![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Minister-President
|
Daar ligt niemand wakker zolang ze kunnen meedraaien in onze kapitalistische cultuur
|
|
|
#202 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat er niemand daarvan wakker zou liggen? Euh, je nick is globalmedia.... we zitten middenin een kapitalistische economie... enneuh, mja, de media staan bol over dat soort zaken...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zal ik niet ontkennen. Maar, als dat m'n bewijs zou zijn, 'k zou nogal "ne gank gaan"...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Minister-President
|
Eerst is zien of ze wel een Europese ingesteldheid heeft dat Vlaams is secundair. Daarmee wil ik zeggen staat ze achter de grote historische Europese stromingen zoals de verlichting, de secularisatie, de ontvoogding strijd van de arbeiders van de vrouwen van de holibi's, de wetenschappelijke methode als ken methode en zich niet baseren op openbaringen en dergelijke. Dat zijn allemaal kenmerken van de Europese geest, is ze daar verwant mee en steunt ze dat? Daar gaat het bij mij om.
|
|
|
#206 |
|
Minister-President
|
Als men denkt dat een wetenschappelijke methode met data en statistieken en commissies en rapporten geschreven door universitaire en sociologen en opvoeders en buurtwerkers en sociaal assistenten en straathoekwerkers de juiste aanpak is om dit sociaal/cultureel probleem ten gronden op te lossen. Dan was het allang opgelost. Want daar hebben we de laatste 20/30 jaar al serieus in geïnvesteerd.
|
|
|
#207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik in ieder geval niet, Marie gaf slechte voorbeelden maar bedoelde volgens mij betrokkenheid. Is Sugar een Vlaamse? Uiteraard, zover we weten heeft ze een Belgisch paspoort en woont ze in Vlaanderen, een Vlaminge dus. Maar Marie heeft wel een punt, betekent dit dat Sugar ook betrokken is op deze samenleving? Nou ja, er is hoop want over de verlichting heeft ze al eens "iets" gehoord!Sugar is zelf anders ook duidelijk, ze is moslima en Vlaams maar die identiteit lijkt volkomen ondergeschikt aan het moslim zijn, dat wilde Marie denk ik zeggen en dat is totaal anders wat u er van maakt! Laatst gewijzigd door alice : 3 augustus 2010 om 00:39. |
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ok, en voor hoeveel blanke Vlamingen geldt diezelfde vraag? Die wordt niet eens gesteld.
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#211 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Volgens u ben ik dus een vlaamse? Oke mooi zo en nu mag iemand mij vertellen waar hij/zij het lef heeft gehaald om te stellen dat ik niet betrokken ben in deze samenleving? Als u wilt geef ik u even een uiteenzetting over 'de verlichting' hoor. U dacht toch niet dat ik serieus inga op zulke uitdagende dikke zever die Marie aanhaalde. Als ik dan toch niet betrokken ben bij de vlaamse samenleving: Zou ik mn tijd dan verdoen op dit vlaamse forum waar ik van de ene kant naar de andere kant geschopt word? Wat doe ik dan op al die vlaamse vergaderingen die ik wekelijks meemaak? Wat doe ik dan eigenlijk bij de vlamingen thuis? Of beter gezegd wat doen die vlamingen bij mij thuis? Ik denk hé dat ik me meer bezig hou binnen de vlaamse maatschappij dan de 'doorsnee vlaming'.. Weet je wat het probleem is, de islam dat is het probleem en het bruine tintje niet te vergeten. Ik heb van kleinsaf mn studies serieus genomen, ik heb meer diploma's dan een 'doorsnee vlaming', ik werk, betaal belastingen en praat uw taal, zelfs binnen de 4 muren communiceer ik in uw taal. Wat willen jullie eigenlijk nog? Dat ik varkenskoteletten naar binnen speel en een pintje zuip? Als dat de eisen zijn dan zeg ik: vlaamse cultuur, mn voeten.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 augustus 2010 om 01:07. |
||
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wat hebben die sponzen opgeleverd? Geen R***T |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#215 | ||
|
|
Citaat:
Nu heb al zoveel beschuldigingen naar mn hoofd gekregen maar een deftig antwoord op een eenvoudige vraag daar kan ik naar fluiten. En maar komen aandraven met stoofvlees, paling theorietjes. Dat is nu net het verschil tussen mij en een ander. De vlaamse cultuur die ken ik niet, alé ik weet eerlijk gezegd niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Mijn vreemde cultuur die ken ik beter maar die volg ik niet, verre van zelfs. Is het eigenlijk nodig u aan te passen aan 1 of andere cultuur? Als dat zo is, dan richt ik me liever op de islamitische cultuur, met alle respect voor anderen die daar anders over denken.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 augustus 2010 om 01:46. |
||
|
|
|
|
|
#216 |
|
Vreemdeling
|
Als ik de moslimfanaten hier op het forum goed begrijp hebben wij geen cultuur, en dus betekent integratie ook niets.
Ik hoop dat de politiekers hier ook wat van kunnen opsteken. Zeker de linkse met hun integratie blabla. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Vreemdeling
|
Kan iemand mij vertellen of de woorden 'integratie' en 'cultuur' ook bestaan in de arabische taal, laat staan arabisch woordenboek? En de definities daarvan?
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allé, omdat ik braaf ben: - integratie: التكامل - cultuur: ثقافة
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 augustus 2010 om 10:08. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je moogt ook proberen hoor, dat noemt men "inhoudelijk reageren".
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bedankt om mijn punt onmiddellijk te bevestigen! En ja, wanneer mensen beweren dat hun islam boven alles staat is dat een probleem, wat dacht je dan? |
|
|
|
|