![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
|
![]() Kijk, Txiki daar bestaan veel opinies over. De opinie die ik gaf is er 1 van Peter M. Hall, niet dat dat veel uitmaakt uiteraard.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 augustus 2010 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
|
![]() Zie jij mij hier nu ergens zeiken over lui die anderen geen hand willen geven? Ik geef wel handen, behalve tijdens het griepseizoen of als ik een ruimte binnenkom waar al een hele hoop volk rondloopt. Mensen kijken dan wel eens raar, maar daar lig ik niet wakker van. Anderzijds druist het weigeren van handjes te schudden (zeker wanneer iemand zelf het gebaar initieert) wel rechtstreeks in tegen de sociale beleefdheidsconventies hier. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele mensen dat allesbehalve fijn vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
|
![]() Ik denk dat er enige verwarring is: Txiki had het over mannen die elkaar kussen, wat in Vlaanderen (in tegenstelling tot bijv. Frankrijk en Wallonië) een relatief nieuw gebruik is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het de eerste keer meegemaakt een jaar of tien geleden, toen ik als student bijkluste in Schaarbeek. Ik stond daar aan het hoofd van een 30-tal mensen, waaronder twee autochtonen. Toen ik de eerste dag kwam werken en mezelf voorstelde aan die groep, gaf ik iedereen een hand. Dat was geen probleem, behalve voor twee meisjes. Die legden vriendelijk uit waarom ze geen hand gaven en ik had daar dan ook geen enkel probleem mee. Heel wat anders dan die imam in Nederland die ostentatief en pretentieus weigerde een politica een hand te geven. Ik kan me best voorstellen dat die vrouw zich daardoor beledigd voelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste Vlamingen zijn redelijk geinformeerd over de Islam en zullen daar nooit voor kiezen,u schept hoogstens "apartheid" waarmee u collectief uw eigen kansen verpest, uw probleem en dan niet komen zeuren daarover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond het wat surrealistisch aanvoelen dat een snotneus met jurk me even stond uit te leggen dat hij me onmogelijk een hand kon geven omdat ik mogelijk" onrein" was. Dat vond ik beledigend en provocerend, en heb daarop ook aangesproken maar dan hoor je binnen de korste keren" mijn geloof schrijft me voor.." dat kan ik echt geen verrijking of blijk van integratie vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zeggen lost het probleem echt niet op, elimentaire beleefdheid en gewoon een hand geven zou dit wel doen. Laatst gewijzigd door alice : 4 augustus 2010 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
|
![]() Ik ken die mensen heel goed. En toch geloof ik jou niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dezelfde reden kreeg minister Verdonck geen hand van die imam, en dat weet u als moslima ook wat de reden daarvoor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vind ik als ongelovige die gebruiken eigenaardig en onlogisch? Uiteraard, maar niet meer of minder eigenaardig en onlogisch dan gedurende 24 uur geen elektrische toestellen bedienen, op vrijdag alleen maar vis eten of 7000 keer per dag 'Hare hare' zingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | ||
|
![]() Citaat:
Zeker dat ge het jodendom niet verwart met de islam? Die onreinheid heeft daar niks mee te maken. Raar, ik ken de gasten van JVI en ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets zouden zeggen. Ik geloof je echt niet.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 augustus 2010 om 00:20. |
||
![]() |
![]() |