Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2010, 17:55   #41
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
WTF? AM96 vallen toch wel keigoed mee??

Jij hebt duidelijk nooit op M2 's gereden, ze hebben nog tot voor enkele jaren gediend op de lijnen naar Eeklo en Ronse
De zogenaamde 'Breaks' worden nu ook helemaal vernieuwd. Ik had onlangs de gelegenheid om te reizen in één van de twee (van 140) stellen die nu al gemoderniseerd zijn. Nog altijd zitbanken in tweede klas, dat is toch echt niet meer van deze tijd. Indien men bij de NMBS het materiaal eens wat herschikte en treinstellen die in wezen niet geschikt zijn voor Intercitydiensten (zoals de Breaks dat zijn, wegens geen doorloopmogelijkheid tussen twee aan elkaar gekoppelde stellen) een meer geschikte functie gaf, had men binnenkort alle banken uit de treinstellen kunnen bannen en overal individuele zitplaatsen kunnen aanbieden, vooral nu er de komende jaren massaal nieuw materiaal op de sporen komt (dubbeldekstrijtuigen, GEN-stellen...). Weer een gemiste kans.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 16 augustus 2010 om 17:56.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 18:37   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De zogenaamde 'Breaks' worden nu ook helemaal vernieuwd. Ik had onlangs de gelegenheid om te reizen in één van de twee (van 140) stellen die nu al gemoderniseerd zijn. Nog altijd zitbanken in tweede klas, dat is toch echt niet meer van deze tijd. Indien men bij de NMBS het materiaal eens wat herschikte en treinstellen die in wezen niet geschikt zijn voor Intercitydiensten (zoals de Breaks dat zijn, wegens geen doorloopmogelijkheid tussen twee aan elkaar gekoppelde stellen) een meer geschikte functie gaf, had men binnenkort alle banken uit de treinstellen kunnen bannen en overal individuele zitplaatsen kunnen aanbieden, vooral nu er de komende jaren massaal nieuw materiaal op de sporen komt (dubbeldekstrijtuigen, GEN-stellen...). Weer een gemiste kans.
pfft, ik ben allang content als ik zitplaats heb, nu is 't zomer en lukt het wel, maar straks is het weer één dag op de twee op de grond zitten.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 20:31   #43
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Foto genomen in 2010 in Bosnië:

Mens en machine

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 16:26   #44
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
WTF? AM96 vallen toch wel keigoed mee??

Jij hebt duidelijk nooit op M2 's gereden, ze hebben nog tot voor enkele jaren gediend op de lijnen naar Eeklo en Ronse
Ik woon tussen lijn 86 (Gent-Ronse) en 122 (Gent-Geraardsbergen). Dus ik heb die HLD62's die de M2-rijtuigen trokken vaak weten rijden.





AM96 met hun koppelingsproblemen in Landen en Brugge altijd


Nuja, M6-rijtuigen haat ik nog het meest van al om in te zitten. En die zijn al altijd defect. BROL is het!


Nog hatelijker: MW41's





Iets wat ik nooit heb weten rijden zijn die oude dieselstellen uit de jaren 50. De laatste gingen uit dienst in 2003. Maar gelukkig zijn er een hoop van deze geliefde stellen bewaard gebleven bij verschillende spoorwegorganisaties.

Acren - 1979


Zottegem - 2001


Libramont - 2010

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 16:31   #45
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Foto genomen in 2010 in Bosnië:

Mens en machine

Nog in dienst?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 18:31   #46
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik woon tussen lijn 86 (Gent-Ronse) en 122 (Gent-Geraardsbergen). Dus ik heb die HLD62's die de M2-rijtuigen trokken vaak weten rijden.
(...)

Nuja, M6-rijtuigen haat ik nog het meest van al om in te zitten. En die zijn al altijd defect. BROL is het! (...)
dat verandert de zaak, hier geef ik je groot gelijk, die M6-rommel staat inderdaad meer in panne dan dat ie rijdt Zelfs de ervaren spoormannen zeggen het: "met die 40 jaar oude types hebben ze gvd veel minder problemen als daarmee"

BTW: type 62 is ook mijn favoriet van locomotief, maar geloof me: ik heb met één van die oud diesels mee kunnen meerijden, en je zweet als een os. Meerijden met een Type 77 daarentegen was een luxe-ervaring

__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 augustus 2010 om 18:36.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:16   #47
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Onlangs in Keulen de ICE gezien.
Big countries need fast trains.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:27   #48
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Ik vind stoomlocomotieven er veel mooier uitzien dan die treinen die we nu hebben.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:34   #49
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik vind stoomlocomotieven er veel mooier uitzien dan die treinen die we nu hebben.
Ik niet.
Allez toch niet mooier dan de ICE.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 19:49   #50
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik niet.
Allez toch niet mooier dan de ICE.
De ICE is niet mijn stijl, maar het is wel een mooi voorbeeld voor zijn stijl.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 21:14   #51
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Heb deze week in het station van Jemelle nog een stoomtrein zien/horen/ruiken vertrekken. Werd een beetje 'ondersteund' door een HLD51

Spijtig dat ik eigenlijk net te laat was en geen foto kon maken. Ik kwam net van de depot van Autobus Penning, die vlakbij het station van Jemelle ligt.

Stond nog een Van Hool A120P op Volvo B10M-onderstel. Als reservebus wss.


(2 A120P's op Volvo B10M-onderstel naast een Mercedes O.405)

Laatst gewijzigd door bgf324 : 22 augustus 2010 om 21:15.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 21:27   #52
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Heb deze week in het station van Jemelle nog een stoomtrein zien/horen/ruiken vertrekken. Werd een beetje 'ondersteund' door een HLD51

Spijtig dat ik eigenlijk net te laat was en geen foto kon maken. Ik kwam net van de depot van Autobus Penning, die vlakbij het station van Jemelle ligt.

Stond nog een Van Hool A120P op Volvo B10M-onderstel. Als reservebus wss.


(2 A120P's op Volvo B10M-onderstel naast een Mercedes O.405)
IMG]http://i131.photobucket.com/albums/p286/busje_33/2-6.jpg[/IMG]


In 't station van Jemelle? Dat verwondert me erg, want momenteel zijn er daar werken op de lijn, wat het verkeer daar nogal redelijk bemoeilijkt. Weet je te welker gelegenheid die stoomloc daar was?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 augustus 2010 om 21:31.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 21:45   #53
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht


In 't station van Jemelle? Dat verwondert me erg, want momenteel zijn er daar werken op de lijn, wat het verkeer daar nogal redelijk bemoeilijkt. Weet je te welker gelegenheid die stoomloc daar was?
Ik zou het niet weten?

Ze doen daar in de buurt wel stoomritten rond deze tijd van het jaar (Ciney - Purnode). Maar die stoomloc reed in Jemelle weg richting Arlon. De andere kant uit dus
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 21:59   #54
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik zou het niet weten?

Ze doen daar in de buurt wel stoomritten rond deze tijd van het jaar (Ciney - Purnode). Maar die stoomloc reed in Jemelle weg richting Arlon. De andere kant uit dus
hmm, nu je 't zegt: zal wel iets met TSP en de lijn Purnode te maken hebben.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 01:18   #55
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Mogelijk de locomotief 'Energie' die terugkeerde naar Luxemburg.
Soit, die MS96-en hebben de laatste 10 jaar geen (ont)koppelingsproblemen meer, hoor. De M6-en met hun stormram daarentegen...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 23 augustus 2010 om 01:40.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 07:02   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat verandert de zaak, hier geef ik je groot gelijk, die M6-rommel staat inderdaad meer in panne dan dat ie rijdt Zelfs de ervaren spoormannen zeggen het: "met die 40 jaar oude types hebben ze gvd veel minder problemen als daarmee"

BTW: type 62 is ook mijn favoriet van locomotief, maar geloof me: ik heb met één van die oud diesels mee kunnen meerijden, en je zweet als een os. Meerijden met een Type 77 daarentegen was een luxe-ervaring

Daar heeft Dronkoers destijds zijn 'rijbewijs' mee gehaald, als ik me goed herinner.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 12:29   #57
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Mogelijk de locomotief 'Energie' die terugkeerde naar Luxemburg.
Soit, die MS96-en hebben de laatste 10 jaar geen (ont)koppelingsproblemen meer, hoor. De M6-en met hun stormram daarentegen...
Heb een maand of 2 geleden nogthans een half uur in Landen staan wachten tot we konden vertrekken.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 21:03   #58
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Had het ander deel niet gewoon vertraging? Dat kan wel al eens voorvallen, spijtig genoeg.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 21:18   #59
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Dit is de beste opname die ooit gezien en gehoord heb!
Ex-NS serie 1200 met een ex-NMBS reeks 67 trekken gezamelijk op voor een zware containertrein. Boven de 40 km/uur gaat de diesel uit en kan de E-loc het alleen aan.

http://www.youtube.com/watch?v=u18AkuCHp1s
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 21:30   #60
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

5400 ton zware ertstrein, met 1 x E-lok 1600 en 2 x dieselloc 2200. Boven de 40 km/uur kan de 1600 het alleen aan.
Dat ging in 1989 voor mijn neus goed mis:






Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 23 augustus 2010 om 21:31.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be