Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 14:51   #101
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De underdog belgie is aan het verkruimelen maar hangt nog een beetje aan mekaar door de koning, het bier, de frieten en de Rode duivels !?
Nu nog het WK voetbal in 2018 en het is zéker failliet. Tenzij madame NON er een stokje voor steekt...
De koning: hoogbejaard parkinson-patient;
Het bier: zolang het niet in Jupille gebrouwen wordt, dat lukt niet goed;
De frieten: zijn door de Ollanders inmiddels tot Vlaamse Frietjes gepromoveerd;
De Rode Duivels: de Rode waatteeuuh?
WK 2018: dan gaan ze het Vanderstock stadium eerst van naam moeten veranderen. Geen reclame voor andere merken dan Budweiser toegelaten.
Maar er komt geen WK voetbal in België meer. Bij ontstentenis van een België.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 14:52   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Nato is een militair bondgenootschap. Het is geen ééngemaakt leger en zeker geen ééngemaakt Europees leger. Veel Oost-Europese landen hebben meer vertrouwen in een militair bondgenootschap met de Amerikanen dan met de Europeanen. Dat Europees leger van NVA is dus een fata morgana. Er is geen enkele indicatie dat dat er ooit van zal komen.
Zoals er geen enkele indicatie is, dat er ooit een echt Europa zal zijn, ipv een verzameling van losse staten, met alle hun eigen gedachtengoed... Maar dat is dan weer iets anders. Maar desalnietemin zou een eengemaakt Europees leger wenselijk zijn, zou zelfs zeggen dat degenen die het hiermee niet eens zijn, zich beter niet aansluiten bij Europa.
Citaat:
Mocht het toch tot een split komen dan zal Vlaanderen kunnen kiezen tussen een snelle dure oplossing (Brussel, randgemeenten, Voeren, staatsschuld, alimentatie, erkenning van Belgique bis als opvolgerssstaat etc) of een lange en misschien nog duurdere vechtscheiding.
Waarmee ge niets meer of minder wil zeggen, dat Wallonie enkel een vechtscheiding wil. Nu ja, de redelijkheid is bij hun ook ver te zoeken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 14:58   #103
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de 'schone slaapster'
Geruisloos afgelost door de CSDP. Voorloper van een eengemaakt Europees leger.
Oud 3 augustus 2010, 15:00   #104
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Om het met de woorden van Dewever te zeggen. A la guerre comme a la guerre.
To be, or not to be, that is the question:
Whether 'tis nobler in the mind to suffer
The slings and arrows of outrageous fortune,
Or to take arms against a sea of troubles
And by opposing end them.
Oud 3 augustus 2010, 15:14   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De koning: hoogbejaard parkinson-patient;
Het bier: zolang het niet in Jupille gebrouwen wordt, dat lukt niet goed;
De frieten: zijn door de Ollanders inmiddels tot Vlaamse Frietjes gepromoveerd;
De Rode Duivels: de Rode waatteeuuh?
WK 2018: dan gaan ze het Vanderstock stadium eerst van naam moeten veranderen. Geen reclame voor andere merken dan Budweiser toegelaten.
Maar er komt geen WK voetbal in België meer. Bij ontstentenis van een België.
En toch blijft het maar bestaan hè.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:04   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De mensen willen nu eenmaal bedrogen worden
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:47   #107
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Behalve dat het streven er naar toe wel degelijk in het EU-verdrag staat.
En wat is er tegen een bondgenootschap tussen EU en Noord-Amerika. Dat de Amerikanen liever verdeel en heers spelen is duidelijk, maar dat betekent niet dat we ons daar moeten bij neerleggen. De verzamelde koopkracht van de Europese legers zou ook een grote stimulans kunnen zijn voor de industrie.

En schrik dat we nu hebben. Wij gaan voor de snelle intelligente oplossing: de verdamping van België door de wrijving van zijn eigen contradicties.
Snel en intelligent? Zonder politici dan toch.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 17:08   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De mensen willen nu eenmaal bedrogen worden
Bij de Vlaming is dat zelfs verheven tot een kunstvorm als het ware.
Oud 3 augustus 2010, 17:38   #109
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Terminale faze. Met de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in de rol van morfine.
Oud 3 augustus 2010, 20:46   #110
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terminale faze. Met de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in de rol van morfine.
En als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn? Eveneens in terminale fase met de regionale transfers in de rol van morfine?
Oud 3 augustus 2010, 20:51   #111
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
En als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn? Eveneens in terminale fase met de regionale transfers in de rol van morfine?
De tweede of derde rijkste regio van Europa, ergens bij Noorwegen en Beieren.
Oud 3 augustus 2010, 21:37   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Een slecht compromis is beter dan een goede rechtzaak."
Maar leg dat eens uit aan fanatiekers..
Een scheiding is beter dan een voortbestaand vechthuwelijk.
Maar leg dat eens uit aan mensen die geloven in het bovennatuurlijke van een koninkrijk of een kerkelijk huwelijk ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 21:39   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn daar politieke of burgerlijke bewegingen, partijen, groeperingen ... die zulks als actieprogramma hebben ?

Of praat je in luchtbelletjes ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 augustus 2010, 11:01   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat het toedienen van zoveel morfine slecht is voor de lever v.d. patient. Men zoekt een andere dokter...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 09:58   #115
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijn daar politieke of burgerlijke bewegingen, partijen, groeperingen ... die zulks als actieprogramma hebben ?

Of praat je in luchtbelletjes ?
Die wat als actieprogramma hebben? Transfers binnen Vlaanderen? Dat is geen actieplan, dat is een logisch gegeven.

Citaat:
De tweede of derde rijkste regio van Europa, ergens bij Noorwegen en Beieren.
Dat wel, maar als Antwerpen nu al duidelijk maakt dat het best zonder Vlaanderen verder kan, en als ook in Limburg de roep tot onafhankelijkheid toeneemt, vraag ik mij af waar we mee bezig zijn. Alle provincies onafhankelijk???
En ook binnen een onafhankelijk Vlaanderen zal de ene regio af en toe meer of minder verdienen dan een andere regio. Zullen er dan geen transfers zijn tussen de verschillende Vlaamse regio's?
Ik denk dus, om het kort te houden, dat de Vlaamse onafhankelijkheid voor volledige Vlaamse verdeeldheid gaat zorgen. Is dat wat we willen? Ik iig niet. Dus lijkt een confederaal België mij een veel beter idee dan een definitieve splitsing.
Oud 5 augustus 2010, 10:40   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die wat als actieprogramma hebben? Transfers binnen Vlaanderen? Dat is geen actieplan, dat is een logisch gegeven.

Dat wel, maar als Antwerpen nu al duidelijk maakt dat het best zonder Vlaanderen verder kan, en als ook in Limburg de roep tot onafhankelijkheid toeneemt, vraag ik mij af waar we mee bezig zijn. Alle provincies onafhankelijk???
En ook binnen een onafhankelijk Vlaanderen zal de ene regio af en toe meer of minder verdienen dan een andere regio. Zullen er dan geen transfers zijn tussen de verschillende Vlaamse regio's?
Ik denk dus, om het kort te houden, dat de Vlaamse onafhankelijkheid voor volledige Vlaamse verdeeldheid gaat zorgen. Is dat wat we willen? Ik iig niet. Dus lijkt een confederaal België mij een veel beter idee dan een definitieve splitsing.
Nogmaals, maar duidelijker:
je bent helemaal alleen aan het denken.

Zet d�*t je niet aan het denken ?

Oud 5 augustus 2010, 10:56   #117
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals, maar duidelijker:
je bent helemaal alleen aan het denken.

Zet d�*t je niet aan het denken ?
Neen, helemaal niet. Ik zet mij pas aan het denken als je een zinnige reactie met argumenten post. Ik weiger ook te geloven dat ik alleen ben, maar op een draad die geregeerd wordt door flaminganten moet je ze inderdaad niet zoeken.
Oud 5 augustus 2010, 11:23   #118
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan ze in Limburg de kolenmijnen terug opendoen om rond te komen en al die mensen die vandaag buiten Limburg gaan werken lokaal tewerk te stellen?
Dan hebben de Sami in de noorse Finnmark betere kansen om onafhankelijk te worden, die hebben tenminste nog gasvelden. Voor wat Antwerpen betreft: dat gezever houdt wel op als Bart de Wever burgemeester is. Denk jij echt dat er iemand wakker ligt van een hol vat als Patrick Jansens?

Citaat:
Ja, en? En dan kan je daar iets aan doen. Een goede regionale investeringspolitiek, zorgen dat er betere verbindingen gebouwd worden, ...
Er is niets tegen objectief gerechtvaardigde transfers zolang die de totaal-opbrengst niet in gevaar brengen. Ik bedoel: we gaan de Limburgse kolenmijnen niet terug opendoen met geld dat beter besteed wordt aan het verhogen van de capaciteit van de zeehavens.

Citaat:
Dus in een confederaal Belgie zijn er geen regionale transfers meer binnen Vlaanderen en is er niemand die zich nog inzet voor het belang van zijn streek? Waar ligt nou eigenlijk het verschil? Waarom zou Limburg wel onafhankelijkheid van Vlaanderen willen en niet van België?
Oud 5 augustus 2010, 11:25   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Ik zet mij pas aan het denken als je een zinnige reactie met argumenten post. Ik weiger ook te geloven dat ik alleen ben, maar op een draad die geregeerd wordt door flaminganten moet je ze inderdaad niet zoeken.
Als je het vergelijkt met de verkiezingsuitslagen dan is de proportie aan extreem-linkie-winkies en reactionair-belgicisten hier bijzonder hoog.
Oud 5 augustus 2010, 11:39   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat begint hier te trekken op de vertegenwoordigingen in de kamer van het federaal parlement !!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be