![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() En de aannemer had een mersedes van 150.000 Euro, woont in een villa 2 miljoen Euro op Schotenhof, zijn vrouw had twee kindermeisjes, een werkvrouw, een tuinman en een porche en ze moest zelf niet werken, niet gesproken over zijn jacht van 30 meter en zijn villa in Spanje.
Hij was een beetje jaloers, maar dat was eigelijk te begrijpen, hij vroeg ½ Euro opslag en kreeg het niet! Tja………. De aannemer zegde altijd dat arm en rijk hand in hand moeten gaan en dat er geen klasse bestaan, hij had gewoon de zaak van papa, hij kon daar ook niets aan doen. De aannemer moet de hele dag sigaren roken en met klant en architect gaan eten, dat is ook zware arbeid uiteraard, niet onderschatten, zeker niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie moet dan opdraaien voor de onvermijdelijke werkeloosheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Banneling
|
![]() Economie is in de éérste plaats een middel en geen doel op zich:
· Wie creatief is schept werkloosheid en meer vrije tijd, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie. · Dat is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus verouderd. · De huidige samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt, is als een machine die steeds meer werklozen en armoede produceert, een tegenstelling die zal moeten veranderen hoe dan ook. · Machines en automatisering moet mensen vrij maken, vroeger op rust kunnen gaan en minder uren werken, niet het verhuizen naar lageloonlanden en daardoor sociale kerkhoven achterlaten en volksverhuizingen uitlokken. · De eigenaars van de private geautomatiseerde economie, die 24u op 24u consumptiemiddelen produceren zonder werkkrachten, deze zullen de vruchten van deze automatisering moeten delen, hoe dan ook, er is geen andere oplossing! · Deze eigenaars, de elite & jetset, slechts 0,2 procent van de bevolking verkrijgt 50% van de totale inkomens in ons land. · België is reeds gesplitst in 98,8 % relatieve arme en 0,2 % extreem rijke. · De rest van de ambachtelijke arbeid gebeurt in lageloonlanden aan hongerlonen liefst door kinderen en zonder sociale zekerheid, de vrucht van deze valse globalisering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu gewoon eens werk verbieden en iedereen een hoge uitkering geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb liever dat u ideeèn aanbrengt , in plaats van zever.
Laatst gewijzigd door stropke1000 : 17 augustus 2010 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
www.opstand.net Paul
![]() |
![]() |
#487 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent al jaren niet meer in de bouw geweest.
De zakjes van 50 kg bestaan nog maar zijn verboden op de bouwwerf. Een arbeider mag gedurende de hele dag met dingen ronddragen die max. 15 kg wegen. Voorwerpen tot 25 kg mag hij een aantal keren per uur verslepen (ik weet het niet meer, moet mijn cursus ergonomie op het werk er eens bijhalen, ben eigenlijk te lui om het op te zoeken). Zakken van 50 kg mag hij eigenlijk niet meer dragen.
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt dus bij de klanten, niet bij de bouw zelf.
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond daar toen geen werk in.
Ben van opleiding Elektricien. Ben toen tijdelijk bij Ford Genk begonnen. Die tijdelijk is ondertussen 33 jaar. Bij Ford Genk heb ik vanalles gedaan: - Voormontage - Bandwerk - Controle - Heftruckchauffeur - Voorwerker - Coach - Inspector - Productieplanner / secretaris.
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zagevent nr. 1
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja, ik trek nochtans juist mijn natte schoenen uit van een dagje op een dak te wandelen.
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Mercedes wordt met een C geschreven.
![]() |
![]() |
#494 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom is de werkloosheid in nederland lager dan in vlaanderen? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 17 augustus 2010 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar ...... Indien het verschil tussen Nettoloon en Brutoloon kleiner was (in het voordeel van het Nettoloon) dan was er geen reden tot klagen.
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd ...in afwachting van dat de klant wat meer kan betalen is de stempelaar ondertussen met zijn boterham gaan lopen.
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten de bouwvakkers bij wijze van statement maar eens het deel dat van hun loon afgaat ook van hun cement weghalen.
En dan eens kijken of het huis nog voldoende stevig kan blijven staan. Men zal dan wel weten waarom die huizen niet meer verkocht geraken, om dezelfde reden waarom de jobs niet meer ingevuld geraken immers. Doen!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 augustus 2010 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De nietsnutten en leegaards in Holland zijn in de ziektewet, ipv aan de dop.
![]() |
![]() |
#499 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|