Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2010, 21:42   #421
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Andy : 17 augustus 2010 om 21:45.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 22:05   #422
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat baten kaars en bril (de rest leerde je in de lagere school)
is dat zoiets als links plaatsen die je zelf niet hebt doorlezen ofzo
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 23:28   #423
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
ok ja, ge hebt uiteraard gelijk, laten we alle Moskeen sluiten, en alle voetbalstadions, en ook alle kerken (want geen vrijheid van godsdienst meer), en ook alle café's (want daar wordt ook gevochten), en ook P.be (want geen vrijheid van meningsuiting meer), en eigenlijk laten we tot het bittere einde gaan en de democratie en de rechtstaat afschaffen. Dat is toch maar een clubje rond één thema.
Zo goed?

Het wordt steeds belachelijker, eerlijk gezegd. Ik zal het dus hierbij laten.
Sluit gewoon alle moskees in Europa. We hebben al zever genoeg gehad met kerken in de tijd. Ieder continent zijn eigen kwalen.
Dat is genoeg.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 23:35   #424
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Deze moeten we inkaderen. Dus er bestaan goede moslims volgens jou?

Trouwens wist je dat Hamid Karzai aanvankelijk achter de Taliban stond
Omgekocht door de USA ? Uiteindelijk is hij enkel op macht uit mischien ? Een slechte moslim dus ?
Oud 17 augustus 2010, 23:40   #425
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus wij zijn het eens: diegenen die de steniging hebben bevolen/vrijwillig hebben uitgevoerd, zijn slechte Moslims?
De mensen die deze steniging bevolen of vrijwillig uitgevoerd hebben zijn moordenaars die handelden uit religieuze overwegingen. Vanuit hun godsdienstig standpunt was dit een rechtvaardige straf voor een onvergeeflijke misdaad. Hun ogen waren verblind door hun interpretatie van de islam. Wie is nu schuldig ? Deze mensen, of de islam ? Ik zou zeggen beide.
Oud 17 augustus 2010, 23:47   #426
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Het lijkt alsof dat voorval in belgie heeft plaatsgevonden als ik de discussie bezie
De wereld is een dorp tegenwoordig...Er lopen zelfs hier Pakistanen, Afghanen , Iraniërs en Irakezen rond...Vandaar dat we ons betrokken voelen. Zonder te spreken over onze jongens, die in Afghanistan zitten, en tegen zulke wreedaardige wildemannen aan het vechten zijn...Val maar eens in die in hun handen !!! Het zal wel wat anders zijn als met een blinddoek op gefotografeerd worden door een juffer van 18. Want als DIE gasten beginnen foto's pakken en video's beginnen opnemen, dan is het dat ze je kop er gaan af snijden !
Oud 18 augustus 2010, 00:11   #427
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Suikercloë, is dat mijn kafirnaam?

Dat is lief van jou maar wat ontken ik nou precies? Ik vind dat extremisme niks te maken heeft met de islam. Degene die vinden van wel moeten hun koranboekje nog eens goed doornemen en een paar lessen 'aqieda zouden ook mogen genomen worden. Mijn punt is dat alles begint bij een verdorven, zwart hart, natuurlijk heb je daar gradaties in. De extremisten schuilen zich achter de islam, niet meer of minder.
Het 'prachtige' boek "De weg van de moslim" heeft dus niets te maken met de islam? De imams die haat en extremisme prediken hebben niets te zien met de islam?
Oud 18 augustus 2010, 00:14   #428
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het 'prachtige' boek "De weg van de moslim" heeft dus niets te maken met de islam? De imams die haat en extremisme prediken hebben niets te zien met de islam?
Exact wat ik bedoel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 00:25   #429
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Exact wat ik bedoel.
Wat wil je nou dat ik zeg? Neen, ik geef niet toe dat de islam extremisme toestaat. Extremisme is tegen de islam en binnen de islam is er geen plaats voor extremisten. Het Qoranische model spreekt over 'Ummat Wasatan'=de gemeenschap van de middenweg.

Wat ik wel toegeef is dat bepaalden (een kleine groep) de boodschap verkeerd begrijpen/interpreteren en hun begeerten volgen en zich achter de islam schuilen om zo de verdorven ziel uit te hangen. Ze misbruiken de religie. Wou je dat horen?
Oud 18 augustus 2010, 00:29   #430
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je nou dat ik zeg? Neen, ik geef niet toe dat de islam extremisme toestaat. Extremisme is tegen de islam en binnen de islam is er geen plaats voor extremisten. Het Qoranische model spreekt over 'Ummat Wasatan'=de gemeenschap van de middenweg.

Wat ik wel toegeef is dat bepaalden (een kleine groep) de boodschap verkeerd begrijpen/interpreteren en hun begeerten volgen en zich achter de islam schuilen om zo de verdorven ziel uit te hangen. Ze misbruiken de religie. Wou je dat horen?
dus hetgeen er in de moskee gezegd wordt is niet islamitisch.
nou, dan gaan die dingen beter dicht eh.
Oud 18 augustus 2010, 00:32   #431
suqar_7loe

Standaard

In mijn moskee en de islamitische plaatsen waar ik kom wordt extremisme verworpen. De moskeeën waar men achter de extremisten staat, mogen van mijn part dan ook gesloten worden.
Oud 18 augustus 2010, 00:35   #432
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn moskee en de islamitische plaatsen waar ik kom wordt extremisme verworpen. De moskeeën waar men achter de extremisten staat, mogen van mijn part dan ook gesloten worden.
Is het daar dat je geleerd hebt dat VB stemmen erger is dan mensen stenigen?
Oud 18 augustus 2010, 00:36   #433
suqar_7loe

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 augustus 2010 om 00:38.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 00:44   #434
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Neen.
Verder hoeft u zich niet aangevallen te voelen, ook niet in uw geloof, want ik val u niet aan en ook niet uw wijze van geloofbelijden.
Oud 18 augustus 2010, 00:47   #435
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geen moslims volgens suikerdoosje:
http://www.youtube.com/watch?v=I6cLa...eature=related
weet je HOEVEEL moslims er al op straat gekomen zijn met dergelijke vredevolle slogans?

Hoeveel mensen hebben er gefeest na 9/11? Allemaal geen moslims?
Die 1/4 moslims in het VK die achter de bomaanslagen in londen staan zijn allemaal geen moslims?

haal die oogkleppen er toch af verdomme!!
Oud 18 augustus 2010, 00:50   #436
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Neen.
Verder hoeft u zich niet aangevallen te voelen, ook niet in uw geloof, want ik val u niet aan en ook niet uw wijze van geloofbelijden.
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor. Ik probeer u gewoon duidelijk te maken dat extremisme niks met islam als religie te maken heeft. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat een ander doet en als zij willen moorden in naam van God, dan is dat hun probleem, ik kan daar niks aan doen jammer genoeg. Ik wil niks met dat soort 'moslims' te maken hebben en keur hun handelingen verre van goed. En u maakt inderdaad een punt, ze gebruiken de islam/koran om zich achter te schuilen, niet meer of minder.

Ik wens jou verder een fijne nachtrust Hertog van Gelre.
Oud 18 augustus 2010, 00:54   #437
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-
is er een probleem?
Oud 18 augustus 2010, 00:56   #438
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
is er een probleem?
Neen, Nynorsk.
Oud 18 augustus 2010, 11:32   #439
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor. Ik probeer u gewoon duidelijk te maken dat extremisme niks met islam als religie te maken heeft. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat een ander doet en als zij willen moorden in naam van God, dan is dat hun probleem, ik kan daar niks aan doen jammer genoeg. Ik wil niks met dat soort 'moslims' te maken hebben en keur hun handelingen verre van goed. En u maakt inderdaad een punt, ze gebruiken de islam/koran om zich achter te schuilen, niet meer of minder.

Ik wens jou verder een fijne nachtrust Hertog van Gelre.
Dank je, ik hoop dat je ook goed hebt geslapen?

Dat je niets met dat soort moslims te maken wilt hebben was al duidelijk hoor, vandaar dat je jezelf wat mij betreft niet steeds hoeft te verantwoorden.

Waar het mij om ging - en volgens mij zit Nynorsk met hetzelfde - is dat je zegt dat extremisme niets met de islam te maken heeft. Dat is natuurlijk niet waar. Dat jij je ervan distantieert neemt niet weg dat het óók een onderdeel is van de islam. De mensen noemen zichzelf moslim, zeggen uit naam van de islam te handelen en worden ook door andere moslims gezien als echte moslims, hoewel van een soort waarmee ze niet geassocieerd willen worden.
Oud 18 augustus 2010, 11:36   #440
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je, ik hoop dat je ook goed hebt geslapen?

Dat je niets met dat soort moslims te maken wilt hebben was al duidelijk hoor, vandaar dat je jezelf wat mij betreft niet steeds hoeft te verantwoorden.

Waar het mij om ging - en volgens mij zit Nynorsk met hetzelfde - is dat je zegt dat extremisme niets met de islam te maken heeft. Dat is natuurlijk niet waar. Dat jij je ervan distantieert neemt niet weg dat het óók een onderdeel is van de islam. De mensen noemen zichzelf moslim, zeggen uit naam van de islam te handelen en worden ook door andere moslims gezien als echte moslims, hoewel van een soort waarmee ze niet geassocieerd willen worden.
Ook volgens suikerdoos zijn het Moslims hoor. Hoe ze dat echter rijmt met "niets te maken met de Islam" blijft natuurlijk een groot misterie. Ze maken trouwens geen marginaal, maar significant deel uit van de Islam.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be