Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 13:18   #501
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ik heb dus geen marokkaanse vrouw en schoonmoeder nodig om niet "lastig gevallen" te worden.

Ik ben zelf wel nooit agressief, nog in woorden, noch in daden. Dat is misschien de uitleg.

Idem voor mijn vrouw, zoon en schoondochter, vrienden en kennissen
Het is niet omdat jij persoonlijk nog nooit last/overlast hebt meegemaakt door moslimjongeren, dat anderen dat nog niet voor hebben gehad. De kranten staan er vol van. En dat is nog maar het tipje ... want de mensen dienen gene klacht meer in, het heeft toch geen zin met onze klotejustitie.

Ik denk aan die arme kinesiste, moeder van 3 kinderen, die in Ukkel vermoord werd bij een roofoverval. Ik ben er zeker dat zij noch agressief in woorden, noch agressief in daden was.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 13:43   #502
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Gelukkig niet. Wil niet zeggen natuurlijk dat ze het niet gedacht hebben.

Goedpraten, minimaliseren, extremisme,... begint bij het gebruik van het woord "maar" na een afkeuring.

"verkrachting is altijd fout, maar als je er zo bijloopt heb je er wel om gevraagd"

"steniging is erg, maar er zijn ergere dingen"

enzovoort.
Af en toe lees je nog iets zinnigs na die "maar". Of is een "maar" gerechtvaardigd.
Meestal gaan m'n haren er van rechtstaan.
Met wat je schrijft over afkeuringen en het woord 'maar' ben ik het volledig eens. Maar de eerste zin van je post vind ik ronduit gevaarlijk. Laten we mensen afrekenen op wat ze zeggen en doen, niet op wat we denken dat zij denken. Dat is hetzelfde als het al te liberale gebruik van het begrip Taqiyya door sommigen: wanneer een moslim iets redelijk zegt, dan zal hij wel liegen. In mijn ogen maakt dat elke discussie compleet overbodig en de facto onmogelijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 15:41   #503
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen :
Ik heb een probleem met een moslim = alle moslims maken problemen
Ik heb nog geen probleem met een moslim = moslims maken nooit problemen
?
P.S. Lucas Vanderthalen is een provocerend klootzakje..altijd al geweten dat groenlinks vermomde islambashers zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 15:41   #504
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Met wat je schrijft over afkeuringen en het woord 'maar' ben ik het volledig eens. Maar de eerste zin van je post vind ik ronduit gevaarlijk. Laten we mensen afrekenen op wat ze zeggen en doen, niet op wat we denken dat zij denken. Dat is hetzelfde als het al te liberale gebruik van het begrip Taqiyya door sommigen: wanneer een moslim iets redelijk zegt, dan zal hij wel liegen. In mijn ogen maakt dat elke discussie compleet overbodig en de facto onmogelijk.
²
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:25   #505
Ephialtes
Burger

Standaard

Het gaat ook niet om een "Belgisch probleem". Interessant artikel in NRC:
http://www.nrc.nl/opinie/article2249...ele_Marokkanen
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 11:33   #506
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard de Partij van de Allochtonen. De Partij die ertoe bijdraagt dat een samenleving volledig wordt verpest in de meest letterlijke zin.
Wederom die vervloekte politieke correctheid, ingegeven en geïnstigeerd door hun eigen industrie, de allochtonenindustrie, veruit de belangrijkste werkgever in Nederland.
Een rattenkolonie die helaas nooit zal uitsterven ......
Oud 21 augustus 2010, 12:11   #507
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Als". Ik had nooit zelfs maar een begin van een probleem met een moslim. Niet hier en niet elders.
Ikzelf had wel al problemen met enkele (jonge) moslims, bij het uitoefenen van mijn job. Er zijn blijkbaar onderwerpen die ik in mijn lessen maar beter niet aan bod kan laten komen als ik nog les wil kunnen geven.

Evolutieleer is er daar een van, vrouwenemancipatie een ander, homo-huwelijken nog een.

Nu, ook sommige jonge orthodoxen, katholieken en protestanten veroorzaken om dezelfde en/of gelijkaardige redenen wel eens problemen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 12:16   #508
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ikzelf had wel al problemen met enkele (jonge) moslims, bij het uitoefenen van mijn job. Er zijn blijkbaar onderwerpen die ik in mijn lessen maar beter niet aan bod kan laten komen als ik nog les wil kunnen geven.

Evolutieleer is er daar een van, vrouwenemancipatie een ander, homo-huwelijken nog een.

Nu, ook sommige jonge orthodoxen, katholieken en protestanten veroorzaken om dezelfde en/of gelijkaardige redenen wel eens problemen.
Is dat zo? Ik heb nog nooit gehoord dat deze jongeren voor overlast zouden zorgen, laat staan dat ze in een klaslokaal niets willen horen over vrouwenemancipatie of evolutieleer.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 12:20   #509
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Is dat zo? Ik heb nog nooit gehoord dat deze jongeren voor overlast zouden zorgen, laat staan dat ze in een klaslokaal niets willen horen over vrouwenemancipatie of evolutieleer.
Tja, ik heb datgene waar u nog nooit van hebt gehoord zélf ervaren.

Het gaat niet om 'de meerderheid', maar dat is bij de moslim-jongeren in mijn klassen ook niet het geval.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 15:41   #510
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen. Heb ik ook niet gedaan.

Ja. Ieder geloof, elk ideologie kent sluipend radicalisme. Dat is juist mijn punt. Als je je ergens mee bezighoudt zul je zelf moeten blijven nadenken en geen leiders of voorlieden klakkeloos volgen omdat zij menen de wijsheid in pacht te hebben.
Deze christenen, alle christenen, kwamen er in dit geval niet mee weg dat de daders ''geen echte christenen'' zijn en niets met het christendom te maken hebben. Dat zou te makkelijk zijn geweest en dat weten ze. Er schuilen gevaren in zogenaamde ''zekerheden''. Om maar weer een vergelijking te maken: Je zou kunnen zeggen dat ik me in zekere zin bezighoud met een vorm van nationalisme. Dan dien ik mijzelf te realiseren welke gevaren er in nationalisme schuilen - ik hoef u niet uit te leggen welke dat zijn - en voor mijzelf principiele grenzen stellen.

Wel: dat het geen moslims zijn, dat ze zich verschuilen achter de islam, dat het geen echte moslims zijn en: dat er ergere dingen zijn dan steniging zoals (na lang vragen) een zwart hart.

Vanzelfsprekend moet niet iedere moslim zich verantwoorden voor de daden van extremisten. Zij zijn niet de daders en hebben er evenmin mee te maken als u of ik. Maar ik zou wel blij zijn als ik er één zou zien erkennen dat er gevaren schuilen in het blindelings belijden van (hun) geloof.
Goede post(s) van de Hertog. Misschien er nog even aan toevoegen dat gematigheid steevast een goede voedingsbodem vormt voor fundamentalisme. Het één kan niet bestaan zonder het ander.

Ik vraag mij trouwens af hoe men die zogenaamde gematigdheid dient te meten? Is iemand die er bijvoorbeeld prat op gaat elk woord van de Koran te geloven (sic) nog wel gematigd te noemen?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 augustus 2010 om 15:45.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 16:00   #511
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Goede post(s) van de Hertog. Misschien er nog even aan toevoegen dat gematigheid steevast een goede voedingsbodem vormt voor fundamentalisme. Het één kan niet bestaan zonder het ander.

Ik vraag mij trouwens af hoe men die zogenaamde gematigdheid dient te meten? Is iemand die er bijvoorbeeld prat op gaat elk woord van de Koran te geloven (sic) nog wel gematigd te noemen?
Het is de zwijgende meerderheid die zwijgt wanneer het om Islam-gecorreleerde excessen gaat.
Daarom zwijgen ze ook.

edit: Let maar op in welke posts ze muisstil zijn.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 21 augustus 2010 om 16:01.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 22:57   #512
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hier weer zo iets dan natuurlijk niets met de Islam te maken heeft. Het is de cultuur.
Video of lynch mob killing two teenage brothers sparks mass demonstrations across Pakistan
Citaat:
A horrifying video of a crowd watching a mob beat two teenage brothers to death has sparked mass demonstrations in Pakistan.

The video, broadcast on Pakistani news channels, shows a lynch mob taking turns to savagely beat the two boys with sticks, drawing blood from them before dragging and hanging their dead bodies from a nearby pole.

But perhaps just as shocking is that none of the dozens of people and police watching tried to stop the vicious attack.
[...]
As details have emerged authorities appear increasingly confident the two boys - Moiz Butt, 17, and his brother Muneeb, 15 - were innocent.

The two went to play cricket after praying and eating breakfast, carrying a bag with them containing game equipment, said Mujahid Sherdil, a top government official in the district.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 23:59   #513
D'ARTOIS

Standaard

Het is niet "What we are" maar wat "They are".
Je kunt een half hysterisch volk niet veranderen.
Oud 23 augustus 2010, 00:24   #514
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Dus mensen die aangerand worden in bijvoorbeeld Molenbeek of Anderlecht, hebben dit te danken aan hun eigen gedrag? Is dat de boodschap van uw comment, filo?
Eerlijk gezegd, die vraag stel ik me al een tijdje.
Waarom woon ik probleemloos in een 50% allochtonenstraat en hebben andere mensen schijnbaar wél problemen?
Waarom hebben mijn familie en bekenden, dagelijks in Brussel, geen problemen?
Het zal wel onze fout zijn, zeker?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2010 om 00:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 00:29   #515
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hier weer zo iets dan natuurlijk niets met de Islam te maken heeft. Het is de cultuur.
Video of lynch mob killing two teenage brothers sparks mass demonstrations across Pakistan
Die "mass demonstrations", waarvan sprake, is dat niet de afkeuring en protest van moslims betreffende die toestanden (terwijl véél forummers hier regelmatig opnieuw schrijven dat die afkeuring en protest niet bestaan?)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 01:24   #516
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die "mass demonstrations", waarvan sprake, is dat niet de afkeuring en protest van moslims betreffende die toestanden (terwijl véél forummers hier regelmatig opnieuw schrijven dat die afkeuring en protest niet bestaan?)
Ik denk dat die massademonstraties veeleer gericht zijn tegen het regime in het algemeen, en hun hantering van die overstromingsramp in het bijzonder, en dat dit een extra aanleiding vormde om te demonstreren dan dat het een afkeuring van 'die toestanden' zou zijn. Anders zouden ze ook gaan demonstreren als er weer eens meisjes en vrouwen verminkt worden omdat ze te westers zouden zijn, of wanneer er weer eens het immer gezellige spelletje van keeloversnijden á la mohammed wordt gespeeld.

Overigens zijn de uiterst gore video's van die twee jongens die gelyncht worden hier en hier te bekijken. (niet voor tere zieltjes).
Let vooral op al die mongolen in het publiek die het spektakel met hun mobiele telefoons aan het opnemen zijn, in plaats van in te grijpen. Blijkbaar vinden ze het allemaal erg mooi en interessant wat er gebeurt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 05:12   #517
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik denk dat die massademonstraties veeleer gericht zijn tegen het regime in het algemeen, en hun hantering van die overstromingsramp in het bijzonder, en dat dit een extra aanleiding vormde om te demonstreren dan dat het een afkeuring van 'die toestanden' zou zijn. Anders zouden ze ook gaan demonstreren als er weer eens meisjes en vrouwen verminkt worden omdat ze te westers zouden zijn, of wanneer er weer eens het immer gezellige spelletje van keeloversnijden á la mohammed wordt gespeeld.

Overigens zijn de uiterst gore video's van die twee jongens die gelyncht worden hier en hier te bekijken. (niet voor tere zieltjes).
Let vooral op al die mongolen in het publiek die het spektakel met hun mobiele telefoons aan het opnemen zijn, in plaats van in te grijpen. Blijkbaar vinden ze het allemaal erg mooi en interessant wat er gebeurt.

Verschrikkelijke beelden.
Hoe en wie kan zulke dingen goedpraten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 10:00   #518
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Islam buitezwieren, geen mosketen hier.
Dergelijk primitieven moeten eerst maar eens beschaafd worden voor ze ooit hier het Westen worden toegelaten.
De Flinstones uit stenen tijdperk en de holbewoners waren nog beschaafder.

WEG MET DE ISLAM.

Nederlanden islam vrij!!!
Oud 23 augustus 2010, 10:03   #519
D'ARTOIS

Standaard

Een zeer opvallend feit dat bij alle publiekelijk uitgevoerde moorden, en deze verschijnen plenty op internet, allemaal vastgelegd zijn met mobieltjes. Je ziet ook de omstanders hun mobieltjes in de lucht steken om maar niets van het spektakel te missen.
De kennelijke rust en doelgerichtheid waarmee die jongens werden doodgeslagen is wel een tekenend feit voor de volstrekte rechteloosheid in dat land of beter gezegd gebied.
Oud 23 augustus 2010, 10:16   #520
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een zeer opvallend feit dat bij alle publiekelijk uitgevoerde moorden, en deze verschijnen plenty op internet, allemaal vastgelegd zijn met mobieltjes. Je ziet ook de omstanders hun mobieltjes in de lucht steken om maar niets van het spektakel te missen.
De kennelijke rust en doelgerichtheid waarmee die jongens werden doodgeslagen is wel een tekenend feit voor de volstrekte rechteloosheid in dat land of beter gezegd gebied.
Dat heeft wellicht meer te maken met onze beeldcultuur. Iets dat niet op YouTube staat kan je niet 'bewijzen' op een forum als dit. Een moord, steniging of andere doodslag die gefilmd werd, is bijna altijd 'afstandelijk' of 'rustig' gefilmd. Als je in shock bent door datgene wat je ziet, ga je immers niet eventjes beginnen filmen met je gsm.

Laatst gewijzigd door Andy : 23 augustus 2010 om 10:17.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be