![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#762 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#763 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik moet kiezen tussen ideologisch bevlogen cijfermanipulaties van de VUB en de cijfers van een bank, kies ik toch wel voor de laatste als meest betrouwbare benadering.
Citaat:
En ga eens kijken wat voor een gigant ze in Gent aan het zetten zijn. De internationale holding KBC Groep doet het bijzonder goed, met bezittingen in vele Europese landen, tot Bulgarije, Polen en Wallonië toe. |
|
![]() |
![]() |
#765 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is voor Vlaanderen een verlies, zowel financieel als strategisch. Het verliest de inkomsten en belangrijker: het verliest de controle over een beurshuis waar ook haar bedrijven genoteerd staan.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 10 augustus 2010 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
#766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En sinds wanneer is de Vlaamse Gemeenschap niet meer bevoegd voor Brussel?
|
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dividenden worden tot nader order uitgekeerd door een bedrijf aan een aandeelhouder. Waar je die dividenden ook kasseert in Europa, je betaalt er voorheffing op. Het enige risico dat bestaat is dat je bij gebrek aan dubbelbelastingverdrag met Brussel twee keer belasting zult moeten betalen als het gaat om een Vlaming met aandelen in Brussel of Wallonië. Een belastingsparadijs gaat Brussel niet worden hoor. En de informatieplicht tussen de lidstaten gaat echt niet helpen om veel te ontduiken. |
|
![]() |
![]() |
#768 |
Minister-President
|
![]() Welke bevoegdheden heeft de Vlaamse regering over Brussel?
#769 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zegt dat Brussl geen belastingparadijs kan worden omdat het een informatieplicht heeft tav lidstaten. Ik meen dat Brussel die informatieplicht niet hoeft te schenden (al is dat zeker een optie). Het kan haar roerende voorheffingen en haar taksen op beursverrichtingen behouden of verlagen doordat het aandeel aan roerende voorheffingen en beurstaksen in het Brusselse overheidsbudget toeneemt. Juist doordat ze die beurs controleert heeft Brussel immers een groot deel van de inkomsten uit kapitaal, maar niet de kosten (wegonderhoud, pensioenen, RSZ,...) die bij de werkgelegenheid dat die dividenden creëert horen. Als Brussel gewoon op die belastingen zou steunen, dan overtreedt men (denk ik) geen internationale regels. Brussel en de Brusselse banken zouden ook - net als Zwitserland en Monaco - ervoor kunnen kiezen om ondanks die informatieplicht toch weinig of geen informatie door te spelen aan Vlaanderen of aan andere Europese landen. Maar ik heb geen idee hoe lang ze dat spel zouden kunnen blijven spelen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 10 augustus 2010 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
#770 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben waarschijnlijk super-naïef, maar ik dacht dat de aard en het karakter van Vlamingen, Brusselaars en Walen zo was dat we in de EU een enorm solidarteits- en eerlijkheidsgevoel hadden.
Dat we, met andere woorden, de beste ekonomische en sociale leerling van de klas wilden zijn. Hier gaan er precies velen van uit dat bij een splitsing, er wolven gaan opstaan en iedereen alles gaat verscheuren. Anders geformuleerd: hoor ik nu mensen voorstellen: "je gaat niet scheiden van mij, want anders zal ik - in tegenstelling tot nu - een vechthouding aannemen en je ekonomisch ruïneren. Maar als je je onderwerpt, dan zorg ik voor je geluk en voor je welvaart.". Nog anders geformuleerd: wie zegt hier nu eigenlijk "eigen volk eerst" ???
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 augustus 2010 om 12:35. |
![]() |
![]() |
#771 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Xetra anyone ? de Brusselse beurs ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#772 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#773 |
Minister-President
|
![]() Eventjes terug naar het onderwerp van deze thread : het mogelijk mislukken van de huidige “pre-formatie” onderhandelingen…
Ik las één van de voorbije dagen in uw Belgische franstalige pers dat Dehaene, bijgetreden door Claes, van mening is dat bedoelde onderhandelingen slechts een kans kunnen maken als de PS en het N-VA (zeg maar Di Rupo en De Wever) eerst onder mekaar tot een duidelijk en welomlijnd akkoord komen, en pas daarna andere mogelijke coalitiepartners van dit akkoord overtuigen. In de regel zult u mij nooit de visie van dat opgeblazen mens uit Vilvoorde zien bijtreden, en ook het feit dat hij in Frankrijk geboren is hou ik liever zo stil mogelijk. Ditmaal ben ik het echter volkomen met hem eens. Denkt u er maar zelf even over na, en het zal u duidelijk zijn dat Dehaene gelijk heeft. Wellicht zullen mensen als mijnheer De Schoofzak of mijnheer Guido mij terechtwijzen, stellend dat Bart De Wever pienter genoeg is om zelf te bepalen welke onderhandelingsmethode moet worden gevolgd. Wel, dat is het nu net : ik ben er zo goed als van overtuigd dat zowel De Wever als Di Rupo zich evenzeer bewust zijn van voornoemde evidentie. Waarom ze dan niettemin (minstens ogenschijnlijk) een andere weg proberen te volgen ? Er zijn twee mogelijkheden, volgens mij : 1. Zij willen in werkelijkheid niet echt tot een akkoord komen. Daar geloof ik niet zo erg in : van De Wever kan ik het nog enigszins aannemen, maar van Di Rupo heel wat minder. 2. Zij hebben onder mekaar wel degelijk een min of meer omlijnd akkoord gesloten, maar durven niet de verantwoordelijkheid en/of het risico nemen om daar openlijk mee voor de dag te komen. Het kan immers niet anders dan dat dergelijk onderling akkoord voor elk van hen verregaande toegevingen inhoudt, en het is niet helemaal onbegrijpelijk dat zij – ingeval mogelijke coalitiepartners hen wandelen sturen – niet wensen onmachtig achter te blijven met tegenover hun electoraat totaal onverdedigbare geintjes. Over enkele weken zien we klaarder….. |
![]() |
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe kul. We kunnen een zeer grondige staatshervorming tot stand brengen die de facto la Belgique dezelfde structuur geeft als een confederatie. Die voorafgaande onafhankelijkheidsverklaring is pure theorie Waar de Belgicisten zich krampachtig aan vasthaken. Het zal evenwel niet helpen. Er komt een copernicaanse staatshervorming die leidt tot een feitelijke confederatie. En als jullie dat niet willen, dan wordt het Vlaamse onafhankelijkheid met een voogdij over "Bruxelles" dat onze centen broodnodig heeft.
#775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat toccata niet gewonnen is voor Vlaamse onafhankelijkheid, is zijn volste recht. Dat hij daarom blindelings de azert'en, solidarnosc'en en system's de hemel moet in prijzen, vind ik teleurstellend.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je overschat gewoon de rol die een beurs speelt in de financiële wereld. Elk land in Europa houdt normaal de voorheffing af die geldig is in het land waar het bedrijf gevestigd is dat het dividend uitkeert, en op de dag dat dat dividend wordt vastgesteld. Maar uiteindelijk is het de ontvanger van het dividend die de belasting moet betalen. Zonder verdere regelingen komt het er dan op neer dat er gewoon twee keer roerende voorheffing wordt geheven, een keer door de uitkeerder van het dividend, een keer door de ontvanger. Daar kan je (als privé belegger) alleen aan ontsnappen via dubbelbelastingsverdragen en alle daarmee gepaard gaande rompslomp. Laatst gewijzigd door fonne : 10 augustus 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, als de Vlaamse regering geen bevoegdheid heeft over Brussel, waarom moet er dan persé een Minister voor Brusselse Aangelegenheden zitten in die regering (Pascal Smet op dit moment)? VLAAMSE OVERHEID - HOOFDSTEDELIJK BELEID |
|
![]() |
![]() |
#779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zo'n Waalse sparreboom staat toch echt wel veel chiquer dan een Vlaamse eik.
|
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'It's just a taste of things to come.' |
|
![]() |