Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 14:16   #381
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ongelooflijk. Jij trekt die 22 miljard compleet uit de context door er de federale uitgaven bij te betrekken terwijl ik duidelijk stel dat het om de Vlaamse dotaties gaat en dan ga je mij nog een beetje beginnen beschuldigen. Het moet niet gekker gaan worden.
Waar trek ik die uit context? Het ging over uitgaven van de overheid, dan lijkt het me maar logisch dat je ALLE uitgaven telt. Je kan net zo goed enkel gemeentes pakken, kwam je nog lager uit. JIJ gaf een verkeerd getal en kan dat blijkbaar niet verkroppen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:19   #382
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waar trek ik die uit context? Het ging over uitgaven van de overheid, dan lijkt het me maar logisch dat je ALLE uitgaven telt. Je kan net zo goed enkel gemeentes pakken, kwam je nog lager uit. JIJ gaf een verkeerd getal en kan dat blijkbaar niet verkroppen.

Ik had het over Dotaties. Dat staat er klaar en duidelijk bij. als u dan niet snapt wat dat betekent dan is dat mijn probleem. Van die dotaties moeten ze wel degelijk het onderwijs in Brussel betalen. DAT was mijn punt maar dat wist je natuurlijk wel. Dat heeft helemaal niets met verkroppen te maken want daarna maakte ik simpelweg gebruik van het getal dat u mij doorgespeeld hebt.
fox is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:21   #383
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat BBP komt tot stand door de vele bedrijven die daar werken tesamen met de werknemers die ze tewerk stellen .

Dat BBP word ENKEL bij vlaanderen gerekend door de BELGISCHE manier van berkenen. Dat blijf jij maar niet snappen.
Beste k9,

Gewoon om te weten of je weet waarover je praat:

In De Standaard van vandaag (papieren versie, de tabel staat spijtig genoeg niet online) staat dat de verhouding van Vlaanderen mbt BNP 63.2% bedraagt to 9.9% voor Brussel (2007). Voor wat betreft het BBP is dat 57.9% voor Vlaanderen en 18.7% voor Brussel (2008).

Kan je het verschil in aandeel BBP/BNP van Brussel even duiden, ajb?
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:23   #384
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 27 augustus 2010 om 14:32.
vlijmscherp is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:26   #385
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Elke basis van de inkomsten van een staat zijn de bedrijven en de werkende mensen van die staat.

Brussel heeft een HEEL HOOG aantal van werknemers EN bedrijven op zijn grondgebied .
Als in Vlaanderen wonende Brusselse werknemers werkloos worden, mogen ze dan ook een uitkering van Brussel verwachten? Goed nadenken hé, want hier zitten we in het specifieke geval van grensarbeid.
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:26   #386
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Beste k9,

Gewoon om te weten of je weet waarover je praat:

In De Standaard van vandaag (papieren versie, de tabel staat spijtig genoeg niet online) staat dat de verhouding van Vlaanderen mbt BNP 63.2% bedraagt to 9.9% voor Brussel (2007). Voor wat betreft het BBP is dat 57.9% voor Vlaanderen en 18.7% voor Brussel (2008).

Kan je het verschil in aandeel BBP/BNP van Brussel even duiden, ajb?
Mai

BBP is wat op het terrein word gecreerd, BNP door de burgers gelijk waar.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:28   #387
k9

Standaard

Citaat:
Als in Vlaanderen wonende Brusselse werknemers werkloos worden, mogen ze dan ook een uitkering van Brussel verwachten? Goed nadenken hé, want hier zitten we in het specifieke geval van grensarbeid.
Als je nu voor belgie dit neemt hangt het ervanaf welke akkoorden belgie met dat land heeft.

Voor brussel en vlaanderen zou dat dus afhangen van de akkoorden tussen de staten aangegaan.

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:29   #388
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als je nu voor belgie dit neemt hangt het ervanaf welke akkoorden belgie met dat land heeft.

Voor brussel en vlaanderen zou dat dus afhangen van de akkoorden tussen de staten aangegaan.
Ik vroeg naar je mening, niet het gangbare internationale stelsel (dat werd geïmpliceerd door de term grensarbeid).
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:30   #389
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens, AUB lees nog eens terug dit stuk. Jij kwam af met 22miljard als TOTAAL budget wat in vlaanderen besteed word. IK deed toen een snelle en heel grove berekening naar 90miljard .

Die eurostat sloeg op de 26 miljard je bent alles door elkaar aan het halen.
Neen hoor ik had het over de dotaties. Dat u niet snapt wat dotaties zijn is uw probleem. Verder heb ik dan ook met uw getal gerekend om aan te tonen dat u ernaast zat. Met betrekking tot die 90 miljard hebt u wel degelijk EUROSTAT betrokken en in je initiele post heb je not gewag gemaakt van een grove schatting. Dat u dat achteraf wel doet omdat die 90 miljard euro te laag was om uw punt te doen kloppen terwijl u dacht dat dit zeer veel was, is ook niet mijn probleem.

Citaat:
Argumenten die ik hierboven ook geef. En nee er werken echt geen 300 000 ambtenaren voor de federal/vlaamse regering in brussel. Als jij het er veel acht, geef dan maar een cijfer.
U hebt het continue over 375K pendelaars die de inkomsten van Brussel garanderen. Dat is compleet van de pot gerukt en oneerlijk. Ten eerste zijn dat er maar 300K netto en ten tweede hebben we daar een gedeelte overheidspersoneel bij. Hoeveel dat er exact zijn weet ik niet maar je zal maar aan 200 tot 225K privé pendelaars komen. Gebruik dan dat getal in plaats van overal met je 375K te schermen.

Citaat:
"Algemeen top

Het Belgische socialezekerheidsstelsel is algemeen gesteld van toepassing op de werknemer die in België werkt en:

van wie de werkgever in België gevestigd is
van wie de werkgever in het buitenland gevestigd is maar in België een exploitatiezetel heeft waarvan de werknemer afhangt."

http://www.onss.fgov.be/nl/content/employer/who.html

Als brussel dit overneemt ...
U lijkt te vergeten dat het Belgische socialezekerheidsstelsel wegvalt als Belgie niet meer bestaat.
U lijkt te vergeten dat als Vlaanderen een apart land wordt dat bedrijven die nu een zetel hebben in Brussel er ook eentje zullen hebben in Vlaanderen. Een deel van dat Brussels BBP zal smelten als sneeuw voor de zon alsook een deel van de forenzen. Het gedeelte van het BBP van de NMBS, De Post en dergelijke zal dan uiteraard ook gesplitst worden over de deelstaten.

Citaat:
En grappig dat je herhaalt wat ik al zei en dan concludeerd dat er niet genoeg geld is.
Ik herhaal helemaal niet wat u zegt. Ik stel namelijk dat u de inkomsten van het gewest brussel schromelijk overschat omdat u u compleet blindstaart op het huidige BBP van Brussel.
fox is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:34   #390
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mai

BBP is wat op het terrein word gecreerd, BNP door de burgers gelijk waar.
Ok,je redenering volgende is dat dus:

18.7% van het BBP van België wordt gecreëerd IN Brussel (waarvan de bevolking to van het land ongeveer 10% uitmaakt)

9.9% van het BNP van België wordt gecreëerd DOOR Brusselaars (die ongeveer 10% van de bevolking van het land uitmaken).

Ziet u nu het verschil in gebruik van de cijfers en de verhouding tussen teller en noemer in één van mijn vorige posts?

Laatst gewijzigd door Kawadude : 27 augustus 2010 om 14:36.
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:35   #391
k9

Standaard

Citaat:
Ik vroeg naar je mening, niet het gangbare internationale stelsel (dat werd geïmpliceerd door de term grensarbeid).
Wat maakt mijn mening uit? Als het van mij afhangt blijven al die vlamingen betalen in vlaanderen en krijgt brussel noppes.

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:35   #392
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat maakt mijn mening uit? Als het van mij afhangt blijven al die vlamingen betalen in vlaanderen en krijgt brussel noppes.
Waarom geloof ik dit niet?
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:47   #393
k9

Standaard

Citaat:
Neen hoor ik had het over de dotaties. Dat u niet snapt wat dotaties zijn is uw probleem. Verder heb ik dan ook met uw getal gerekend om aan te tonen dat u ernaast zat.
Nogmaals enkel het budget van de vlaamse gemeenschap en regio nemen om iets federaal te bediscusieren is onzin.

"De kosten van de gemeenschap voor Vlaanderen liggen op meer dan de helft. Voor het gewest blijft ruim geschat nog 11 miljard over. Dat is 6% van het BBP. Brussel krijgt een goeie 4% van het BBP."

hier maak je het nog erger.

Citaat:
Met betrekking tot die 90 miljard hebt u wel degelijk EUROSTAT betrokken en in je initiele post heb je not gewag gemaakt van een grove schatting. Dat u dat achteraf wel doet omdat die 90 miljard euro te laag was om uw punt te doen kloppen terwijl u dacht dat dit zeer veel was, is ook niet mijn probleem.
Mai als jij zo'n berkeningen op die manier doet als ik het deed en denkt dat er daar een precies bedrag uitkomt.

Maar OK de volgende keer zal ik voor alle duidelijkheid vermelden dat een een grove schatting is.

Citaat:

U hebt het continue over 375K pendelaars die de inkomsten van Brussel garanderen. Dat is compleet van de pot gerukt en oneerlijk. Ten eerste zijn dat er maar 300K netto en ten tweede hebben we daar een gedeelte overheidspersoneel bij. Hoeveel dat er exact zijn weet ik niet maar je zal maar aan 200 tot 225K privé pendelaars komen. Gebruik dan dat getal in plaats van overal met je 375K te schermen.
Nogmaals Ik vermeld dit hierboven zelf enkele keren .

Citaat:
U lijkt te vergeten dat het Belgische socialezekerheidsstelsel wegvalt als Belgie niet meer bestaat.
Vandaar dat ik zeg "Als brussel dit overneemt ..." ook niet duidelijk genoeg?

Citaat:
U lijkt te vergeten dat als Vlaanderen een apart land wordt dat bedrijven die nu een zetel hebben in Brussel er ook eentje zullen hebben in Vlaanderen. Een deel van dat Brussels BBP zal smelten als sneeuw voor de zon alsook een deel van de forenzen. Het gedeelte van het BBP van de NMBS, De Post en dergelijke zal dan uiteraard ook gesplitst worden over de deelstaten.
Je hebt natuurlijk een zetel en een hoofdzetel, nu zitten die meestal in brussel. De post en NMBS zullen(als ze tegen die tijd nog niet zelfstandig zijn) idd opgedeeld worden .

Ik herhaal helemaal niet wat u zegt. Ik stel namelijk dat u de inkomsten van het gewest brussel schromelijk overschat omdat u u compleet blindstaart op het huidige BBP van Brussel.[/quote]

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:47   #394
k9

Standaard

Citaat:
Waarom geloof ik dit niet?
Omdat je paranoia bent en vol vooroordelen zit?

Welke reden zou ik ooit hebben om te liegen op zoiets onnozel?

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:49   #395
k9

Standaard

Citaat:
Ok,je redenering volgende is dat dus:

18.7% van het BBP van België wordt gecreëerd IN Brussel (waarvan de bevolking to van het land ongeveer 10% uitmaakt)

9.9% van het BNP van België wordt gecreëerd DOOR Brusselaars (die ongeveer 10% van de bevolking van het land uitmaken).

Ziet u nu het verschil in gebruik van de cijfers en de verhouding tussen teller en noemer in één van mijn vorige posts?
Idd, echter mijn uitgangs punt is dan ALS vlaanderen zich afscheurt van belgie (zoals sommige willen) brussel erbuiten valt, en je dus rekening moet houden met het BBP van brussel, en niet zoals belgie zelf doet met het BNP .

k9 is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:55   #396
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, echter mijn uitgangs punt is dan ALS vlaanderen zich afscheurt van belgie (zoals sommige willen) brussel erbuiten valt, en je dus rekening moet houden met het BBP van brussel, en niet zoals belgie zelf doet met het BNP .
Echter, het BBP van Vlaanderen zal groter worden en dat van Brussel zal dalen.
fox is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:55   #397
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het aan mij persoonlijk zou gelegen zijn, dan zou die publiciteit opgesteld zijn in het Nederlands. De taal van de deelstaat waarin die gemeente ligt. Voor Vlamingen die in Wallonië gaan wonen geldt een gelijkaardige regeling. Tweetalige publiciteit hoort thuis in een tweetalig gebied. En zo is er slechts één: "Brussel-Bruxelles". Als dat in uw ogen radicaal lijkt, dan is het maar zo. Het is de enige manier om in dit "tweelandenland" komaf te maken met eindeloos geneuzel van de francofonie. Wie zich in Vlaanderen komt vestigen moet bereid zijn over te schakelen op de taal van Vlaanderen. Als je het soms nog niet wist: die taal is het Nederlands.
Ik begrijp je, maar concludeer dat je nooit een goed zakenman zal zijn.

Laatst gewijzigd door speurneus : 27 augustus 2010 om 14:55.
speurneus is offline  
Oud 27 augustus 2010, 14:57   #398
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat je paranoia bent en vol vooroordelen zit?

Welke reden zou ik ooit hebben om te liegen op zoiets onnozel?
Ben jij de draad niet begonnen om het belang van Brussel aan te tonen?

We geven gewoon enkele tegenargumenten en nu vind je zelf dat het belang overschat wordt door te zeggen dat ze volgens jou niet verdienen waar ze volgens je eerdere verklaringen recht op hebben.

Het was al moeilijk om je te volgen, nu ben ik je volledig kwijt...
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 15:00   #399
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat je er dan vanuit gaat dat BBP volledig overgaat in BNP (een beetje droit du sol wanneer het uitkomt?), terwijl wij net proberen aan te tonen dat dit enigzins anders zou verlopen.
Kawadude is offline  
Oud 27 augustus 2010, 15:02   #400
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echter, het BBP van Vlaanderen zal groter worden en dat van Brussel zal dalen.
juist. En geen klein beetje.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be