Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2010, 16:27   #101
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wat precies begrijp je niet ?
vraag het aan 'je sukkeltje'
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:30   #102
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
okay dus het is niet mogelijk om iemand te beledigen zolang er geen bron van waarheid in de opmerking zit?

vb: Een homoseksueel voelt zich beledigd als iemand hem 'vuile homo' noemt ... daar zit dus waarheid in, die homo is dus vuil of toch een beetje.
Hij is toch een homo, of niet? En als daarbij ook nog de mening 'vuil' krijgt toegevoegd, kan dat beledigend zijn, ja. Dat betekent niet dat hij ook vuil is, aangezien het om een overdrijving gaat. Net zoals het woord 'jeanet' een vorm van verwijfdheid impliceert, men beledigd is door die overdrijving.

En ik u een terrorist zou noemen, wat ook een overdrijving is, hoewel natuurlijk bekend is dat moslims de potentie hebben om terroristische gedachten te krijgen. Dus ja, de kern van waarheid is wat kwetst, de overdrijving is de boodschap die het brengt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:32   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet dat ik veel aan beledigen doe, trouwens.
Oud 7 augustus 2010, 16:33   #104
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ah, dat klinkt echt smerig.
Je weet niet wat je mist. Ook eenden- ganzenvet is geweldig om in te bakken of zelfs te frituren. Maar goed, je kan eigenlijk even goed cholesterol rechtstreeks shotten dan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 16:42   #105
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hij is toch een homo, of niet? En als daarbij ook nog de mening 'vuil' krijgt toegevoegd, kan dat beledigend zijn, ja. Dat betekent niet dat hij ook vuil is, aangezien het om een overdrijving gaat. Net zoals het woord 'jeanet' een vorm van verwijfdheid impliceert, men beledigd is door die overdrijving.

En ik u een terrorist zou noemen, wat ook een overdrijving is, hoewel natuurlijk bekend is dat moslims de potentie hebben om terroristische gedachten te krijgen. Dus ja, de kern van waarheid is wat kwetst, de overdrijving is de boodschap die het brengt.
Een woord kan beledigend zijn zonder dat er waarheid inzit, daarmee weerlegt u uw eerdere opmerking. Het willekeurig beledigen van mensen is beledigend en als daar waarheid inzit kan het kwetsen, vb als iemand die zich lelijk voelt wordt uitgescholden voor mottig kan die zich gekwetst voelen, maar als iemand zichzelf heel knap van uiterlijk vindt dat te horen krijgt zal die zich mss niet gekwetst voelen (of ook wel als die te trots is etc), dat wel beledigend overkomen. Dat is beleefdheid en dat heeft wel degelijk zijn nut. Woorden als sukkel en idioot gebruiken omdat je iets nutteloos vindt is een gebrek aan respect. Zeg maar aan een top professor dat hij een idioot en een sukkel is dan zal die zich niet beledigd voelen mss. Onzin.
Oud 7 augustus 2010, 16:49   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een woord kan beledigend zijn zonder dat er waarheid inzit, daarmee weerlegt u uw eerdere opmerking. Het willekeurig beledigen van mensen is beledigend en als daar waarheid inzit kan het kwetsen, vb als iemand die zich lelijk voelt wordt uitgescholden voor mottig kan die zich gekwetst voelen, maar als iemand zichzelf heel knap van uiterlijk vindt dat te horen krijgt zal die zich mss niet gekwetst voelen (of ook wel als die te trots is etc), dat wel beledigend overkomen. Dat is beleefdheid en dat heeft wel degelijk zijn nut. Woorden als sukkel en idioot gebruiken omdat je iets nutteloos vindt is een gebrek aan respect. Zeg maar aan een top professor dat hij een idioot en een sukkel is dan zal die zich niet beledigd voelen mss. Onzin.
Neen, niet. Zoals ik al zei, hoeft de overdrijving niet precies te kloppen. Het is de overdrijving die een opmerking beledigend maakt, omdat de persoon in die beledigd wordt, in zijn zelfbeeld wordt aangetast doordat deel van de opmerking klopt. Nu, ik zal zelf niet snel overgaan tot beledigen, maar het is wel ieder zijn recht om te beledigen. Vaak zijn beledigingen gewoon waarheden die mensen niet willen horen. Zo wilde de Katholieke Kerk er aanvankelijk niets van weten dat de aarde rond de zon draaide, niet andersom. Een mening kan beledigend zijn, zelfs als dat niet de bedoeling is. En soms is de opzet wel beledigen, maar heeft dit als positief bij-effect dat personen kritischer naar zichzelf gaan kijken én dat ze een dikkere huid tegen kritiek krijgen.

Want daar wringt het nogal eens met moslims. Vanaf het moment dat ze hier komen, horen ze vaak voor het eerst kritiek op hun godsdienst. Ik kan me de verbolgenheid wel voorstellen, maar dat rechtvaardigt nog niet restricties op de vrijheid van meningsuiting.
Oud 7 augustus 2010, 16:56   #107
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen, niet. Zoals ik al zei, hoeft de overdrijving niet precies te kloppen. Het is de overdrijving die een opmerking beledigend maakt, omdat de persoon in die beledigd wordt, in zijn zelfbeeld wordt aangetast doordat deel van de opmerking klopt. Nu, ik zal zelf niet snel overgaan tot beledigen, maar het is wel ieder zijn recht om te beledigen. Vaak zijn beledigingen gewoon waarheden die mensen niet willen horen. Zo wilde de Katholieke Kerk er aanvankelijk niets van weten dat de aarde rond de zon draaide, niet andersom. Een mening kan beledigend zijn, zelfs als dat niet de bedoeling is. En soms is de opzet wel beledigen, maar heeft dit als positief bij-effect dat personen kritischer naar zichzelf gaan kijken én dat ze een dikkere huid tegen kritiek krijgen.

Want daar wringt het nogal eens met moslims. Vanaf het moment dat ze hier komen, horen ze vaak voor het eerst kritiek op hun godsdienst. Ik kan me de verbolgenheid wel voorstellen, maar dat rechtvaardigt nog niet restricties op de vrijheid van meningsuiting.
dat heeft niets te maken met iemand idioot of sukkel te noemen
Oud 7 augustus 2010, 17:00   #108
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Los daarvan had ik het over een religie.
Vreemd dat het (alweer) een 'moslim' is die hier weer de gepikeerde eend gaat spelen.
Snel op de teentjes getrapt, blijkbaar.
Maar dat heeft wellicht te maken met de oh zo verdraagzame religie.
Hou toch op man. Zie je zélf niet in dat religie alleen maar tot doel heeft om je braafjes in een keurslijf te houden ?
Stel jezelf de vraag : heb ik écht een religie nodig om een deugdzaam leven te leiden ?
En wat is de prijs die ik daarvoor wil betalen ?
Mensen die vechten en zelfs moorden voor hun oh zo heilige religie zijn inderdaad sukkels. Maar misschien moet dat bij jullie ook nog een paar honderd jaar duren vooraleer jullie dat door krijgen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 17:01   #109
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat heeft niets te maken met iemand idioot of sukkel te noemen
Hurricane noemde religie voor sukkelaars. U kunt zich dat persoonlijk aanrekenen, omdat u religieus bent. Als u echt in uw religie geloofde, zou deze kritiek u niets doen; u zou denken: ''laat hem maar denken wat hij wil, ik ga toch een mooie toekomst tegemoet''. Het is omdat Hurricane u doet twijfelen, dat u zich beledigd voelt.

Gelovigen houden er niet van als je twijfel bij hen zaait. Het liefst volharden ze in hun starre standpunten en willen ze niets horen wat hen daaraan doet twijfelen.
Oud 7 augustus 2010, 17:27   #110
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bij mij wel, hoor. Ik markeer echt een datum en stop dan met eten, net om dat effect te bekomen. Eens je erin zit, dan klopt het wel dat je met moeite nog kan eten.
Dat is de reden dat ik zo laat, 22hr, warm eet.
Soepke om 17hr en dan nog wat studeren en/of sporten
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 17:28   #111
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hurricane noemde religie voor sukkelaars. U kunt zich dat persoonlijk aanrekenen, omdat u religieus bent. Als u echt in uw religie geloofde, zou deze kritiek u niets doen; u zou denken: ''laat hem maar denken wat hij wil, ik ga toch een mooie toekomst tegemoet''. Het is omdat Hurricane u doet twijfelen, dat u zich beledigd voelt.

Gelovigen houden er niet van als je twijfel bij hen zaait. Het liefst volharden ze in hun starre standpunten en willen ze niets horen wat hen daaraan doet twijfelen.
Oud 7 augustus 2010, 17:29   #112
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je weet niet wat je mist. Ook eenden- ganzenvet is geweldig om in te bakken of zelfs te frituren. Maar goed, je kan eigenlijk even goed cholesterol rechtstreeks shotten dan.
Mocht het nu nog smaak hebben ...
Vet is smaak maar toch niet van een dag oud spek.
BARBAREN zeg ik u !!!
Oud 7 augustus 2010, 17:32   #113
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
BARBAREN zeg ik u !!!
Mannen ik krijg hier honger van.
Eens kijken wat de ijskast nog in petto heeft
Oud 7 augustus 2010, 17:33   #114
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BARBAREN zeg ik u !!!
Niks te barbaren:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 17:38   #115
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Mannen ik krijg hier honger van.
Eens kijken wat de ijskast nog in petto heeft
Mijn frigo :
scampi's, verse spaghetti, wortel/bleomkool aardappeltjes+stukje steak, appel/ amandel- en bananentaart.
Krijg je al honger?
Oud 7 augustus 2010, 17:42   #116
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn frigo :
scampi's, verse spaghetti, wortel/bleomkool aardappeltjes+stukje steak, appel/ amandel- en bananentaart.
Krijg je al honger?
*slik* ik denk dat ik naar de cafetaria van 't plaatselijke zwembad trek.
Daar kan je behoorlijk eten voor een prijsje.
De frigo is op
Oud 7 augustus 2010, 17:45   #117
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Neen het is omdat hurricane niet consistent is dat ik hem daarop wees. Nergens zeg ik trouwens dat ik me persoonlijk beledigd voel, daar kwam u ad hominem mee aandraven.
Ik vind de uitspraak religie is voor sukkelaars en bende idioten onbeleefd en dat heeft niets met kritiek op geloof te maken. Waarom is het nodig om iemand te beledigen omdat je zelf iets onzinnig vindt (tenzij je geen genoeg aan jezelf hebt). Net zomin ervaar ik de noodzaak om atheisten voor sukkels of idioten te nemen enkel omdat ik een ander wereldbeeld heb.
Dat is het enige wat ik gezegd heb het zou u verder dus niet mogen interesseren wat ik wel/niet geloof net zomin als het mij interesseert wat u denkt dat ik wel/niet geloof, dat is een persoonlijke kwestie die ik met u niet besproken heb.
Oud 7 augustus 2010, 18:01   #118
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Moslim!, geef gewoon toe dat moslims een hoog gedacht van zichzelf hebben en vlug op hun teentjes getrapt voelen. Een beetje uw identiteit loslaten en flexibel worden zou goed doen. Dat zou trouwens passen voor integretie bij de vlamingen die geen identiteit meer hebben (zoals ik hier op het forum al heb moeten vernemen).
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 18:01   #119
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
*slik* ik denk dat ik naar de cafetaria van 't plaatselijke zwembad trek.
Daar kan je behoorlijk eten voor een prijsje.
De frigo is op
Dan heb je mijn diepvriezer nig niet gezien. Belachelijk groot.
I like choice.
Oud 7 augustus 2010, 18:21   #120
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
BARBAREN zeg ik u !!!
Steve heeft gelijk hoor, eendevet is geweldig om de dag erna uw aardappels in te bakken.

*watertandend aan gebraden eendeborst denkt*

Maandag meteen maar eens bij de poelier langsgaan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be