![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit bevestigt mijn ervaring na een hele loopbaan als ambtenaar: nul komma nul overeenstemming is er op de politieke dossiers. Eén constante is er in de B. politiek: Vlamingen geven toe. Nogmaals: Onafhankelijk Walenland is geen 'oorlogsverklaring' aan Vlaanderen. Solidariteit kan blijven bestaan; maar in alle transparantie, en liefst zo vlug mogelijk omgebouwd naar Europees niveau enz. Afijn, ik ga wat stoppen met die algemeenheden. En enkel nog reageren en zelf posten op de dagelijkse actualiteit, vb. van de regeringsvorming. Daar zal wel wat nieuws te rapen vallen, als madame non terugkomt van Turkije.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt niets .
En zeker geen vette vis. Het VB gaat gelijk krijgen. Allemaal tijdverlies wat er nu gebeurt. |
![]() |
![]() |
#603 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#604 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#605 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Franstaligen zijn voorstander van een federale kieskring en de Vlamingen komen er zeker niet slechter uit. Goed voor iedereen, toch? Ik zeg niet dat je er een probleem mee hebt, maar die uitroeptekens doen vermoeden dat je ofwel 100% voor bent ofwel grote problemen hebt met een federale kieskring, dus zou ik graag wat meer duidelijkheid willen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstaligen voorstander van een federale kieskring? Ja aan hun voorwaarden, zoals paritaire senaat en een paritair samengestelde kamer. 1 Man 1 stem, daar zijn ze nog steeds niet voor te vinden.
![]() |
#608 |
Partijlid
|
![]() Voor de franstaligen betekent paritair ook meestal parasitair
|
![]() |
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Europees niveau is er minder transparantie dan op het huidig Belgisch niveau. Vandaag kunnen we per Waal berekenen hoeveel die ons kost aan WLH/gezondheidszorg/invaliditeit etc.... en wat de verschillen zijn met andere regio's van het land. In die zin is het ironisch want de meeste voorstellen die vanuit Vlaamse hoek worden gelanceerd maken het net moeilijker om die verschillen te vergelijken.
|
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen geeft 6 procent van zijn welvaart aan Wallonië. We zijn dus bijna 20 keer zo solidair als datgene wat Europa als een "normale" solidariteit beschouwt. |
|
![]() |
![]() |
#611 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld wordt gewoon weggeven, wat voor schande is me dat? Hoe laf kan een volk eigenlijk zijn?
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een volk kan een natie zijn.
|
![]() |
![]() |
#613 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat het kan, alleen is het in Belgie zeker niet het geval.
![]() |
![]() |
#615 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is dikke zever. Je kan berekenen wat een inwoner van het Waalse, Vlaamse Brussels gewest kost. Niet meer niet minder.
|
![]() |
![]() |
#616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zo. Die werkloosheidsuitkering/invalidieits/leefloon etc cheques worden per balon opgelaten of zo?
|
![]() |
![]() |
#617 | |
|
![]() Citaat:
Al sinds 1999 staan er acht verkeerslichten compleet nutteloos op een kruispunt in Kortrijk. Ze hebben gewerkt op één blauwe maandag in 2001, nadien nooit meer. Sindsdien hebben wel al vier ministers van Openbare Werken zich over de lichten gebogen. Het prijskaartje loopt al op tot 695.000 euro en meer, zo meldt de krant Het Laatste Nieuws. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...elf-jaar.dhtml |
|
![]() |
![]() |
#618 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hij mij ook. Daar zit volgens mij niks 'vies' aan. Buitenlanders zijn vaak zeer gezellige mensen ... (belgicisten daarentegen ... iets minder vaak)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#620 | |
|
![]() Citaat:
Je zult merken dat de VL partijen de kinderbijslag willen verhogen maar enkel voor kindertjes die in VL wonen. Wanneer je als VL in WAL woont, maar je kinderen naar een VL school stuurt (en er dus voor zorgt dat ze deel blijven uitmaken van de VL cultuur) dan ben je toch geen echte VL meer en krijg je minder kindergeld dan echte VL. |
|
![]() |