![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat de moslims die dat willen doen beter eerst eens zouden beseffen dat dergelijke zaken nogal gevoelig liggen op slechts enkele passen van waar er 2 megawolkenkrabbers naar beneden gehaald zijn door hun fundamentalistische vleugel. Het zou dan ook van enig gezond verstand getuigen moesten ze hun moskee elders zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De 3 lijkt goed op de Deense "stødel", voor wie Deens kent, maar heeft de waarde van een medeklinker, al lijkt het voor ons nog het meest op een kreunend uitgesproken klinker a. Het is eigenlijk gekreun dat als medeklinker dienst doet. Sommigen schrijven ook nog 9 voor de Q Irak wordt dan eigenlijk 3irâq of 3irq9. Deze q spreek je uit tussen de achterkant van de tong en het zachte gehemelte, anders gezegd: een bovenmoerdijkse, keelschrapende ch, maar dan niet als wrijfklank, maar als occlusief. Nu zijn Arabieren wel verbaasd als een westerling het allemaal kan uitspreken, want t, d, s, z bestaan ook nog eens in twee varianten, die de volgende en voorafgaande klinkers kleuren, en daarvan zijn er maar drie, al horen wij er veel meer.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 7lu of 7loe klinkt dus ongeveer als chloe en betekent "zoet". Het substantief 7alwa voor zoetigheid is in het Turks en het Bulgaars "halva" geworden.
Suqar betekent gewoon suiker; ons NL woordje is oorspronkelijk Arabisch, evenals bij voorbeeld... ras en racisme. "Râs" betekent hoofd, kop (of kaap). De vikingen brachten het woord mee van de Andaloezische slavenmarkten, waar voor een blanke "kop"(slavin) meer geld werd geboden dan voor een zwarte "râs".
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 28 mei 2010 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had geen idee, bedankt. Dacht dat het een soort van geheimtaal was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer dat in Pakistan en een woedende mensenmenigte zet de fik er in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Raar eh ...
Sommige mensen kijken verder dan hun neus(cultuur), leren over anderen, reizen de wereld rond om ervaringen op te doen en niet elke jaar naar een land waar ze niet eens geboren zijn(omdat ze moeten), doen oogkleppen af en laten zich niets wijsmaken of indoctrineren. Vrijheid is pas echte vrijheid zonder religie. LONG LIVE ATHEISM |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij vertelde me toch dat er in de koran stond dat je moest bijleren? Heb het al paar keer gevraagd. Hoe leer je bij over andere culturen als je telkens naar hetzelfde land gaat? ![]() Moeilijke vraag blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan kregen we en taqqiya antwoord van 'ja inderdaad' ![]() en god is god ookal is ie allah... Ik dacht nog even kunnen we een moskee bouwen in Israel maar Ooooeps wacht even er zijn er pleny! Daarentegen een synagoge in Gaza of Westbank dat weet ik zo niet. Heb langzame internet connectie dus link naar moskeetjes in Israel komt later, of wikipedia zelf even. Zelfs Tel Aviv heeft er één of meerdere. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 mei 2010 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beste 7loe; je bent hier nog niet lang, dus je weet niet dat ik elders al een paar keer heb aangestipt dat ik over mijn biografie discreet wens te blijven en mij er slechts vaag over uitlaat. Het is hier geen geheim dat ik in "Mohammedanië" zoals ik dat dan verhullend noem, heb gewoond.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet. Als het Cordoba House 300 meter verder stond, kraaide er geen haan naar. Maar opeens bepaalt Ground Zero blijkbaar waar en of er een islamitisch centrum mag komen. In de grondwet staat nochtans nergens dat de vrijheid van godsdienst alleen geldt buiten een bepaalde perimeter rond de voormalige Twin Towers. Opnieuw wordt het extremisme van sommige lieden geprojecteerd op andere, wat volstrekt onrechtvaardig en contraproductief is. De imam die zich voor het islamtisch centrum heeft ingezet, staat trouwens bekend als een man van de interreligieuze dialoog en een fervent tegenstander van islamitisch fundamentalisme. Er is geen sprake van een "eerbetoon aan moslimterroristen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus als ik het goed begrijp hebben de New-Yorkers er geen probleem mee, maar sommigen hier wel?
en over wie juist zegt dat het meest?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien kunnen de 9/11 truthers op het gebouw testen met thermite...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begrijp je niet goed. Er zijn heel wat New Yorkers die er problemen mee hebben. Alleen kunnen ze er niets tegen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |