en sociologen en opvoeders en buurtwerkers en sociaal assistenten en straathoekwerkers de juiste aanpak is om dit sociaal/cultureel probleem ten gronden op te lossen. Dan was het allang opgelost. Want daar hebben we de laatste 20/30 jaar al serieus in geïnvesteerd.
Mzt SLOTEN kopjes thee en vooral SOEPSIDIEEEEEES
Maar wat hebben die sponzen opgeleverd? Geen R***T
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 01:28   #213
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Marie gaf slechte voorbeelden? Blij dat u het toegeeft want als dat de 'vlaamse cultuur' moet voorstellen dan krijg ik de neiging om te lachen.

Volgens u ben ik dus een vlaamse? Oke mooi zo en nu mag iemand mij vertellen waar hij/zij het lef heeft gehaald om te stellen dat ik niet betrokken ben in deze samenleving?

Als u wilt geef ik u even een uiteenzetting over 'de verlichting' hoor. U dacht toch niet dat ik serieus inga op zulke uitdagende dikke zever die Marie aanhaalde.

Als ik dan toch niet betrokken ben bij de vlaamse samenleving: Zou ik mn tijd dan verdoen op dit vlaamse forum waar ik van de ene kant naar de andere kant geschopt word? Wat doe ik dan op al die vlaamse vergaderingen die ik wekelijks meemaak? Wat doe ik dan eigenlijk bij de vlamingen thuis? Of beter gezegd wat doen die vlamingen bij mij thuis? Ik denk hé dat ik me meer bezig hou binnen de vlaamse maatschappij dan de 'doorsnee vlaming'.. Weet je wat het probleem is, de islam dat is het probleem en het bruine tintje niet te vergeten.

Ik heb van kleinsaf mn studies serieus genomen, ik heb meer diploma's dan een 'doorsnee vlaming', ik werk, betaal belastingen en praat uw taal, zelfs binnen de 4 muren communiceer ik in uw taal. Wat willen jullie eigenlijk nog? Dat ik varkenskoteletten naar binnen speel en een pintje zuip? Als dat de eisen zijn dan zeg ik: vlaamse cultuur, mn voeten.
En gelijk heb je. We hebben hier nu al een boel definities van cultuur de revue zien passeren, van cultuur = geschiedenis (wat overigens een zeer 19de-eeuwse opvatting van cultuur is) tot cultuur is stoverij met frieten en Will Tura. Wat mij betreft volg je hier de wet en doe je binnen die grenzen wat je wil. Dat is meer dan genoeg.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 01:38   #214
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 3 augustus 2010, 01:45   #215
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En gelijk heb je. We hebben hier nu al een boel definities van cultuur de revue zien passeren, van cultuur = geschiedenis (wat overigens een zeer 19de-eeuwse opvatting van cultuur is) tot cultuur is stoverij met frieten en Will Tura. Wat mij betreft volg je hier de wet en doe je binnen die grenzen wat je wil. Dat is meer dan genoeg.
Dat dacht dus ook.

Nu heb al zoveel beschuldigingen naar mn hoofd gekregen maar een deftig antwoord op een eenvoudige vraag daar kan ik naar fluiten. En maar komen aandraven met stoofvlees, paling theorietjes.

Dat is nu net het verschil tussen mij en een ander. De vlaamse cultuur die ken ik niet, alé ik weet eerlijk gezegd niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Mijn vreemde cultuur die ken ik beter maar die volg ik niet, verre van zelfs. Is het eigenlijk nodig u aan te passen aan 1 of andere cultuur? Als dat zo is, dan richt ik me liever op de islamitische cultuur, met alle respect voor anderen die daar anders over denken.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 augustus 2010 om 01:46.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 09:57   #216
Yoyo
Vreemdeling

Standaard

Als ik de moslimfanaten hier op het forum goed begrijp hebben wij geen cultuur, en dus betekent integratie ook niets.
Ik hoop dat de politiekers hier ook wat van kunnen opsteken. Zeker de linkse met hun integratie blabla.
Yoyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 09:59   #217
Yoyo
Vreemdeling

Standaard

Kan iemand mij vertellen of de woorden 'integratie' en 'cultuur' ook bestaan in de arabische taal, laat staan arabisch woordenboek? En de definities daarvan?
Yoyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 10:07   #218
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoyo Bekijk bericht
Kan iemand mij vertellen of de woorden 'integratie' en 'cultuur' ook bestaan in de arabische taal, laat staan arabisch woordenboek? En de definities daarvan?
Moet da?

Allé, omdat ik braaf ben:

- integratie: التكامل
- cultuur: ثقافة

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 augustus 2010 om 10:08.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 10:15   #219
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoyo Bekijk bericht
Als ik de moslimfanaten hier op het forum goed begrijp hebben wij geen cultuur, en dus betekent integratie ook niets.
beh neen... de moslimfanaten vragen aan de "anderen" om de Vlaamse cultuur te definiëren, de kenmerken ervan te geven. Maar zonder afdoend antwoord. En gezien niemand blijkbaar weet wat de Vlaamse cultuur is, kan je moeilijk vragen om mensen erin te integreren, hé.

Maar je moogt ook proberen hoor, dat noemt men "inhoudelijk reageren".
Oud 3 augustus 2010, 10:19   #220
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom heb je het over uw taal en veeg je aan Vlaamse cultuur je voeten?
Bedankt om mijn punt onmiddellijk te bevestigen!
En ja, wanneer mensen beweren dat hun islam boven alles staat is dat een probleem, wat dacht je dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be