Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 september 2010, 21:52   #1521
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er is een dikke kans dat het visioen van Eberhard werkelijkheid wordt.
Echt niet.
Oud 1 september 2010, 21:53   #1522
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En ga je dan als avatar een uitgebuite Indonesische koffieboer gebruiken om verder Calimero te kunnen spelen?
Als ik u daarmee gelukkig kan maken, graag!
Oud 1 september 2010, 21:54   #1523
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En ga je dan als avatar een uitgebuite Indonesische koffieboer gebruiken om verder Calimero te kunnen spelen?
Maar zouden er dan ook massaal Nederlanders hun koloniaal verleden onder de mat vegen en/of vergoeilijken, diep getroffen in hun nationalistische ziel?
Scarabaeida is offline  
Oud 1 september 2010, 21:58   #1524
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@Garry, @E.Gidius:

ik wou dat ik jullie zekerheid kon delen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 1 september 2010, 22:22   #1525
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Maar zouden er dan ook massaal Nederlanders hun koloniaal verleden onder de mat vegen en/of vergoeilijken, diep getroffen in hun nationalistische ziel?
Ik heb geen weet van standbeelden of straatnamen in Nederland die ineens storend zijn omdat ze uit het koloniale verleden komen?

U wel?
Another Jack is offline  
Oud 1 september 2010, 23:02   #1526
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zou eerder een nachtmerrie zijn geweest,

als ik niet die stoicijnse onbuigzame ongevoelige niet-van-mijn-pad-af-te-brengen klootzak zou zijn.
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 2 september 2010, 06:40   #1527
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Gaan we het einde van het land nu voorbereiden of niet?
Oud 2 september 2010, 07:15   #1528
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft wel iets, moet ik zeggen.

Wat mij betreft - en daar blijf ik bij - zal het gegeven of Brussel al dan niet deel zal uitmaken van Vlaanderen daar een cruciale factor voor zijn. Indien we de voorstanders van een Vlaanderen zonder Brussel hun zin geven, komt het scenario in ieder geval een stapje dichterbij.
Zwartengeel is offline  
Oud 2 september 2010, 07:25   #1529
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat mij betreft - en daar blijf ik bij - zal het gegeven of Brussel al dan niet deel zal uitmaken van Vlaanderen daar een cruciale factor voor zijn. Indien we de voorstanders van een Vlaanderen zonder Brussel hun zin geven, komt het scenario in ieder geval een stapje dichterbij.
Daar ben ik het volmondig mee eens.

De relatie Brussel (of moet ik zeggen: Bruxelles?) - Vlaanderen bepaalt ook nu al wat in de Rand (en verderop) gebeurt, en dat zal niet gauw veranderen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 2 september 2010, 07:33   #1530
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het volmondig mee eens.

De relatie Brussel (of moet ik zeggen: Bruxelles?) - Vlaanderen bepaalt ook nu al wat in de Rand (en verderop) gebeurt, en dat zal niet gauw veranderen.
In het omgekeerde geval is het enige alternatief dat Vlaanderen deel gaat uitmaken van een groter Nederlandstalig geheel, wat aan het Nederlands de broodnodige extra uitstraling kan geven om zich in de randgebieden van Vlaanderen te kunnen handhaven. Een samengaan met Nederland is daarom wat mij betreft meer dan zomaar een hersenspinsel, een folietje, een gebrek aan zelfvertrouwen of zoals sommigen het hier noemen 'zich in de kont laten nemen door de hollanders'. Het gaat om het voortbestaan en het overleven van onze taal en cultuur in Vlaanderen.
Zwartengeel is offline  
Oud 2 september 2010, 07:56   #1531
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Neen.

Er zijn geen nostalgische, koloniale gevoelens, noch in Nederland, noch in Indonesië zelf. De landen gaan nuchter en pragmatisch met elkaar om. De Indische gemeenschap in Nederland koestert haar heimwee; Nederlands-Indië ligt, zoals Wieteke - 'Tante Lien' - van Dort zong, tussen Duitsland en de duinen en de huidige Indonesische regering beschouwt Nederland als toegangspoort van Europa. De Indonesische ambassadeur in Nederland, Junus Habibie, stelde enkele weken geleden in De Telegraaf dat er van ressentiment in Indonesië geen sprake is en dat Indonesië en Nederland een bloedband met elkaar hebben.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 2 september 2010 om 07:56.
Ernst Niessen is offline  
Oud 2 september 2010, 08:05   #1532
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Gaan we het einde van het land nu voorbereiden of niet?
Goede vraag voor Bart De Wever. Niet langer lijdzaam de verdamping afwachten, maar actief handelen. U weet wel: durven, denken, doen ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 2 september 2010, 09:21   #1533
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het omgekeerde geval is het enige alternatief dat Vlaanderen deel gaat uitmaken van een groter Nederlandstalig geheel, wat aan het Nederlands de broodnodige extra uitstraling kan geven om zich in de randgebieden van Vlaanderen te kunnen handhaven. Een samengaan met Nederland is daarom wat mij betreft meer dan zomaar een hersenspinsel, een folietje, een gebrek aan zelfvertrouwen of zoals sommigen het hier noemen 'zich in de kont laten nemen door de hollanders'. Het gaat om het voortbestaan en het overleven van onze taal en cultuur in Vlaanderen.
Kan je ergens linken geven dat er geen verschil zou zijn tussen de Nederlandse en de Vlaamse cultuur;
want volgens mij zijn er die onweerlegbaar.

Je zit hier dus de Vlaamse cultuur te vermoorden .. !!

Zou je ook kunnen vermelden welke politieke partijen, of strekkingen intern die partijen, die voorstaan wat jij hier voorstaat?
Liefst met linken die we kunnen checken natuurlijk.

(en eigenlijk ook in een draad ad hoc; niet bij de regeringsvorming 2010)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2010, 09:28   #1534
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je ergens linken geven dat er geen verschil zou zijn tussen de Nederlandse en de Vlaamse cultuur;

Zou je ook kunnen vermelden welke politieke partijen, of strekkingen intern die partijen, die voorstaan wat jij hier voorstaat?

bedoel je de immense cultuurverschillen tssn noord en zuid limburg, Schoof ?

of tussen Putte en Kapellen ?

tussen zeeuws- en oost vlaanderen mss ?
Anna List is offline  
Oud 2 september 2010, 09:32   #1535
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zal dit zijn of de Franse cultuur in Vlaanderen. Er zal op termijn geen andere keuze zijn en de toenadering tussen Vlaanderen en Nederland zal op termijn onvermijdelijk zijn. Dus als je het écht niet ziet zitten, lijkt het mij voor jou het beste om nu maar te stoppen met je streven naar een onafhankelijk Vlaanderen en te ijveren voor het instandhouden van België. Of indien je langs de taalgrens woont, streeft voor overheveling van je gemeente zodat je na een splitsing van België niet mee hoeft naar de Nederlanden.

Citaat:

Je begaat hier weer de klassieke fout alles te bekijken vanuit een Belgisch denkkader. Dat er nu bij de politieke partijen nog geen animo voor te vinden is, komt omdat het probleem zich nu gewoonweg nog niet stelt en men vertrekt vanuit de huidige Belgische realiteit. Het zijn strijdpunten die pas aan de oppervlakte zullen komen de dag dat zal blijken dat het einde van België onvermijdelijk geworden is en er geen weg terug meer is.
Zwartengeel is offline  
Oud 2 september 2010, 09:35   #1536
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal dit zijn of de Franse cultuur in Vlaanderen. Er zal op termijn geen andere keuze zijn en de toenadering tussen Vlaanderen en Nederland zal op termijn onvermijdelijk zijn. Dus als je het écht niet ziet zitten, lijkt het mij voor jou het beste om nu maar te stoppen met je streven naar een onafhankelijk Vlaanderen en te ijveren voor het instandhouden van België. Of indien je langs de taalgrens woont, streeft voor overheveling van je gemeente zodat je na een splitsing van België niet mee hoeft naar de Nederlanden.

Je begaat hier weer de klassieke fout alles te bekijken vanuit een Belgisch denkkader. Dat er nu bij de politieke partijen nog geen animo voor te vinden is, komt omdat het probleem zich nu gewoonweg nog niet stelt en men vertrekt vanuit de huidige Belgische realiteit. Het zijn strijdpunten die pas aan de oppervlakte zullen komen de dag dat zal blijken dat het einde van België onvermijdelijk geworden is en er geen weg terug meer is.
nagels met koppen, Z&G !
Anna List is offline  
Oud 2 september 2010, 09:45   #1537
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bedoel je de immense cultuurverschillen tssn noord en zuid limburg, Schoof ?

of tussen Putte en Kapellen ?

tussen zeeuws- en oost vlaanderen mss ?
Wat mij betreft, zelfs de verschillen op het grondgebied van Baarle-Hertog / Baarle-Nassau.

Maar de kern van de vraag was:
hoe ver staan jullie met die politieke visie; waar hebben jullie daar al steun van kunnen bewerkstelligen; wie deelt jullie visie .. ???

Van roepen in de woestijn, vrees ik persoonlijk dat ik er enorm dorstig van zou worden.

(allez kom, de jarenlange scheiding van Nederland en Vlaanderen heeft zijn sporen nagelaten; het heeft geen nut om die te trachten te lijmen.
En wees toch niet zo angstig aan de taalgrens, en in het bijzonder in de rand rond Brussel.
We kunnen dat aan zonder de Hollanders; die - zoals we ze trouwens kennen in de internationale politieke scène - eer al die faciliteitengemeenten weg zouden schenken aan .. de Franstaligen, mits het recht om er een camping te mogen uitbaten ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2010, 10:03   #1538
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wees toch niet zo angstig aan de taalgrens, en in het bijzonder in de rand rond Brussel.
De realiteit ter plaatse bewijst het tegendeel. De verfransing neemt nog steeds toe en het Nederlands wordt alsmaar verder teruggedrongen.

Citaat:
We kunnen dat aan zonder de Hollanders
De Vlamingen in Voeren zijn hen nochtans eeuwig dankbaar, hoor.
Zwartengeel is offline  
Oud 2 september 2010, 10:14   #1539
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Degenen die voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn zullen genoegen moeten nemen met een Mini Vlaanderen (zie rood-oranje gebieden op de kaart).

Dat is absoluut een optie.

Maar dat u dan belgicist wordt genoemd valt ook te begrijpen.

Paars = HV
Donkerblauw = Gemeentes die binnen 10 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben.
Lichtblauw = Gemeentes die binnen 20 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben
Wit: 19 gemeenten die over 5 jaar een Franstalige minderheid zullen hebben (voor een tiental ervan is dat vandaag al zo).
fonne is offline  
Oud 2 september 2010, 10:22   #1540
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
natuurlijk; elk land zou geld geven om de hoofdstad van de EU te mogen leveren;
alleen in BE zijn er VL die het land zouden willen laten verrotten en zo ook BRU versmachten zodat de EU BE zou kunnen verlaten.
Vroeger hielden ze de Europese topvergaderingen telkens in een andere hoofdstad. Tot niemand dat nog wilde organiseren omwille van de draconische veiligheidsmaatregelen. Sindsdien leggen ze twee keer per jaar half Brussel plat voor een paar dikke mannen die eens goed komen eten op ons kosten. Zo erg gewild is al de overlast die de EU veroorzaakt dus ook weer niet. Alleen Brussel heeft al die rijke EU-ambtenaren nodig om de Vlamingen uit de stad te kunnen wegconcurreren als gevolg van onbetaalbaar hoge immobiliënprijzen.

Laatst gewijzigd door fonne : 2 september 2010 om 10:44.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be