![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het respect is evenredig met de overtuiging. Het feit dat je dat niet ziet is alweer een voorbeeld van hoe religie je geest verziekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zijn religies zo gestart, ja? Hoe is dat in zijn werk gegaan? Citaat:
Ik weet niet of God kan denken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
om mensen 'onder de hoede ' te houden heeft men het instituut 'wetenschap' opgezet. Met hetzelfde doel, mensen onder de hoede te houden, maar nu onder de naam van 'wetenschap'. Dus , dezelfde mensen die de religies hebben opgezet hebben ook de wetenschap opgezet. De structuur is dan ook hetzelfde, maar we zijn zo gehersenspoeld dat we het niet (meteen) zien. Zo is bv de Royal Society opgezet door vrijmetselaars en o.m. Daarom is de evolutie zo belangrijk, het is een vermomde doctrine van de vrijmetselaarij. Lees eens het boek :The Ascendency of the Scientific Dictatorship" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door InfiniteLoveIsAll : 15 augustus 2010 om 13:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans is dat bullshit. Respect is afhankelijk van die doctrines. Ik respecteer geen vader die zijn dochter laat "besnijden" omdat zijn religie dat eist. Geen moeder die haar zoon laat omkomen omdat zij vindt dat de levensnoodzakelijke bloedtransfusie tegen haar geloof is. Het is voor elke mens duidelijk dat de overtuiging evenredig is met het resulterende respect. Behalve voor een gelovige zoals hier mooi werd gedemonstreerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat je in iets wil geloven, maar daar absoluut geen kader rond wil. Het toppunt van individualisme eigenlijk. ok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag, net als ik, daar het zijne van denken Citaat:
De priesters jou laten bepalen wat je moet denken/doen voelen etc is het weggeven van je power door het aan een autoriteit over te laten. Maw de priesters zouden het beter weten de dan 'burger' Citaat:
Ik kan je totaal niet volgen hier. waarom en waar wil ik geem kader en wat is dan het toppunt van individualisme? Waarschijnlijk denk je heel iets anders dan ik bedoel ,maar we zullen zien. Laatst gewijzigd door InfiniteLoveIsAll : 15 augustus 2010 om 13:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Het is wel de bedoeling van Cern dat je uw familie niet kwijt bent maar er wel op botst!
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat jij jouw eigen overtuiging ook maar zelden in vraag stelt... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je me toestaat, dan stel ik mijn stelling even bij. Ik ben in staat een gelovige te respecteren, zolang hij niet handelt naar zijn overtuiging. Al maakt dat dan van hem wel een hypocriet en wordt het weer moeilijk. Dat weerlegt dan ook meteen je opmerking over mijn eigen overtuigingen. Gewelddadig of niet gewelddadig? Die joodse vrouw die aan mij vroeg om op vrijdag het licht in haar gang aan te knippen. Was niet erg geweldadig. Toch verloor ze op slag mijn respect. Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 augustus 2010 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat mensen die geloven in hun kinderjaren het geloof is bijgebracht of dat zij onder de indruk zijn gekomen van een godsdienst. Bij een kwart van de mensen is dit 'gevoel' dat God bestaat, of dat er iets hogers moet bestaan nooit meer uit te wissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vandaar individualisme. (Niet dat je meteen een slecht mens, of een individualist zou zijn.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom is het zorgwekkend als Travis of ik of iemand anders zo'n mensen niet respecteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Respect, het accepteren van elkaars ideeen is toch een basis waarop een samenleving gebouwd wordt. Als je alreeds mensen afschrijft omdat zij bijvoorbeeld naar de Kerk gaan en gelovigen, dan is dit toch niet zo constructief. Dat je geen respect kan opbrengen voor mensen die hele dagen aan je deur staan om te zeggen dat je een vuile zondaar bent en dat ze je ermee lastig vallen, dat is al iets meer begrijpelijk. Maar als je al geen respect kunt hebben voor mensen die geloven in de hemel, dat is toch maar triestig. Laatst gewijzigd door Inno : 16 augustus 2010 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar is zelfs meer bewijs voor. Want die sokken zijn wel degelijk weg. Ik kan het niet, en ik vind daar niks triestigs aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Over "tegen zijn" gaat deze discussie niet. Maar voor de rest heb je gelijk, en ik durf zelfs zeggen dat ik gelovigen net zo respecteer als jij die mensen met hun kabouterkesovertuiging respecteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Het woord respect is blijkbaar een probleem in deze discussie.
Als ik zeg dat ik een gelovige niet respecteer bedoel ik daarmee: Ik zal hem met respect behandelen als mens. In mijn gedachten vind ik hem dom en kan ik hem niet respecteren. Maar als de devote amerikaan mij een training komt geven in vergadertechnieken en terloops vertelt dat hij fier is dat hij drie versies van de bijbel op zijn hand held device heeft staan, dan zal ik hem vlakaf zeggen dat we hier in europa al wat verder zijn geevolueerd en dat hij zich met die opmerking compleet belachelijk maakt. (real live experience) Ik bedoel, ik heb dat soort toestanden veel te lang aan mij laten voorbijgaan zonder opmerkingen te maken. Dat gebeurt niet meer. Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 augustus 2010 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |