![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
toen ik voor het eerst in Duitsland kwam, ik was een jaar of 12 en wat weet je dan? Ik daar rijden en zie, goh, dat is me hier groennnnnn zeg. Hoe komt Duitsland nou zo groen en mooi? Ik had verwacht dat het één groot grauw grijs militair industrieel complex was (in zwart-wit!) naja, en ik kende nota bene diverse duitsers als vriendjes.
![]() |
![]() |
#12102 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12103 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had ook Nederlanders als vriendjes, maar in het algemeen bleef Vlaanderen geïsoleerd van Nederland en diens inwoners. Tot op de dag van vandaag blijf ik verbaasd hoeveel vooroordelen nog bestaan over Nederland bij ons.
![]() |
#12104 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=cdWn9XEnWJ0
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12106 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij is de kentering nu al een het gebeuren. De klassieke Hollanderhaat die ik illustreerde is toch iets wat ik niet meer veelvuldig tegenkom. Het verhaal van onze medeforummer Spinoza over zijn trip naar Antwerpen kan ik me met de beste verbeelding niet voorstellen; misschien was zoiets mogelijk in een Vlaanderen uit een (vrij recent) verleden. Toch geloof ik wel dat hij de waarheid vertelde, jammer genoeg.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel vond een kennis van mij nog niet zo lang geleden na een dagje winkelen in Antwerpen een briefje onder zijn ruitenwisser met daarop de boodschap dat hij moest oprotten naar z'n eigen land(waarschijnlijk wel in iets andere bewoordingen). Bij nadere inspectie bleek dat alle auto's met een Nederlands kenteken zo'n briefje onder de ruitenwisser hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het volgende verhaal: Citaat:
Het hilarische eraan is dat de voetestampende gepikeerde bevolking dan zich vaak aan de Belgische zijde van de grens bevindt. Volgens mij bestaat ook zoiets soortgelijks met Walen die gepest worden 'door de arrogante Fransman'. Kleinere landen neigen eerder naar een minderwaardigheidscomplex jegens hun grote buur, zeker als je daaraan een dorpsmentaliteit koppelt. Vergelijk het land van Oostenrijk eens met Wenen (die twee tegenpolen vormen). Vergelijk hoe die zich verhouden met 'arrogante Duitsers'. Idem voor Duitstalige Zwitsers jegens Duitsers. Typisch.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12110 |
Minister-President
|
![]() Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb bijna drie jaar in Leuven gewoond. Dat is niet echt ruraal gebied, maar toch ben ik daar volop hollanderhaat tegengekomen. Hoe erg Antwerpen vandaag de dag nog is weet ik niet. Antwerpen ken ik eigenlijk alleen van dagtripjes. Te weinig tijd om de Antwerpenaar echt te leren kennen. Het ergste wat ik ooit heb meegemaakt was in Ieper. Toen ik mij daar in een cafe kenbaar maakte als een Hollander(door simpelweg hallo te zeggen), noopten de vijandige reacties mij om meteen weer naar buiten te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12111 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12112 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij heb ik hier al vaker geschreven dat de meeste Nederlanders totaal niet door hebben hoe erg ze worden gehaat in Belgie. Gelukkig maar, anders zou er van de vriendschappelijke betrekkingen tussen beide landen niets overblijven. Geloof me, System en Henri zijn niets vergeleken met wat er in de echte wereld rondloopt. Ik ben wel eens door een Vlaming helemaal verrot gescholden toen ik stond te tanken, zonder enige aanleiding. Mijn enige misdaad was kennelijk mijn nederlanderschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12114 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk zou een Vlaming eens de proef op de som moeten nemen zich ongeforceerd een Nederlands accent aan te meten, en eens testen hoe hij wordt bejegend in een gemeente waar niemand hem kent. Laat hem desnoods met een Nederlandse nummerplaat rijden (je domicilie in Nederland hebben is de ideale gelegendheid om je taalgebruik te 'verhollandsen').
Hetzelfde zou men eens moeten proberen met een Frans accent (inclusief de taalfouten). Hoe zou hij dán bejegend worden?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Last van binnendringende Fransen in Brussel ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12116 |
Europees Commissaris
|
![]() Moet zijn: uit Lommel (grensdorp). Let wel, daar hebben ze wel last van drugskwekers, maar om daarom uw riek te nemen en Nederlanders collectief te verguizen?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 augustus 2010 om 02:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel frappant dat je hier Lommel vermeldt, aangezien die gemeente in de zeventiende en de achttiende eeuw tot de Noordelijke Nederlanden behoorde en pas in 1830 terug naar het Zuiden ging. Een indicatie dat ollanderhaat wel degelijk inherent is aan België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 augustus 2010 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 augustus 2010 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |