Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2010, 09:48   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

ik heb er net 95 besteld, dat maakt dat ik in totaal een 410 'bomen' ga hebben (in haagvorm weliswaar)
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 09:56   #22
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe nu al tegen mijn goesting het gras af in mijn tuin en dan nog een boom er in zetten zodat ik nog wat bladeren kan gaan harken...... no way!
Zet wat beuken. Dan ben je van dat gras af, en kom je toe met één keer per jaar wat blaren te harken. Als je dat tenmisnte de moeite vindt.
Oud 2 september 2010, 11:23   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik doe nu al tegen mijn goesting het gras af in mijn tuin en dan nog een boom er in zetten zodat ik nog wat bladeren kan gaan harken...... no way!
Tis erg. Ik had ook een paar bomen staan.

1. Ambetant om uw gras af te doen want ge kunt nie gewoon rechtdoor rijden.
2. Al die blaren moet ge beginnen opkuisen.

In het voorjaar heb ik ze dus allemaal in stukken gezaagd en deze winter stook ik ze allemaal op.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 12:07   #24
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Al degene die liever geen boom planten zijn stom.
Oud 2 september 2010, 15:35   #25
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik zou graag een oproep willen doen

Heb je een tuintje, huur je een tuintje, of heb je grond,

Is het geen goed idee om wat bomen aan te planten?
Dacht ik ook 30 jaar geleden. Nu moet ik een firma laten komen om er enkele om te zagen. Te gevaarlijk om zelf te doen.
Citaat:
Bomen hebben een heilzame effect op de aarde en helpen bij de vernietiging van C02, bomen bieden ook allerlei andere voordelen zoals vruchten en zoals een soort vluchtplaats voor de vogels,
En ik moet een geweer kopen om de duiven die er zich genesteld hebben af te schieten. Ik kan niet in de hof of terras laten staan zonder dat het ondergescheten wordt.
Citaat:
Is het je niet opgevallen dat er minder en minder zingende vogels zijn?
Neen.
Citaat:
Beste mensen plant een boom, bied een tegenwind aan de bomenhakkers, zoals in het Amazonien woud
Als het zo koud blijft ga ik ze allemaal een voor een omzagen.
Oud 2 september 2010, 17:15   #26
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Is het je niet opgevallen dat er eigenlijk veel te veel mensen zijn?
voila... Ik kan mij desgevolg een veel betere & effectievere oproep bedenken...

Laatst gewijzigd door Raven : 2 september 2010 om 17:15.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:43   #27
zappaesque
Vreemdeling

Standaard

Onvoorstelbaar hoeveel kwatsch hier verkocht worden door mensen die per se hun 'mening' willen verkopen als feit. Bomen dragen weldegelijk enorm veel bij aan het afremmen van het broeikaseffect, doordat ze (vooral wanneer op landbouwgrond aangeplant) het humusgehalte opkrikken dat door industriële landbouwmethoden nog nooit zo laag is geweest. Meer info op www.agroforestry.be Sommige mensen op dit forum, ondanks hun status van Europees Commissaris, zijn blijkbaar zo slecht ingelicht, dat ze niet beseffen dat ze 100% van de natuur en de gezondheid van ecosysteem aarde afhangen om in leven te blijven. Triestig.
zappaesque is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:57   #28
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Aaah oké maan, dank voor de raad

Mijn tuin had ik verwaarloosd, ik had onkruid zo hoog als anderhalve meter, ik wou het laten groeien, ik dacht dat er een natuurlijke groei van bos ging, zien maar tevergeefs, mijn buren begonnen te klagen, dus heb ik het dan maar met de grond gelijk gemaakt,

Volgende lente zal ik wat kersenbomen planten

Gegroet
Een zeil over uw grond leggen dat er geen licht meer op de grond kan. Zo groeit er ook niets meer.
Volgende lente kan je de tuin omspitten om te verluchten. Gras zaaien doe je eigenlijk best nu.

En onkruidveld is trouwens niet zo gunstig. Ze nemen belangrijke voedingstoffen weg uit de grond.

Je kan ook jeneverbes over geheel je tuin laten kruipen en bijsnoeien. Geeft een heel mooi effect als bodembedekker.
Oud 23 september 2010, 10:59   #29
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zappaesque Bekijk bericht
Onvoorstelbaar hoeveel kwatsch hier verkocht worden door mensen die per se hun 'mening' willen verkopen als feit. Bomen dragen weldegelijk enorm veel bij aan het afremmen van het broeikaseffect, doordat ze (vooral wanneer op landbouwgrond aangeplant) het humusgehalte opkrikken dat door industriële landbouwmethoden nog nooit zo laag is geweest. Meer info op www.agroforestry.be Sommige mensen op dit forum, ondanks hun status van Europees Commissaris, zijn blijkbaar zo slecht ingelicht, dat ze niet beseffen dat ze 100% van de natuur en de gezondheid van ecosysteem aarde afhangen om in leven te blijven. Triestig.
Citaat:
"The idea that you can go out and plant a tree and help reverse global warming is an appealing, feel-good thing," said Ken Caldeira of the global ecology department at the Carnegie Institution of Washington in Stanford, California, a co-author of the study. "To plant forests to mitigate climate change outside of the tropics is a waste of time."
http://www.guardian.co.uk/environmen....lifeandhealth
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 12:55   #30
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

In de tuin van mijn ouders zijn vorig jaar twee joekels tegen de vlakte gegaan, dus dat krijg ik met mijn dakgoot (een vensterbank heb ik al niet) toch nooit gecompenseerd.
Oud 23 september 2010, 17:24   #31
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik heb bomen geplant in mijn tuin in Oost Vlaanderen maar de streek waar ik woon bestaan uit bomenhaters. Als er een tak op 20 meter hoogte oversteekt, of er vallen bladeren op het gras van de buren, of er valt wat schaduw op hun 30 meter verderop gelegen zonnepanelen dan beginnen de buren te klagen en zelfs bomen af te zagen als ik er niet ben. Dát is de vlaming ten voeten uit, met uitzondering van delen van Antwerpen en Limburg waarschijnlijk. Bomen planten is duur in Vlaanderen eens als ze beginnen groeien, want een boom laten snoeien of omdoen kost veel geld. Maar ondertussen vinden diezelfde bomenhatende vlamingen het wel zo gezellig in de ardennen op vakantie. Thuis echter willen ze die 'overlast' niet.

Kijk eens naar duitsland om een andere meer boomvriendelijke mentaliteit te zien, waar niet elk excuus voldoende is om bomen om te hakken. Bekrompen Vlaanderen.
Hah, hier in Limburg zijn de mensen even erg, ik heb een grote tuin met veel bomen. 20 jaar terug heeft mijn vader daar meerdere rijen coniferen geplant met de bedoeling een hoge heg te maken, uiteindelijk hadden we besloten om ze gewoon te laten groeien. In de zomer was het tussen die bomen (ondertussen 10-12 m hoog) altijd koel, zalig om buiten iets te drinken of te eten. Twee jaar terug begon een buurvrouw te klagen, de bomen belemmerden haar uitzicht en sommigen hingen over haar tuin. Nu door de rare vorm en grootte van onze tuin hebben wij een vijftiental aangrenzende "buren". Die vrouw had 3 meter aangrenzende tuin, no joke, en het uitzicht dat we blokkeerden was de groententuin en achtergevel van een andere buur.

Na veel heen-en-weer geruzie en bedreigingen met de politie en rechtszaken heb ik ze dan toch maar omgedaan. Een beslissing waar ik nog altijd spijt van heb. Wel een geluk dat ik weet hoe ik bomen moet omdoen want anders had mij dat een aardige duit gekost. (in totaal bijna 50 bomen)

Conclusie: in iedere straat woont een klootzak
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 18:46   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ge hebt er tegenwoordig ook grote plastieken die bijna niet van echte te onderscheiden zijn ...
Jaar in jaar uit zit je dan met een mooie bloemende japanse kerselaar of zo terwijl de buurman groen van jaloezie naast z'n hoopje bijeengeharkte bladeren zit...

Vogeltjes en zo kan je makkelijk in dezelfde winkel kopen en op een tak naar uw keuze plakken .
Om helemaal indruk te maken kan je er zelfs een vogelhuisje tegen plakken (wel stukje plexiglas voor dat gaatje doen anders komen er echte vogels kwelen...).
Vooruitgang hou je echt niet tegen hé
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 18:52   #33
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt wel.
Bijna bij iedereen zie je waar ze beginnen te bouwen dat alle bomen rondom (zeg maar ver rondom) hun huis worden afgedaan omwille van dat blad dat in hun dakgoot valt of zo.

Nochtans bomen geven nuttige schaduw bij zonnige temperaturen, breken de wind bij slecht weer en geven een ideale buffer rondom uw huis.
Bomen mogen niet zomaar dicht bij uw huis staan ook ni ...
Oud 23 september 2010, 19:19   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Bomen mogen niet zomaar dicht bij uw huis staan ook ni ...
Je mag zelfs een boom in je huis zetten.
Oud 23 september 2010, 19:30   #35
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je mag zelfs een boom in je huis zetten.
's Natuurlijk goed voor aannemers die moeten komen repareren hé ...
De kruin en de wortels kunnen veel stukmaken als 't boompje groter wordt , 'k dacht zelfs dat er verzekeringsmaatschappijen speciaal vragen om niets te dicht bij een huis te zetten ...
Maar als je de nadelen er bij neemt en er niet over klaagt zal nen boom idd dan wel mogen tegen uw huis .
Oud 23 september 2010, 19:32   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
's Natuurlijk goed voor aannemers die moeten komen repareren hé ...
De kruin en de wortels kunnen veel stukmaken als 't boompje groter wordt , 'k dacht zelfs dat er verzekeringsmaatschappijen speciaal vragen om niets te dicht bij een huis te zetten ...
Maar als je de nadelen er bij neemt en er niet over klaagt zal nen boom idd dan wel mogen tegen uw huis .
Maar ja. En je hebt van soorten hé.
Oud 23 september 2010, 22:45   #37
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Bomen zijn nochtans leuke "planten" om te hebben.
Ge moet ze zelf zaaien he mensen. Dat van kleins af zien evolueren, uiteraard wel constant bijsnoeien he.

Weet ge, dat is iets speciaals om over te geven aan uw kinderen.
Als ze op hun eigen benen gaan staan krijgen ze zoiets mee voor bij hun thuis dat evenoud is als hen.

Haal de natuur eens wat meer in huis. Ze is ons leven.
Ge moet dat niet verloochenen en erbij betrokken worden.
Oud 24 september 2010, 09:39   #38
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gaat zelfs nog verder hoor. Ze willen allemaal rustig én in het "groen" wonen, maar eens ze er komen wonen dat hakken ze eerst alle bomen om, om dan vervolgens een gigantisch grasveld aan te leggen. Vervolgens lopen ze dan hele dagen rond met lawaaierige (en vervuilende) 2 takt bladblazers en - zuigers rond om toch maar dat laatste bladje dat van de buren is overgewaaid weg te krijgen. Tot zover de "rust" en in het "groen" wonen dus.
Zo'n mensen zouden beter in het stad gaan wonen denk ik dan.
En ze hebben 4 auto's en in het grasveld een zwembad waar 's zomers luidruchtige muziek staat te brullen. In plaats van in het groen te wonen, jagen ze alle natuur weg.
Oud 24 september 2010, 12:20   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tis erg. Ik had ook een paar bomen staan.

1. Ambetant om uw gras af te doen want ge kunt nie gewoon rechtdoor rijden.
2. Al die blaren moet ge beginnen opkuisen.

In het voorjaar heb ik ze dus allemaal in stukken gezaagd en deze winter stook ik ze allemaal op.
Ik zou ineens beton of klinkers leggen dan hoef je slechts af en toe tussen de spleten te spuiten met wat gif
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 12:28   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Bomen zijn nochtans leuke "planten" om te hebben.
Ge moet ze zelf zaaien he mensen. Dat van kleins af zien evolueren, uiteraard wel constant bijsnoeien he.

Weet ge, dat is iets speciaals om over te geven aan uw kinderen.
Als ze op hun eigen benen gaan staan krijgen ze zoiets mee voor bij hun thuis dat evenoud is als hen.

Haal de natuur eens wat meer in huis. Ze is ons leven.
Ge moet dat niet verloochenen en erbij betrokken worden.
Boomke groot, baasje dood.

Maar bomen zijn inderdaad heel belangrijk voor het milieu.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be