![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat wordt het resultaat van Di Rupo? | |||
borelnootjes, met een paar kleine visjes |
![]() ![]() ![]() |
18 | 29,03% |
een grote staatshervorming |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,13% |
een federale regering is niet meer mogelijk |
![]() ![]() ![]() |
18 | 29,03% |
nieuwe verkiezingen. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 25,81% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat er iemand je gelooft?
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tenminste, niet als BDW dat niet wil. Ik acht het wel mogelijk (maar erg onwaarschijnlijk) dat BDW schoorvoetend een akkoord 'aanvaard', goed wetende dat hij zijn parijbestuur wel kan vragen het af te schieten. Ik zie alleen niet goed in wat zulke tactiek zou kunnen opbrengen... Hij kan beter zelf NEEN zeggen tegen de Franstaligen, dan zijn achterban het vuile werk te laten opknappen.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht zoiets in de zin van men soms hoort bij de vakbonden: - ik verdedig het akkoord - ofwel: ik leg het voor, zonder het specifiek te verdedigen want natuurlijk, het Weverke is ook niet van gisteren. Mijn echte bedoeling was meer om te zeggen dat de andere kant van de taalgrens maar beter beseft dat het ons menens is. De grootste partij in de federale kamer is er niet op uit om haar ziel te verkopen voor de sleutels van de 16 en voor wat ministerpostjes, gelijk over drie jaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 augustus 2010 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zegt dat er een malaise is?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met vlaamsnationalisten heb je niets dan malaise.
Dat is altijd zo geweest. Nooit content, Calimero gedachtengoed, jammeren en janken, overal elders is het veel beter. Die malaise bedoel ik. Vlaamsnationalisten zijn een team van jankers i.p.v. een team van winners. Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 augustus 2010 om 15:05. |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
milquet krijsen janken tieren En elio zit erbij als een geslagen hond winning team? de wever zwijgt en leunt achterover ![]() de tijd en de verkiezingen zullen hun werk wel doen wordt het stilaan geen tijd dat jij eens met je voeten op de grond komt hendrik? Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 augustus 2010 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Milquet gaf op enigszins emotionele maar gelukkig nog wel duidelijk verstaanbare wijze uiting aan gevoelens als onwennigheid, bezorgdheid en ongenoegen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
of was het nu de categorie "gezever" ? on-topic: ik weet het eerlijk gezegd niet wat ervan te denken... indien het er uit ziet zoals vandaag, hoeft het voor mij niet hoor die "grote staatshervorming die belangrijke overdrachten naar de deelstaten zou overdragen"... Dan stellen we het probleem gewoon uit naar volgende jaren. en ik beschouw mijzelf dan nog als een gematigde vlaams nationalist ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 15 augustus 2010 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gek dat die al zo oud is en nog nooit is doorgevoerd, he?
|
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Net zo gek als het niet-gesplitste BHV.
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan je nog zeggen dat BHV opgelost moest worden maar niet noodzakelijk door een splitsing (alvast het grondwettelijk hof), maar GW35 staat er sinds - ik dacht - 1993 en is nog steeds niet uitgevoerd.
Een land zonder grondwet is geen land. Splitsen die handel en nu maar wachten op nog wat meer calimero beeldjes van de rationeel denkende belgicisten. |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Alleen de Franstaligen geloven nog in een accoord.
Het einde van Belgie is nog niet tot hun doorgedrongen. |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Hoe bedoelt u?
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heb maar een grote staatshervorming gekozen, elke andere optie zal tot nog meer onbestuurbaarheid leiden. En wellicht het begin van het einde van dit apenland.
|
![]() |