Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2010, 22:08   #61
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gezinnen met twee vaders of twee moeders maken nu eenmaal deel uit van de samenleving. Ze maken m.a.w. mee de norm uit. Er is niets op tegen om dat ook gewoon aan kinderen te vertellen.
Gezinnen met twee vaders of twee moeders zijn niet de norm maar een randverschijnsel. Iets wat nog geen 1% van de gezinsvorm uitmaakt kan niet als een norm beschouwd worden. Dan zijn alleenstaande ouders een grotere groep die niet vertegenwoordigt worden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:10   #62
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nochtans komen er geen plaatjes voor in de Qoran Al Karim. Misschien heb je die er zelf bij getekend, je barst nochtans van de fantasie. En nu ga ik mn tijd benutten en niet meer ingaan op uw onzin. U kon het weer niet laten (zoals gewoonlijk) om over de Qoran te beginnen in een topic over homoseksualiteit, u bent van slechte wil meneer de Liberalist. Slaap lekker!
http://hubpages.com/hub/UNDERSTANDING-AL-QURAN-II

hand gemaakt, en op 2de foto zie je duidelijk een tekening.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:13   #63
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vind dat het bestaan van homo en biseksualiteit kan onderwezen worden, net als het bestaan van transgenders en andere minderheidsgroepen.
Veel belangrijker echter is het kind terug goede waarden mee te geven, zoals solidariteit, vriendschap, liefde voor de familie en het vaderland, zorg voor de gezondheid, voor de ouderen, etc. Het onderwijs moet tenminste een poging doen het ultraindividualistische egoïsme dat onze samenleving kenmerkt in te perken. De godsdienst is gelukkig weg, maar in de plaats kwam het ongebreidelde materialisme en egoïsme.
Het is het gebrek aan waarden en solidariteit in onze samenleving dat migranten terug doet grijpen naar bvb. de Islam, met een duidelijk en sterk waardenkader. De westerse, kapitalistische samenleving is een erg koude samenleving, zonder veel maatschappelijke samengang.
Liefde voor het vaderland?????

Terug naar het nationalisme? Weg met europa?
Oud 6 augustus 2010, 22:15   #64
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat moet een school juist wel doen.

Het ene sluit het andere niet uit.

Sport hoort in de vrije tijd. Niet op school.
Maar wat als die samenleving botst met de geloofsovertuiging van de ouders, vrienden en familie? Homofilie en Islam gaan niet echt samen. Thuis en in de moskee leer je dat het slecht is volgens de koran, en dan op school probeert me je dan aan te leren dat de koran verkeerd is.
Oud 6 augustus 2010, 22:19   #65
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Liefde voor het vaderland, veel gekker moet het niet worden

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:20   #66
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Misschien is er nood aan de introductie van homoseksuele moslims in de schoolboeken?
Homoseksuele moslims bestaan niet, zijn een verzinsel van het westen om een correcte samenleving te ondermijnen. Woorden uit Iran van Mahmoud Ahmadinejad.
Oud 6 augustus 2010, 22:26   #67
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Maar wat als die samenleving botst met de geloofsovertuiging van de ouders, vrienden en familie? Homofilie en Islam gaan niet echt samen. Thuis en in de moskee leer je dat het slecht is volgens de koran, en dan op school probeert me je dan aan te leren dat de koran verkeerd is.
Kinderen kijken nog steeds op naar hun ouders in de eerste plaats en dan pas naar de leerkrachten. Dus het is aan de ouders om hun opvoedingsplicht serieus te nemen anders gaan de kinderen het alleen maar van op school moeten krijgen

Ik ben jarenlang onderwezen geweest in het darwinisme, nochtans ik ben nog steeds een moslima.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 augustus 2010 om 22:27.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:32   #68
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Liefde voor het vaderland?????
Niks mis mee.

Citaat:
Terug naar het nationalisme?
Ik zou het eerder patriotisme noemen.

Citaat:
Weg met europa?
Als u daarmee de EU bedoelt, dan is mijn antwoord volmondig ja.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:32   #69
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://hubpages.com/hub/UNDERSTANDING-AL-QURAN-II

hand gemaakt, en op 2de foto zie je duidelijk een tekening.
Dat is kalligrafie, dat is niet hetgeen waar ik op doelde.
Oud 6 augustus 2010, 22:34   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Voor mij leef je met wie je wilt maar om zulke levenswijzen te gaan onderrichten aan kinderen vind ik zwaar overdreven en niet van toepassing. Zelfs homoseksuele koppels waarvan men kan stellen dat ze in deze tijd niet meer als een rariteit worden beschouwd zijn [B]een miniscuul percentage dat deel uitmaakt van wat wij het gezin noemen. [/b]Voor kinderen is het gezin nog altijd bestaande uit mama en papa en moeten wij dat in naam van de progresiviteit dat beeld veranderen? Ik denk het niet.
Als je deze redenering consequent doortrekt, dan hoeven er ook geen kleurlingen meer afgebeeld te worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:49   #71
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Niks mis mee.
Ik zou het eerder patriotisme noemen.
Meent u dat echt?

Oud 6 augustus 2010, 22:52   #72
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Meent u dat echt?
Ja.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:55   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als u daarmee de EU bedoelt, dan is mijn antwoord volmondig ja.
De EU moet wel blijven bestaan, maar enkel als een vrijblijvende handelsunie zonder politieke agenda.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 22:56   #74
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De EU moet wel blijven bestaan, maar enkel als een vrijblijvende handelsunie zonder politieke agenda.
een handelsunie is een politieke keuze

Oud 6 augustus 2010, 23:06   #75
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Liefde voor het vaderland, veel gekker moet het niet worden
Wat is er mis met houden van het land waar je ouders en voorouders ook opgegroeid zijn? Dat is nu eens iets heel normaals dat veel mensen wél doen, maar niet in schoolboeken mag verschijnen, in tegenstelling tot politiek-correcte visies op de maatschappij, zoals het idee dat een homohuwelijk even gewoontjes is als een heterohuwelijk. Terwijl luttele procentjes van het totaal aantal burgerlijke huwelijken onder die eerste categorie vallen en 0% van de kerkelijke huwelijken onder die eerste categorie vallen.

Laatst gewijzigd door respublica : 6 augustus 2010 om 23:07.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 23:07   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een handelsunie is een politieke keuze
Volgens mij heb je me niet juist begrepen. Een handelsunie zonder politieke agenda. Dus geen politieke integratie meer. De EU is er voor vrije handel en vrij personenvervoer. Dat was de initiële opzet, en meer moet dat ook niet worden.

De EU rent nu van crisis naar crisis, precies ómdat de EU zich taken heeft toegeëigend die het niet toebehoort!
Oud 6 augustus 2010, 23:09   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Wat is er mis met houden van het land waar je ouders en voorouders ook opgegroeid zijn? Dat is nu eens iets heel normaals dat veel mensen wél doen, maar niet in schoolboeken mag verschijnen, in tegenstelling tot politiek-correcte visies op de maatschappij, zoals het idee dat een homohuwelijk even gewoontjes is als een heterohuwelijk. Terwijl luttele procentjes van het totaal aantal burgerlijke huwelijken onder die eerste categorie vallen en 0% van de kerkelijke huwelijken onder die eerste categorie vallen.
Het komt minder voor, maar is het daarom ook minder gewoon? Ik moet u helaas teleurstellen: de meeste huwelijken voldoen niet meer aan het huisje-boompje-beestje-ideaal.
Oud 6 augustus 2010, 23:24   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Niet hun eigen mening, mischien. Maar het is wel het normale gedragspatroon zoals men dat ziet overal in de wereld : een mannetje en een vrouwtje dat kindjes maken. En dit zowel bij mensen als bij andere dieren.
Homoseksualiteit is eigenlijk gewoon een verstoring van de natuurlijke orde. Niks om zich druk over te maken op een overbevolkte planeet, maar evenmin een voorbeeld , dat men op school moet ophemelen.
Ik heb niet de indruk dat hier sprake is van 'ophemelen', maar ik ken natuurlijk ook niet alle handboeken die in de scholen worden gebruikt.

In het handboek "Optimal 2" voor de cursus Duits die ik afgelopen schooljaar aan de zesde klas mocht geven, is er ook een hoofdstuk gewijd aan "Die Familie".

Er staan bij de eerste leestekst drie fotootjes. Foto 1 en foto 2 tonen een traditionele papa-mama-kinderen-(kleinkinderen)-familie, foto 3 toont een niet-zo-traditionele mama1-mama2-dochter-familie.

De ongemeen intense, diep-haatdragende, extreem-repressieve, ja, welhaast anti-humane reacties van verscheidene leerlingen hebben mij geholpen bij het bespreekbaar maken van enkele thema's die - helaas - ook in de lessen Duits veel te weinig aan bod (mogen (?)) komen: 'liefde', 'angst', 'afgunst', ...

Ik ben de uitgevers van "Optimal 2" toch wel dankbaar voor de door hen geboden buitenkans.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 23:27   #79
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als je deze redenering consequent doortrekt, dan hoeven er ook geen kleurlingen meer afgebeeld te worden.
En evenmin 'minder-validen'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 23:32   #80
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksuele moslims bestaan niet, zijn een verzinsel van het westen om een correcte samenleving te ondermijnen. Woorden uit Iran van Mahmoud Ahmadinejad.
Ze zijn me te ore gekomen.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar uit mijn bezoeken aan Arabische landen weet ik uit ervaring dat er aardig wat moslims zijn die ervaring en interesse hebben in seks met seksegenoten.

Dat zijn misschien geen homofielen of homoseksuelen maar hetero"s die zich 'bezondigen' aan gelegenheids-homoseksualiteit.

Hoedanook heeft men er een gigantisch probleem met seksulaiteit zoals dat ook hier min of meer gold tot in de jaren vijftig. Ze hebben er geen Wilhelm Reich gekend en geen seksuele revolutie hoewel ze daar bijzonder veel nood aan hebben. Het zou ook hun politieke visie veranderen.

Maar au fond zijn ze natuurlijk geen voorstander van de emancipatie van de mens maar wel van de onderwerping ervan. Dat is ook wat islam letterlijk betekend, zoals wel bekend is.

Zij zien de emancipatie van de mens in het feit dat hij aanvaardt dat alles is zoals het is, dat alles god's wil is en dat dat - hoewel het onaagenaam of pijnlijk kan zijn - goed is, omdat het god's wil is.

Het is zeer betreurenswaardig dat er nog steeds geen vaccin is tegen geloof. Me dunkt dat ze daar in heel wat landen veel baat bij zouden hebben. Het land zou er met rasse schreden op vooruitgaan.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be