![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zogenaamde 'Breaks' worden nu ook helemaal vernieuwd. Ik had onlangs de gelegenheid om te reizen in één van de twee (van 140) stellen die nu al gemoderniseerd zijn. Nog altijd zitbanken in tweede klas, dat is toch echt niet meer van deze tijd. Indien men bij de NMBS het materiaal eens wat herschikte en treinstellen die in wezen niet geschikt zijn voor Intercitydiensten (zoals de Breaks dat zijn, wegens geen doorloopmogelijkheid tussen twee aan elkaar gekoppelde stellen) een meer geschikte functie gaf, had men binnenkort alle banken uit de treinstellen kunnen bannen en overal individuele zitplaatsen kunnen aanbieden, vooral nu er de komende jaren massaal nieuw materiaal op de sporen komt (dubbeldekstrijtuigen, GEN-stellen...). Weer een gemiste kans.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 16 augustus 2010 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foto genomen in 2010 in Bosnië:
Mens en machine ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
AM96 met hun koppelingsproblemen in Landen en Brugge altijd ![]() ![]() Nuja, M6-rijtuigen haat ik nog het meest van al om in te zitten. En die zijn al altijd defect. BROL is het! ![]() ![]() Nog hatelijker: MW41's ![]() ![]() Iets wat ik nooit heb weten rijden zijn die oude dieselstellen uit de jaren 50. De laatste gingen uit dienst in 2003. Maar gelukkig zijn er een hoop van deze geliefde stellen bewaard gebleven bij verschillende spoorwegorganisaties. Acren - 1979 ![]() Zottegem - 2001 Libramont - 2010 ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() BTW: type 62 is ook mijn favoriet van locomotief, maar geloof me: ik heb met één van die oud diesels mee kunnen meerijden, en je zweet als een os. Meerijden met een Type 77 daarentegen was een luxe-ervaring ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 augustus 2010 om 18:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Onlangs in Keulen de ICE gezien.
Big countries need fast trains. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik vind stoomlocomotieven er veel mooier uitzien dan die treinen die we nu hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb deze week in het station van Jemelle nog een stoomtrein zien/horen/ruiken vertrekken. Werd een beetje 'ondersteund' door een HLD51
![]() Spijtig dat ik eigenlijk net te laat was en geen foto kon maken. Ik kwam net van de depot van Autobus Penning, die vlakbij het station van Jemelle ligt. Stond nog een Van Hool A120P op Volvo B10M-onderstel. Als reservebus wss. (2 A120P's op Volvo B10M-onderstel naast een Mercedes O.405) ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 22 augustus 2010 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
![]() In 't station van Jemelle? Dat verwondert me erg, want momenteel zijn er daar werken op de lijn, wat het verkeer daar nogal redelijk bemoeilijkt. Weet je te welker gelegenheid die stoomloc daar was?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 augustus 2010 om 21:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze doen daar in de buurt wel stoomritten rond deze tijd van het jaar (Ciney - Purnode). Maar die stoomloc reed in Jemelle weg richting Arlon. De andere kant uit dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() hmm, nu je 't zegt: zal wel iets met TSP en de lijn Purnode te maken hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Mogelijk de locomotief 'Energie' die terugkeerde naar Luxemburg.
Soit, die MS96-en hebben de laatste 10 jaar geen (ont)koppelingsproblemen meer, hoor. De M6-en met hun stormram daarentegen...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 23 augustus 2010 om 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Had het ander deel niet gewoon vertraging? Dat kan wel al eens voorvallen, spijtig genoeg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de beste opname die ooit gezien en gehoord heb!
Ex-NS serie 1200 met een ex-NMBS reeks 67 trekken gezamelijk op voor een zware containertrein. Boven de 40 km/uur gaat de diesel uit en kan de E-loc het alleen aan. http://www.youtube.com/watch?v=u18AkuCHp1s |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5400 ton zware ertstrein, met 1 x E-lok 1600 en 2 x dieselloc 2200. Boven de 40 km/uur kan de 1600 het alleen aan.
Dat ging in 1989 voor mijn neus goed mis: ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 23 augustus 2010 om 21:31. |
![]() |
![]() |