Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 09:51   #461
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je mag geloven wat je wilt hoor maar het blijft ook zonder jou geloof een feit dat deze zaken gebeuren, niet enkel door Joden maar evengoed door moslims, en daar gaat ook de tekst van Marokko. nl over, maar daar wil je blijkbaar niet op reageren, ook dat is prima maar onthou je dan van commentaar.
Er zijn moslims die geen hand willen geven, wat is daar mis mee? Ik ken een belg (autochtoon) die ook geen hand wilt geven omdat die bang is van bacterien en erg bang is om ziek te worden blijkbaar, iedereen heeft wel de reactie van ok dan, maar niemand heeft de reactie van zo dan, dus wat is het verschil met een moslim? Iedereen doet wat die wilt als en het is niet de schuld van die moslims dat sommige westerse vrouwen zo geblokkeerd zitten in hun zogenaamde emancipatie, dat ze zich geschoffeerd voelen als ze geen hand krijgen. Het enige wat ze dan begrijpen is dat ze minderwaardig zijn terwijl ze evengoed zouden kunnen besluiten dat ze te goed zijn voor een hand te krijgen, de koningin geef je ook niet zomaar een hand dus daar heeft het niets mee te maken. Intimiteit tussen mannen en vrouwen is iets dat moslims liever willen reserveren voor hun partner, als een man geen hand geeft is de discrepantie veel groter en voelt de vrouw van die broeder zich nog specialer, niet moslims die een hele verdieping met een kus begroeten en hun vrouw doordeweeks ook groeten met een vluchtige kus maken dat verschil niet.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 5 augustus 2010 om 09:55.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 09:52   #462
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
tschijnt dat islam geen religie is
Ahnee ? wat dan ? een tak van de wetenschap ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 09:53   #463
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ahnee ? wat dan ? een tak van de wetenschap ?
islam is het natuurlijk wel een religie maar dat staat hier op het forum: islam is geen religie maar iets anders, door sdx ofzo denk ik
Oud 5 augustus 2010, 10:07   #464
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn moslims die geen hand willen geven, wat is daar mis mee? Ik ken een belg (autochtoon) die ook geen hand wilt geven omdat die bang is van bacterien en erg bang is om ziek te worden blijkbaar, iedereen heeft wel de reactie van ok dan, maar niemand heeft de reactie van zo dan, dus wat is het verschil met een moslim? Iedereen doet wat die wilt als en het is niet de schuld van die moslims dat sommige westerse vrouwen zo geblokkeerd zitten in hun zogenaamde emancipatie, dat ze zich geschoffeerd voelen als ze geen hand krijgen. Het enige wat ze dan begrijpen is dat ze minderwaardig zijn terwijl ze evengoed zouden kunnen besluiten dat ze te goed zijn voor een hand te krijgen, de koningin geef je ook niet zomaar een hand dus daar heeft het niets mee te maken. Intimiteit tussen mannen en vrouwen is iets dat moslims liever willen reserveren voor hun partner, als een man geen hand geeft is de discrepantie veel groter en voelt de vrouw van die broeder zich nog specialer, niet moslims die een hele verdieping met een kus begroeten en hun vrouw doordeweeks ook groeten met een vluchtige kus maken dat verschil niet.
Het verschil is dat die mens een fobie heeft, wat een psychische aandoening is en de moslim een ridicuul regeltje volgt omdat 'het' moet van de mo..

Doet me denken aan een orthodoxe jood in de transplantatieafdeling in het UZ leuven, die mocht de lift niet gebruiken van zijn religie, een hele bus famillieleden werd opgetrommeld om die de trappen af te dragen..een hoogtechnologische transplantatie dat mocht blijkbaar wel, een electrische lift gebruiken niet..zot zijn ze zeg ik u..zot..
Oud 5 augustus 2010, 10:11   #465
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan bijna niet geloven dat u ernstig zou menen wat u schrijft..iemand die anderen uit smetvrees geen hand geeft heeft een neurose en hoort thuis bij een psycholoog.
Zeggen dat daarom er geen probleem is met moslims die weigeren een hand te geven omdat het een vrouw is, blijft ondanks uw wolkerig verhaal doodsimpel onaanvaardbare discriminatie en die mening zou u vast delen mochten anderen weigeren iemand een hand te geven; omdat het een moslim betreft.
Discriminatie blijft provocerend en beledigend; ook wanneer dit uit "religeuze" motieven gebeurt, totaal onaanvaardbaar dus!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:31   #466
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik kan bijna niet geloven dat u ernstig zou menen wat u schrijft..iemand die anderen uit smetvrees geen hand geeft heeft een neurose en hoort thuis bij een psycholoog.
Zeggen dat daarom er geen probleem is met moslims die weigeren een hand te geven omdat het een vrouw is, blijft ondanks uw wolkerig verhaal doodsimpel onaanvaardbare discriminatie en die mening zou u vast delen mochten anderen weigeren iemand een hand te geven; omdat het een moslim betreft.
Discriminatie blijft provocerend en beledigend; ook wanneer dit uit "religeuze" motieven gebeurt, totaal onaanvaardbaar dus!
Het gaat erover dat iemand zijn redenen mag hebben (pathologisch, religieus, principieel...) om een bepaald gedrag te stellen, uiteindelijk gaat het over het gedrag (geen hand geven) niet over de reden (die niet universeel is) dus het kan aanvaardbaar zijn als de reden niet islamitisch is (die persoon in kwestie heeft een fobie vind ik ook maar dat is subjectief, hij draait mee in de maatschappij is hoog opgeleid werkt met mensen, functioneert goed gaat voor zover ik weet niet naar de psycholoog, hij heeft trouwens wel een punt handen zijn vaak bacterie-kwekerijen en hij is idd nooit ziek). Idd als iemand weigert een moslim, een jood een zwarte of een chinees een hand te geven uit racisme kan dat niet aanvaardbaar zijn. Maar dat is de reden dus niet, het is niet uit een gebrek aan respect voor een vrouw, maar uit respect voor de eigen vrouw.
Oud 5 augustus 2010, 10:32   #467
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
In onze maatschappij wordt er onderscheid gemaakt tussen discriminatie en politiek correcte discriminatie. Die laatste vorm van discriminatie wordt getolereerd om het religieus geïnspireerd is. De koran gebiedt moslims om niet om te gaan met ongelovigen : dat is eigenlijk pure discriminatie. Een huwelijk van een moslima met een ongelovige, is verboden -> discriminatie. De praktijk van de importhuwelijken : -> eigen volk eerst. Allemaal vormen van discriminatie waar je Weldenkend Links geen woord over zal horen reppen, tenzij met relativerende praat. Terwijl in de jaren 70 links er een genoegen in schepte om af te geven op alles wat met de kerk te maken had, lullen de linksen van vandaag zich te pletter over godsdienstvrijheid. Het kan verkeren. Die bocht heeft natuurlijk alles te maken met kiesvee.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:40   #468
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat erover dat iemand zijn redenen mag hebben (pathologisch, religieus, principieel...) om een bepaald gedrag te stellen, uiteindelijk gaat het over het gedrag (geen hand geven) niet over de reden (die niet universeel is) dus het kan aanvaardbaar zijn als de reden niet islamitisch is (die persoon in kwestie heeft een fobie vind ik ook maar dat is subjectief, hij draait mee in de maatschappij is hoog opgeleid werkt met mensen, functioneert goed gaat voor zover ik weet niet naar de psycholoog, hij heeft trouwens wel een punt handen zijn vaak bacterie-kwekerijen en hij is idd nooit ziek). Idd als iemand weigert een moslim, een jood een zwarte of een chinees een hand te geven uit racisme kan dat niet aanvaardbaar zijn. Maar dat is de reden dus niet, het is niet uit een gebrek aan respect voor een vrouw, maar uit respect voor de eigen vrouw.
Respect is ook rekening houden met de geplogendheden /gevoeligheden van iemand anders...een niet-moslim geen hand geven in vlaanderen is een gebrek aan respect betonen aan die persoon..simpel..maar zoals sommige hier al aangegeven hebben komt hun islam boven ALLES..ook boven het respect naar anderen toe..dat is discriminatie op basis van (on)geloof..het kan niet anders uit gelegd worden..
Oud 5 augustus 2010, 10:40   #469
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat 'respect voor de eigen vrouw' is een regel die in Mekka geldt maar niet hier. Hier schudt men uit respect de vrouw wel de hand. Als je als moslim naar hier komt volg je de regels die hier gelden. Uit respect. Als het niet lukt respect op te brengen voor de gebruiken van hier, moet je als moslim maar je conclusies trekken en ophoepelen. En je koran nog maar eens doorlezen, want die vraagt dat je de andere respecteert.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:47   #470
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Onnozelaar, atheïsten kiezen bewust om niet naar de kerk te gaan en hun kinderen niet naar het V.O. te sturen! En zover ik weet voelen ze zich daardoor niet gediscrimineerd of beperkt!
Ik kies bewust om niet naar de kerk te gaan; en om mijn kinderen niet naar het V.O. te sturen.

Gediscrimineerd is misschien een te groot woord; maar ik voel me zeker soms beperkt.

Bijvoorbeeld : De enige jeugdbeweging in het dorp is de Chiro.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:52   #471
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Integratie betekent in de letterlijke zin ''integraal deel gaan uitmaken van iets''. Door veel te veel mensen wordt dit geïnterpreteerd als '''je eigen cultuur beleven binnen de kaders van de wet''. Neen, integratie betekent assimilatie; meedraaien, een bijdrage leveren aan economie en cultureel leven.
Of integratie assimilatie betekent; hangt af van de betekenis die je geeft aan assimilatie.
Oud 5 augustus 2010, 10:52   #472
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik kies bewust om niet naar de kerk te gaan; en om mijn kinderen niet naar het V.O. te sturen.

Gediscrimineerd is misschien een te groot woord; maar ik voel me zeker soms beperkt.

Het V.O. en de 'giro' zijn op een haar na seculiere instellingen met een katholieke oorsprong..geen indoctrinaties meer, wees gerust..

Ik ga nog regelmatig naar de kerk uit eerbetoon aan nabestaanden of voor een huwelijk..
Oud 5 augustus 2010, 11:18   #473
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'the illusion of knowledge'...slaat perfect op 'geloven in een religie'..
Ik vind dat ook een zeer goede definitie voor religie.
Om die reden vind ik die quote van Stephen Hawking in zijn handtekening zo waar. Socrates heeft heel zijn leven gezocht naar kennis, de natuurfilosofie bestudeert van zijn tijd de mensen uit zijn omgeving die beweren iets te weten ondervraagt, en kwam tot de conclusie dat mensen pretenderen iets te weten zonder ware kennis van zaken. Hij zij dat hij niets wist en was daardoor niet in tegenspraak met de werkelijkheid. Daarom was hij niet alleen de meest wijze man maar ook de meest eerlijke man op deze wereld. De stoïcijnen beweerde dat we wel is waar niets weten maar dat we wel iets kunnen weten. Door kritisch onderzoek stap voor stap kunnen we iets meer weten. Dit lijkt mij voor de meeste mensen te moeizaam en zullen eerder opteren voor instant knowledge.
Oud 5 augustus 2010, 11:23   #474
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het V.O. en de 'giro' zijn op een haar na seculiere instellingen met een katholieke oorsprong..geen indoctrinaties meer, wees gerust..

Ik ga nog regelmatig naar de kerk uit eerbetoon aan nabestaanden of voor een huwelijk..
In het V.O. is het volgen van de Katholieke godsdienstles nog steeds verplicht.

In de Chiro-afdeling in het dorp is er gelukkig geen eucharistieviering op kamp; maar ik ken wel andere afdelingen.
Oud 5 augustus 2010, 11:28   #475
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
In onze maatschappij wordt er onderscheid gemaakt tussen discriminatie en politiek correcte discriminatie. Die laatste vorm van discriminatie wordt getolereerd om het religieus geïnspireerd is. De koran gebiedt moslims om niet om te gaan met ongelovigen : dat is eigenlijk pure discriminatie. Een huwelijk van een moslima met een ongelovige, is verboden -> discriminatie. De praktijk van de importhuwelijken : -> eigen volk eerst. Allemaal vormen van discriminatie waar je Weldenkend Links geen woord over zal horen reppen, tenzij met relativerende praat. Terwijl in de jaren 70 links er een genoegen in schepte om af te geven op alles wat met de kerk te maken had, lullen de linksen van vandaag zich te pletter over godsdienstvrijheid. Het kan verkeren. Die bocht heeft natuurlijk alles te maken met kiesvee.
Uw islamitische kennis is vre krom maar dat is nu niet belangrijk; u heeft wel een punt in die zin dat links vaak niet eerlijk is in de benadering van allochtonen tov autochtonen en vise versa; opnieuw iets waar moslims niet om gevraagd hebben maar wel ook last van hebben, want linksen (spa) zijn net zo goed xenofoob als rechts (vb) de ene impliciet de andere expliciet. Rechtse politici zijn vaak oprechter dan linkse wat dat betreft en spa is idd niet consequent met zichzelf. Vb; Caroline Gennez ziet de hoofddoek evengoed als problematisch en ziet het evengoed als een onderdrukking van de vrouw. Geef mij dan liever Filip De Winter die luidop zegt wat hij ervan denkt ipv de aaibaarheidsfactor van moslims af te tasten in hun rode jasje om moslimstemmen te ronselen. Het resultaat is dat er geen nuttig debat heeft plaatsgevonden.
Daardoor zijn gekke ideeen over de islam en criminaliteit bij veel burgers de waarheid geworden en zijn veel vlamingen rechts geworden die vroeger links waren. Zo zijn zowel moslims als niet moslims voor voldongen feiten komen te staan; zijn migratie problemen nooit opgelost, verloedering etc en is via de media het probleem van verculturalisering gecreeerd wat het zondebok effect aan het maken is waar veel mensen psychologisch graag gebruik van maken om hun eigen nietigheid af te weren. Uiteindelijk is een wilders verhaal aantrekkelijk zoals een blad waar op geknoeid is het gewoon wegscheuren en een nieuwe bladzijde beginnen, naar dat gevoel snakken volgens mij veel mensen maar die volgende bladzijde is spijtig genoeg een donkere pagina die precedenten kent.
(Wilders gaat dat proces mss verliezen maar gaat daarom niet minder populair worden volgens mij integendeel).

Laatst gewijzigd door Moslim! : 5 augustus 2010 om 11:29.
Oud 5 augustus 2010, 11:29   #476
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
In het V.O. is het volgen van de Katholieke godsdienstles nog steeds verplicht.

In de Chiro-afdeling in het dorp is er gelukkig geen eucharistieviering op kamp; maar ik ken wel andere afdelingen.
Ik kies voor het gemak en laat de keuze van de school eerder afhangen van het leeraanbod , de bereikbaarheid en de kwaliteit...een uurtje in de week wat geleuter is niet zo erg...ik ben er ook niet gelovig van geworden..
Oud 5 augustus 2010, 11:32   #477
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat 'respect voor de eigen vrouw' is een regel die in Mekka geldt maar niet hier. Hier schudt men uit respect de vrouw wel de hand. Als je als moslim naar hier komt volg je de regels die hier gelden. Uit respect. Als het niet lukt respect op te brengen voor de gebruiken van hier, moet je als moslim maar je conclusies trekken en ophoepelen. En je koran nog maar eens doorlezen, want die vraagt dat je de andere respecteert.
Indien wij elkaar ontmoeten, zal ik u nen dikke zoen geven om u goeiendag te zeggen, sè!

ps: 5 posts en ge zijt al bezig over Links, niet slecht.
Oud 5 augustus 2010, 11:32   #478
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De mens kan zich duizend en één reden bedenken om zich beperkt en verongelijkt te voelen. Een rijke medemens heeft meer mogelijkheden dan een arme, een gezonde medemens kan meer sporten beoefenen dan een fysiek gehandicapte. En ik voel me soms beperkt op deze planeet terwijl er misschien duizenden of miljoenen planeten zijn in dit melkwegstelsel maar mijn lichaam laat het niet toe.
Oud 5 augustus 2010, 11:34   #479
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
IDit lijkt mij voor de meeste mensen te moeizaam en zullen eerder opteren voor instant knowledge.
In volkse taal noemt men dat "gezond verstand hebben".
Oud 5 augustus 2010, 11:36   #480
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Koran vraagt idd respect voor iedereen ook ongelovigen, maar ik deed die uitspraak in het algemeen, ik zie niet in waarom iemand die geen hand wil geven moet ophoepelen omdat die te weinig respect heeft, hij respecteert het wel maar doet het daarom zelf nog niet; ik schud trouwens wel de hand van vrouwen maar geef vb geen kus, ieder zijn ding eh.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be