Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2010, 13:04   #12001
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mijn punt is dat, wanneer mensen halstarrig blijven beweren dat er geen noemenwaardige verschillen zijn tussen Nederlanders en Belgen en/of Vlamingen, maar dat dit allemaal 'clichés' zijn die men op de Hollanders/Nederlanders plakt 'uit hollanderhaat' (sic), dat die mensen dus abuis zijn. Dat is mijn punt.
dus jij vindt het feit dat er kennelijk Nederlanders zijn die pindakaas mee op vakantie nemen, een noemenswaardig verschil?

overigens, geldt dat ook voor NL-Brabanders, NL-Limburgers en NL-Zeeuws-Vlamingen, of gaat het hier over Hollanders?

of moet je bekennen dat je geen inzicht hebt in die verschillen, en dus klakkeloos artikeltjes zit te plakken?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:06   #12002
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat wij Belgen Bourgondiers zijn, levengenieters.

Dat Nederlanders eerder krenterig en houterig zijn, bovendien vaak ook luiddruchtig, geforceerde pleziermakers op voorwaarde dat het niet te duur is.

Dat is geen belediging, maar gewoon algemene wetenschap.

U kunt altijd nog Belg worden, uw lot ligt in uw handen nietwaar.
De vraag is wel of de Hollander/Nederlander nog effectief zijn lot in eigen hand heeft. Met al die regelneverij bij onze noorderburen...

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2010 om 13:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:06   #12003
Hollander

Standaard

Citaat:
U kunt altijd nog Belg worden, uw lot ligt in uw handen nietwaar.
van mij mogen alle Nederlandse provincies zich vandaag nog bij België aansluiten.

Maar dat zal jij denk ik niet willen.
Oud 20 augustus 2010, 13:06   #12004
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
dus jij vindt het feit dat er kennelijk Nederlanders zijn die pindakaas mee op vakantie nemen, een noemenswaardig verschil?

overigens, geldt dat ook voor NL-Brabanders, NL-Limburgers en NL-Zeeuws-Vlamingen, of gaat het hier over Hollanders?

of moet je bekennen dat je geen inzicht hebt in die verschillen, en dus klakkeloos artikeltjes zit te plakken?
Wij Belgen duiden alle inwonders van Nederland aan als zijnde Hollanders.
Dat hebben we al vaak uitgelegd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:07   #12005
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

De pindakaas is maar een symbool natuurlijk.

Maar ze zullen heus wel nog andere dingen meenemen. Misschien appelmoes in bokalen of zo.

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2010 om 13:08.
Oud 20 augustus 2010, 13:08   #12006
Hollander

Standaard

Citaat:
dus je wilt zeggen dat er onoverkomenlijke verschillen bestaan tussen Limburgers, Brabanders en Vlamingen aan weerszijde van de Hollands/Belgische grens?

Die uitspraak laat ik voor jouw rekening.
Oud 20 augustus 2010, 13:10   #12007
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat, wanneer mensen halstarrig blijven beweren dat er geen noemenwaardige verschillen zijn tussen Nederlanders en Belgen en/of Vlamingen, maar dat dit allemaal 'clichés' zijn die men op de Hollanders/Nederlanders plakt 'uit hollanderhaat' (sic), dat die mensen dus abuis zijn. Dat is mijn punt.
Mijn punt is dat, wanneer mensen halsstarrig verschillen - eerder accenten - blijven uitvergroten om daarin het eigen gelijk bevestigd te willen zien, er karikaturen - potje pindakaas ... - worden gemaakt.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:10   #12008
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Mijn punt is dat, wanneer mensen halsstarrig verschillen - eerder accenten - blijven uitvergroten om daarin het eigen gelijk bevestigd te willen zien, er karikaturen - potje pindakaas ... - worden gemaakt.
Tja, moest ik in uw plaats zijn, zou ik dat ook maar zeggen. U kunt haast niet anders.

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2010 om 13:11.
Oud 20 augustus 2010, 13:16   #12009
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pindakaas is maar een symbool natuurlijk.

Maar ze zullen heus wel nog andere dingen meenemen. Misschien appelmoes in bokalen of zo.
De vraag is natuurlijk of dit er allemaal toe doet bij een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Het zijn de aard van de verschillen die er toe doen. Zo is overduidelijk gebleken dat de taal een probleem is bij het samenwonen van Vlamingen en Walen. Gaat het potje pindakaas ook een probleem vormen bij een fusie van Nederland en Vlaanderen? Worden de Vlamingen dan gedwongen om uit de muur te eten? Zoals je mischien wel weet ben ik tegen een hereniging van Nederland en Vlaanderen. Maar dat heeft niet met eten te maken. Ik heb er geen enkel probleem mee als bepaalde landgenoten er een bourgondische levensstijl op nahouden. En ik verwacht ook niet dat anderen last hebben van mijn voorliefde voor Heineken.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 20 augustus 2010 om 13:20.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:20   #12010
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of dit er allemaal toe doet bij een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Het zijn de aard van de verschillen die er toe doen. Zo is overduidelijk gebleken dat de taal een probleem is bij het samenwonen van Vlamingen en Walen. Gaat het potje pindakaas ook een probleem vormen bij een fusie van Nederland en Vlaanderen? Worden de Vlamingen dan gedwongen om uit de muur te eten?
Wij hebben gewoon een andere kijk op het leven.

Als wij in het buitenland zijn, proberen we de inheemse kost. En dit nemen we dus niet mee:

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2010 om 13:21.
Oud 20 augustus 2010, 13:21   #12011
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, moest ik in uw plaats zijn, zou ik dat ook maar zeggen. U kunt haast niet anders.
Jij bent er enerzijds een ster in de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders uit te vergroten -terwijl dat details zijn- en anderzijds de verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen te minimaliseren, terwijl op bijna alle belangrijke terreinen (politiek, publieke opinie, media, cultuur, economie) Vlaanderen en Wallonie 2 verschillende landen zijn.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 13:22   #12012
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of dit er allemaal toe doet bij een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Het zijn de aard van de verschillen die er toe doen. Zo is overduidelijk gebleken dat de taal een probleem is bij het samenwonen van Vlamingen en Walen. Gaat het potje pindakaas ook een probleem vormen bij een fusie van Nederland en Vlaanderen? Worden de Vlamingen dan gedwongen om uit de muur te eten? Zoals je mischien wel weet ben ik tegen een hereniging van Nederland en Vlaanderen. Maar dat heeft niet met eten te maken. Ik heb er geen enkel probleem mee als bepaalde landgenoten er een bourgondische levensstijl op nahouden. En ik verwacht ook niet dat anderen last hebben van mijn voorliefde voor Heineken.
Eerlijk gezegd wil ik liever als Belg benadert worden en zeker niet geassocieerd worden met Nederlanders.

Dat zou mogelijk inhouden dat we van de ene dag op een vrij groot aantal plaatsen in France niet meer welkom zijn.
Oud 20 augustus 2010, 13:24   #12013
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd wil ik liever als Belg benadert worden en zeker niet geassocieerd worden met Nederlanders.

Dat zou mogelijk inhouden dat we van de ene dag op een vrij groot aantal plaatsen in France niet meer welkom zijn.
Als Belgie uiteen valt, is de kans groot dat jijzelf Fransman wordt.
Oud 20 augustus 2010, 13:26   #12014
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als Belgie uiteen valt, is de kans groot dat jijzelf Fransman wordt.
Persoonlijk heb ik daar een pak minder problemen mee dan Hollander worden.
Mag ik ?
Oud 20 augustus 2010, 13:27   #12015
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mag ik ?
Dat mag en ik had ook niets anders verwacht van een Luikenaar.
Oud 20 augustus 2010, 13:27   #12016
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Off topic:

Dit soort constructies duiden wij vaak aan als een contaminatie ...
Oud 20 augustus 2010, 13:30   #12017
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zwak. Zeer, zeer zwak ...
Oud 20 augustus 2010, 13:30   #12018
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij bent er enerzijds een ster in de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders uit te vergroten -terwijl dat details zijn- en anderzijds de verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen te minimaliseren, terwijl op bijna alle belangrijke terreinen (politiek, publieke opinie, media, cultuur, economie) Vlaanderen en Wallonie 2 verschillende landen zijn.
Natuurlijk zijn er verschillen tussen Walen en Vlamingen. Dat kan niet anders. Maar niet zoveel verschillen als u wel denkt. Wij hebben tenslotte meer dan 170 jaar samengewoond. En als ik de Oostenrijkse periode erbij tel, zijn er dat nog ettelijke decennia meer. Terwijl we meer dan 400 jaar gescheiden geleefd hebben van onze noorderburen. U zou dit toch eens eindelijk moeten vatten.

Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2010 om 13:31.
Oud 20 augustus 2010, 13:32   #12019
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mag ik ?
Iets zegt mij dat ik dat al wist. Hoe zou dat nu kunnen?
Oud 20 augustus 2010, 13:33   #12020
Hollander

Standaard

Citaat:

Nog maar weer een keer dan?

Citaat:
Japanners zijn veruit de meest geliefde toeristen ter wereld. Dat blijkt uit een onderzoek waarvoor Expedia ruim 4000 hoteleigenaren vroeg naar het gedrag van hotelgasten uit 31 landen.

Goed gedrag
De meest geliefde gasten werden vastgesteld met behulp van tien categorieën zoals 'gulheid', 'kledingstijl' of 'interesse in lokaal eten'. De Japanse toeristen komen bij de enquête van dit jaar als besten uit de bus. Zij nemen de eerste plaats in en zijn met 68 van 100 mogelijke punten de meest geliefde gasten ter wereld. Dit ligt vooral aan hun goede gedrag, hun tevredenheid en hun beleefdheid, die door hotelbezitters over de gehele wereld worden gewaardeerd.

Goedgemanierde Nederlanders
Vooral hun goede manieren en de bereidheid de taal van het vakantieland te spreken hebben de Nederlandse toeristen in de hotelbezittersenquête van dit jaar de vijfde plaats (48 punten) opgeleverd. Ook in Nederland zelf zijn zij graag geziene gasten. In de beoordeling 'Meest populaire gasten in eigen land' staan de Nederlanders op de vierde plaats.

Modebewust
Hoewel zij voor slordig doorgaan en negatief opvallen door hun geringe bereidheid de taal van het land te spreken, triomferen de Italianen en Fransen bij de beoordeling van het modebewustzijn en houden zo hun reputatie hoog. Zo vonden de hotelbezitters dat de Italianen de beste smaak hadden bij de keuze van hun garderobe, de Fransen volgden op de tweede plaats. De kledingstijl van Amerikanen wordt wereldwijd als de slechtste beoordeeld.

Troostplaats
Hekkensluiters in de ranking zijn de Chinezen, Indiërs en Fransen. Er werden punten afgetrokken voor het ontbreken van de bereidheid de volkstaal te spreken, weinig interesse in lokaal eten en onopgeruimde hotelkamers.

Onderstaand de totaalranking van meest geliefde toeristen en het aantal punten dat behaald is:

1 Japanners - 68
2 Duitsers/Britten - 53
3 Canadezen - 51
4 Zwitsers - 49
5 Nederlanders - 48
6 Australiërs/Zweden - 47
7 Belgen - 46
8 Noren - 45
9 Oostenrijkers/Denen/Finnen - 44
10 Nieuw-Zeelanders - 43
11 Amerikanen/Thai - 42
12 Ieren/Tsjechen/Zuid-Afrikanen/Portugezen - 41
13 Brazilianen - 40
14 Italianen/Grieken/Polen - 39
15 Turken - 38
16 Spanjaarden - 37
17 Mexicanen - 36
18 Russen - 32
19 Fransen - 31
20 Indiërs - 28
21 Chinezen - 27
http://www.columbusmagazine.nl/nieuw...t_geliefd.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be