Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 21:12   #241
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Elke fout tegenover de EXACTE wetenschap geografie is erg.
Op dat kaartje van Toerisme Vlaanderen is geen enkele geografische fout gemaakt. Man man man, gij verveelt u serieus he?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 21:39   #242
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Op dat kaartje van Toerisme Vlaanderen is geen enkele geografische fout gemaakt. Man man man, gij verveelt u serieus he?
Mijn neef is afgestudeerd als Master in de geografie aan de universiteit van Gent en is het met mij eens dat de kaart fout is. Zowel op punt van Holland als met het aanduiden van grenzen.

Zijn voornaamste opmerking: er is geen grens tussen Vlaanderen en Brussel maar wel tussen Vlaanderen en Wallonië

Duid je op de kaart gemeenschapsgrenzen aan, dan is er ook een grens voor de Duitstalige gemeenschap; duid je gewesten aan dan is er een grens bij Brussel.

En dat nog los van het feit dat landsgrenzen en binnenlandse gemeenschaps/gewest-grenzen volgens geografische conventie niet op dezelfde wijze mogen aangegeven worden op een geografisch correcte kaart.

Wat is uw geografische referentie dat er geografisch geen fout is?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 21:41   #243
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn neef is afgestudeerd als Master in de geografie aan de universiteit van Gent en is het met mij eens dat de kaart fout is. Zowel op punt van Holland als met het aanduiden van grenzen.

Zijn voornaamste opmerking: er is geen grens tussen Vlaanderen en Brussel maar wel tussen Vlaanderen en Wallonië

Duid je op de kaart gemeenschapsgrenzen aan, dan is er ook een grens voor de Duitstalige gemeenschap; duid je gewesten aan dan is er een grens bij Brussel.

En dat nog los van het feit dat landsgrenzen en binnenlandse gemeenschaps/gewest-grenzen volgens geografische conventie niet op dezelfde wijze mogen aangegeven worden op een geografisch correcte kaart.

Toeristische duidelijkheid en simpelheid. De rest is gezaag over kaartjes.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 augustus 2010, 21:42   #244
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toeristische duidelijkheid en simpelheid. De rest is gezaag over kaartjes.
De exacte wetenschappelijkheid van geografie staat boven "toeristische duidelijkheid" mijn beste Waal

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2010, 21:46   #245
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De exacte wetenschappelijkheid van geografie staat boven "toeristische duidelijkheid" mijn beste Waal
Wat ga je eigenlijk nog allemaal erbij sleuren om toch maar te kunnen zagen over een onnozel kaartje?

Bij de weg: noem me Waal, Chinees, marsmanneke of hoe je ook wil: je bent aan het zagen over een prul.
Oud 18 augustus 2010, 21:48   #246
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat ga je eigenlijk nog allemaal erbij sleuren om toch maar te kunnen zagen over een onnozel kaartje?

Bij de weg: noem me Waal, Chinees, marsmanneke of hoe je ook wil: je bent aan het zagen over een prul.
Gij zijt aan het zagen over gezaag, ga toch weg als ge er niet over wilt discussiëren. Serieus, er bestaat geen domme discussie dommer dan discussiëren over discussies. Wat houdt u tegen om weg te gaan? Als het u niet boeit, sluit het forum af.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2010, 21:53   #247
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt aan het zagen over gezaag, ga toch weg als ge er niet over wilt discussiëren. Serieus, er bestaat geen domme discussie dommer dan discussiëren over discussies. Wat houdt u tegen om weg te gaan? Als het u niet boeit, sluit het forum af.
Het boeit me enorm te zien hoezeer iemand kan zagen over een onnozel kaartje en alle moeite van de wereld doet om er over te blijven zagen. Daarvoor alleen al blijf ik posten in deze draad. Aan non-discussies zoals jij die blijkbaar wil, doe ik niet mee.
Het je gemakkelijk maken door weg te blijven ofzo, gun ik je niet. Ik zal je blijven confronteren met je gezaag.
Oud 18 augustus 2010, 22:04   #248
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het boeit me enorm te zien hoezeer iemand kan zagen over een onnozel kaartje en alle moeite van de wereld doet om er over te blijven zagen. Daarvoor alleen al blijf ik posten in deze draad. Aan non-discussies zoals jij die blijkbaar wil, doe ik niet mee.
Het je gemakkelijk maken door weg te blijven ofzo, gun ik je niet. Ik zal je blijven confronteren met je gezaag.
En ik zal je vanaf nu op mijn negeerlijst zetten tot ik gok dat je gestopt bent met je gezaag over gezaag (dat geen gezaag is).

Doei

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2010, 22:08   #249
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik zal je vanaf nu op mijn negeerlijst zetten tot ik gok dat je gestopt bent met je gezaag over gezaag (dat geen gezaag is).

Doei
Jij doet wat je wil, natuurlijk.
Oud 18 augustus 2010, 23:14   #250
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan kun je ons zeker een toeristische kaart over Belgie, met de ~ Gewestgrenzen en juiste namen en lettergroottes - of over een van de Gewesten (of Gemeenschappen), toch linken waar helemaal geen geografische fout in staat ? Die moeten toch ergens te vinden zijn op het internet.

Ik ben toch benieuwd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 23:39   #251
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wel interessant vind aan deze issue is dat het een groot "probleem" blootlegt waar we mee geconfronteerd zijn bij een land dat geregeerd zou worden door 2 aparte gemeenschappen: Brussel dat door zowel vlaanderen als Wallonië geclaimd wordt. Terwijl het nu feitelijk tot beiden behoort of zelfs tot geen enkel van beiden? Misschien is mijn vraag wel het antwoord en zijn de 2 mogelijkheden correct: Brussel is zowel eigendom van Vlaanderen als Wallonië en behoort daardoor tot geen van beiden, het behoort dus enkel tot het samenwerkingsverband tussen deze 2 gemeenschappen dat "België" noemt.

Is Brussel werkelijk een onafhankelijk gewest (los van de 2 andere gewesten)? En als dit het geval is zou Brussel dan niet moeten instaan voor zijn eigen financiering? (In plaats van altijd geld te vragen aan Vlaanderen en Wallonië)

Het probleem Brussel als gedeelde hoofdstad van 2 gemeenschappen die niet meer met elkaar kunnen samenleven is toch wel intrigerend, niet?

En kunnen we volgende vraag ook niet stellen: Is Brussel niet een stad die binnen Vlaanderen ligt? En zo niet, waar bevind zich deze stad dan wel?

In zekere zin is het wel grappig dat onze politici zelfs ruziemaken over een feitelijk foute kaart, alsof ze ons duidelijk willen maken hoe idioot hun discussies achter de schermen wel niet kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 18 augustus 2010 om 23:46.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 23:42   #252
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan kun je ons zeker een toeristische kaart over Belgie, met de ~ Gewestgrenzen en juiste namen en lettergroottes - of over een van de Gewesten (of Gemeenschappen), toch linken waar helemaal geen geografische fout in staat ? Die moeten toch ergens te vinden zijn op het internet.

Ik ben toch benieuwd.
Kaarten van gis-vlaanderen. Hij beschikt ook nog over andere kaarten via een of ander programma zodat hij zelf de gegevens die hij wil zien kan aanpassen maar ik weet niet bij welke overheidsdienst die kaarten zijn ondergebracht.

Link: http://geo-vlaanderen.agiv.be

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2010, 23:49   #253
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kaarten van gis-vlaanderen. Hij beschikt ook nog over andere kaarten via een of ander programma zodat hij zelf de gegevens die hij wil zien kan aanpassen maar ik weet niet bij welke overheidsdienst die kaarten zijn ondergebracht.

Link: http://geo-vlaanderen.agiv.be
Even wat aangeklikt op jouw link:
maar ik heb daar geen enkele -volledig benaamde - toeristische kaart op gevonden. (ik bedoel: ook met namen van aangrenzende landen)

Heb je mss een directe link ?

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2010 om 23:51.
Oud 18 augustus 2010, 23:52   #254
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Even wat aangeklikt op jouw link:
maar ik heb daar geen enkele -volledig benaamde - toeristische kaart op gevonden. (ik bedoel: ook met namen van aangrenzende landen)

Heb je mss een directe link ?
Sorry, ik heb over het woordje toeristische gelezen en dacht dat je vraag ging over gewone geografisch correcte kaarten.

Zaterdag zal ik eens zoeken, vrijdag heb ik examen

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 19 augustus 2010, 00:16   #255
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, ik heb over het woordje toeristische gelezen en dacht dat je vraag ging over gewone geografisch correcte kaarten.

Zaterdag zal ik eens zoeken, vrijdag heb ik examen
OK. Tot dan.

Mijn bedoeling is dat een Belg of beter een buitenlander op het internet surft naar Toerisme België or Tourism Belgium oder Tourismus Belgien of eenderwelke eigen taal dan komt hij op bepaalde toeristische websites uit waar hij toeristische kaarten gaat terugvinden.

Stel je nu in de plaats van die toerist, en zoek het internet af naar een toeristische én politiek/grafisch-correcte kaart;
bvb als ik Tourismus Belgien ingeef - als Duitser - die naar Be wil reizen krijg ik dit als websites in google:
http://www.google.be/search?q=Touris...=1282173267420

edit: de topicstartsite werkt weer:
http://www.visitflanders.co.uk/
er staat heel veel Belgium op die startsite, en als je het kleine kaartje aanklikt kom je ook op |getting there|

http://www.visitflanders.co.uk/go/getting_there/

wat vind je van die mini map ?

Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2010 om 00:32.
Oud 19 augustus 2010, 00:30   #256
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
OK. Tot dan.

Mijn bedoeling is dat een Belg of beter een buitenlander op het internet surft naar Toerisme België or Tourism Belgium oder Tourismus Belgien of eenderwelke eigen taal dan komt hij op bepaalde toeristische websites uit waar hij toeristische kaarten gaat terugvinden.

Stel je nu in de plaats van die toerist, en zoek het internet af naar een toeristische én politiek/grafisch-correcte kaart;
bvb als ik Tourismus Belgien ingeef - als Duitser - die naar Be wil reizen krijg ik dit als websites in google:
http://www.google.be/search?q=Touris...=1282173267420
Yep, ik vind het ook niet ethisch correct dat Wallonië al die websites over 'toerisme naar België' (via de url) inpalmt maar enkel hun eigen deel op die website promoot. Toerisme vind ik zelf een voorbeeld van waar men in kan overdrijven ivm. regionalisering. Toeristen uit het buitenland lokken is een beetje zoals het ministerie van Buitenlandse Zaken, dan moet je niet één regio maar het ganse land promoten, ongeacht die zijn politieke structuur. Ikzelf ben in ieder geval geen voorstander van toerisme = gemeenschapsbevoegdheid.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 19 augustus 2010, 08:21   #257
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk niet als het om amusementswaarde gaat.
(nu een klein beetje moeite doen om te begrijpen wat hier staat; tip: het gaat niet over amusement)

bij de weg: laat maar weten hoe het was met je examen. Vees succes gewenst alleszins.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 augustus 2010 om 08:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 08:33   #258
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Tourisme is een regionale bevoegdheid; Wat is hier mis mee?
Wat doet dan Brussels op deze kaart?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 08:34   #259
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat doet dan Brussels op deze kaart?
om onze verbondenheid met België te tonen.
Oud 19 augustus 2010, 09:21   #260
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk onder Flanders, bij Wallonië staat Belgium. Wallonië wordt aangegeven als de rest van België
Is ook zo
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be