![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VVD en CDA hebben met zowel gedoogsteun van als volledig samen regeren met PVV echter wel maar een representativiteit van 49,55% van de stemmen. In mijn ogen foutief wordt zo'n representativiteit van stemmen die lager dan 50% is echter ook wel eens ondemocratisch genoemd. Los van de semantiek ben ik het er ook wel mee eens dat zo'n 50%+1 het absolute minimum moet zijn. VVD, CDA en PVV is dus niet representatief genoeg. Er moet nog één partij bij om een voldoende representatieve regering te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk ga ik daardoor een beetje off-topic. Mijn excuses daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Deze coalitie heeft niet mijn voorkeur maar elke meerderheid die in ons stelsel (inderdaad unitair en met evenredige vertegenwoordiging) kan worden behaald is per definitie democratisch totstandgekomen. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 6 augustus 2010 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Imho moet ook aan de grondwet worden voldaan. De PVV keert zich in ieder geval tegen de artikelen 1 (rechtsgelijkheid), 6 (godsdienstvrijheid) en 7 (uitingsvrijheid) van de Nederlandse Grondwet. Weliswaar is die oppositie in het rechtsbestel toegestaan, maar een partij die zich uitspreekt tegen deze fundamentele grondrechten, betoont zich een vijand van de rechtsstaat. Een kabinet dat gedoogsteun krijgt van een ondemocratische partij is daarmee ook ondemocratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Het is aan het parlement om wetten te veranderen, ook de grondwet (twee maal met 2/3 meerderheid). Natuurlijk mogen partijen ervoor pleiten wetten af te schaffen of te veranderen, het is nota bene hun core business! Ik ben evenmin een fan van de PVV als u maar u overdrijft behoorlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Partijen en daarmee regeringen moeten tegen de grondwet in kunnen gaan, anders kan die nooit veranderd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat een gevaarlijke reactionaire onzin. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik begrijp nu eindelijk waarom u Wilders en zijn beweging consequent racistisch noemt. ![]() Ik wist dat "fatsoenlijk Nederland" erg kon zijn (net als fatsoenlijk België, fatsoenlijk Frankrijk, enz.), maar niet dat het zo'n zaken nog echt meent ook. "Als het facisme ooit opnieuw opduikt in West-Europa, zal dat onder het mom van het anti-facisme zijn." (Churchill) Het leekt me niet meer mogelijk, maar deze uitspraak wint nog elke dag aan kracht.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 augustus 2010 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, als de uitslag van een volksraadpleging meneer niet bevalt, is alles toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Deze Balinachtige mentaliteit, die steeds verder oprukt, is nauwelijks minder gevaarlijk dan een bepaalde politieke ideologie die zich ook religie noemt enz. => Objectieve bondgenoten? ![]() En for the record, mijnheer Sjaax, er zijn wel meer mensen die beweren dat er grenzen moeten zijn aan de vrijheid van godsdienst (uit 2006): CDA: godsdienstvrijheid inperken
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 augustus 2010 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geef het toe als ik een redeneerfout maak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Oplichter is een niet geheel passende kwalificatie, maar knoeier, prutser, schlemiel en politieke gluiperd zijn termen die meer op hun plaats zijn.
![]() |
#94 |
Staatssecretaris
|
![]() OK, vergissen is menselijk.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Niet gehinderd door het feit dat hij deel uitmaakt van een demissionair kabinet:
"Hirsch Ballin wil "geheime" opnames verbieden" Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Minder ministers in nieuw kabinet
Allemaal voorbarig natuurlijk, maar toch, hoe een minderheidskabinet al bij voorbaat tot besparingen kan leiden: Citaat:
Citaat:
![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 augustus 2010 om 14:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Ik begrijp hier de term 'verantwoordelijkheid' niet - geen enkele politicus de afgelopen decennia heeft 'politieke verantwoordelijkheid' genomen, terwijl ze grote blunders hebben begaan. M.u.v. die "wijkenjuffrouw' maar die was zo goed als knettergek. Maar Guusje ter Horst bleef gewoon zitten toen haar falen aan alle kanten bewijsbaar opdook.
De tijd zal het leren.