Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2010, 10:13   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Veel geblaat om niets. Ik vind het veel schandaliger dat na bijna 10 jaar de WTC site nog steeds een open plek is. 't Is bijna alsof ze een wonde open laten om mensen getraumatiseerd te houden. DAT is pas een schande!

Maar vent toch. Alsof je op 10 jaar tijd heel dat boeltje hebt opgeruimd en daar een nieuwe wolkenkrabber hebt staan. Heb je enig idee hoeveel werk dat is en hoeveel geld daarvoor nodig is? Het is trouwens geen open plek meer. De gebouwen rijzen al uit de grond.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:20   #62
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar vent toch. Alsof je op 10 jaar tijd heel dat boeltje hebt opgeruimd en daar een nieuwe wolkenkrabber hebt staan. Heb je enig idee hoeveel werk dat is en hoeveel geld daarvoor nodig is? Het is trouwens geen open plek meer. De gebouwen rijzen al uit de grond.
"We will rebuild. We're going to come out of this stronger than before, politically stronger, economically stronger. The skyline will be made whole again."

Wat staat er ondertussen? Een museum en plannen voor 2 vijvers.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:27   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Islam is een religie van de middenweg in mijn ogen. Ik ben dan ook fel tegen de extremisten en tegen al degene die de islam gebruiken/misbruiken voor eigen doeleinden.
De islam is momenteel één van de meest achterstaande (chronologisch) religies die er aangehangen wordt en het meeste extremisten onder zich telt. Een middenweg is het zeker niet, eerder een extremistische weg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:28   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"We will rebuild. We're going to come out of this stronger than before, politically stronger, economically stronger. The skyline will be made whole again."

In de rest van de wereld is het ondertussen ook niet echt verbeterd he.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:28   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals, heb je enige idee van hoeveel werk dat is? De freedom tower gaat klaar zijn in 2013, amper 12 jaar nadat de torens naar beneden kwamen.

En wat er al staat? De toren is nu al meer dan 100 meter hoog. Als jij dat een lege plek vindt, tjah...

Laatst gewijzigd door fox : 6 augustus 2010 om 10:34.
Oud 6 augustus 2010, 10:35   #66
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Nogmaals, heb je enige idee van hoeveel werk dat is? De freedom tower gaat klaar zijn in 2013, amper 12 jaar nadat de torens naar beneden kwamen.
Amper? Na zoveel geblaat over rebuilding. De originele duurde 5 jaar om te bouwen begin jaren 70.

Mja, naar mijn mening is dit een grotere schande dan een cultureel center met moskee 5 en een halve blok weg van ground zero. Ik weet dat ge iets persoonlijks tegen mij hebt, dat interesseert mij niet veel foxie.

Vet gedrukt is de essentie VOOR MIJ.
Oud 6 augustus 2010, 10:36   #67
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In de rest van de wereld is het ondertussen ook niet echt verbeterd he.
Tja, Bagdad heeft geen skyline meer (bij wijze van spreken he)
Oud 6 augustus 2010, 10:38   #68
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Je vergelijking gaat niet op. Een militiakamp vol gunnuts daarentegen...
Waarom gaat ze niet op?

Timothy Mc Veigh was een katholiek die handelde uit wraak op wat hij als een religieuze heksenjacht door de overheid beschouwde.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:43   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amper? Na zoveel geblaat over rebuilding. De originele duurde 5 jaar om te bouwen begin jaren 70.

Mja, naar mijn mening is dit een grotere schande dan een cultureel center met moskee 5 en een halve blok weg van ground zero. Ik weet dat ge iets persoonlijks tegen mij hebt, dat interesseert mij niet veel foxie.

Vet gedrukt is de essentie VOOR MIJ.

Het nieuwe zal ook 5 jaar kosten. In 2008 zijn ze begonnen met de funderingen.

Het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat je appelen met peren wenst te vergelijken en dan nog heb je geen gelijk. Bij de oorspronkelijke bouw moesten ze niet ruimen en afbreken. Nu moesten ze eerst alle rommel weg dan en dan nog de oorspronkelijke funderingen eruit krijgen. Natuurlijk moesten er ook architecten gezocht worden, plannen getekend worden en financiering gezocht worden. In die optiek in 12 jaar helemaal niets.

Met de oorspronkelijke torens was men bezig van in het jaar 1946 (!), waarbij de eerste plannen eindelijk wereldkundig gemaakt werden in 1961. In 1972 waren ze eindelijk klaar. Dus er zat 26 jaar tussen het idee en de uiteindelijke oplevering.
Oud 6 augustus 2010, 10:46   #70
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En wat er al staat? De toren is nu al meer dan 100 meter hoog. Als jij dat een lege plek vindt, tjah...
De reden waarom het zo lang geduurd heeft is omdat men eerst een aantal achtereenvolgende wedstrijden heeft uitgeschreven om vervolgens het winnende ontwerp telkens te weigeren.
Na een tijdje ben ik gestopt met het volgen van die klucht.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 6 augustus 2010, 10:47   #71
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idd, de aanslagen laten gewoon effe links liggen. Het opruimen en onderzoeken die ter plekke moesten gebeuren vergeten we effe, dat was toch maar een dagje werk. Het klaar maken om een volledig nieuwe wolkenkrabber te plaatsen was net zoals een netjes proper stukje grond.
En de prijzen zijn zowiezo hetzelfde gebleven. Ook de manier van bouwen en ontwerpen is nog steeds hetzelfde als toen.

Idd, dat is alles wat ze verwezelijkt hebben, een muzeum en 2 vijvers.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:50   #72
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het hoeft natuurlijk niemand te verwonderen dat je appelen met peren wenst te vergelijken en dan nog heb je geen gelijk. Bij de oorspronkelijke bouw moesten ze niet ruimen en afbreken. Nu moesten ze eerst alle rommel weg dan en dan nog de oorspronkelijke funderingen eruit krijgen. Natuurlijk moesten er ook architecten gezocht worden, plannen getekend worden en financiering gezocht worden. In die optiek in 12 jaar helemaal niets.

Met de oorspronkelijke torens was men bezig van in het jaar 1946 (!), waarbij de eerste plannen eindelijk wereldkundig gemaakt werden in 1961. In 1972 waren ze eindelijk klaar. Dus er zat 26 jaar tussen het idee en de uiteindelijke oplevering.
De bouw van de grootste toren ter wereld (Burj Dubai) heeft 5 jaar geduurd.

Oud 6 augustus 2010, 10:55   #73
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:

Te gek voor u dat ge uw e-gelijk wilt halen, maar zoals eerder gezegd. Wat doet dat af aan MIJN mening? Verschrikkelijk kinderachtig van u hoe vaak gij springt op posts van mij. Leer dat eens af, want hoe moeten we u zo nog serieus nemen.

Het gaat mij erom dat er zoveel gezeverd wordt om dat center op 5 en een halve blok van de wtc site, terwijl dat er in de nasleep honderdduizenden mensen gestorven zijn en miljoenen gepompt zijn in dood en vernieling zaaien. Ondertussen is er een financiële getouwtrek rond verzekeringsgelden en beslissingen wie wat mag bouwen.

DAT vind IK schandaliger dan een cultureel center op 5 en een halve blok afstand en dat GIJ niet kunt leven met MIJN mening hierin zal mij een worst wezen. Ge zou beter eens antwoorden in een ander draadje waar ge me weer eens inhoudsloos aanviel met een one-liner en waar ik een normaal antwoord op heb gegeven.

Ge moogt me ook altijd via PM uw probleem met mij uitleggen, maar in tussentijd ga ik niet meer veel aandacht aan u besteden.
Oud 6 augustus 2010, 10:56   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ondertussen zijn ze daar in Dubai wel zo goed als Failliet omdat ze massaal veel geld in dergelijke projecten pompen. De nieuwe WTC zal ook op 5 jaar klaar zijn maar met een beter financieel management en laat ons ook niet vergeten dat ze daar waarschijnlijk minder hun werknemers zullen uitbuiten.

Weet u ook wanneer ze begonnen zijn met het aanspreken van architecten voor de ontwerpen?
Oud 6 augustus 2010, 11:01   #75
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te gek voor u dat ge uw e-gelijk wilt halen, maar zoals eerder gezegd. Wat doet dat af aan MIJN mening? Verschrikkelijk kinderachtig van u hoe vaak gij springt op posts van mij. Leer dat eens af, want hoe moeten we u zo nog serieus nemen.

Het gaat mij erom dat er zoveel gezeverd wordt om dat center op 5 en een halve blok van de wtc site, terwijl dat er in de nasleep honderdduizenden mensen gestorven zijn en miljoenen gepompt zijn in dood en vernieling zaaien. Ondertussen is er een financiële getouwtrek rond verzekeringsgelden en beslissingen wie wat mag bouwen.

DAT vind IK schandaliger dan een cultureel center op 5 en een halve blok afstand en dat GIJ niet kunt leven met MIJN mening hierin zal mij een worst wezen. Ge zou beter eens antwoorden in een ander draadje waar ge me weer eens inhoudsloos aanviel met een one-liner en waar ik een normaal antwoord op heb gegeven.

Ge moogt me ook altijd via PM uw probleem met mij uitleggen, maar in tussentijd ga ik niet meer veel aandacht aan u besteden.

Lol zeg, ik weet echt niet wat uw probleem is. Ik ken u zelfs helemaal niet. Als je er niet tegenkan dat er tegen uw mening ingegaan wordt dan is dat uw probleem.

In uw oorspronkelijk bericht stelt u dat het een grote schande is dat er nog niets staat. Ik spreek dat tegen, er staat reeds een constructie van meer dan 100 meter. Dat u nu rond de pot begint te draaien en er oorlogen bij begint te sleuren is eerlijk gezegd ook niet mijn probleem en daar ging uw oorspronkelijke post ook helemaal niet over.

Ge moogt mij ook altijd uw probleem uitleggen. Volgens mij ben je er nog altijd niet over dat u uw bron niet gecontroleerd hebt omdat het toevallig goed in uw kraam paste. Nogmaals, dat is niet mijn schuld en de volgende keer wijs ik u er simpelweg opnieuw op als u oneerlijke informatie post op dit forum.
Oud 6 augustus 2010, 11:07   #76
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Ge moogt mij ook altijd uw probleem uitleggen. Volgens mij ben je er nog altijd niet over dat u uw bron niet gecontroleerd hebt omdat het toevallig goed in uw kraam paste. Nogmaals, dat is niet mijn schuld en de volgende keer wijs ik u er simpelweg opnieuw op als u oneerlijke informatie post op dit forum.
En dat ik u daar bedankt heb voor het aanbrengen van die info speelt niet mee zeker? Maar goed, we zijn uitgepraat want dit gaat nergens naartoe.
Oud 6 augustus 2010, 11:17   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Idd, de bouw ervan, en al de rest wat erbij komt? Alle voorbereidingen?Los daarvan, de financiele situatie van Dubai kennen we ondertussen ook al.

Laatst gewijzigd door illwill : 6 augustus 2010 om 11:17.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 11:41   #78
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Conservatief Amerika is echt ongeloofelijk. Ze proberen nu opnieuw 9/11 uit te melken voor politieke doeleinden omdat er in het najaar verkiezingen zijn. Conservatief Amerika haat new york, behalve in die paar maanden na de aanslagen. Daarna was er plots tegenstand voor de noodfondsen die beloofd waren aan de stad. Er moest immers oorlog gevoerd worden. En nu willen de conservatieven, die zo zweren bij de grondwet als het is om corporate america te beschermen of hun conservatieve ideologie door te drukken, burgers van de V.S. verbieden om dezelfde rechten uit te oefenen omdat het moslims zijn.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 11:53   #79
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Conservatief Amerika is echt ongeloofelijk. Ze proberen nu opnieuw 9/11 uit te melken voor politieke doeleinden omdat er in het najaar verkiezingen zijn. Conservatief Amerika haat new york, behalve in die paar maanden na de aanslagen. Daarna was er plots tegenstand voor de noodfondsen die beloofd waren aan de stad. Er moest immers oorlog gevoerd worden. En nu willen de conservatieven, die zo zweren bij de grondwet als het is om corporate america te beschermen of hun conservatieve ideologie door te drukken, burgers van de V.S. verbieden om dezelfde rechten uit te oefenen omdat het moslims zijn.
wat een bullshit de moslims hebben evenveel rechten als de rest van de VS burgers alleen is deze plek om een centrum of moskee te bouwen een slag in het gezicht van de nabestaanden van de bijna 3000 doden van 9/11
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 12:06   #80
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wat een bullshit de moslims hebben evenveel rechten als de rest van de VS burgers alleen is deze plek om een centrum of moskee te bouwen een slag in het gezicht van de nabestaanden van de bijna 3000 doden van 9/11
Leg eens uit waarom dat bullshit is? De Amerikaanse grondwet garandeert vrijheid van meningsuiting en religie voor ALLE burgers.
Of is de grondwet enkel geldig als het in uw kraam past? Als BHV tegen de grondwet is moet het meteen gesplitst worden, maar fundamentele rechten, daar kan men gerust een eigen interpretatie aan geven?

Trouwens, negativisten zien hierin een slag in het gezicht, positivisten zien hierin een kans op verzoening. De mensen aan het hoofd van de organisatie die het centrum willen oprichten staan bekend als voorstander van interreligieuze dialoog etc. Helemaal geen mensen die een extremistisch gedachtegoed uitdragen.

Laatst gewijzigd door Fredo : 6 augustus 2010 om 12:08.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be